Kirjoittaja Aihe: Säästöä vai verosuunnittelua  (Luettu 1916 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Säästöä vai verosuunnittelua
« : 23.12.11 - klo:13:33 »
Veronkiertoa on jos yksilö säästää veroja toimillaan.
Verosuunnittelua on kun yritys tekee saman, se on hyväksyttävämpää, vai onko ?  Ei minusta, on vaan kauniimpi ja hyväksytävämpi nimi.
Isoissa yrityksissä on oikein verojuristit kiertämään veroja, siis antamaan verosuunnitteluita . HEH, heh.

Mutta nyt pari vinkkiä, maksakaa tilaamanne ensivuoden lehdet tänä vuonna, niin säästytte siltä ylimääräseltä verolta, niin ja kaikki Diesseliautot tankatkaa myös, sillä ens vuonna kaasuöljy on bensan hintaista.
Itsellänikin on jopa säiliö tankattu, koska tarviin tuota menovettä muihinkin koneisiin ja veneeseen.
Eli olen veronkiertäjä ja oikein suunnitellua asian.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Säästöä vai verosuunnittelua
« Vastaus #1 : 23.12.11 - klo:14:41 »
Verosuunnittelun ja veronkierron raja on sitä kuuluisaa harmaata aluetta. Siitä ei pääse eroon, koska säädöksissä ei voi ottaa kantaa yksiselitteisesti kaikkiin mahdollisiin tilanteisiin. Verottaja sitten tekee ratkaisun, ja tarvittaessa lopullinen kanta haetaan oikeudesta. Varsinaista veronkiertoa on se, kun lakia ja määräyksiä rikotaan tietoisesti tarkoituksena verojen välttäminen.

Yksityisen kansalaisen verosuunnittelua varten verohallinto on julkaissut mainion ohjekirjan, Henkilöverotuksen käsikirjan, jonka voi ladata pdf-tiedostona verohallinnon verkkopalvelusta. 818 sivua mielenkiintoista luettavaa!

Tuotteiden ostaminen varastoon ennen verojen nousua ei ole mitenkään moitittavaa, ellei riko samalla jotain muita säädöksiä, kuten lakia vaarallisten kemikaalien ja räjähteiden käsittelyn turvallisuudesta 3.6.2005/390 tai kauppa- ja teollisuusministeriön päätöstä palavista nesteistä 15.4.1985/313...

Mt

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Säästöä vai verosuunnittelua
« Vastaus #2 : 23.12.11 - klo:15:48 »
Bensaa kai ei saa paljoa varastoida kotiaan, oisko jotain 20-40 litraa ?
Mulla on nuo kö ja pö säiliöt " isot" ja ihan lailliset ja valuma-altailla konehallista noin 50 metriä.
Niillä pärjään kyllä aika kauan, kunhan vain säilyy, tietääkseni bensa pilaantuu nopeemmin, ei kestä ees vuottakaan hyvänä ilman lisäaineita.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Säästöä vai verosuunnittelua
« Vastaus #3 : 23.12.11 - klo:18:53 »
Tuo lehdenkallistumisasia oli minulla tiedossa, kun eräs lehti oli niin fksu että lähetti kaikille asiakkailleen tiedon jo hyvissä ajoin marras-joulukuun tienoilla. Sitten tiesin ajoittaa maksun/jatkotilauksen oikein. Pensaa ostan aina kahdellakympillä joten hinnan heilahdukset eivät vaikuta minuun. Pensa on minulle aina samanhintaista.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Säästöä vai verosuunnittelua
« Vastaus #4 : 23.12.11 - klo:22:19 »
Pensaa ostan aina kahdellakympillä joten hinnan heilahdukset eivät vaikuta minuun. Pensa on minulle aina samanhintaista.

Jampe valtiovarainministeriksi!

Mt