Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa (2.ketju)  (Luettu 49128 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #45 : 16.05.10 - klo:13:10 »
Nyt mennään Kuhmoisten kirkkoon. Todennäköisesti kirkkoherra saarnaa. Hänelle olisikin asiaa mökkiseuroista.
Hetken löi tyhjää... ai niin - te olette mökillä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #46 : 16.05.10 - klo:17:30 »
Hetken löi tyhjää... ai niin - te olette mökillä.

Oikein ymmärsit. Kolehtiin riitti 3 kolme säkeistöä, mutta kanttori laulatti kaikki 9 säkeistöä. Sama ehtoollisvirren kohdalla. Olen tottunut tapaan, että ne lopetetaan kun toimitus on ohitse.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #47 : 16.05.10 - klo:19:41 »
Oikein ymmärsit. Kolehtiin riitti 3 kolme säkeistöä, mutta kanttori laulatti kaikki 9 säkeistöä. Sama ehtoollisvirren kohdalla. Olen tottunut tapaan, että ne lopetetaan kun toimitus on ohitse.

Jospa ne olivat ainoat virret, jotka kanttori oli opetellut kunnolla. Niinpä hän sitten halusi näyttää taitonsa.   :003:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #48 : 16.05.10 - klo:22:17 »
Ehkä kanttori ilmaisi näin kantansa kirkkokansan harvalukuisuuteen: - Tulkaapa ensi sunnuntaina täyttämään koko virrenmitta!

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #49 : 17.05.10 - klo:11:42 »
Siellä ei sitten kanttori nuukaillut.

Olen kuullut kommentin seurakunnasta, jossa oltiin niin nuukia, ettei raaskittu laulaa virsiä kokonaan.  :003:
Pyryharakka

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #50 : 17.05.10 - klo:12:15 »
Minä tykkään - Veisata.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #51 : 17.05.10 - klo:12:48 »
Siellä ei sitten kanttori nuukaillut.

Olen kuullut kommentin seurakunnasta, jossa oltiin niin nuukia, ettei raaskittu laulaa virsiä kokonaan.  :003:

Sinun entisen ja Satmanin nykyisen seurakunnan  emäseurakunnan kirkkoherra Aspegren, joka oli virassa yli 90v ikään veisautti virttä 412 Sen suven suloisuutta. Sen veisaaminen kestää yli puoli tuntia ja hän kävi sillä aikaa sakastissa huilaamassa, mutta nyt ei ollut siitä kysymys. Näin pitkät virret kyllä enemmän karkottaa kun houkuttaa väkeä kirkkoon.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #52 : 17.05.10 - klo:13:12 »
Minä tykkään - Veisata.

Minäkin tykkään weisata. Siikkareissa on niiiin hyvää just sekin, että niissä on piiiitkiäkin virsiä. Ja nautin tavattomasti ilman säestystä veisaamisesta, käsittämätöntä miten voimallista ja voimaannuttavaa voi veisuu olla  :eusa_clap:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #53 : 17.05.10 - klo:13:40 »
Se hieroo sisältä.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #54 : 21.05.10 - klo:23:12 »
Kolehtiin riitti 3 kolme säkeistöä, mutta kanttori laulatti kaikki 9 säkeistöä. Sama ehtoollisvirren kohdalla. Olen tottunut tapaan, että ne lopetetaan kun toimitus on ohitse.
tuo tuntuu olevan kiireisen maailman tapa.

itse toivoisin että virret veisattaisiin yleensä kokonansa, ellei nyt aivan pitkiä ole. ne on kokonaisuuksia, eikä vain taukomusiikkia tms viihdettä. no onneksi ne voi mielessänsä laulaa sitten loppuun.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #55 : 22.05.10 - klo:07:53 »
Joensuun keskuskirkossa joskus silloin joskus virsi loppui kesken ja kansaa oli ehtoolliselle jonottamassa vielä laumoittain - siellähän käydään kirkossa paljon. Siis, yleensä talullakin oli valmiina kaksi.

Kanttori ilmeisesti itse valitsi seuraavaksi jonkin ehtoollisvirsistä ja ilmoitti että nyt tämä numero, ja joskus vielä tarvittiin että ja nyt seuraavaksi tämä. Se toimi. Siellä kanssa ne veisattiin kokonaan. Kun muutti takaisin etelään tuli oitis fiilis, että hetkinen minnes ihmeessä tästä on kaikilla kiire. Siellä veisattiin oikeastaan kaksi loppuvirttäkin, Herran Siunauksen päälle vielä yksi eli homma päättyi näin.  Myyrä käsittääkseni majailee sielläpäin - meno jatku tällaisena?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #56 : 22.05.10 - klo:18:38 »
Joensuun keskuskirkossa joskus silloin joskus virsi loppui kesken ja kansaa oli ehtoolliselle jonottamassa vielä laumoittain - siellähän käydään kirkossa paljon. Siis, yleensä talullakin oli valmiina kaksi.

Kanttori ilmeisesti itse valitsi seuraavaksi jonkin ehtoollisvirsistä ja ilmoitti että nyt tämä numero, ja joskus vielä tarvittiin että ja nyt seuraavaksi tämä. Se toimi. Siellä kanssa ne veisattiin kokonaan. Kun muutti takaisin etelään tuli oitis fiilis, että hetkinen minnes ihmeessä tästä on kaikilla kiire. Siellä veisattiin oikeastaan kaksi loppuvirttäkin, Herran Siunauksen päälle vielä yksi eli homma päättyi näin.  Myyrä käsittääkseni majailee sielläpäin - meno jatku tällaisena?

Voi olla, että täällä käydään kirkossa keskimääräistä enemmän; en ole nähnyt tilastoja. Kahta ehtoollisvirttä en kyllä muista - varmaan on joskus ollutkin.

Minusta ehtoollisvirsi jotenkin "kuuluu" veisata kokonaan. Jotenkin tuntuu oudolta jos sitä ei veisattaisi vaikka ehtoollisella kävijöitä ei enää olisikaan. Joskus on ollut kaksi loppuvirttä.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #57 : 22.05.10 - klo:18:59 »
Voi olla, että täällä käydään kirkossa keskimääräistä enemmän; en ole nähnyt tilastoja. Kahta ehtoollisvirttä en kyllä muista - varmaan on joskus ollutkin.

Minusta ehtoollisvirsi jotenkin "kuuluu" veisata kokonaan. Jotenkin tuntuu oudolta jos sitä ei veisattaisi vaikka ehtoollisella kävijöitä ei enää olisikaan. Joskus on ollut kaksi loppuvirttä.
Meidän kirkossa on usein kaksi ehtoollisvirttä ja tarvittaessa kanttori soittaa lisää, niin kauan kun on ehtoollisvieraita. Tyhjälle ehtoollispöydälle ei soiteta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #58 : 23.05.10 - klo:21:58 »
Luulin helatorstaina tehneeni ennätyksen, ollessani kahdessa messussa samana päivänä, vaan pistimpä eilen paremmaksi.  :003: Käsiohjelmassa luki ekumeeninen ruhoushetki, mutta se olikin sanajumalanpalvelus klo 10 Kotkan kirkossa. Sitten ehdin klo 14 Sapokkaan motoristimessuun (ihan jalkapatikassa) ja vielä klo 19 messu Juha Vainion sanoin ja sävelin.  :eusa_angel:  Kyllä nyt sädekehä kiiltää.  :icon_cool:
Pyryharakka

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #59 : 23.05.10 - klo:22:26 »
Luulin helatorstaina tehneeni ennätyksen, ollessani kahdessa messussa samana päivänä, vaan pistimpä eilen paremmaksi.  :003: Käsiohjelmassa luki ekumeeninen ruhoushetki, mutta se olikin sanajumalanpalvelus klo 10 Kotkan kirkossa. Sitten ehdin klo 14 Sapokkaan motoristimessuun (ihan jalkapatikassa) ja vielä klo 19 messu Juha Vainion sanoin ja sävelin.  :eusa_angel:  Kyllä nyt sädekehä kiiltää.  :icon_cool:
Misä se Juha Wattin messu oli? Kotkassa kyllä ehtii jalkapatikassa mistä vain minne vain - se etu sllä kaupungilla on jos Kotkansaarella pysyy...niin...muuten ei tosiaan. En päässyt aamulla kirkkoon ja olin tänään siitä vähän pahoillani, mutta oli seurat.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.