Kirjoittaja Aihe: Ihmeparaneminen  (Luettu 9228 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Ihmeparaneminen
« Vastaus #30 : 30.03.13 - klo:18:37 »
Konkistadorit olivat tietysti maallisen esivallan sotilaita ja kaiken pahan alku. Kyllähän siellä uuden mantereen eteläisemmän osan elinolosuhteisiin ovat vaikuttaneet myös el ninjot ja muut virtaukset. Ei ole ollut varoja, että olisin käynyt itse tutkimassa Machu Pichussa todellisen tilanteen. En aina luota lehtiartikkeleihin, on joskus sellaisia äkkivääriä kirjoittajia, etten ole samaa mieltä.

Esivalta on liian kaunis sana kuvaamaan kokonaista maanosaa ahnehtivia rosvoja.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Ihmeparaneminen
« Vastaus #31 : 30.03.13 - klo:19:43 »
Esivalta ne sinne lähetti. Sotilailla puutteellinen koulutuskin, että eivät voineet olla sisätöissä, siellä ne sai kylmässä kärvistellä ja yrittää niistä paikallisista kouluttaa vähän parempia, mitä itse olivat. Ihan degenoroituvaa porukkaa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Ihmeparaneminen
« Vastaus #32 : 05.04.13 - klo:11:28 »
Ekskurssina voisin ottaa esille sen mitä vaikka Hesari kirjoittaa mm. E-Afrikan tai E-Amerikan tilanteesta. Voi olla, että suomen kansa luo "tietonsa" parin kolmen toimittajan yksipuolisen aiheenkäsittelyn liepeiltä.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Ihmeparaneminen
« Vastaus #33 : 05.04.13 - klo:13:13 »
Ekskurssina voisin ottaa esille sen mitä vaikka Hesari kirjoittaa mm. E-Afrikan tai E-Amerikan tilanteesta. Voi olla, että suomen kansa luo "tietonsa" parin kolmen toimittajan yksipuolisen aiheenkäsittelyn liepeiltä.
Minä panin yllä vähän omiani, minusta tuntui, että Pena vähän yritti "älyttää". Mutta minä viihdyn tällaisessa porukassa. Sitä suren, että omat juttuni ovat puujalkaisia siinä mielessä, että monesti pitäisi olla katsekontakti, että voisi selittää "mitä se on".