Kirjoittaja Aihe: Vs: Eläimet 11.  (Luettu 23143 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #90 : 22.05.20 - klo:10:54 »
Itse laittaisin paksummasta tavarasta, varmuuden vuoksi kerta hommiin on alettu.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #91 : 22.05.20 - klo:12:22 »
Minulle jossain väitettiin että kanaverkko ei riitä. Mutta mietin myös silmäväliä: Jos on liian harva, jyrsiikö välistä?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #92 : 22.05.20 - klo:13:09 »
Kun katsoo majavan nakertavan puuta hampaillaan, niin ymmärtää, että siinä ei ohutsäikeinen kanaverkko riitä muuten kuin monen kerroksen kanssa. Tietysti metalli majavaa jotenkin häiritsee, mutta se yrittää kaikin keinoin pahasta paulasta selvitä.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #93 : 22.05.20 - klo:14:19 »
Miten olis minkkiverkko?

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #94 : 22.05.20 - klo:14:50 »
Mielestäni esitit nokkelan keinon.  :039:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #95 : 22.05.20 - klo:20:17 »
Minkkiverkko näyttäisi pätevältä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #96 : 01.06.20 - klo:18:43 »
Täältähän tämä osio löytyi. Havaitsin, että orava on hyvin moniruokainen. Tänään se on killunut pää alaspäin lintujen talilevyssä, ahminut ihan kunnolla kesälämmintä silavaa. On sillä hyvät sisukset.
Käväisimme Oulussa ja paluumatkalla Muhoksen Halpa-H:ssa oli loppusäkit auringonkukansiemeniä 12,90/25 kg. Pitihän säkki ottaa syksyä varten.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #97 : 04.06.20 - klo:18:53 »
Nyt viimeisten tuntien aikana oravat ovat muuttamassa liittokuusikkoon. Emo on hakenut ainakin kaksi eri kertaa poikasia mukaansa talon nurkassa olevasta pesästä.
Emokin on aika pieni, nyt punaruskeaksi muuttunut luontokappale.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #98 : 13.06.20 - klo:21:07 »
Orava kävi kylässä  :icon_biggrin:. Sisällä siis. Olisin voinut tarjota auringonkukansiemeniä tai saksanpähkinöitä, mutta se varmaan olisi säikähtänyt, jos olisin sohvalta noussut keittiöön. Tarkasti asunnon ja poistui. Oli yllättävän harmaa väritykseltään.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #99 : 13.06.20 - klo:22:02 »
Rusakon tai jäniksen poika on käynyt tutustumassa kasvimaahani. Toivottavasti se ei ihastunut lehtikaaleihin eikä purjoon. Kumpiakin oli maisteltu.  :017:
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #100 : 14.06.20 - klo:08:06 »
Istuimme äsken aamiaisella. Minä istun kasvot ikkunaan päin, ja huomasin ison rusakon, kovin laihan kuitenkin, rapsuttelevan itseään lasten leikkipaikan hietikolla.

Se on oleillut ennenkin nurmikoilla, ja nurmelle se siirtyi nytkin ruokailemaan.
Sillä on varmaan poikaset lähistöllä.
Jäniksillä on tapana jättä poikue omilleen ja käydä vain imettämässä niitä.

Mukavaa seurattavaa aamukahvin äärellä. Muuten eläimiä näen nykyisin kovin vähän.
Eilen oli parvekkeella yksi kärpänen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #101 : 14.06.20 - klo:11:26 »
Melkomoinen kalajuttu .  Tervehdys Antti Juhanille !


https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006540606.html

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #102 : 14.06.20 - klo:19:36 »
Melkomoinen kalajuttu .  Tervehdys Antti Juhanille !


https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006540606.html

Oikea pietarinkalasaalis.  :icon_eek:
Pyryharakka

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #103 : 21.06.20 - klo:19:04 »
Tänään iltapäivällä lähdin ystäväni kanssa päiväkävelylle tuolle samaiselle tielle, jota aina tallustelen lenkkeillessäni. Olimme palaamassa kotiin päin, kun yhtäkkiä näin mäen alla tien laidassa, ojan penkalla kauriin pään. Pysäytin ystäväni kädenliikkeellä. Olimme hipihiljaa. Tuuli oli suotuisasta suunnasta, joten kauris ei meitä haistanut. Se nousi ojapenkalta tielle. Se katseli meitä ja varmaan mietti, mitä nuo ovat. Sitten ystävättäreni ei malttanut enää olla hiljaa. Hän alkoi jutella kauriille ja kävellä sitä kohti. Se tietenkin pötki pakoon. Enpä ollut vuosiin nähnyt valkohäntäkaurista noin läheltä. Tavallisesti katselen niitä kaukaa, kodin tai auton ikkunasta. Autolla niitä pääsee lähemmäksi kuin jalkaisin.
Pyryharakka

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #104 : 25.06.20 - klo:01:52 »
Eläin se on haukikin, joten kalajutut tännekö?

Ensin tuli ihan tuosta läheltä poikanen, kun heitin vieheen sinne missä molskahti. Joku max. 30-senttinen, ja päästin takaisin järveen kasvamaan, kun oli koukku ihan siististi alaleuasta vain läpi. Siirryin kortteen täytämään lahteen, etsin sieltä sen avoimemman paikan, ja lilluttelin viehettä melkein kuin pilkkien (vaikka se virvelissä kiinni oli), ja eikös vain sillä tekniikalla tarttui toinen, paremman kokoinen, mutta pääsi mokoma irti. Joskus on käynyt niin että hauen irrottua koukusta olen heti samaan paikkaan heitettyäni saanut sen iskemään uudelleen, mutta tämä ei nyt tehnyt niin. Hauki oli tilattu pöytään, mutta tyhjin käsin oli järveltä palaaminen.

Pari mietityttävää juttua: Ensiksi mitähän mahtaa kalastuslupateknisesti olla tuo, että käytän uistinta kuin pilkkiä? Onko se ongintaa, josta ei mitään maksaa tarvitse? Ja sitten omasta mielestäni käytin ruovikkouistinta, mutta ruohikkouistin se on esim. Rapalan sivujen mukaan. Minusta ruohikko on se maalla kasvava juttu, eikä järvessä mitään ruohikkoa sentään ole vielä, vaikka se umpeen yrittääkin kasvaa :017:
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.