Kirjoittaja Aihe: Lehdistökatsaus 3  (Luettu 35054 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Lehdistökatsaus 3
« Vastaus #45 : 20.11.13 - klo:16:55 »
Kotimaa24 jutussa körttiläiseksi rokkariksi on nimetty juhani ! Wau !

http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kulttuuri/13189-miltae-naeyttaeae-koerttilaeinen-rokkari
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Lehdistökatsaus 3
« Vastaus #46 : 20.11.13 - klo:17:11 »
Kotimaa24 jutussa körttiläiseksi rokkariksi on nimetty juhani ! Wau !

http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kulttuuri/13189-miltae-naeyttaeae-koerttilaeinen-rokkari

Muuten Juhani on Niklas Herlinin luokkatoveri koko oppikoulun (SYK) pituudelta
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Lehdistökatsaus 3
« Vastaus #47 : 20.11.13 - klo:22:33 »
"Täytyy myöntää kuitenkin, että valta ja vaikuttaminen veivät mukanaan ja kyllähän sitä on aina halunnut päästä eteenpäin."

Näin Iltalehden mukaan asunto- ja ja autoeduistaan luopunut Kevan varatoimitusjohtaja Tapani Hellstén.

Minulla kyllä heräsi kysymys, eteenpäin missä asiassa? Mielenkiintoisiin tehtäviin, joissa pääsee paremmin käyttämään osaamistaan? Vai onko työn sisältöpuoli epäolennaista, kunhan pääsee kapuamaan hierarkiassa ylöspäin ja paremmalle palkalle?

Houkuttaako (liian) hyvä palkka joihinkin tehtäviin ihan vääriä ihmisiä - niitä, joita kiinnostaa ennen muuta raha, ja joilla on tarpeeksi hyvät verkostot tehtävään päästäkseen? Enkä nyt tarkoita vain poliittisia virkanimityksiä. Houkuttaisiko matalampi palkka hakemaan niitä, joita kiinnostaa työn itse sisältö?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Lehdistökatsaus 3
« Vastaus #48 : 20.11.13 - klo:23:01 »
"Täytyy myöntää kuitenkin, että valta ja vaikuttaminen veivät mukanaan ja kyllähän sitä on aina halunnut päästä eteenpäin."

Näin Iltalehden mukaan asunto- ja ja autoeduistaan luopunut Kevan varatoimitusjohtaja Tapani Hellstén.

Minulla kyllä heräsi kysymys, eteenpäin missä asiassa? Mielenkiintoisiin tehtäviin, joissa pääsee paremmin käyttämään osaamistaan? Vai onko työn sisältöpuoli epäolennaista, kunhan pääsee kapuamaan hierarkiassa ylöspäin ja paremmalle palkalle?

Houkuttaako (liian) hyvä palkka joihinkin tehtäviin ihan vääriä ihmisiä - niitä, joita kiinnostaa ennen muuta raha, ja joilla on tarpeeksi hyvät verkostot tehtävään päästäkseen? Enkä nyt tarkoita vain poliittisia virkanimityksiä. Houkuttaisiko matalampi palkka hakemaan niitä, joita kiinnostaa työn itse sisältö?

Uskon, että ajatuksesi on aivan oikea. Lisäksi liian hyvä palkka ja asema luovat kaikkivoipuuden tunteen ja asenteen. Oma mahtavuus kadottaa realismin. Täälä ei ole mitään tekemistä puolueen tai ideologian kanssa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Lehdistökatsaus 3
« Vastaus #49 : 21.11.13 - klo:09:38 »
Irvailimme Kreikalle ja kovasti. Milläs tiellä me nyt itse olemme? Suomessa ei minkäänlainen tehtaantuotanto näytä kannattavan. Ja nyt irvaillaan, että suomalainen myyntimies ei osaa myydä. Ei syy liene myyntimiehen, vaan myytävän tuotteen suomalainen hinta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Lehdistökatsaus 3
« Vastaus #50 : 22.11.13 - klo:21:58 »

   Hyvintoimeentulevien reitit nyt vain yksinkertaisesti kulkevat muualla kuin huonosti.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Lehdistökatsaus 3
« Vastaus #51 : 01.12.13 - klo:06:54 »
Kiistelty avioliittolaki.
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288626985549.html

Ei olisi vielä joitain aikoja sitten kenellekään tullut mieleen tuollaista äänestää, vaan nyt se on jo ajankohtaista.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Lehdistökatsaus 3
« Vastaus #52 : 02.12.13 - klo:08:06 »
Kiistelty avioliittolaki meni läpi:
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288627211768.html

Joku ehkä ajattelee, että "suvaitsematonta".
Ennen tuonkaltaista ajattelua on hyvä mittiä, mitä sanalla "suvaitsevaisuus" tarkoitetaan.
Mm. wikipediasta löytyy lisää tuon termin oikeasta merkityksestä.

Suvaitsevaisuus nimittäin edellyttää erimielisyyttä, jotta voisi olla suvaitsemainen.
Eli, jos esim. näkemykseni olisi vahvasti se, että asiaa xxx ei saisi tehdä, mutta silti hyväksyn, että asiaa xxx ei saa kieltää, niin tällöin olen suvaitsevainen asiaa xxx kohtaan, eli suvaitsen asiaa xxx.
Mikäli taasen näkemykseni on se, että xxx on OK, tällöin erimielisyyden ehto ei täyty ja tällöin en voi paukutella henkselsitäni sillä, että suvaitsen asiaa xxx.
Eli tällainen lause on järjetön: "suvaitsen kaikkea sitä, jonka kanssa olen samaa mieltä".

Toinen asia, mitä eräs professori tai vastaava radiossa asiasta kertoi on se, että suvaitsevaisuus ja suvaitsemattomuus itsessään ovat neutraaleja termejä. Onko kyseessä hyvä asia vaiko huono riippuu toki asiasta, jota suvaitaan tai ei suvaita.

Se sitten on tietysti eri asia, että tarmille suvaitsevaisuus on julkisuudessa ja kansankielessä lanseerattu uusia merkityksiä.

Surkuhupaisaa, jos joku itsensä suvaitsevaisuuden korokkeelle nostanut julistaja todellisuudessa suvaitsee vain niitä asioita, joiden kanssa hän on samaa mieltä. Tällainen suvaitsevaisuuden julistaja itseasiassa seisoo todellisuudessa suvaitsemattomuuden kuopassa. Mikäli tuosta kuopasta haluaa eroon on joko lopetettava itsensä suitsuttaminen tai sitten ryhtyä oikeasti suvaitsemaan asioita, eli hyväksymään asioita, joista on erimieltä.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Lehdistökatsaus 3
« Vastaus #53 : 02.12.13 - klo:13:47 »
^En tiedä ainuttakaan itsensä suvaitsevaisuuden korokkeelle nostanutta julistajaa. Mainitse muutamia, jotka väittävät olevansa jotenkin yleisesti suvaitsevaisia.

Sitä enemmän olen kohdannut niitä, jotka kuvittelevat, että tällaisia olisi. Niitä, jotka luulevat, että olisi olemassa jokin poppoo, jonka mielestä suvaitsevaisuus olisi erityisen tärkeää, ja joka sen takia ei suvaitse suvaitsemattomuutta, mikä tietysti olisi ristiriitaista.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Lehdistökatsaus 3
« Vastaus #54 : 03.12.13 - klo:08:22 »
En tiedä ainuttakaan itsensä suvaitsevaisuuden korokkeelle nostanutta julistajaa. Mainitse muutamia, jotka väittävät olevansa jotenkin yleisesti suvaitsevaisia.

Sitä enemmän olen kohdannut niitä, jotka kuvittelevat, että tällaisia olisi. Niitä, jotka luulevat, että olisi olemassa jokin poppoo, jonka mielestä suvaitsevaisuus olisi erityisen tärkeää, ja joka sen takia ei suvaitse suvaitsemattomuutta, mikä tietysti olisi ristiriitaista.

Esittämäni asia ei näemä ole sinulle tällä hetkellä ajankohtainen.
Itse seuraan välillä julkisuudessa käytyjä keskusteluja, joten siitä juontuu juurensa nämä ajatukseni.
Mielestäni olet väärillä linjoilla tässä asiassa (olen erimieltä kanssasi), mutta hyväksyn sen, enkä missään tapauksessa halua yrittää estää sitä, että harrastat tuota minuun nähden vastakkaisen informaation esilläpitämistä.
Olen siis suvaitsevainen sinua kohtaan tässä asiassa. Se, että onko se hyvä vaiko huono asia, onkin jo vaikeampi ratkaista.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Lehdistökatsaus 3
« Vastaus #55 : 03.12.13 - klo:10:44 »
Linkitän Penan ja 1944 iloksi tämän pienen uutisen paikkakunnaltamme:

http://www.ess.fi/uutiset/paijathame/2013/12/03/lahden-unicef-vuosi-lahestyy-julistekilpailu-paatokseen
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Lehdistökatsaus 3
« Vastaus #56 : 03.12.13 - klo:11:05 »
Itse seuraan välillä julkisuudessa käytyjä keskusteluja, joten siitä juontuu juurensa nämä ajatukseni.

Voisitko sieltä seuraamastasi keskustelusta heittää muutamia esimerkkejä, joissa ihminen sanoo itse olevansa suvaitsevainen, mutta ei sitten kuitenkaan suvaitse toisin ajattelevia?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Lehdistökatsaus 3
« Vastaus #57 : 03.12.13 - klo:12:17 »
Kiitos R-M huomaavaisuudestasi. Pojan taulu on hieno ja hänellä on sotilaan nimi.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Lehdistökatsaus 3
« Vastaus #58 : 03.12.13 - klo:12:26 »
Heppo Juttu, omasta mielestään suvaitsevaisia Suomesta ;  Halonen Tarja, Johanna Suurpää, Eva Biaudef vai miten se kirjoitetaan, Astrid thoors, Heidi Hautala..... näitä riittää....

Ovat monessa mukana jossa vaadittas maalaisjärjellä suvaitsevaisuutta, mutta ovat johonkin suuntaa niin ylisuvaitsevaisia jotta toiseen suuntaan suurta rasismia.

Jokaisessa ihmisessä on rasismia.  :kahvi:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Lehdistökatsaus 3
« Vastaus #59 : 03.12.13 - klo:13:42 »
Heppo Juttu, omasta mielestään suvaitsevaisia Suomesta ;  Halonen Tarja, Johanna Suurpää, Eva Biaudef vai miten se kirjoitetaan, Astrid thoors, Heidi Hautala..... näitä riittää....

Missä he ovat ilmoittaneet olevansa suvaitsevaisia?

Varmasti moni kuvittelee, että he ajattelevat olevansa suvaitsevaisia, mutta haluaisin todistusaineistoa siitä, että tosiaan ajattelevat olevansa. Oma veikkaukseni on, että listalla on henkilöitä, jotka myöntävät etteivät todellakaan suvaitse mitä tahansa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.