Kirjoittaja Aihe: Tänään 27  (Luettu 28860 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33727
Vs: Tänään 27
« Vastaus #135 : 12.10.14 - klo:15:45 »
Kävelimme sankassa sumussa Ruoriniemen kävelyteitä. Themis tapasi kivan Väinö-koiran, mustan labbiksen.  Leikkivät ja touhusivat siinä kun me isännät juttelimme. Yllättäen siihen juoksi nuori kuntourheilunainen, joka suuttui koirien tiellä olosta.   Repliikki
; N o   k i v a  :icon_exclaim:
Siihen Väinön isäntä:  V o i    k a u h e e t a !  Jouduitko ottamaan yhden sivuaskeleen.!

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 27
« Vastaus #136 : 12.10.14 - klo:16:59 »
Tässä sitä istutaan lentokentällä odottaen koneen lähtöä. Pikkumiehelle tuli viikon aikana kuusi poskihammasta, joten elämä ei aina ollut helppoa. Tänään mies sitten söi ravintolassa enemmän kuin minä. Nyt nokka kohti kotia.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 27
« Vastaus #137 : 12.10.14 - klo:18:54 »
 :icon_biggrin:

Aikamoinen pikkumies.
Ja tervetuloa taksisin kotimaan kamaralle, Seppo !

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 27
« Vastaus #138 : 13.10.14 - klo:09:35 »
Kantelin puut kaikkiin laatikoihin ja sitten pokaralla napsuttelin liiterin edessä hujan hajan olevat koivupöllit ojennukseen. Pokara on näppärä työkalu puitten vetelyyn ja heittelyyn. Siinä on kymmensenttinen, vähän käivärä rautapiikki käden muotoon vuollussa puuvarressa. Sateitten ja pakkasyön jäleltä puut ovat liukkaita, eivätkä tahtoneet jäädä omalle paikalleen, vaan luistelivat alaspäin. Sellainen ei ole kivaa ja sitten tulee ajatelluksi, että renkääkö minun nyt tätä tehdä. Alv-työnä en missään nimessä halua klapihommia teettää, kylätalkkareille olen muukalainen. Joten nykykunnolla teemme itse.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 27
« Vastaus #139 : 13.10.14 - klo:10:04 »
Kantelin puut kaikkiin laatikoihin ja sitten pokaralla napsuttelin liiterin edessä hujan hajan olevat koivupöllit ojennukseen. Pokara on näppärä työkalu puitten vetelyyn ja heittelyyn. Siinä on kymmensenttinen, vähän käivärä rautapiikki käden muotoon vuollussa puuvarressa. Sateitten ja pakkasyön jäleltä puut ovat liukkaita, eivätkä tahtoneet jäädä omalle paikalleen, vaan luistelivat alaspäin. Sellainen ei ole kivaa ja sitten tulee ajatelluksi, että renkääkö minun nyt tätä tehdä. Alv-työnä en missään nimessä halua klapihommia teettää, kylätalkkareille olen muukalainen. Joten nykykunnolla teemme itse.

Teetin puunkaatoa klapeiksi keväällä, kun ne oli pakko kaataa jäälle. Niistä sai kotitalousvähenyksen, joten hirveän hintaiseksi se ei tullut, kun tekijällä oli y-eli veronumero.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 27
« Vastaus #140 : 13.10.14 - klo:10:33 »
Eikö olekin mukavaa, kun on omia puita kuivamassa. Lähinnä meillä on kiinni siitä, että itse tekemiseen on niin kovat halut.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 27
« Vastaus #141 : 13.10.14 - klo:11:13 »
Kävin apteekissa ja kaupassa.
Nyt perunat taas kiehuu ja riehuu kattilassa.
Ei sada jos ei paistakaan mutta ihan yes päivä joka tapauksessa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Tänään 27
« Vastaus #142 : 13.10.14 - klo:11:36 »
Sainpahan yhden kirjanpitohomman ja alv-ilmoituksen kuntoon juuri määräaikaan mennessä.  :023:
Jep...vähän viime tipan immeinen oon...mutta ikupäivänä en oo myöhästynynnä mistään  :003: :003:


Kohtsillään uimahalliin matka käy  :023:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33727
Vs: Tänään 27
« Vastaus #143 : 13.10.14 - klo:11:37 »
Minäkin käväisin apteekissa kysymässä koiran omega-3 lääkkeestä joka sille määrättiin klinikalla. Cardiguard-niminen nestemäinen lääke, hinta 40 euroa / 40 mll jäi ostamatta.
Luulivat kai meitä kroisoksiksi joilla voi ostattaa vaikka mitä. Koska koiran sydäntä ei tarvitse lääkkeillä hoitaa, annan sille omega-3 vaikkapa ihmisten kapseleina tai lohena. Myös ruokaöljyt voisivat ajaa saman asian.

Muuten päivä alkoi onnekkaasti. kauppa-apteekkireissun jälkeen jäin saman tien haravoimaan muutaman lehtikasan. Sitten söimme ja nyt lepäillään. Iltapäivällä haen kirjastosta tilaamani kirjan, Sergei Bolshakofin Sydämen rukous.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Tänään 27
« Vastaus #144 : 13.10.14 - klo:15:33 »
Uimahallireisu jälleen tehtynä, hyvää teki.  :eusa_angel:

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Tänään 27
« Vastaus #145 : 13.10.14 - klo:16:51 »
Viikonloppu meni flunssaisena, pakko oli kuitenkin tiettyjä asioita tehdä. Tänä aamuna oli vielä vähän kuumetta - ja töissä edessä opetustilaisuus, jota olisi ollut vaikea siirtää. Sen kävin pitämässä, kun olo oli muuten melko virkeä. Sitten ilmoitin, etten enää muuta jaksa tehdä, ja läksin kotiin. Olen makoillut sohvalla ja katsonut kolme jaksoa Downton Abbeytä DVD:ltä. Aikaisempina aikoina olisin ottanut buranaa ja paiskinut reippaasti töitä. Kaipa sitä vanhemmiten viisastuu edes vähän. Ei sitä kuitenkaan työn sankaruudesta kirkkaampaa kruunua saa, ei edes työnantaja kiitä.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 27
« Vastaus #146 : 13.10.14 - klo:17:46 »
Toivottelen pikaista parantumista.  :039:

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Tänään 27
« Vastaus #147 : 13.10.14 - klo:18:01 »
Kiitos, Malla. Vaikka katsomattomia Downton Abbey-jaksoja on vielä monta...

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 27
« Vastaus #148 : 13.10.14 - klo:18:03 »
 :eusa_angel: :kahvi:

Mukavia katseluita.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 27
« Vastaus #149 : 13.10.14 - klo:18:44 »
Tänään siirrymme osaan 28
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi