Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa, osa 13  (Luettu 27335 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16860
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Politiikkaa, osa 13
« Vastaus #135 : 20.04.20 - klo:12:46 »

Laina Ylen uutisista
https://yle.fi/uutiset/3-11313378

Huoltovarmuuskeskuksen toimitusjohtaja: Kaikki Sarmasteelta tilatut hengityssuojaimet käyttökelvottomia
Jo aiemmin on selvinnyt, että suojaimet eivät sovellu sairaalakäyttöön. Nyt näyttää siltä, ettei Sarmasteelta viidellä miljoonalla eurolla tilattuja suojaimia voi käyttää yhtään mihinkää
n.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Politiikkaa, osa 13
« Vastaus #136 : 20.04.20 - klo:13:04 »
Se  että huolettaako vaiko ei on ihan eri asia kuin lähteä mukaan puoluepropagandaan. Mitä itse kukin huoletii sisällään on henkilökohtainen juttu eikä yhteisön painostamana syntynyt ajatus.
Tuo on aivan totta, ja juuri näinä koronakriisin vaikeina poikkeustilan aikoina me körttiläiset tarvitsemme erikoisesti körttihengen silmävoidetta Jussi Halla-ahon hengenheimolaisten poliittiseen puoluepropagandaan suhteessa Marinin hallituskaartin pelastussanomaan korona-arjessa tuskailevan kansamme parhaaksi. :)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6329
Vs: Politiikkaa, osa 13
« Vastaus #137 : 20.04.20 - klo:13:13 »
Mutta eikö meitä körttihengessä olevia körttiläisiä lainkaan huoleta Päivi Räsäsen tavoin suruttomien perheiden tuska korona-arjessa? :017:  Lapsen arki voi muuttua turvattomammaksi, jos esimerkiksi aikuisen päihde- tai mielenterveysongelmat eskaloituvat.

Jos sinua huolettaa niin olisiko sinulla jotain hyviä ratkaisuja esittää myös? Kapakat auki jottei vanhempien tarvitse kotona lastensa nähden dokata?

Ja jos sinua se huolettaa, ettei asiaa hallituksessa ymmärretä, niin voin lohduttaa sinua sillä tiedolla että kyllä ymmärretään. Lue nyt vaikka ensi alkuun (iltapäivälehdistön nyyhkytyyliin kirjoitettu) pääministerin haastattelu: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006471840.html.

Ja kyllä ongelmia lienee surullisissa perheissä siinä kuin suruttomissakin.

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Politiikkaa, osa 13
« Vastaus #138 : 20.04.20 - klo:13:29 »
Hyvä Öppis asiallisesta kirjoittamisestasi. :023:

En oikein tiedä, että minkälainen seurapenkin kuluttaja Luterilainen on. Fraseologia hänellä on hallussaan.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Politiikkaa, osa 13
« Vastaus #139 : 20.04.20 - klo:13:57 »
Jos sinua huolettaa niin olisiko sinulla jotain hyviä ratkaisuja esittää myös? Kapakat auki jottei vanhempien tarvitse kotona lastensa nähden dokata?
Marinin hallituskaarti pohtii korona­toimien jatkoa keskiviikkona. Nähtäväksi jää, taipuuko hallituskaarti yrittäjien esitykseen kapakoiden avaamiseen.

– Yhteiskuntaa ja taloutta pitää avata asteittain varovaisesti jo lähiviikkoina, jos tautitilanne sen mahdollistaa, Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen esittää.

Lähde

Yrittäjät: Yhteiskuntaa pitää avata asteittain
https://www.yrittajat.fi/tiedotteet/625178-yrittajat-yhteiskuntaa-pitaa-avata-asteittain


Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6329
Vs: Politiikkaa, osa 13
« Vastaus #140 : 20.04.20 - klo:14:11 »
^^Kiitos! Saatamme olla puoluepoliittisesti eri leireissä, mutta yhteisymmärrystäkin löytyy kun on tarpeen.


Luterilaisen fraseologiassa "tarvitsemme silmävoidetta propagandaan suhteessa pelastussanomaan" jäi minulle kyllä epäselväksi, mikä voi johtua siitä, etten ole koskaan mitään konkreettista silmävoidetta käyttänyt. Kissalle olen joutunut sellaista annostelemaan (ei ollut hauska homma), mutta se ei kertonut, miten voide vaikuttaa näkökykyyn. Ehkä hetkellisesti sumentaa ja sitten parantaa?

Pelastussanomaa koronan suhteen ei ole väittänyt esittävänsä ainakaan hallituksemme. Jotkut mielestään paremmintietävät tahot ehkä. Itse pidän järkevinä niitä, jotka myöntävät olevansa epävarmoja. En minä tiedä onko Ruotsin vai Suomen vai jonkin muun valtion politiikka nyt asian suhteen se järkevin, mutta lienee parasta että kansalaisena koetan käyttäytyä meillä annetun ohjeistuksen mukaisesti. Lääketieteen asiantuntijat voivat vaatia yhdenlaisia toimia ja kansantalouden asiantuntijat toisenlaisia, kullakin lienee se oman erityisalansa mukainen katsantokanta. Hallitus joutuu koordinoimaan vähän kaikkia, samalla laillisuuden rajoissa pysytellen, mikä joskus vähän hidastaa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6329
Vs: Politiikkaa, osa 13
« Vastaus #141 : 20.04.20 - klo:14:31 »
Marinin hallituskaarti pohtii korona­toimien jatkoa keskiviikkona. Nähtäväksi jää, taipuuko hallituskaarti yrittäjien esitykseen kapakoiden avaamiseen.

– Yhteiskuntaa ja taloutta pitää avata asteittain varovaisesti jo lähiviikkoina, jos tautitilanne sen mahdollistaa, Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen esittää.

Joo, jos tautitilanne sen mahdollistaa. Ei tästä paljon erimielisyyttä taida olla?

Mietin pitäisikö tässä nyt kansalaisena toimia niin, että käyn sopivaan (eli mahdollisimman vähän liikennöityyn) vuorokauden aikaan tilaamassa lähikapakastani ruoka-annoksen, sitä tukeakseni. Toisaalta mitään kovin terveellistä niillä ei ole myynnissä. Pizzaa, kanansiipiä ja sen sellaista. Yrityksen haluan kuitenkin pysyvän pystyssä.

Asun päiväkodin naapurissa, ei se täysin kiinni ole, mutta paljon vähemmän vilskettä pihalla ulkoiluaikaan (ja autoja muksujen noutoaikaan) kuin normaalisti. - Politiikkaan liittymättä hassua muuten nyt, kun rappukäytävästä kuuluu puhetta. Siellä päivitellään kerrostalon ääniä  :icon_lol: Kuinka kuuluu musaa, kun yrittää kotonaan tehdä töitä  :icon_rolleyes:  Itse en ole kuullut musaa, mutta lievää koiran haukuntaa ja pyykkikoneen jytkettä. Itsehän käytän kuulokkeita, milloin musaa kuuntelen tai telkkaria katson.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22035
Vs: Politiikkaa, osa 13
« Vastaus #142 : 20.04.20 - klo:15:04 »
Tarvitsemme erikoisesti körttihengen silmävoidetta.

Sokea, raukka lienen,
laupias Herrani.
En muista enkä huomaa,
kun annat lahjasi.
Suo silmävoidettasi,
runsaalla armollasi
alaston vaateta.


SV 215:2

Tämä lienee silmävoiteen oikea käyttö.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Politiikkaa, osa 13
« Vastaus #143 : 21.04.20 - klo:13:11 »
^^Kiitos! Saatamme olla puoluepoliittisesti eri leireissä, mutta yhteisymmärrystäkin löytyy kun on tarpeen.

 En minä tiedä onko Ruotsin vai Suomen vai jonkin muun valtion politiikka nyt asian suhteen se järkevin, mutta lienee parasta että kansalaisena koetan käyttäytyä meillä annetun ohjeistuksen mukaisesti.

Lääketieteen asiantuntijat voivat vaatia yhdenlaisia toimia ja kansantalouden asiantuntijat toisenlaisia, kullakin lienee se oman erityisalansa mukainen katsantokanta. Hallitus joutuu koordinoimaan vähän kaikkia, samalla laillisuuden rajoissa pysytellen, mikä joskus vähän hidastaa.
Juuri näin, ja olen monissa vaaleissa äänestänytkin demariehdokasta. Koronan suhteen olen samaa mieltä kanssasi, sillä koronakriisissä mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma. Ruotsin koronapolitiikka näyttäisi toimivan hyvin, ja vain muutama geriatri on kuollut, jotka olisivat kuolleet ihan muutenkin itsestään elämästään kylläkseen saaneina. Ruotsissa on taloudellisesti kaikki hyvin, aurinko paistaa ja kaikki ovat onnellisia. Tukholmassa on liikkeellä jo kymmeniätuhansia ihmisiä enemmän kuin maaliskuussa ja viime viikonloppuna siellä ulkoiltiin sankoin joukoin ja juniorijalkapalloilijoiden sarjakin käynnistyi Tukholmassa.

Eilen Ylen puoliyhdeksän uutisista kuulin valtiovarainministeriön valtiosihteeri Martti Hetemäen suusta pahaenteisen sanan "kestävyysvaje", joka tuskin lupaa mitään hyvää korona-arjessa tuskailevien työttömien, syrjäytyneinen, asunnottomien, alkoholiongelmaisten, huumeongelmaisten, monikulttuurisuuttamme rikastuttavien turvapaikanhakijoiden, eläkeläisten, geriatrien ja vammaisten perusturvalle.
« Viimeksi muokattu: 21.04.20 - klo:13:20 kirjoittanut luterilainen »

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16860
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Politiikkaa, osa 13
« Vastaus #144 : 21.04.20 - klo:14:39 »
Juuri näin, ja olen monissa vaaleissa äänestänytkin demariehdokasta. Koronan suhteen olen samaa mieltä kanssasi, sillä koronakriisissä mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma. Ruotsin koronapolitiikka näyttäisi toimivan hyvin, ja vain muutama geriatri on kuollut, jotka olisivat kuolleet ihan muutenkin itsestään elämästään kylläkseen saaneina. Ruotsissa on taloudellisesti kaikki hyvin, aurinko paistaa ja kaikki ovat onnellisia. Tukholmassa on liikkeellä jo kymmeniätuhansia ihmisiä enemmän kuin maaliskuussa ja viime viikonloppuna siellä ulkoiltiin sankoin joukoin ja juniorijalkapalloilijoiden sarjakin käynnistyi Tukholmassa.

Eilen Ylen puoliyhdeksän uutisista kuulin valtiovarainministeriön valtiosihteeri Martti Hetemäen suusta pahaenteisen sanan "kestävyysvaje", joka tuskin lupaa mitään hyvää korona-arjessa tuskailevien työttömien, syrjäytyneinen, asunnottomien, alkoholiongelmaisten, huumeongelmaisten, monikulttuurisuuttamme rikastuttavien turvapaikanhakijoiden, eläkeläisten, geriatrien ja vammaisten perusturvalle.

Geriatri

Ikääntyvien terveyttä, sairauksia ja kuntoutusta hoitavat ammattitaidolla geriatrian erikoislääkärimme. Lääkärimme auttavat parhaimman kunnon saavuttamisessa, olipa kyseessä akuutti pulma, muistiongelmia, pitkäaikaissairaus tai hyvän yleiskunnon ylläpito. Geriatri arvioi kokonaisvaltaisesti ikääntyneiden terveydentilaa.

Ymmärrämmekö sanan geriatri eri tavoin. Minulle hän on lääkäri, joka on erikoistunut ikäihmisiin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Politiikkaa, osa 13
« Vastaus #145 : 21.04.20 - klo:16:30 »
Ymmärrämmekö sanan geriatri eri tavoin. Minulle hän on lääkäri, joka on erikoistunut ikäihmisiin.
Ymmärrämme eri tavoin. Meilläpäin geriatri on erikoislääkärin lisäksi puhekielessä elämänsä loppuvaiheessa oleva monisairas vanhus.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22035
Vs: Politiikkaa, osa 13
« Vastaus #146 : 21.04.20 - klo:19:47 »
Meilläpäin geriatri on erikoislääkärin lisäksi puhekielessä elämänsä loppuvaiheessa oleva monisairas vanhus.

Tuo on varmaan lyhentynyt 'geriatrisesta tapauksesta' tai vastaavasta. Kutsutaanko teilläpäin mielenterveyspotilaita psykiatreiksi?

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16860
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Politiikkaa, osa 13
« Vastaus #147 : 21.04.20 - klo:20:57 »
Jatkuu osassa 14
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi