Kirjoittaja Aihe: Muistoja matkan varrelta ja sivuteiltä  (Luettu 1696 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Muistoja matkan varrelta ja sivuteiltä
« : 30.01.20 - klo:21:53 »
 Kun nyt monen mieliharmikseni ja kuten jengi on huomannut, niin useasti paljon potaskaa ja muisteluja, niin aattelin, että laitetaan nyt muistelu ketjukin tähän.

1944 jota arvostan paljon varmaan on täynnä muistoja ennen.

Mulle aina ollut tärkeä tämä biisi, mitä en löydä alkuperäisenä mistään.
Oon kissojen ja koirien kanssa ettinyt, mut ei löydy.

Onko jollain toi c kasetti new mormimg jossain.
https://www.youtube.com/watch?v=zXCidMI3f-8

Oon itkenyt samaa jo useasti täällä.

Tossa Bob laulaa, et kiva herätä kun oli jo Enkeli viemässä pois.

Itelläni kävi sama, kun Jaguarillani joka kiihtyi kuin mummo jonossa nollasta sataan.
No jotain markka kahdeksankymmentä oli lasissa, kun vetäsin päin rekan takaosaa.
10 sekuntia lopusta en muista vieläkään.
Olin varma, et delaan.
Nyt lensi lusikka nurkkaan.

Sit tulin tajuihin, et auto vaan jumputtaa ja ohjasin tien viereen.
Sit tuli palokunta ja ambulanssi ja ties mitä.

Olin ihan varma, et tuli lähtö, mut ei tullutkaan, niinkuin Bobilla tossa laulussa.

Sen jälkeen oli ihan epärealistinen tunto .
Kattelin elämää ja ongelmia kuin ylhäältä ja ulkopuolisena.

Jotenkin se muutti pikkaisen.

No sellainen muisto.

Onko kivoja tai traagisia muistoja kellään, vanhukset unia uneksuvat
Tik toc.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Muistoja matkan varrelta ja sivuteiltä
« Vastaus #1 : 31.01.20 - klo:14:46 »
Onhan niitä monenlaisia muistoja.
Enempi liittyy sairauksiin, vammoihin, niistä selviämiseen.
On henki ollut joitain kertoja hiuskarvan varassa...eli Jumalan varjeluksessa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Muistoja matkan varrelta ja sivuteiltä
« Vastaus #2 : 02.02.20 - klo:06:11 »

   Laiva saapui eilen. Satoi. Tallinnassa etsi paperikauppaa ja löysi. Tuli ulkoiltua, käveltyä. Satoi. Laivassa oli mukavaa. Join yhden. Kolme tuntia siitä ajoin auton kotiin. Laivassa näytin työni, piirustukseni, näytimme kumpikin omamme. Saimme kehuja, jotka minun osaltani olivat myös päivittelyä. Luin Kuusesta muutaman sivun: hän loi propagandatyöllään Talvisodan alla ja tiedutelu-, esikuntaupseerina sen aikana Talvisodan hengen. Myös äidilleen ja Aulis Ojajärvelle kirjoitti kirjeitä. Rykmentti JR7:n komentaja Kempin kanssa Matti Kuusi oli hyvää pataa. Kemppi ei ärhennellyt alaistensa, vaan esimiestensä kanssa toisin kuin Ehrnrooth, joka tuli hänen seuraajakseen. Kemppi ei nimittäin tullut toimeen Martolan kanssa. Siksi sai lähteä. Ehrnrooth kiukutteli alaisilleen muutaman kerran, toki hoiti hommansa kuten tiedetään. Kempin omapäisyys ei sopinut lopun viimein armeijan käskyporrasluonteelle. Hänen saavutuksensa ja ansionsa olivat ilmeiset. Mutta mutta... armeijassa totellaan ylempiä. Kemppi kuoli syrjäytettynä syrjäytymisestään kolmen vuoden kuluttua. Kun häntä palvoneet alaisensa lähettivät Mannerheimille kirjeen, jossa pyysivät häntä huomioimaan sairasvuoteella makaavaa entistä komentajaa, Mannerheim kieltäytyi. Ilmeinen ja yksinkertainen syy oli varmastikin lojaalisuus Martolaa ja sitä kautta koko armeijan luonnetta kohtaan. - Nämä sitaattimaiset ajatukseni ovat peräisin Tellervo Krogeruksen Matti Kuusi -elämäkerrasta Sanottu, tehty, painovuosi 2014.
   Matti Kuusi oli Mäntyharjun poikia - joka kävi koulunsa Helsingissä - kuten äitini tyttöjä - joka kävi koulunsa Mäntyharjussa. Nyt he ovat edesmenneet. Minä en. Olen mies.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Muistoja matkan varrelta ja sivuteiltä
« Vastaus #3 : 02.02.20 - klo:07:46 »
Tuttuja nimiä. Matti Kuusen poika oli luokkatoverini lukiossa ja Aulis Ojajärvi rehtori, jonka puhuttelussakin olin kerran pitkien hiusteni vuoksi. Puoli vuosisataahan siitä jo on.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Muistoja matkan varrelta ja sivuteiltä
« Vastaus #4 : 04.02.20 - klo:05:00 »

   Sanottu, tehty


po. SANOTTU. TEHTY

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024