Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa osa 13  (Luettu 34250 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 13
« Vastaus #90 : 05.01.14 - klo:12:36 »
Kävimme kirkossa ja luin tekstit.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Käytkö kirkossa osa 13
« Vastaus #91 : 05.01.14 - klo:13:40 »
En käynyt, mutta huomenne menen, jos Jumala suo.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Vs: Käytkö kirkossa osa 13
« Vastaus #92 : 05.01.14 - klo:17:23 »
  
   Radion saarnasta jäi mieleen Paimenen ääni . On aina viehättänyt Paimenen ääni.

Kohta 27:00 : http://areena.yle.fi/radio/2127048


Joh.10:

14. Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
15. niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.
16. Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33766
Vs: Käytkö kirkossa osa 13
« Vastaus #93 : 05.01.14 - klo:20:37 »
Kiitos Pekka.  Minä kuulen näistä jakeista Isän äänen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33766
Vs: Käytkö kirkossa osa 13
« Vastaus #94 : 06.01.14 - klo:08:46 »
Seuraamme TV:stä tulevaa jumalanpalvelusta Nastolan kirkossa.

Hyvää Loppiaiskirkkoa kaikille !

Olivatko itämaan tietäjät (kolme kuningasta ) ensimmäiset Jeesuksen seuraajat ?

                                                                                                                           
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Käytkö kirkossa osa 13
« Vastaus #95 : 06.01.14 - klo:09:35 »
Kiitos Riitta. Töiden (ja vähän muiden) takia en ole ollut pitkiin aikoihin kirkossa, tänään valitsen mediakirkoista Oulun Pyhän Tuomaan kirkon, jossa on virkaanasettamismessu. Suoralähetys on jo käynnissä: http://www.virtuaalikirkko.fi/kirkot/virtuaalikirkkosali.html

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Käytkö kirkossa osa 13
« Vastaus #96 : 06.01.14 - klo:09:58 »
Pitänee pistää kone kiinni ja siirtyä tuvan puolelle jumalanpalvelukseen TV;n ääreen. En lähde nyt srk-keskuksen messuun, kun menen samaiseen paikkaan päviäkahvin aikaan laulamaan vielä kerran Kauneimmat.
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33766
Vs: Käytkö kirkossa osa 13
« Vastaus #97 : 06.01.14 - klo:11:33 »
Loppiaismessu Nastolan kirkossa oli yksi joulunviettoni juhlahetkistä, näin telkkäristakin koettuna. En ole käynyt siellä koskaan sisällä, vain seurakuntakeskuksessa, mutta kaikki mitä näin ja kuulin miellytti silmää ja korvaa.
Muutamia tuttuja kasvoja seuroista, heidän ja meidän, näin penkeissä. Kirkkoherra Matti Piispanen on tuttu jo vuosikymmenien takaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 13
« Vastaus #98 : 06.01.14 - klo:12:13 »
Katselin netistä virkaanasettajaiset Oulun Tuirasta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Käytkö kirkossa osa 13
« Vastaus #99 : 06.01.14 - klo:13:09 »
En käynyt, mutta huomenne menen, jos Jumala suo.

Jumala soi, mutta vähältä piti, että jäi käymättä. Oli tie poikki ja ehdimme vasta vastausmusiikin aikaan paikalle.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Käytkö kirkossa osa 13
« Vastaus #100 : 06.01.14 - klo:13:53 »
Kävin loppiaismessussa kotiseurakunnan pääkirkossa. Matkat kävellen kun on hieno ulkoilusää.
Kanttoria tuurasi nuori opiskelija, lauluääni ei kovin vahva ollut, mutta urut kyllä totteli käskijäänsä
todella hienosti, päätössoittoa myöten. Loppuvirtenä oli VK:n lisäosan laulu 814, niistä löytyy kyllä
hienoja aarteita.
Neljästä naispapistamme saarnavuorossa oli Päivi, jonka saarnoista olen monet kerrat aikaisemminkin saanut
omalle kohdalleni kehoitusta, hoitoa, mitä milloinkin olen tarvinnut. Vaikka saarna pian unohtuu, niin uskon
että niistä jotain siementä jää sydämeeni itämään, ja Pyhä Henki niistä muistuttaa.
Tänään aiheena oli...jaa..ilmeisesti tietäjät...valo..valkeus..jotain sinne päin.
Päivi puhui johdatuksesta, tähti johdatti tietäjiä. Tuntui että hän vaan raapaisi pikkuisen pintaa jäävuoren
huipusta puhuessaan johdatuksesta. Hän jotenkin jätti kuulijoille mietittävää.
Itse koin jotenkin niin että Jumala johdattaa elämäämme monin tavoin. Johdatus on hyvin harvoin jotain suurta
ja näkyvää, ihmeellistä tai yliluonnollista. Harvoin kohtaamme valoilmiöitä, ääniä, näkyjä, ilmestyksiä...
Kyllä meidät on laitettu rukoilijan paikalle, raamatun lukijan paikalle. Jumala johdattaa meitä Sanansa kautta.
Johdatus, tienviitat, ovat kyllä varsin usein kateissa...samoin kuin tietäjiltä tähti oli välillä kateissa.
Etsijän paikalla olemme, saamme pyytää näkeviä silmiä ja kuulevia korvia suhteessa Jumalaan ja lähimmäisiimme.
Kaikki on mahdollista vain siksi että Jumala on ensin rakastanut meitä.


Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Käytkö kirkossa osa 13
« Vastaus #101 : 06.01.14 - klo:23:50 »


  Olin vuoden 2014 ensimmäisenä päivänä messussa eli jumalanpalveluksessa Alppilan kirkossa, Linnanmäen luona. Ai, miksikö siellä? No kun kun messu alkoi kello 16. Kirkossa veisasi ja pappeja kuunteli kolmisenkymmentä ihmistä. Takapenkissä istui muuan tältä foorumilta ja joistakin körttitapahtumista tuttu mies, jonka kanssa lähdin kirkkokahville  :kahvi: huoltoasemalle, kun Alppilan kirkko ( Osana mediapappi Laajasalon vai mikä se on isännöimää Kallion seurakuntaa ) ei ollut kahvikuppeja sivuhuoneen sivupöytään laittanut. Ei ollut Alppilan kirkossa kahvia, ei pullaa.

Olin Alppilan kirkossa myös sunnuntaina 5. tammikuuta 2014. Jaa, että miksikö? No, alkamisajan takia taas lähinnä, tietty. Ehtii oleentua ennen messua. Nyt saimme kirkkokahvit, pullan kera. :kahvi:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Käytkö kirkossa osa 13
« Vastaus #102 : 12.01.14 - klo:13:44 »
Loistavassa talvisäässä kävellen kotikirkossa messussa.
Oli kirkkokahvit vaihteeksi ja tosi hyvää marjapiirakkaa.
Yksi kerrallaan tulen ainakin kasvotutuksi uusien ihmisten kanssa, tuntui hyvältä nähdä kahvitarjoilussa
palvelemassa saman henkilön jonka kanssa viime tiistaina veisattiin siionin virsiä.
Kanttori tuli juttelemaan ja muistutti alkavista kirkkokuoron harkoista...olenpa luvannut ottaa
haasteen ja kutsun vastaan...kuoroon tarvittaisiin toinenkin bassolaulaja, kato on käynyt..
saas nähdä miten äijän käy, varsinkaan kun en ole basso...

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 13
« Vastaus #103 : 12.01.14 - klo:14:25 »
Kävimme kirkossa ja meillä oli siellä veisuuveljet esiintymässä ja sen jälkeen seurat. Kyllä on muuten hyvä kuoro.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Benkku

  • Vieras
Vs: Käytkö kirkossa osa 13
« Vastaus #104 : 12.01.14 - klo:17:43 »
Jakiksen veisuut vaihtui Hakunilaan ja Eeron saarnaan.  :eusa_angel:  :eusa_angel: