Kirjoittaja Aihe: Yleinen Urputustopic vol.2  (Luettu 61321 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Yleinen Urputustopic vol.2
« : 03.10.06 - klo:16:39 »
Jatkuu.

Miksi aina kun luulee kokeen menneen hyvin, se menee ihan persiilleen ja jos luulee kokeen menneen ihan persiilleen, se menee hyvin?
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Re: Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #1 : 03.10.06 - klo:17:30 »
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Miksi aina kun luulee kokeen menneen hyvin, se menee ihan persiilleen ja jos luulee kokeen menneen ihan persiilleen, se menee hyvin?

Koska elämä on. Itse tulee nykyään harvoin väitettyä kokeen menneen hyvin :P mutta toisaalta, aina löydän tekemisistäni virheitä.
Mutta juuri nyt kokeisiin lukeminen kiinnostaa kuin kilo sitä itseään. Ja kaikenlisäksi kohta on edessä paluu arkeen. Ei enää lyhyitä päiviä.
Tänä iltana kaikki onnistuu.

HeinoM

  • Vieras
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #2 : 03.10.06 - klo:17:30 »
Särin eilen tulostimen - katoin mitä se on syöny. :oops:

Poissa MillaB

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 93
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #3 : 03.10.06 - klo:17:35 »
Nyt on se hetki, kun kaduttaa, etten lukenut koko kesän aikana ranskaa, vaikka siihen olisi ollut enemmän kuin tarpeeksi aikaa. Nyt on myös juuri oikea aika syyttää itseään siitä, ettei ole saanut itseään niskasta kiinni, ja kerrannut edes jotain perusjuttuja. Eli toisin sanoen huomenna yo-kirjoitukset ja sitä ennen todennäköisesti melko vähäuninen yö.
"On ne voit bien qu'avec le cœur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Poissa Pinni

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 149
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #4 : 04.10.06 - klo:04:37 »
Pirullinen elämä.

Sain ilmeisesti välikorvantulehduksen näin aikuisella iällä sitten. Ajattelinkin että miten voi flunssa kestää näin kauan, kun normaalisti se pahin vaihe kestää yhden illan, ja sitten on vaan pari viikkoa räkäinen ja tukkoinen elämä. Mutta nyt pahaa vaihetta kesti viime perjantaista asti, ja tänä yönä sitten heräsin mukaviin korvatuntemuksiin.

Täällä sitten valvon ja odottelen että pääsisi lääkäriin. Kävin alle 24 tuntia sittten terkkarilla, mutta sepä katsoi vaan kurkkuun eikä korviin... :/

Vielä kolme tuntia. Nyt veikkausta pystyyn, tuleeko tärykalvopisto vai ei?

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #5 : 04.10.06 - klo:10:53 »
Lainaus käyttäjältä: "Pinni"
Vielä kolme tuntia. Nyt veikkausta pystyyn, tuleeko tärykalvopisto vai ei?


Ei tuu. Pikkasen penisilliä, muttei korvaan. :shock:
Acta, non verba.

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #6 : 04.10.06 - klo:11:04 »
Mulle antoivat antibioottia korvatulehdukseen. 2,5 tuntia sai odottaa päivystyksessä kipeän korvan kanssa. Herkkua.
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #7 : 04.10.06 - klo:11:19 »
Lainaus käyttäjältä: "mannaryyni"
Mulle antoivat antibioottia korvatulehdukseen. 2,5 tuntia sai odottaa päivystyksessä kipeän korvan kanssa. Herkkua.


2,5 tuntia on vähän. Olen odottanut murtuneen jalan kanssa operaatioon pääsyä 4 h 40 min. Ei ollut kivaa: Jalka paisui paisumistaan tuntien kuluessa.
Acta, non verba.

HeinoM

  • Vieras
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #8 : 04.10.06 - klo:12:21 »
Minulle potilaan saattajana nuo pitkät odottamiset ovat tuttuja. Viimeksi alkutalvella keskussairaalan päivystyksessä 7 tuntia 86-vuotiaan kanssa.
Sitten sair.hoit. tuli ilmoittamaan, että pari lääkäriä vain oli kinastellut, pistetäänkö äitini sisätauti vai kirurgiselle osastolle. Joutui kirurgiselle, joka osoittautui vääräksi valinnaksi. Hain hänet inva- taksilla muutaman päivän päästä kotiin, etteivät tapa sinne sairaalaan.

Minulla olisi hurjia juttuja terv.keskuksen vuodeosastokeikoista (vuorohoito ym.) sekä myös muutamasta sairaalakeikasta. Olen niistä joskus lehteen kirjoittanutkin.

Vanhusten hoito Suomessa ON PÄIN PERSETTÄ!!! :twisted:

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #9 : 04.10.06 - klo:13:55 »
Yksityistapauksesta ei saisi tehdä yleistyksiä Heino M. Historiallisesti katsoen tilanne on kuitenkin se, että vanhustenhoito ei ole koskaan ollut niin hyvää kuin nyt. Hoito- ja hoivakäytännöt vaihtelevat suuresti kuntien välillä. Mutta periaatetasolla olen kanssasi samaa mieltä. Vanhusten hoito-ja hoivataso on kehnolla tasolla. Kysymys on rahasta. Kun valtio lisää jatkuvasti kuntien tehtäviä ja velvoitteita, muttei anna rahaa velvoitteiden hoitamiseen, ei rahoitus ole riittävästi vanhustenhoitoon. Sosiaali- ja terveysministeriössä on tehty kymmeniä suunnitelmia. ohjelmia ja suosituksia vanhustenhoidosta. Hyvähän paperia on tehdä. Vaikeampaa on saada rahaa suunnitelmien ja ohjelmien toteuttamiseen.  :cry:
Acta, non verba.

HeinoM

  • Vieras
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #10 : 04.10.06 - klo:14:33 »
"Sairaitten ja vanhusten hoito ei ole talouskysymys. Se on ensisijaisesti arvokysymys".

(Heikki Keränen Hengellisessä Kuukauslehdessä nro 10 2006)

Poissa Pinni

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 149
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #11 : 04.10.06 - klo:15:38 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Lainaus käyttäjältä: "Pinni"
Vielä kolme tuntia. Nyt veikkausta pystyyn, tuleeko tärykalvopisto vai ei?


Ei tuu. Pikkasen penisilliä, muttei korvaan. :shock:


Ei tullut pistoa, olikin tärykalvontulehdus. Apua, kalvoni tärisee!

Kipulääkkeillä mennään, antibiootin otan vain jos on pakko. Ja ei ollut penisilliiniä muuten vaan sen kaveri, amoksisilliini :P
Tai no sama penisilliinien suku kumminkin, mitä nyt sitten tarkoititkaan.

Minun kokemukseni terveydenhoidosta ovat aina olleet hyviä. YTHS on mukava paikka käydä, varsinkin hammashuolto on toiminut mielestäni hyvin. Olen ainakin kaksi hammasta köyhempi sitten opiskelun aloittamisen!

Noh, se minun sairaskertomuksistani.

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #12 : 04.10.06 - klo:16:39 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Lainaus käyttäjältä: "mannaryyni"
Mulle antoivat antibioottia korvatulehdukseen. 2,5 tuntia sai odottaa päivystyksessä kipeän korvan kanssa. Herkkua.


2,5 tuntia on vähän. Olen odottanut murtuneen jalan kanssa operaatioon pääsyä 4 h 40 min. Ei ollut kivaa: Jalka paisui paisumistaan tuntien kuluessa.

Niin no. Onhan se ihan jees istua ja odottaa, kun sairaanhoitaja käy kertomassa, että herra lääkäri lähti juuri syömään. Ja varsinkin sitten tuo 2,5 tuntia tuntuu jo pitkältä, kun itse lääkärin kohtaamiseen meni noin 5 minuuttia..  :wink:
"joo, korvatulehdus, antibioottia ole hyvä ja seuraava."
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #13 : 04.10.06 - klo:19:59 »
Tää nyt valittaa ihan tuplapostauksen verran, mutta menkööt.

Eli siis, miksi ihmeessä hyvä ja lahjakas hevonen ei saa olla terveenä muutamaa starttia pidempään??
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa Michelle

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 133
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #14 : 04.10.06 - klo:20:34 »
mulla on kurkku kipeä ja poikakin on Kuumeessa  :-&
"Hän on minua alhaista katsonut suuressa armossaan. tahdon Häntä vain palvella ja kiittä näin hänen nimeään. Minun sieluni suuresti ylistää Herraa ja henkeni, Jumalasta nyt riemuitsee. iloitsee vapahtajastani"