Kirjoittaja Aihe: Tänään 28  (Luettu 26180 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 28
« Vastaus #105 : 23.10.14 - klo:19:20 »
 :icon_xmasrazz:

Juu, kyllä tässä vähin erin on siirrytty pipokauteen.
Hellevaatteet edelliseltä kesältä ovat muisto vain enää.
No, tuleehan se kai uusi suvikin vielä. :kahvi:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 28
« Vastaus #106 : 23.10.14 - klo:20:59 »
Kajaanin reissulla joet ja järvet olivat jääkannen peittämät. Minulla oli karvalakin tapainen lakki ja se oli hyvä, tuli sääli pipottomia henkilöitä.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 28
« Vastaus #107 : 23.10.14 - klo:21:11 »
Karvalakin tapainen lakki on hyvä valinta.  :eusa_angel:

Mulla oli pipo kun pikku lenkin tein.
Aika mukava tuntu kun vaan viitsin ja sain aikaiseksi lähteä raikkaaseen ilmaan tarpomaan.

Kohta ehkä teetä ja pari voileipää juustolla ja paprikalla. :kahvi:
Ja viiliä.

Ihan vielä ei edes nukuta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 28
« Vastaus #108 : 23.10.14 - klo:22:14 »
 :039: aamusella näkyy.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 28
« Vastaus #109 : 24.10.14 - klo:08:44 »
Hautajaisreisuun lähtö edessä. Onneksi ajokeli näyttää hyvältä ainakin alkumatkalle.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 28
« Vastaus #110 : 24.10.14 - klo:10:16 »
Ajelahan varovaisesti liikenteessä.
----

Kävin hammaslääkärissä ja nyt on hammas kunnossa.
Oli mukava hammaslääkäri ja hammashoitaja.
Ja kaikki kävi suht helposti.

Laitoin porkkanoita kiehumaan.
Paistan seitifileitäkunhan tästä nousen.
Sitten  ajelemaan äidin ja veljen kanssa.  :eusa_angel:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 28
« Vastaus #111 : 24.10.14 - klo:10:23 »
Minulla neljän vanteen maalausurakka. Eilen ne rälläkällä putsasin, paineilmalla painoin tomutkin pois. Tälle päivälle lämmitin saunan, että sain olla mukavammissa olosuhteissa pestessäni vanteet erikoisaineella. Samalla vanteet nopeasti kuivavat lauteilla, tässä välillä lämmitän pikkupuolen, so kesävieraitten huoneet ja siellä suihkailen vanteisiin korkeakiiltoisen vannemustan. On ajateltu, että nämä vanteet ja uudet nastarenkaat pidetään pitkään, kerta näin monimutkaisesti puuhailen.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 28
« Vastaus #112 : 24.10.14 - klo:18:05 »
Ja taas ollaan jo illassa.
Päivä mennä hurahti nopeasti. :kahvi:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 28
« Vastaus #113 : 25.10.14 - klo:10:13 »
Yritin pihassa puuhommia aloittaa, mutta piti lopettaa, koska puiden päällä on jääkerros. Kaikki oksat ovat painavia ja liukkaan märkiä, erityisesti männyn oksat.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 28
« Vastaus #114 : 25.10.14 - klo:10:29 »
Puutarhanhoitoa eli talviasuun pukemista, greekin kieltä joka ei eritoten naista kaunista kuten havaitsi jo arkkipiiskamme Johansson jos viitsin, tai jos en viitsi silti. Toista semppaesitelmää tai sen mietiskelyä kuinka ne yhdistetään kokonaisuudeksi. Ehkä juuri näin että alkuun tulee tuo jumalarepresentaatiot Docensin lyriikassa ja tousena lukuna siitä lähtenyt teodikea jälkiliberalismin ihmiskuvaa vasten jolloin on pursumustilaa. Kolmas käsittelee kun ehtii Vuorisaarnaa, kieltoa tehdä pahalle vastarintaa ja paradoksia joka ensin hakkaa kiveen totuudet, mutta vasta kiveen hakatusta luopuu rakkauden tähden, joka on toista kuin luopua heti intohimosta tappaa, pelosta tulla itse tapetuksi elkei suostu, jotka ovat aika painavia vaikuttimia ja vm. perustelujakin riittää, tämä Docensin ajattelun kehityatä vasten tai jotain. Docensin teologiassa kun pääsemme Etiikkaan asti.

Ja Aejmelaeuksen sinänsä viihteestä käyvää kirjaa. En pääse pitkästymään. Aion pikapuoliin seuraavaan.
« Viimeksi muokattu: 25.10.14 - klo:10:35 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Tänään 28
« Vastaus #115 : 25.10.14 - klo:11:32 »
Säännölliseen yö-aamu-päivärytmiini kun tulee muutos, koko oleminen on nyrjähtäneen oloinen.

Yöllä textiviesi piippasi klo 1.  Lapsenlapsi Helsingistä ilmoitti kekkereiden tämäniltaisen osoitteen muutoksesta.
Olivat silloin ilm. saaneet varustelut suoritettua, leipomiset ym.   Jos olisin tuon arvannut olisin kääntänyt kännykän äänettömälle. Valvoin pari tuntia.  Viiden jälkeen heräsin kun Matti aloitteli hirvimetsälle lähtöään.

Puoli kahdeksalta vein Themiksen aamulenkille. Unohdin astmasuihkeen oton, ja se tuntui.  Yrittelin sitten aamupäivä-päikkäreitä. Ei tietenkään onnannut. Nyt on hiukan rytmihäiriöitä, mutta koira pyytelee ulospääsyä.

Kun sieltä on tultu on taas muuta hommaa ja kolmelta tytär tulee hakemaan minua kyytiin. Hoh hoh !
Tämä on vanhuus.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 28
« Vastaus #116 : 25.10.14 - klo:16:59 »
Olin nukahtanut kun olin pitkälläni ja luin kirjaa.
Kirja löytyi lattialta herätessäni.
Kahvia  :kahvi: että herää.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 28
« Vastaus #117 : 25.10.14 - klo:21:12 »
Taas on ehtoo saapunut.
Väsyttääkin jo jonkin verran.
Keitin teetä ja otin vähän leipää.  :kahvi:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 28
« Vastaus #118 : 25.10.14 - klo:21:44 »
Pitkät ajomatkat hyvin takana, eilen Pohjanmaalla kamala tuuli, nollakeli, aika sohjoa
ajella...tänään vesikeli ja paljon lämpimämpää.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 28
« Vastaus #119 : 26.10.14 - klo:08:54 »
Ajelemme Ouluun 90 km lastenhoitoon. On myös autonhuoltoasioita. Mahdollisesti keskiviikkona takaisin.