Kirjoittaja Aihe: USA:n presidentinvaalit 2020  (Luettu 18879 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: USA:n presidentinvaalit 2020
« Vastaus #105 : 20.08.20 - klo:22:26 »
Parempi kuollut kuin elävä fake news  Sitäpaitsi se oli Paramountin uutinen ei Ylen
« Viimeksi muokattu: 20.08.20 - klo:22:43 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: USA:n presidentinvaalit 2020
« Vastaus #106 : 20.08.20 - klo:23:14 »
Parempi kuollut kuin elävä fake news  Sitäpaitsi se oli Paramountin uutinen ei Ylen
Kaksi mustaa naista Diamond ja Silk ovat esimerkki työväenluokan kansan syvien rivien ajattelusta etelävaltiolaisittain, oman kulttuurinsa ja kristillisen perinteensä mukaisesti. :)

Tässä pieni rohkaisu: TRUMP meets with DIAMOND AND SILK in the White House https://www.youtube.com/watch?v=3NBomA2vU0c

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: USA:n presidentinvaalit 2020
« Vastaus #107 : 21.08.20 - klo:00:54 »
Yhdysvaltain pressanvaaliin sen kummemmin kantaa ottamatta (valitkoot he kenet haluavat, ei kuulu minulle):

Täällä hyväksytään nikottelematta vain vas, vihr ja sdp. Muut saavat itse raivata elintilansa.

Olen elänyt siinä kuvitelmassa, että ylläpidossa ainakaan kaikki eivät ko. ryhmiä edustaisi. Lisäksi olen ollut havaitsevinani Keskustaan kohdistuvaa hyväksyntää. Joku vassari (en minä) taas taannoin valitti, kun on niin porvaria, eikä muulle tilaa.

Ehkä se menee niin, että mitä laidempaa asioita katsoo, sen syrjemmässä tuntee olevansa?

Mutta ehkä tämä kuuluu pikemmin kotimaan politiikkaan jo.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: USA:n presidentinvaalit 2020
« Vastaus #108 : 21.08.20 - klo:06:25 »
Never suggested it although, based on all of the many things accomplished during the first 3 1/2 years, perhaps more than any other Presidency, sounds like a good idea to me!

’Never suggested it’ - en koskaan vinkannut siihen suuntaan. ’Sounds like a good idea’ - nyt vinkkaan!

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: USA:n presidentinvaalit 2020
« Vastaus #109 : 21.08.20 - klo:11:56 »
Presidenttiehdokas Joe Biden lupasi linjapuheessaan yhdistää yhdysvaltalaiset.

- Joe Biden sanoi lopettavansa pimeyden ajan Yhdysvalloissa.
- Biden ottaisi käyttöön kansallisen koronastrategian heti ensimmäisenä päivänään presidenttinä.
- Biden sanoi, että hänen presidenttikaudellaan veljeily diktaattorien kanssa loppuisi, eikä Yhdysvaltain vaaleihin sekaantumista hyväksyttäisi.

Biden lupasi linjapuheessaan yhdistää kriisien runteleman Yhdysvallat ja ottaa koronaviruskriisin hallintaan. Biden sanoi, että tulevat presidentinvaalit määrittävät, millainen Amerikasta tulee hyvin pitkäksi ajaksi. Hänen mukaansa vaaleissa on kyse säädyllisyyden, tieteen ja demokratian kohtalosta.

Hän sanoi, että nykyinen presidentti on kietonut Amerikan pimeyteen.

– Liikaa vihaa, liikaa pelkoa, liikaa jakautumista. Jos uskotte presidenttiyden minulle, niin tuon esiin parhaimmat puolemme, en huonoimpia. Minusta tulee valon liittolainen, ei pimeyden. On aika yhdistyä, Biden sanoi.

Biden arvosteli presidentti Donald Trumpin koronan vastaisia toimia. Hän sanoi, että ensimmäisenä päivänä työpäivänään presidenttinä hän ottaisi käyttöön kansallisen strategian koronapandemian torjumiseksi. Hän sanoi, että asiantuntijoiden roolia korostettaisiin, viruksen havaitsemiseen kehitettäisiin pikatesti ja koko maahan otettaisiin käyttön maskipakko.

Joe Biden lupasi, että jos hänet valitaan presidentiksi, niin diktaattorien kanssa veljeily loppuu. Hän sanoi, ettei sietäisi Yhdysvaltain vaaleihin sekaantumista.

Lähde

”Minusta tulee valon liittolainen, ei pimeyden”, demokraattien presidenttiehdokas Joe Biden lupasi linjapuheessaan yhdistää yhdysvaltalaiset – Yle seurasi hetki hetkeltä
https://yle.fi/uutiset/3-11504690

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: USA:n presidentinvaalit 2020
« Vastaus #110 : 21.08.20 - klo:12:01 »
Sekin olisi riittänyt, että laittaa linkin Ylen uutiseen. Sieltähän tuon olisi voinut lukea, jos kiinnostaa.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: USA:n presidentinvaalit 2020
« Vastaus #111 : 21.08.20 - klo:13:12 »
Täällä hyväksytään nikottelematta vain vas, vihr ja sdp.
Ovatko sinimustat körtit muuttuneet vuosien saatossa punavihreiksi? :017:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: USA:n presidentinvaalit 2020
« Vastaus #112 : 21.08.20 - klo:13:23 »
Olen sellaista havainnut.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: USA:n presidentinvaalit 2020
« Vastaus #113 : 21.08.20 - klo:13:31 »
Bengt, ymmärrän asiasi. Mutta on hyvä, että persu, taas kerran, kalistelee foorumin "esivallan" kanssa. Näin on ollut ennenkin. Täällä hyväksytään nikottelematta vain vas, vihr ja sdp. Muut saavat itse raivata elintilansa.

Unohdit kokoomuksen.

Voi olla kyllä niinkin että ne jotka ovat tämän päivän vasemistolaisia, vihreitä ja sosiaalidemokraateja.
Ovatkin kokoomuslaisia enemmän kuin kokoomuslaiset itse.
Eivät kyllä halua sitä vaan myöntää julkisesti. :icon_wink:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: USA:n presidentinvaalit 2020
« Vastaus #114 : 21.08.20 - klo:14:23 »
Ovatko sinimustat körtit muuttuneet vuosien saatossa punavihreiksi? :017:

Yleisemmin: vuosien saatossa punainen aate on haalistunut tuskin tunnistettavaksi. Vihreys taas on levinnyt oman liikkeensä ulkopuolellekin ilmeisten ympäristöuhkien myötä. Sinimusta väri taas on liukunut raskaan metallin kuuntelijoiden ja goottisynkistelijöiden suuntaan. Heränneet ovat hereillä eivätkä seuraa minkä värisiä lippuja tahansa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: USA:n presidentinvaalit 2020
« Vastaus #115 : 21.08.20 - klo:15:51 »
Voi olla kyllä niinkin että ne jotka ovat tämän päivän vasemistolaisia, vihreitä ja sosiaalidemokraateja.
Ovatkin kokoomuslaisia enemmän kuin kokoomuslaiset itse.
Eivät kyllä halua sitä vaan myöntää julkisesti. :icon_wink:

Syvimmät jakolinjat menevät puolueiden sisällä. Ja sosiaalidemokraattejahan me kaikki pohjimmiltamme olemme. Elina Lepomäkikin tällä viikolla totesi olevansa melkein kuin saksalainen demari.

Itse olen ennen äänestyspäätöstä pyrkinyt keskustelemaan mahdollisten ehdokkaiden kanssa. Pyydän heitä arvostelemaan omaa puoluettaan ja mainitsemaan muista puolueista ehdokkaita, joita arvostavat sekä perustelut, ynnä voisivatko itse olla jonkin muun puolueen listoilla. Usein ääneni saa se, joka selviää tästä osiosta hyvin. Olen keskustellut myös niiden kanssa, joita en puolueen takia äänestäisi, ja kyllä heistäkin kritiikkiä irtoaa. Viime eduskuntavaalien alla kokoomuksen ehdokas minulle myönsi, ettei työvoimapulaa ole.

Kokoomuksessakin on liberaali- ja konservatiivisiipi. Sitten on sosialistit, jotka haluvat ainakin matalapalkka-aloilla palkat valtion maksettavaksi. En tiedä, mitä näistä ryhmittymistä kokoomuslaisempi nyt sitten olisin  :017:
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: USA:n presidentinvaalit 2020
« Vastaus #116 : 21.08.20 - klo:16:02 »
Sinimusta väri taas on liukunut raskaan metallin kuuntelijoiden ja goottisynkistelijöiden suuntaan. Heränneet ovat hereillä eivätkä seuraa minkä värisiä lippuja tahansa.
Sitä se luopumus teettää.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: USA:n presidentinvaalit 2020
« Vastaus #117 : 21.08.20 - klo:17:01 »
Elämä on luopumista. Jotakin on jätettävä taakseen, jotta pääsee eteenpäin.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: USA:n presidentinvaalit 2020
« Vastaus #118 : 21.08.20 - klo:21:50 »
Elämä on luopumista. Jotakin on jätettävä taakseen, jotta pääsee eteenpäin.
Tuo vaikuttaa hyvin kevytmieliseltä ajatukselta, sillä sinimustat körtit  ovat perinteisesti olleet isänmaallisia, ja punaista väriä kartettiin poliittisista syistä.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: USA:n presidentinvaalit 2020
« Vastaus #119 : 21.08.20 - klo:22:27 »
Tuo vaikuttaa hyvin kevytmieliseltä ajatukselta, sillä sinimustat körtit  ovat perinteisesti olleet isänmaallisia, ja punaista väriä kartettiin poliittisista syistä.

Kun Paavo ja kumppanit aloittivat punaisen karttamisen ei vielä ollut keksitty työväenliikettä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi