Kirjoittaja Aihe: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan  (Luettu 77616 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #75 : 06.02.15 - klo:14:26 »
Oivoioioi

Rouva Räsänen oli ollut kolarissa.
Toivon pikaista paranemista ja ehkäpä ne rattaat siellä ylhäällä asettuivat paremmin kohdalleen?
Sitä toivoisin.
Eli tuomitseva sointi muuttuisi ihmisrakkaudeksi.
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #76 : 05.03.15 - klo:18:55 »
 :)
Onkohan Päiviä pysäytelty tossa kolarissa, kun nykyään lukee kannanottoja, niin ei tuomitseva vaativa sointi..
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #77 : 04.06.15 - klo:15:08 »
 :)
Onkohn Päivistä tulossa körtti?
Aika mukavaksi muuttunut kannoissaan :)

Kolari ja tiputus hallituksesta,
Tehneet Päivi suuresta, Päivi pikkasen pienemmän?
Tik toc.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #78 : 04.06.15 - klo:15:21 »
Huom !  Kaksi kolaria.

Tarkoitatko P.R:n rehellisyyttä kykenemättömyydestä enää läärin ammattia hoitamaan ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #79 : 04.06.15 - klo:15:46 »
Huom !  Kaksi kolaria.

Tarkoitatko P.R:n rehellisyyttä kykenemättömyydestä enää läärin ammattia hoitamaan ?

Enmissään tapauksessa vanhan Päivin tyylinen tunteettomasti toimiva matematiikko voi olla ihan paras lääkäri. Hiiteen mikä auttais potilasta kivuissa, käsi poikki vaantyyli parempi lääkäreillä.
Itse jonkun kerran lekurin pakeillaolleena huomannut, että nekun suhtautuu potilaisiin, kuten esineisiin, ku korjata saa parhaan tuloksen.

Päivi lääkäriksi ja pois politiikasta !!!
Tik toc.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #80 : 08.06.15 - klo:01:05 »
Eli tuomitseva sointi muuttuisi ihmisrakkaudeksi.

Tätä ominaisuutta soisi myös 5-veisaajallekin.
Osta Viisikielinen ja ryhdy laulamaan, ehkä sitä kautta pääset asiassa eteenpäin.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #81 : 24.10.15 - klo:17:52 »
Emmä tuomitse, kunhan vaan vitsailen :)
Tik toc.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #82 : 01.12.15 - klo:12:05 »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #83 : 28.02.16 - klo:09:22 »
Päivi Räsäsestä on media ollut melko hiljaa jonkin aikaa. Kodin Kuvalehden alakerta
mainosti tätä haastattelua samassa jutussa missä Mikael Saaren äidin elämänvaiheista kerrotaan. Juttu on jo vuodelta 2014.

 Googlailin esiin sen Päivi-haastattelun kun otsikko kuului;" Uskoni oli tiukkaa ja ahdistavaa ". Kiinnostuin, että onko se muuttunut. Lue itse jos kiinnostaa.

Yksi väliotsikko kuuluu ; Ansaittu armo !

http://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/lue/ihmiset/paivi_rasanen_uskoni_oli_ennen_tiukkaa_ja_ahdistavaa

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #84 : 20.07.16 - klo:22:59 »
Olen joutunut tässä mietiskelemään PäRän ajattelua ja toimintatapoja.  Lähti liikkeelle kun eräs fb- kaveri, itse pyrkinyt kaveriksi ja vieras minulle, keksi taas jotakin Päivi Räsäsen jutuista. 

Nyt sattui niin että aikanaan kun koetin pontevasti itse huomauttaa tuosta työkyvyttömyyseläke -- mahdollisuus työskennellä jutusta , koska harvalla se on nolla-sata prosenttia muutenkaan. Huomautin Lipposen hallituksen ratkaisusta jolla " työkyky" sidotaan taitettuun elinkustannusindeksiin ja sanoin näin asiaan useasti kantaa ottavana sitä ihan järjettömänä.

Otin siis asiakseni ja Hyssälä sanoi, eikä ole. Huomatessaan että on hän sai kirkumiskohtauksen, ja tämä on totta.  Arhinmäki ei viitsinyt vastata ollenkaan vaikka se olisi ollut oppositiopojalle ihan nami. Päivi luki ja soitti puhelun. Hän sanoi ensin myös ei voi olla, mutta mietti ja jatkoi, hyvä tavaton kuinka siinä on niin käynyt, eihän siinä ole järkeä.  Sen jälkeen avustajansa kanssa yritimme jne. Se siitä.


Mutta tarkoitin sanoa, PäRä kukee postinsa. Hän ajattelee.

Tämä on täällä ihan tuttu juttu oletan, mutta siinä ketjussapa ei saanut puhua ainoaakaan positiivista sanaa. PäRä on paha kelvoton järjetön tolkuton ja kun sanoin että tekipä yhden hyvätyön kun yritti tätä, joku kirjoitti, 1% hyvää 99% pahaa.  Sanoin että saahan noin laskeskella muttei minun sivullani eli tuosta räpsähtää sulku. Siinä lähti läpyttelemään myös se fb-frendi. Eihän hän sanonut sitä... Eikä sitä ei tätä hänhän vaan....  Vastasin ettei kannata viskata lumipalloa alppirinteeltä ja katsella kuinka lumivyöry tuhoaa tienoon ja sanoa, en se minä, sehän oli pelkkä lumipallo.... Hän sitten lähti. Menköön.

......

Mietin kaikenlaista. Päivin esiintymistapaa hiomalla ja äänen narinaa helpottamalla hän ärsyttäisi varmasti vähemmän.

Toivoisin, että hän sittenkin muistaisi että ihmisten ei nykyään tarvitse nähdä kuin PäRä esiintyjäluettelossa, kun he jo kaivavat esille sen eroakirkosta- napin.  Onko hänet kutsuttu julistajaksi?  Jos hän on siitä vakuuttunut, miksi  ei lukenut teologiaa?

Hän puhuu paljon viisastakin.  Ja kaikki se haudataan sellaisten teemojen alle joihin epäilen ihan totta ja oikeesti ihmisten kyllästyneen jo.  Ylipäätään se minoriteetti joka on orientoitunut homoeroottisesti,  on nyt saanut mediaseksikkyyttä, julkisuutta palstatilaa lähetysaikaa kuinka monen vuoden ajan jo kohtuuttomasti verrattuna hyvin useiden erityisryhmien seksuaalisuuteen jos nyt siitä halutaan keskustella.  Vammaisten. Vanhusten. Vaikkamitä!

Nyt toimisi kyllä jokainen viisaasti sanoessaan, ei, me emme tule keskustelemaan, ei, siitä on jo sanottu se, mitä tällä hetkellä tiedetään (ei jokaisella mutta useimmilla  synnynnäinen, mahdollinen geeniperimään mutta varmemmin  äidin keskiraskauden hormonaalisiin tekijöihin liittyvää --- paitsi, että tieteeseen ns " uskominen" pysäyttää uusien tulosten löytämisen.) kyllä, tiedämme kirkoilla olevan tässä sisäistä keskusteltavaa ekumeenistakin työsarkaa, ei, mitään mullistavaa uutta ei ole kuultu. Se sisäinenkin työsarka liittyy useisiin kysymyksiin, jotka ovat suurempia haavoja, koskevat jokaista ja ovat selvittämättä.  Keksikää muuta puhuttavaa. Vaikkei kuinka olisi joka riita  ratkennut sellaistenkin asioiden kanssa nyt vain eletään. Myös PäRä, ajattelen.  No hän miehineen julkaisee taas seksuaalieettisen homokirjan.... Mutta silti. Kun sekään ei ollut uutinen, että Räsäsen pariskunnan mielestä on rakkaudetonta kättää sanomatta homoseksuaalisuutta ainakin toteutettuna synniksi koska semmoisesta joutuu kadotukseen. Voivoivoi!   Mikä siinä oli uutinen?  :icon_eek:  Muistuttaa mäkikotka Nykäsen ja Mervi Tapolan nainisissa-eipäs-nainisissa - uutisointia.  Ihan hölmöä mennä mukaan. 

Toivoisin kyllä ihan totta  Päivin miettivän, onko Jumala tarkoittanut hänet julistajaksi, ja joskus voi puhua ihmisistä Jumalalle ellei ole ihan varma.    Viisauttakin luvataan antaa sitä pyytävälle.  Toivoisin PäRän sättijöiden ajattelevan mikä ärsyttää, kun itse huomasin, se nariseva puhe.

 Ajattelin tulisiko hän laulutunneille.  :icon_wink:   Ja se tukka sen blondaaminen on out kun se on alkuperäväriltäkin pähkinänruskea.  Siinä, ja katsoisin lukisin kuuntelisin alttiimmin.  Sillä sättimisellä toisaalta kaivetaan niitä poteroita syvemmiksi kuin on enää tarpeen. 

Mietin mitähän olisi Kansanlähetyspäivät ja Herätyäjäjuhlat yhdessä, mutta  :repee:  niin, mutta silti.  Tahtoisin yhdet, vaikka minimalistisesti toteutetut.  Suunnittelen jos taas syntymäpäiväseurouna,  mutta tänne mahtuu niin vähän väkeä.

Hänen ahdistavat uskonvuotensa muistuttavat tasan omiani paitsi että elin ne jo lukioikäisenä läpi. 
« Viimeksi muokattu: 20.07.16 - klo:23:11 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #85 : 20.07.16 - klo:23:25 »
Tiivistäen: 

Tuoretta PäRä- rintamalta:  Ärsyttänyt kirja jossa kertoo miehineen homoseksistä seuraavan kadotustuomion.

Kysymys:  Mikä oli uutta? 

Kysymys itselleni:  Mikä siinä ihmisessä ärsyttää?  Löytyi.

Kysymys kirkkokansalle:  Vaikka PäRästä tehdäänkin julkkisjuttuja välillä tyyliin garderoobini,  olisikohan vaikeneminen mitään.  En todella tarkoita Riitta-mummia, kiitos artikkelista, jotenkin mietin saisiko Päiviä itseään miettimään ja voisiko hälle rukoilla viisautta ja katsoa seuraako mitään.  Minä teen niin ja syksyllä opetan käyttämään ääntänsä.  Olen ehkä harkitsematon mutta voi kun kukaan ei enää menisi millään tavoin mukaan näihin juttuihin. Ellei todelka edusta sitten kirkkoa...  Kuka se olisi, arkkipiispako. Ei enää, koska asiasta on puhuttu tarpeeksi. Nyt on vammaisseksin ja bordellietiikan vuoro.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #86 : 21.07.16 - klo:09:21 »
Itsekkin ihmettelen miksi Päivistä on tehty joku julistaja joka julistaa kirkon ääntä.
Eihän hän edes kuulu kirkkoon, mitä olen ymmärtänyt, voi olla että olen väärässä, useasti olen.

Toisaalta hän on eduskunnassa uskonnollisista asioista vastaava ministeri.
Eli on siis päättämässä kirkon asioista.
Oikeasti minusta jos on eduskunnassa kirkon asioita hoitamassa minusta hänen tulisi arvostaa niitä suuntaviivoja jota kirkossa on, siis ei olla vastaan niitä ja sitä mitä kirkossa julistetaan.

Hän nyt on ainakin saanut kirkosta eroamaan ennätysmäärän ihmisiä.
Erikoista ministeriltä jonka tulisi ajaa kirkon asiaa :)

Tik toc.

Poissa Janina

  • Kuulee ehdotuksen "Viimeisen laulun..."
  • Viestejä: 191
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #87 : 21.07.16 - klo:09:40 »
Räsänenhän taitaa olla nykyään rivikansanedustaja ja KD:ta johtaa Essayah, joka on uskonnoltaan Helluntalainen.

Räsäsestä en ole varma, mutta hänen aviomiehensä oli ainakin Lutter-säätiön pappi, jotka Luterilainen kirkko erotti Ev.Lutin pappeudesta kokonaan.

Samaa sukupuolta olevien avioliittojen lisäksi he vastustavat mm naispappeutta hyvin kärkkäästi.
Kun Herramme ja Mestarimme Jeesus Kristus sanoo: Tehkää parannus jne., niin hän tahtoo, että uskovaisen koko elämä on oleva parannusta.

-Martti Lutter

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #88 : 21.07.16 - klo:09:58 »
Päivi Räsänen kuuluu kirkkoon, sen viidesläiseen herätysliikkeeseen E.Lut.Kansanlähetykseen.
Päivin sisäministeriys päättyi toukokuussa 2015 kun hallitus vaihtui.

Niilo Räsänen on Kansanlähetyksen opiston rehtori Hausjärven Ryttylässä. En tiennyt että Niilo olisi ollut Luttersäätiön leivissä.

Tunnen pariskuntaa jonkin verran niiltä ajoilta kun olin KD;n jäsen ja Hämeen piirihallitukseesa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #89 : 21.07.16 - klo:23:45 »
Mulla sama tieto Räsäsistä kuin R-m:lla.
Räsäset ovat hiljattain julkaisseet avioliittoa koskevan kirjan.