Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa (2.ketju)  (Luettu 48784 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #15 : 30.04.10 - klo:17:27 »
Risti on mm. kirkon katolla on julma teloitusväline. Kivat fiilikset on ihmisellä kuin hän katselee ja muistelee Kristuksen pitkääperjantaita.

Sepäs selvisi. Kiitos valaisusta!

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #16 : 30.04.10 - klo:20:35 »
Risti on mm. kirkon katolla on julma teloitusväline. Kivat fiilikset on ihmisellä kuin hän katselee ja muistelee Kristuksen pitkääperjantaita.

Tyhjä risti muistuttaa Jeesuksen ylösnousemuksesta. Eihän sitä tarvitse jäädä sinne pitkäperjantaihin, kun meillä on pääsiäinenkin.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #17 : 30.04.10 - klo:20:40 »
Tyhjä risti muistuttaa Jeesuksen ylösnousemuksesta. Eihän sitä tarvitse jäädä sinne pitkäperjantaihin, kun meillä on pääsiäinenkin.

 :109:
Pyryharakka

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #18 : 01.05.10 - klo:09:15 »
minä olen jäänyt pitkäänperjantaihin...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #19 : 02.05.10 - klo:08:59 »
Huomenta.
Minulla on uusi kevät. Olen lähdössä kotikirkkoon. Saattaa olla että ensi sunnuntain jälkeen ei käydä taas pitkään aikaan. Muutto korpeen on edessä ja kirkot ovat kaukana.
Illalla menen vielä seuroihin. Nekin ovat kevään viimeiset. Kiva kun Rissasen Jari on puhumassa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #20 : 02.05.10 - klo:09:46 »
Tyhjä risti muistuttaa Jeesuksen ylösnousemuksesta. Eihän sitä tarvitse jäädä sinne pitkäperjantaihin, kun meillä on pääsiäinenkin.

Tästä minäkin iloitsen tänään. Aurinkomme ylösnousi!
Oi rakas Jeesus, suloinen

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #21 : 02.05.10 - klo:12:25 »
Huomenta.
Minulla on uusi kevät. Olen lähdössä kotikirkkoon. Saattaa olla että ensi sunnuntain jälkeen ei käydä taas pitkään aikaan. Muutto korpeen on edessä ja kirkot ovat kaukana.
Illalla menen vielä seuroihin. Nekin ovat kevään viimeiset. Kiva kun Rissasen Jari on puhumassa.

Onko siellä korvessa nettiyhteyksiä vai jäätkö tältä foorumiltakin pois?
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #22 : 02.05.10 - klo:12:37 »
Pitäis saada se läppäri. Matti on siitä vähän innostunutkin, että saas nähdä. Siellä on nyt Mockulallankin mahdollisuus pelata, kuulema.

Ensi alkuun ollaan aina vain pari yötä siellä ja pari täällä.   Menihän se viime kesäkin, mutta kiire oli kova foorumille kun kotiin tultiin.

Kesäkuun alusta käännetään posti sinneja sitten saisi olla jo läppärikin.
...

Tänään meidän kirkossa piti elämänsä ensimmäisen saarnan nuori teologian opiskelija.
Opetuslasten odottamisen vaikeudesta johti ihan hyvän saarnan tämä nuori nainen.
..

Oravat kirkon korkean ikkunan takana pitivät omaa saarnaansa . Miksi kolmas ei mahdu sakkiin? Se on häädettävä kaikin keinoin. Ja sitten ylös ja alas, ylös ja alas
voitonriemuisina.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #23 : 02.05.10 - klo:12:43 »
Pitäis saada se läppäri. Matti on siitä vähän innostunutkin, että saas nähdä. Siellä on nyt Mockulallankin mahdollisuus pelata, kuulema.

Ensi alkuun ollaan aina vain pari yötä siellä ja pari täällä.   Menihän se viime kesäkin, mutta kiire oli kova foorumille kun kotiin tultiin.

Kesäkuun alusta käännetään posti sinneja sitten saisi olla jo läppärikin.
...

Tänään meidän kirkossa piti elämänsä ensimmäisen saarnan nuori teologian opiskelija.
Opetuslasten odottamisen vaikeudesta johti ihan hyvän saarnan tämä nuori nainen.
..

Oravat kirkon korkean ikkunan takana pitivät omaa saarnaansa . Miksi kolmas ei mahdu sakkiin? Se on häädettävä kaikin keinoin. Ja sitten ylös ja alas, ylös ja alas
voitonriemuisina.

Harjoittelija meilläkin saarnasi. Tämä oli paljon parempi kuin edellinen. Edellisen puheesta ei saanut selvää, kun oli kaukana mikrofonista, puhui pienellä äänellä ja nopeasti.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #24 : 03.05.10 - klo:18:36 »
Harjoittelija meilläkin saarnasi. Tämä oli paljon parempi kuin edellinen. Edellisen puheesta ei saanut selvää, kun oli kaukana mikrofonista, puhui pienellä äänellä ja nopeasti.

Se on seppos sitten matopelin paikka.

Oon aika hyvä siinä, et kait papit saisi alkaa pätevöitymään. :-\

Rohkeasti vaan kovalla äänellä papit ja välillä tasajalkaa hypähtäen. Ei kai pappien käsikirjassa ole, että pitää hiljaa ja hartaasti aina ?
Ja niinkuin eva-kaisa välillä täältä foorumilta, kun suuttuu niin sanoa prätkäyttää kovansanan. :-\
Tik toc.

Poissa vasara

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #25 : 03.05.10 - klo:21:58 »
Risti on mm. kirkon katolla on julma teloitusväline. Kivat fiilikset on ihmisellä kuin hän katselee ja muistelee Kristuksen pitkääperjantaita.

Paavalikin tahtoi nähdä Jeesuksen ristiinnaulittuna.
Kuleksin viiden maan halki, joissa ristin malli vaihtui.    Tien varsilla Kristus ristillä  ja tyhjä risti kolmine poikkipuineen ja ison kokoisina molemmat.

Eräässä hirsisessä ortodoksikirkossa katselin kauan länsimaisen näköistä kristus ristillä kuvaa.   Minulle puhuttelevampi kuin sädekehin ja kultauksin varustetut samassa tilassa.    Siinä maassa ort.kirkolla on kultaa ja kaakelia ja uusia rakennuksia.
Useassa tuli käytyä sisällä, vielä useampaa kullattua kupolia ulkoa katseltua.

Poissa Yvonne May

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 35
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #26 : 07.05.10 - klo:14:57 »

Oma kotikirkko , kuinka ihana sanoakin näin, tuntuu kaikkein parhaimmalta. Omat seurakuntalaiset ympärillä. Tutut papit toimittamassa ja oma tehtäväkin siellä silloin tällöin.

Kerrassaan samaa mieltä!  Yhtään erilailla en voisi asiaa ilmaista.  Kiitos Herra omasta kotikirkosta ja Pyhästä Ehtoollisesta. 
Kiitos olkoon Jumalalle, Karitsalle, olen armoliitossa.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #27 : 09.05.10 - klo:21:28 »
Tänään olin Tiitiäisen ja siskoni kanssa Keravan kirkossa. Messun päätteeksi kanttori lauloi  Äideistä parhain. Vielä oli päälle kirkkokahvit ja ruusut äideille.
Hauskinta oli tavata vanha koulukaveri, jonka kanssa ollaan oltu kansakoulun toiselta asti samalla luokalla. Ihan oli itsensä näköinen. Voisi melkein sanoa, ettei ole muuttunut yhtään.  :icon_biggrin:
Pyryharakka

Poissa vaivainen mato

  • Ostaa kotiin viemisiksi hjuhlaoppaan
  • Viestejä: 297
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #28 : 11.05.10 - klo:19:09 »
Joo! Piti käydä kolmannen kerran peräkkäin samassa kirkossa.
Oli näet kirkkoherraksi pyrkivien vaalisaarnat.
Oman ehdokkaan olen valinnut jo ennen vaalisaarnaa.
Vaalit pidetään 23.-24. 5.Arpaleli.

Meinasi unohtua, olinhan perjantaina 7.5. Kiuruveden kirkossa.
Siellä oli Rovasti Viljo Porkolan hautausjumalanpalvelus. Väkeä oli paljon.
Näkyi Juhanikin olevan mukana. En ehtinyt häntä tavata, hän 'livisti' Helsinkiin, eikäjäänyt muistotilaisuutee.

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #29 : 11.05.10 - klo:21:31 »
Äitienpäivänä kävin. Tuntui hyvältä, kun toivotettiin hyvää äitienpäivää
oikein kädestä pitäen.
Oi rakas Jeesus, suloinen