Kirjoittaja Aihe: Ajan merkkejä  (Luettu 33757 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Ajan merkkejä
« Vastaus #30 : 11.10.19 - klo:09:35 »
Jotenkin kiehtovia nämä lopunajan merkkien tulkinnat.

Niihin on kiva syventyä joskus, kun on liikaa aikaa ja alkaa lukemaan lopunajan profetioista.

Jotkut elää ihan niiden pauloissa jännityksessä ja kait jonkun asteen skitsofroniassa.
Yleensähän lopunajan profeetta nähdään, kuten Joona kait, sellaisena jolla on loppu on lähellä kyltti ja kello jota kumauttelee samalla ja kulkee räääsyissä katuja.

Itsenikin näen joskus muuttuvan sellaiseksi mielessäni joskus.

Huutaisin, kuten laulussakin. JEESUS KOHTA SAAPUU. OLETKO VALMIS?

Ilmestyskirjassa on mun muistini mukaan kohta, jossa ihmisiin tuli paiseita liiallisesta Auringon kuumuudesta.

Lisäksi atomipommiin viittaus. Kolmas osa maailmaa hävisi rajähtävässä tunnissa ja maa, meri ja muu luonto hävisi.

No elämme kyllä lopun aikoja minustakin, kuten olemme kait porukoiden mukaan aina eläneet.
Kaikki on suhteellista sanoi Einstein.
Juuri näin!

"Oulun profetia nousi 1960-luvun alussa valtakunnalliseksi puheenaiheeksi. Ilmiötä käsiteltiin päivä- viikko- ja aikakauslehdissä, se eli artikkeleissa, lehtiuutisissa, pääkirjoituksissa, kolumneissa ja mielipidekirjoituksissa.

"Oulun profetiaksi" kutsutaan oululaisen Laila Heinosen vuoden 1961 elokuusta alkaen antamia lopun ajan ennustuksia, joita hän kannattajineen piti Jumalan sanelemana ilmoituksena. Profetiat koottiin kirjaksi Suomi, sinun pelastuksesi on Minun Poikani veressä (1961). Kirjaa myytiin yhdeksän painosta, yhteensä 25 000—30 000 kappaletta.

Oulun profetian ydinsanoma oli, että mikäli Suomen kansa ei tee ajoissa parannusta, Suomi kärsii saman kohtalon kuin pienet Baltian maat. Oulu ylenee Heinosen profetioissa "siunatuksi kaupungiksi", josta valtava herätys leviää koko maahan ja edelleen Ruotsiin ja Norjaan. Näin muodostuu yhteispohjoismainen rukousrintama — eräänlainen hengellinen Pohjolan unioni.

Oulun profetiaa levitettiin vihkosina uskonnollisissa piireissä ja saatettiin kirjein merkittävissä asemissa olevien tietoon — aina presidentti Kekkosta myöten. Epäviralliseksi äänenkannattajakseen heinoslaisuus sai herätyshenkisen Palavin lampuin -lehden, joka julkaisi profetioita sitä mukaa kun niitä tuli lisää. Oulun profetian vanhatestamentillinen ehdottomuus ilmensi nostalgista kaipuuta auktoriteettiin maailmassa, joka muuttui yhä moniarvoisemmaksi ja arvaamattomammaksi. Heinosen ensimmäinen, Oulussa 23.8.1960 päivätty ennustus menee suoraan asiaan:

Jos tämä kansa ei tee parannusta ennen vuotta 1962, niin Minä annan tämän kansan vihollisen käsiin, ja kukaan ei pääse pakoon, sillä kaikkia kohtaa sama rangaistus, niin uskovia, kuin niitä, jotka eivät usko. Mutta jos tämä kansa nöyrtyy, niin Minä vielä armahdan. Jos löytyy 800 000 sellaista, jotka todella ovat puhdistaneet sydämensä Kristuksen, Minun Poikani, verellä, niin minä armahdan tätä kansaa. Mutta jos niitä ei löydy vuoteen 1962, niin se, mitä sanoin, toteutuu. Sanokaa kaikille tämä! Ja kaikki, jotka uskovat tähän ja tekevät parannuksen, saavat armon Minun silmissäni. Totelkaa Minua. Kuunnelkaa, kun Minä puhun. Älkää arvostelko tätä, mitä olen sanonut. Jos arvostelette ja ajattelette, että se ei ole totta, niin Minä rankaisen sellaista ihmistä. Minä rankaisen sitä, joka uskaltaa olla uskomatta tähän. Rangaistus kohtaa häntä.

Noottikriisi

Oulun profetian ilmoittamaan etsikkoaikaan osui yksi Suomen sodanjälkeisen historian vakavimmista ulkopoliittisista kriiseistä. Sen laukaisi Neuvostoliiton lokakuussa 1961 antama nootti, jossa perättiin takeita Suomen lojaalisuudesta itänaapurilleen kiristyneessä maailmapoliittisessa tilanteessa. Noottikriisi antoi painokkuutta myös Oulun profetian varoitussanomalle ja politisoi sen.
Profetian saamaa julkisuutta tuleekin arvioida laajemmassa kylmän sodan, ydinvarustelun ja suomettumisen ilmapiirissä. Aika oli otollinen julistukselle, joka käänsi apokalyptisiksi kuviksi kansalaisten kollektiivisia pelkoja ja aavistuksia. Profetia antoi ilmaisun tunnoille, joista ei suomettumisen oloissa virallisesti saanut puhua.

Profeettamellakat

Etsikkoaika aika tuli ja meni, mutta Oulun profetia nousi otsikoihin vielä kesällä 1967. Heinoslaisten provosoiva esiintyminen houkutteli satoja nuoria Oulun keskustaan, parveilemaan ja huutelemaan lahkon omistaman huoneiston edustalla. Jännitys puhkesi pariviikkoisiksi "profeettamellakoiksi". Kiviä heiteltiin, poliisien lakkeja viskeltiin ja autoja keinuteltiin, kunnes virkavalta julisti tilanteen rauhoittamiseksi ulkonaliikkumiskiellon keskustan kaduille. Kyseessä lienee ensimmäinen kunnon mellakka Oulussa sitten kansalaissodan. Se oli ennusmerkki muuttuvasta maailmasta kauan uinuneessa pikkukaupungissa."

Kun viitoslaisten kuvioihin ilmestyi Oulun profeetta Laila Heinonen, niin viitoslaisia alkoi kokoontua toistensa koteihin profeetan ennustuksia kuuntelemaan magnetofoninauhoilta. Niissä profeetta lähetti äänensä korvin kuultavaksi, ja oltiin satavarmoja, miten ryssä miehittäisi Suomen, jos tarvittavaa 800 000  totista totta tekevää rukoilijaa ei löytyisi, ja Suomen kansalle koituisivat ahdistavat ajat. Kun rukoilijoiden määrää ei voitu mitenkään tarkistaa, niin se päätettiin korvata rukousten määrällä, ja rukoustyötä tehtiinkin oikein talkoilla rukoilijoiden ollessa tosissaan tehden täyttä totista totta Jumalan antaessa maamme säilyä itsenäisenä pienemmälläkin rukoilijaporukalla. "Tehdä täyttä totista totta" on sanonta, jota käytetään paljon ratkaisukristillisyydessä, jonka sisältö ei täysin valkene kenellekään.

Lähteet

https://www.ouka.fi/oulu/pohjoista-kirjallisuutta/oulun-profetia

Maailmanloppu alkaa Oulusta - DOKUMENTTIELOKUVAN TRAILERI https://www.youtube.com/watch?v=w5s7fTKM-Nw
« Viimeksi muokattu: 11.10.19 - klo:09:43 kirjoittanut luterilainen »

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Ajan merkkejä
« Vastaus #31 : 11.10.19 - klo:10:37 »
Oulun profetioiden inhimillisyys paljastui minulle koulupoikana pienestä yksityiskohdasta. Luin pelon vallassa yllä kuvattua monistetta. Sitten silmiin osui suunnilleen tällainen lause: "Kuten minä, Herra Sebaot, jo sivulla 2 lausuin..." Pelko katosi ja nauru tuli tilalle. Huumorintaju palvelee todellisuudentajua.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Ajan merkkejä
« Vastaus #32 : 12.10.19 - klo:01:40 »
Oulun profetioiden inhimillisyys paljastui minulle koulupoikana pienestä yksityiskohdasta. Luin pelon vallassa yllä kuvattua monistetta. Sitten silmiin osui suunnilleen tällainen lause: "Kuten minä, Herra Sebaot, jo sivulla 2 lausuin..." Pelko katosi ja nauru tuli tilalle. Huumorintaju palvelee todellisuudentajua.

Jo sivulla 2 lausuin.... Voi hyvät hykkyrät....... :003: :003: :003:


Ei sitten piisannut joustoa edes sitä vertaa kuin Lootille.  Jotta entä jos löytyy kymmenentuhatta?  Taikka tuhantisen...???


Tuota..... Sitä noottia on kyl kääntäen vääntäen tutkittu, ja kovasti on epäilty, että Urho poika sen tilas aivan i t s e.  Muistoni ajalta ovat suppeat sentään..... Ja kun ei kotona kuin ehkä sanottu että hoh hoi ja jaajaa ja jopas on koko Oulun rohvetoimiselle.   

Tämä juttu on körttiläistä kyl enää rimaa hipoen, sanoisin, ja tutajamaan se rima jäi..... Katsotaan, tipahtaako!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Ajan merkkejä
« Vastaus #33 : 12.10.19 - klo:01:49 »
Jos suntio tai vahtimestari olisi ollut tehtäviensä tasalla, hän olisi ajanut teidät pihalle viimeistään kymmeneltä illalla.

Vissiin muuten juu, mutta kun pastori oli paikalla, ei sunkaan hän voinut kuin mennä nukkumaan. Siis kun pastori vakuutti sulkevansa kyl ovet.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Ajan merkkejä
« Vastaus #34 : 12.10.19 - klo:02:07 »

viitoslaisia alkoi kokoontua toistensa koteihin profeetan ennustuksia kuuntelemaan magnetofoninauhoilta. Niissä profeetta lähetti äänensä korvin kuultavaksi, ja oltiin satavarmoja, miten ryssä miehittäisi Suomen, jos tarvittavaa 800 000  totista totta tekevää rukoilijaa ei löytyisi, ja Suomen kansalle koituisivat ahdistavat ajat. Kun rukoilijoiden määrää ei voitu mitenkään tarkistaa, niin se päätettiin korvata rukousten määrällä, ja rukoustyötä tehtiinkin oikein talkoilla rukoilijoiden ollessa tosissaan tehden täyttä totista totta Jumalan antaessa maamme säilyä itsenäisenä pienemmälläkin rukoilijaporukalla. "Tehdä täyttä totista totta" on sanonta, jota käytetään paljon ratkaisukristillisyydessä, jonka sisältö ei täysin valkene kenellekään.

Lähteet

https://www.ouka.fi/oulu/pohjoista-kirjallisuutta/oulun-profetia

Maailmanloppu alkaa Oulusta - DOKUMENTTIELOKUVAN TRAILERI https://www.youtube.com/watch?v=w5s7fTKM-Nw

Nämä mankkanauhat!   

Kun ei vain niistä löytyisi Kotkaan kulkeutuneita juttuja. Ja siellä eteenpäin mahdollisesti kehittyneitä, tietty.

Mutta siis, että jollakin riittää aikaa tämmöisille, hatunnosto!  Kun omaa aikaani en tahtois saada millään riittämään mihkään järkevään.  Sanon suoraan, että peräkamaripojat olis kylvetettävä, menipä vaan päivä horjahdellen ja pahoinvoiden ja mitäs muuta kuin nukkuen. Kaapit minä siivosin, hyvä edes se. Joulu on kohta ja ostin oikein lehellisen tosi kauniita sukkamalleja. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Ajan merkkejä
« Vastaus #35 : 12.10.19 - klo:07:41 »
Vissiin muuten juu, mutta kun pastori oli paikalla, ei sunkaan hän voinut kuin mennä nukkumaan. Siis kun pastori vakuutti sulkevansa kyl ovet.

Nykyajan pastorit eivät onneksi taida olla enää ihan noin 'kaikkivaltiaita'.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Ajan merkkejä
« Vastaus #36 : 14.10.19 - klo:08:19 »
Russofobia ja ryssäviha ovat olleet maassamme jo niin pitkään, että ne ovat siirtyneet kollektiiviselle ja tiedostamattomalle tasolle sekä niistä on tullut periytyvä kulttuurinen piirre luoden profetioita, joissa Neuvostoliitto/Venäjä on miehittänyt maamme jo tuhansia kertoja. Yksi tunnetuimmista on Tukholman profetia, joka koskee Suomen tulevaisuutta, ja sen saaja sai sen näyn muodossa Tukholmassa 28.05.1984.


"Näin venäläisen sotilaan, joka oli aseistettu niin kuin kuuluu olla. Päässä sillä ei ollut kypärää, vaan sillä oli kenttälakki. Siinä oli Venäjän armeijan tunnukset ja rinnassa sillä oli Venäjän armeijan myöntämiä kunniamerkkejä.

Miehellä oli aseenaan pikakivääri ja hän seisoi rajapyykkien välissä. Toinen rajapyykki oli Venäjän puolella, ja toinen, sinivalkoinen, oli Suomen puolella. Rajapuomi oli nostettu ylös: raja oli siis auki. Tämä sotilas oli hämmästyttävän suuri. Kun minä sitä näyssä katselin ja olin seisovinani noin 25-30 metrin päässä kasvot sitä sotilasta kohden, niin minusta katsoen sen sotilaan koko oli pitkästi yli kymmenen metriä. Sillä koolla haluttiin näyttää sitä Venäjän armeijan voimaa, mikä sillä oli.

Minä ihmettelin suuresti sen toisen kainalon alle tungettua kangaspakkaa. Se oli olevinaan valkoista kangasta ja niin kuin iso purje, joka oli mytytty rullalle. Ei käännetty vaan mytytty ja se oli kasassa. Kun katsoin tarkemmin, niin siinä olivat siniset ja valkeat värit, joten sen täytyi olla Suomen lippu.

Näkyä katsellessani minä kuulen seuraavat sanat: ”Koiniks-mitta nisuja denarin, ja kolme koiniksia ohria denarin. Älä turmele öljyä äläkä viiniä”. Tämä sanottiin Venäjän sotilaalle. Venäjän sotilas kuuntelee tämän sanan ja nyökkää, että hän on ymmärtänyt.

Sen jälkeen Venäjän sotilaalle annetaan ikään kuin mittanuora. Se annetaan sen vasempaan käteen, sillä oikeassa on Suomen lippu. Venäjän sotilas saa käskyn kulkea määrätty matka ja merkitä mittanuoralla askelien pituudet. Joka kerta kun se astuu askeleen, täytyy nämä askeleet kirjoittaa ylös päiväkirjaan. Kun se tulee siihen paikkaan mihin se on määrätty ja mihin sen on lupa tulla, niin siihen pitää pysähtyä ja siihen se pystyttää paalun merkiksi, että tähän asti on tultu. Se on Kymijoen ranta.

Siitä Venäjän sotilaalle annetaan suora tie nousta pohjoiseen. Venäjän sotilas kävelee reippaasti Kuopioon, ja siitä Ouluun, ja siitä Kemiin, ja Tornioon jokivartta ylös edelleen. Sille sanotaan: ”Tähän sinä rakennat leirin” ja Venäjän sotilaalle annetaan paljon piikkilankaa ja rakennustarvikkeita, jotta se rakentaa siihen leirin. Jos kartalta katsotaan, niin se on noin kolmestakymmenestä viiteenkymmeneen kilometriä Pellon pohjoispuolella. Ruotsin puolella on vastassa Karunki, sitten Wittangi ja Wittangista suora tie Norjaan. [Profetian lukijan kommentti kasetilla: ”Tähän minä huomauttaisin, että tässä on virhe. Paikka ei voi olla Karunki vaan se on Pajala. Sieltä on suora tie Wittangiin, josta valmistui 1984 kesällä Kiirunan kautta suora tie Norjaan Narvikiin.”]

Venäjän miehelle sanotaan seuraavat sanat: ”Sinä saat olla tässä siihen asti, kun sinun veljesi lähtevät Israelin maalle”. Venäjän sotilaalle sanotaan myös seuraavat sanat: ”Sinun täytyy itkeä paljon kaatuneita veljiäsi, jotka tulevat kaatumaan siinä suuressa sodassa, joka alkaa Persiassa, kun sinä ja sinun veljesi menette Persiaan. Sinulle annetaan lupa mennä Persiaan ja avata tie Eufrat-virtaa myöten idästä nousevalle suurelle kuninkaalle”. Minä puhun sinulle, sanoo JHVH Jireh [tämä Jumalan nimi merkitsee ”Herra näkee” ja ”Herra pitää huolta”.], että sinä saat oikeuden astua pyhälle maalle, mutta sinä et tule tuhoamaan pyhää kaupunkia, etkä tule häpäisemään sen kansaa, vaan sinun veljiesi luut tulevat valkenemaan Harmageddonin kentälle. Sinä Roosin poika, sinä juhlit voittoasi vähän aikaa, sillä sinä ja sinun veljesi kaatuvat miekkaan Harmageddonin kedolla.

Suomessa sinulla on oleva leiri Norjaa ja sieltä lännestä nousevia kuninkaita vastaan, mutta sinä et saa vahingoittaa Suomen kansaa etkä häpäistä sen pyhiä arvoja. Sinä saat pitää leiriä tässä maassa, mutta sinä et saa turmella öljyä etkä viiniä.

Suomen kansalle nousee profeetta, joka seisoo sinua vastaan ja profetoi määrätyt hetket, ja profetoimisensa lopussa hän tekee Suomen kansassa profeetan merkit ja poistuu minun tyköni. Hänet kutsutaan kotiin. Tämä profeetta julistaa Suomessa väkevän pelastussanoman, jonka myös sinä kuulet, sinä mahtava Roosin poika. Tämä profetia ja profeetta, jonka minä kutsun Suomen maasta, tulee olemaan väkevän pelastussanoman julistaja, ja tuo monta minun tyköni, sanoo Herra.

Jumalan sana tulee olemaan voimakas ja vahva Suomessa, ja kutsuu paljon ihmisiä pelastukseen, ja tuo esille paljon suuria asioita. Ja sinä Roosin poika, sinä näet sen ja sinä hämmästyt.

Sinun halusi on karata Suomen kimppuun, mutta minä olen paneva esteen sinun eteesi. Vaikka monet jumalattomat Suomen maassa lankeavat sinun miekkaasi, sinä et turmele öljyä etkä viiniä, sanoo Jumala. Minä olen nostanut sinut, sinä mahtava Roosin poika, sinä saat kävellä Suomen halki, mutta sinä et saa turmella öljyä etkä viiniä, sanoo Herra, Herra.

Minun poikani, Jeesuksen Kristuksen morsian, tekee morsiamen merkin Suomessa, sinä näet sen, sinä Roosin poika ja sinä hämmästyt. Ja kun tämän profeetan päivät ovat päättyneet, sinä palaat takaisin Venäjän maalle ja kerrot siellä niistä suurista asioista, joita olet Suomessa nähnyt.

Sinä Venäjän sotilas, minä olen nostanut sinut ruoskaksi juopuneelle ihmiskunnalle. Minun sanallani sinut nostettiin voimaan ja valtaan ja taistelemaan, mutta minun sanallani sinut myös kaadetaan, sanoo Herra.

Sanoma Suomen kansalle on tämä, sanoo Jumala. Kun ahdistuksen päivät tulevat ja portti avataan idästä nousevalle kuninkaalle ja sen sotilaille, teillä ei ole yhtään ystävää Euroopassa. Teillä ei ole yhtään kansaa, joka nostaisi asetta teidän puolestanne Venäjää vastaan. Sinä Suomen kansa tulet olemaan yksin, yksinäisempi kuin talvisodan päivinä. Mutta sama enkeli, joka taisteli teidän rinnallanne talvisodan päivinä, tulee taistelemaan teidän rinnallanne, ja minä tulen huolehtimaan siitä, että se Venäjän sotilas, joka nousee teidän maahanne, ei häpäise teitä, eikä ota eikä turmele öljyä eikä viiniä.

Ruokatavarat tulevat nousemaan arvaamattomiin hintoihin teidän maassanne. Koiniks-mitta nisuja tulee maksamaan denarin ja kolme koiniksia ohria denarin, mutta öljyä ja viiniä ei turmella. Öljy on Jumalan Pyhä Sana, ja viini on Jumalan Sana. Teille jää vain yksi paikka, mihin te voitte paeta, kun ahdistuksen päivät tulevat, sanoo Jumala, ja se paikka on Jumalan Sana. Ei yksikään valtio ota vastaan teidän pakolaisianne. Te yritätte paeta Amerikkaan ja te yritätte paeta Kanadaan, mutta teitä ei oteta vastaan. Niin kuin ei otettu vastaan Israelin lapsiakaan Saksan ahdistuksen päivinä, vaan heidät palautettiin Saksaan. Niin tulevat länsimaat palauttamaan teidätkin takaisin kotimaahanne, sillä minä Herra, haluan sen sillä tavalla. Ja minun tieni eivät ole teidän teitänne.

Mutta joka turvaa minuun ja pysyy minun sanassani, hänellä on leipää ahdistuksen keskellä, ja hänellä on lepo minun Sanassani, sanoo Jumala, sillä eikö teidän päivänne ole minun kädessäni, sanoo Herra. Enkö minä ole Jumala ahdistuksenkin päivinä? Tämä on sanoma Suomen kansalle, sanoo Herra, Herra. Sinun on tehtävä parannus murhistasi, velhouksistasi, salavuoteistasi, varkauksistasi, aborteistasi ja hillittömästä haureudestasi. [Vertaa Ilm. 9:21: ”He eivät tehneet parannusta murhistaan eikä velhouksistaan eikä haureudestaan eikä varkauksistaan.”]

En minä kysy, haluatteko te tehdä parannuksen, vaan minä sanon, ”Sinun on tehtävä parannus”. Mutta te ette tee sitä, enkö minä Herra paaduttanut Faraon sydämen, näyttääkseni voimani Mooseksen kautta. Minä, sama Jumala, paadutan Suomen kansan sydämen, että te ette tee parannusta velhouksistanne, haureudestanne, salavuoteistanne, irstauksistanne ja aborteistanne ja kaikista niistä kauhistuksista, joita te teette minun nimessäni ja minun kasvojeni edessä.

Mutta pyhät tulevat loistamaan ahdistuksen keskellä niin kuin lamput, ja yksikään teistä, jotka olette minun omani, sanoo Jumala, ei joudu hukkaan sillä minä Herra, Herra, olen sen niin päättänyt.

Suomen kansa, minä olen kutsunut sinua niin monta kymmentä vuotta, talvisodan raskaina päivinä te rukoilitte minun edessäni, jokaisesta kirkosta nousi rukous minun kasvojeni eteen, ja ne rukoukset ovat muistossa rukousten maljassa tänäkin päivänä. Ja jatkosodan raskaina päivinä, kun veristä uhria kannettiin Suomesta, te rukoilitte minun edessäni, te kannoitte rukouksin kärsivän kansan kohtalon minun eteeni. Minä muistin teitä ja minä siirsin teidän kohtalonne hetken. Mutta nyt, hyvinvoinnin, rikkauden ja yltäkylläisyyden päivinä, te kirkkojenne etummaisina olevat, teidän tehtävänänne tuntuu olevan häväistä minun sanani.

Te riitelette perinnäissäännöistä ja opista, ja te vainoatte niitä, jotka ovat yksinkertaisia totisia rukoilijoita. Te olette purkaneet jokaisen käskyn, jonka minä olen antanut. Kun minä sanoin: ”Älä tee huorin”, te teette huorin kaikilla alueilla. Kun minä sanoin: ”Älä tapa”, te tapatte viattomia syntymättömiä lapsia kaksikymmentäviisi tuhatta vuodessa. Kun minä sanon: ”Älä varasta”, niin te varastatte toisiltanne, te varastatte yhteiskunnalta ja valtiolta, ja valtio varastaa teiltä. Kaikki te varastatte toinen toisiltanne. Kun minä sanon: ”Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi”, te todistatte systemaattisesti joka päivä väärin teidän lähimmäisestänne. Kun minä sanon: ”Älä himoitse lähimmäisesi huonetta” te himoitsette lähimmäisenne huonetta. Kun minä sanon: ”Muista pyhittää lepopäivä”, te ette pyhitä lepopäivää, vaikka teillä on aikaa levätä. Te käytätte minun pyhäpäiväni ja sapattini riettauden ja haureuden harjoittamiseen. Se on noussut minun eteeni kuin löyhkä.

Tänä päivänä te häpäisette sitä Jumalan viljaa, joka kasvaa teidän pelloillanne, mutta huomenna te maksatte koiniks-mitasta nisuja denarin ja kolmesta koiniksista ohria denarin, ja denari on noin sata markkaa. Köyhillä ei tule teidän keskuudessanne olemaan leipää, sillä rikkaat piilottavat sen, mutta ne jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa, heille katetaan pöytä ahdingon keskellä, sanoo Herra, Herra.

Suomen kansasta nousee minulle profeetta, sanoo Jumala. Hän profetoi lyhyen hetken, mutta hänen profeetan-merkkinsä on niin suuri, että se sokaisee jokaisen vastaanväittäjän.

Minä olen Jumala, ja minä olen tämän asian puhunut. Sinä minun palvelijani siellä Tukholman kaupungissa, jolle minä olen antanut tämän profetian, älä pelkää julkaista tätä profetiaa. Laske tämä kasettina ulos niille ihmisille – ei sinun tarvitse lähettää sitä koko maahan – vaan muutamille ystävillesi, jotta he kuuntelisivat ja kertoisivat siitä eteenpäin.

Sinä Jumalan valittu kansa, minä sanon sinulle, sinä Jumalan valittu, joka asut Suomen maassa, ja olet minun poikani Jeesuksen Kristuksen morsian, sinä et tule kokemaan ahdistuksen hetkeä niin raskaana kuin kokevat ne, jotka eivät ole minun Poikaani tunnustaneet. Minä suojelen sinua morsian, minä varjelen sinua morsian, ja sinä tulet loistamaan kansasi keskellä, niin kuin lamppu loistaa pimeässä paikassa. Ja sinulle annetaan lohdutukseksi tämä merkki: ”Koiniks-mitta nisuja denarin, ja kolme koiniksia ohria denarin. Mutta sinulta ei turmella öljyä eikä viiniä”.

Jatkakaa haureuttanne, te jotka haluatte sitä jatkaa, sillä näin sanotaan pyhässä kirjassa: ’Pyhät pyhittyvät, mutta saastaiset saastuvat’. Suomen kansa, älä luota lännestä tulevaan apuun, sillä ei sitä tule. Ruotsi ei lähetä joukkoja sinua puolustamaan, Amerikka ei tule sinun avuksesi, Länsi-Saksan armeijat ovat lyödyt ja hajallaan, minä näin Länsi-Saksan sotilaiden itkevän maassa polvillaan. Teillä ei ole yhtään ystävää, ainoa, joka voi teitä varjella ja suojella, on minun Poikani Jeesuksen Kristuksen sovintoveri, ja sen te olette ylenkatsoneet ja jalkoihinne polkeneet. Vain morsian, minun Poikani morsian, sinä olet uloskutsuttu, ja sinä tulet seisomaan, kun muut ympärilläsi kaatuvat.

Tämä profetia ei ole tarkka, sillä siihen tulee vielä jatko, laajempi ja selvempi profetia tulevaisuudessa, mutta se lasketaan sille miehelle, jonka minä olen valinnut seisomaan profetian kanssa Suomessa ahdistuksen aikana. Tämä profetia tulee kertomaan Suomen kansalle ne ahdistuksen ajat, jotka ovat tulossa. Nämä alkavat kesällä, sillä sinulle palvelijani Tukholmassa näytetään vihreitä puita.

Sinä kerrot sen sanan, että Suomessa nousee profeetta, joka julistaa minun sanani, ja morsian ottaa vastaan sen sanan kuuleviin korviinsa. Iloitse minun sanastani ja seiso sen kanssa. Minä Herra, tiedän teidän kärsimyksenne ja ahdistuksenne määrän, mutta yhtään ylimääräistä kyyneltä ei morsiamen tarvitse itkeä. Suomen kansan rukoukset, niitten vanhurskaitten rukoukset, jotka Suomen maassa asuvat, ovat muistossa minun edessäni.

Yksikään Jeesuksen Kristuksen oma ei joudu tappioon. Yksikään, joka Jeesuksessa Kristuksessa on, ei joudu häpeään, vaan hän tulee seisomaan, ja kun minä näen hänelle hyväksi, hän saa irrottaa aurasta kätensä, ei niin kuin vihollisen voimat vaativat, vaan niin kuin minä olen sallinut. Taistelujen päivät ovat tulossa, Israelin veljet, teidänkin aikanne on tulossa. Kaikki te, jotka luotatte ihmisen apuun. Te tulette näkemään sen turhaksi. Mutta Israelissa nousee profeetta, joka julistaa minun sanani. Suomessa nousee profeetta, joka julistaa minun sanani, ja myös sinä, pieni palvelijani Tukholmassa. Sinä, joka et ole ollut minun tahtoni esteenä, myös sinä saat tehdä sen osan, mikä sinulle valitaan. Sinun aikasi ei ole vielä tullut. Sinä et tule tekemään suurta työtä, sinä tulet olemaan sellainen, miksi minä olen sinut määrännyt. Älä kysele palvelustehtävääsi, ei se ole sinulta, vaan se on minulta. Sana lähti liikkeelle tänä iltana Suomen kansalle. Äänitä tämä kasetti ja kirjoita ylös tämä profetia. Postita se niille ystävällesi, joita sinulla on Suomessa. Nämä ystävät saavat sitten jakaa sitä edelleen. Soita tätä myös itse nauhalta niille, jotka haluavat kuulla.

Kun minä lähetin profeettani Jesajan, minä sanoin: ”Kuulkoot, tai olkoot kuulematta. Puhu sinä nämä sanat”. Mutta niin on käyvä myös tämän profetian. He kuulevat, mutta ovat kuulematta. Suomen johtavat henkilöt, älkää kuvitelko, että te olette omalla taidollanne nousseet siihen asemaan, mikä teillä on. Ei kukaan voi mitään tehdä ilman minun tahtoani ja sallimustani. Minä sanon teille, älkää luottako niihin sopimuksiin ja niihin asiakirjoihin, joita teillä on Neuvostoliiton kanssa. Luottakaa minun sanaani, se on minun sanani, joka pitää pois tuon mahtavan Venäjän karhun teidän maastanne. Kun te teette minun tahtoni, niin minä sallin teille siunauksen päivät, mutta kun te käännätte minulle selkänne, te saatte niittää kirousta, sillä minun Henkeni ei salli, että minun nimeäni jatkuvasti pilkataan, sanoo Herra, Herra. Kun tämä profetia menee Suomeen, sitä ei uskota. Mutta minä sanon sinulle palvelijani, puhu se. Kuulevat tai olkoot kuulematta.

Tee sinäkin palvelijani siellä Tukholmassa parannus, kulje suoraan, minä olen sinut kutsunut, minä olen ollut sinun kanssasi tähän päivään asti, enkä minä sinua vastedeskään hylkää. Mutta kuinka mielelläni minä haluaisin, että sinä tekisit minun tahtoni. Minä autan sinua, ja kun tulee se päivä, että sinä palajat, niin sinä vahvistat minun veljiäni. Suomen kansan asiat ovat huonommin kuin teistä yksikään arvaa. Mutta morsiamen asiat ovat paremmin kuin yksikään teistä osaisi edes uneksia. Minun Poikani on valmistanut teille hääaterian, he tulevat iloitsemaan pitkien pöytien äärissä, ja kun maan päällä on ahdistus ja vaino vahvimmillaan, kulkee Ylkä kansansa suojana. Minä rakastan sinua Suomen kansa, minä olen kutsunut teitä niin monta kymmentä vuotta, minä autoin teitä talvisodassa, ja minä autoin teitä jatkosodassa, ja kuinka mielelläni minä auttaisin teitä tässä kolmannessakin maailmansodassa, joka pian tulee. Mutta te ette ole tahtoneet kuulla minua. Sinä morsian, kuuntele Yljän ääntä, kuuntele sen profeetan ääntä, jonka minä nostan. Mutta, kuuntele myös minun sanaani, joka on kirjoitettu Raamattuun.

Ruoki itseäsi sanalla, ja kulje suoraan, kapeaa tietä. Sinä saat kulkea tahdissa ja tulla kotiin. Minä, Herra, Herra, olen tämän profetian puhunut. Ja minun yksinkertainen pieni palvelijani Tukholmassa on tämän profetian nauhoittanut. Suomen kansa, tee parannus kaikista niistä synneistä, joita olet tähän päivään asti tehnyt, niin minä armahdan sinua. Minä en voi enää siirtää teidän kohtaloanne, sillä se ahdistus on tuleva yli koko maanpiirin, mutta minä otan teistä pois paljon, paljon. Minä halajan paljon enemmän morsiameen, kuin mitä siellä nyt on. Sillä ei ole minulle mieleen jumalattoman kuolema, sanoo Herra, Herra. Profetia päättyy tähän. Ja minä annan jatkon profetiaan sille palvelijalle, jonka minä olen tähän tehtävään valinnut."

Lähteet

https://ajankohtainen.wordpress.com/2012/03/01/tukholman-profetia/

Tukholman profetia, kasetin A-puoli https://www.youtube.com/watch?v=T57bgF0sGv4

Tukholman profetia, kasetin B-puoli https://www.youtube.com/watch?v=vg9gVhMfJSg


« Viimeksi muokattu: 14.10.19 - klo:08:28 kirjoittanut luterilainen »

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Ajan merkkejä
« Vastaus #37 : 14.10.19 - klo:08:54 »
Yhden tietämäni Neuvostoliitto/Venäjä-profetian mukaan "Puna-armeijan sotilaiden saappaat tallaavat Helsingin katuja". Mielestäni ajan merkkinä tuo profetia oli oikea, sillä se kävi toteen 12. kesäkuuta 1993 järjestetyn Total Balalaika Show'n myötä, jossa Leningrad Cowboys soitti yhdessä Puna-armeijan kuoron kanssa Helsingin Senaatintorilla.  ;D

Lähde

https://www.youtube.com/watch?v=l2SjRjQ0izM


Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Ajan merkkejä
« Vastaus #38 : 14.10.19 - klo:09:05 »
Sodan melskeitä ainakin on. On maan järkkymistä ja tulivuorien purkauksia.

Kun luonto-ohjelmia olen katsonut niin esim. Kauko-Idän saaret ovat purkautuneet tutkijoiden mukaan miljoonia vuosia.

Luonnonilmiöitä enemmän olen huolestunut valtioiden huonoista johtajista ja sen seurauksista. Ilmastomuutos on ahneuden seurausta kuten vesien saastuminenkin.
Liikakansoitus on valtava ongelma josta seuraa kansainvaelluksia.

Voimmeko saada suunanmuutosta , se jää seuraavien sukupolvien nähtäväksi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Ajan merkkejä
« Vastaus #39 : 14.10.19 - klo:12:21 »
Sodan melskeitä ainakin on. On maan järkkymistä ja tulivuorien purkauksia.

Kun luonto-ohjelmia olen katsonut niin esim. Kauko-Idän saaret ovat purkautuneet tutkijoiden mukaan miljoonia vuosia.

Luonnonilmiöitä enemmän olen huolestunut valtioiden huonoista johtajista ja sen seurauksista. Ilmastomuutos on ahneuden seurausta kuten vesien saastuminenkin.
Liikakansoitus on valtava ongelma josta seuraa kansainvaelluksia.

Voimmeko saada suunanmuutosta , se jää seuraavien sukupolvien nähtäväksi.

Mutta kun niitä on ollut ihan aina?! 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Ajan merkkejä
« Vastaus #40 : 14.10.19 - klo:15:02 »
Totta. Yritinkin sitä sanoa että miljoonia vuosia on näitä tapahtunut. Nykyinen nopea tiedotustoiminta ikäänkuin kerää kokoon melkoisen pelottimen näistä tapahtumista.

Huonoja vallanpitäjiä on aina ollut, mutta nyt tämäkin ilmiö tuntuu kasautuvan median avulla. Se, että monet inhoavat median toimintaa on ainakin osin ansaittua.
Esim. väkivallanteoista, joukkosurmista ym. tahtoo viestintä liian tarkoin kertoa, jolloin se tahtoo kertaantua.

Onko siis ajanmerkkejä lainkaan ? Raamatun kuvaukset vesien saastumisesta on aika tarkka ennuste.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Ajan merkkejä
« Vastaus #41 : 15.10.19 - klo:00:53 »
Totta. Yritinkin sitä sanoa että miljoonia vuosia on näitä tapahtunut. Nykyinen nopea tiedotustoiminta ikäänkuin kerää kokoon melkoisen pelottimen näistä tapahtumista.

Huonoja vallanpitäjiä on aina ollut, mutta nyt tämäkin ilmiö tuntuu kasautuvan median avulla. Se, että monet inhoavat median toimintaa on ainakin osin ansaittua.
Esim. väkivallanteoista, joukkosurmista ym. tahtoo viestintä liian tarkoin kertoa, jolloin se tahtoo kertaantua.

Onko siis ajanmerkkejä lainkaan ? Raamatun kuvaukset vesien saastumisesta on aika tarkka ennuste.

En olisi niin kriittinen medialle, pahemmin huolestuttaa semmoinen mikä leviää Facebookissa Instagramissa Snapchatissa ja mitä niitä on jotenkin  ” totena” ja sisältää mitä sattuu.


Meille opetettiin riparilla ” lopun ajan enteet” - teemapäivänä varmimmaksi enteeksi Israelin valtion uudelleensyntymistä.  Se oli tietty silloin vielä tuoreempaa kamaa ja ne sodat hiljakkoin takanapäin. Valtio julistautui itsenäiseksi 1948 ja tunnustettiin melko pian, tämän takuulla löytäisi Googlesta luotettavasti.  Sitten seurasi niitä sotia.

Siitä Harmageddonista muistan, miten järjestettiin tapaaminen Harmageddonin laaksossa, paavi ja Israelin valtionpäämies kohtasivat, kättelivät ja pyydettiin anteeksi juutalaisiin kohdistunutta kansanmurhaa. Juuri siinä paikassa. En tiedä yhtään miksi. Mieleen tuli vain se sota .

...............

Oli erikoinen kokemus päästä sinne kerran ja nähdä nuo paikat, aivan oikeilla nimillään. Pyörrytti, sen myönnän.

...............

Tässä meni nyt kaksi tarinaa sekaisin ja seuraa vielä kolmas.

Ymmärrän jotenkin, että meidät viisitoistavuotiaat saatiin repäistyä odottamaan Jeesuksen paluuta pilvissä ja noin.

Mutta miten me....  Mikä siinä meihin vetoaa?  Oma ” lopun aika” on käsillä, itse koen eläväni sitä.  Pelkäänkö kuolemaa, tahtoisiko siksi mieluummin lentää täältä pilviin ylkää vastaan?  Entä lapset—-=. No eiköhän ne lentäisi mukana.  Mutta ylipäänsä. 

Tämä on körttifoorumi. 
Minua ihan kiinnostaa minkä verran Paavo Ruotsalainen, Jonas Lagus, Malmberg, ja ketä heitä oli, kiinnittivät tämmöisen huomiotaan? 

Miten keskeinen tämä on täällä, viidesläisyys kun on niin toinen juttu ja erilainen uskontulkinta heillä?
« Viimeksi muokattu: 15.10.19 - klo:01:00 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Ajan merkkejä
« Vastaus #42 : 18.10.19 - klo:13:00 »
Meille opetettiin riparilla ” lopun ajan enteet” - teemapäivänä varmimmaksi enteeksi Israelin valtion uudelleensyntymistä.
Jeesuksen takaisintulon pelossa tuon ajan viidesläisten ja vapaiden suuntien eskatologisia käsityksiä leimasikin juuri näkemys aivan vihoviimeisessä ajassa eläminen Jeesuksen välittömän paluun ajan merkeissä Israelin valtion syntymisessä vuonna 1948 sen ollessa viikunapuu (Matt24:32-35). Tuolloin muka syntyi sukupolvi, joka ei tule katoamaan ennen Jeesuksen ja ryssän tuloa Jeesuksen perustaessa ahdistuksen ajan jälkeen tuhatvuotisen valtakunnan, jota Hän johtaa Jerusalemista yhdessä pyhiensä kanssa.

Tosin sukupolven raamatullinen ikä on 40 vuotta, ja Israelin itsenäistymisestä on kulunut jo yli 40 vuotta, jolloin sukupolvien pituuksia on jouduttu määrittelemään monta kertaa uudelleen. Nämä määrittelyt ovatkin jo menettäneet uskottavuutensa aivan kuten jehovien alati uudistuvat laskelmat maailmanlopusta yhdessä viidesläisten ja vapaiden suuntien kanssa.  Viidesläisten kuin myös vapaiden suuntien sodanjälkeisen sukupolven eskatologiset tulkinnat alkavatkin olla tämän sukupolven näkövinkkelistä katsottaessa jo lastsiisonia, vaikka maailmanlopun huutajia on aina ollut jokaisessa sukupolvessa.

« Viimeksi muokattu: 18.10.19 - klo:13:06 kirjoittanut luterilainen »

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Ajan merkkejä
« Vastaus #43 : 23.10.19 - klo:10:19 »
Kun Pä..i Rä..nen oli nuori hän muistutti nykyistä mummoaan, niin oli tukka nutturalla eikä meikin hiventä, nyt on amerikkalaistyylinen look, ja vaattet ja tukka kuin barbie-nukella.

Mutta eihän nuttura ole vain mummojen kampaus, sillä nuttura sopii niin nuorille miehille kuin naisillekin. :)

Nopea, kaunis ja helppo tee-se-itse nuttura https://www.youtube.com/watch?v=BjLB17bAwwU

Seksikäs nutturamies saa naiset sekaisin – katso kuuma video https://www.facebook.com/brockohurnofficial/videos/vb.1420634031500544/1561576110739668/?type=2&theater
« Viimeksi muokattu: 23.10.19 - klo:10:30 kirjoittanut luterilainen »

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Ajan merkkejä
« Vastaus #44 : 23.10.19 - klo:10:40 »
Nämä määrittelyt ovatkin jo menettäneet uskottavuutensa aivan kuten jehovien alati uudistuvat laskelmat maailmanlopusta yhdessä viidesläisten ja vapaiden suuntien kanssa.

Ihmisluontoon kuuluu piirre "tarkoitus pyhittää keinot". Tämä on harmillista, mutta totta.
Haluaisin korjata tuossa lainauksessa esiintyvää dis-informaatiota, eli väärää tietoa.
Mikäli korjaukseni perustuu väärään tietoon, mielelläni otan opikseni.

Mitä Jehovan todistajiin tulee, niin tietääkseni vuoden 1975 jälkeen ei heillä ole ollut mitään virallista tai epävirallista maailmanlopun laskelmaa tarjottavana julkisuuteen.
Minulle on tullut sellainen tuntu, että suhtautuvat varsin nihkeästi tuollaisiin laskelmiin nykyään.
Korjaa minua, jos olen väärässä.

Kun yritän miettiä, en oikein keksi mitään lähivuosien muutakaan maailmanlopun laskelmaa minkään muunkaan suomalaisen kristillisen järjestön piiristä.
Voisitko auttaa minua ja kertoa jonkun niistä alati uudistuvista maailmanlopun laskelmista, joita viidesläisten tai vapaiden suuntien piirissä harrastataan?
Olen ilmeisesti ollut jotenkin pimennossa näiden asiain suhteen, vaikka liikunkin viidesläisten ja vapaiden suuntien parissa varsin aktiivisesti.
Onko esim. viimeisen 20 vuoden aikana ollut yhtään (tai kuinka monta) laskelmaa?