Kirjoittaja Aihe: Kirjeenvaihtopalsta.  (Luettu 11511 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Kirjeenvaihtopalsta.
« Vastaus #15 : 25.04.20 - klo:12:11 »
Kiitos rakentavasta palautteestanne, jonka otan huomioon herännäisyyden hengessä käytävään keskusteluumme. Olette kaikki rakkaita! :049: :)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kirjeenvaihtopalsta.
« Vastaus #16 : 27.04.20 - klo:17:24 »
Syntinen, joka ei ole herännyt, on suruton eikä hän ole herännyt edes parannuksenteon huonouteen. Herännyt kyllä tietää oman suruttomuutensa ja oman parantumattomuutensa ikävöivänä uskona ristin koulussa armon vilahduksessa Kristuksessa kasteen liitossa. Kun turvaamme kasteen armoliittoon, meidän ei tarvitse omin voimin tehdä parannusta.

Herrajjesta.

Kyllä olen ihan Leena vaan.   :icon_eek:   
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Kirjeenvaihtopalsta.
« Vastaus #17 : 02.05.20 - klo:12:00 »
No mutta, körttiläinenhän mieluummin istuu muurahaispesässä ilman housuja kuin kutsuu itseään uskovaiseksi.  :018:  Muualta joutuu Virpi siis siippaa hakemaan.
Herännäisyyden hengen silmin nähtynä asia on toki juuri noin, sillä körttiläinen mies ei mielellään puhu arasta ja ikävöivästä uskostaan muille. Itseään uskovaiseksi kutsumisessahan on niin paljon omavoimaisuutta, joka aivan kauhistuttaa alatien maan matosta.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Kirjeenvaihtopalsta.
« Vastaus #18 : 03.05.20 - klo:19:40 »
No mutta, körttiläinenhän mieluummin istuu muurahaispesässä ilman housuja kuin kutsuu itseään uskovaiseksi.  :018:  Muualta joutuu Virpi siis siippaa hakemaan.
Herännäisyyden hengen silmin nähtynä asia on toki juuri noin, sillä körttiläinen mies ei mielellään puhu arasta ja ikävöivästä uskostaan muille. Itseään uskovaiseksi kutsumisessahan on niin paljon omavoimaisuutta, joka aivan kauhistuttaa alatien maan matosta.

Väitän että viestienne sisältö antaa ainakin minulle käsityksen että körttiläinen mies on tunteiltaan sairas jos näyttää tunteensa, naisesta puhumattakaan. Oli miten oli, minä pidän itseäni uskovaisena, kristittynä, omavoimaisena, syntisenä armon saaneena.

Aamen.

Täällä körttisyydestä kuivalla alueella asuvana, jossa yksin elävän miehen on vaikea löytää "körttihenkistä" kumppania, olen pitkään miettinyt, voisiko körttifoorumilla toimia kirjeenvaihtopalsta. Ei mitään flirttailualustaa, vaan vanhanaikainen systeemi, jossa voisi kertoa toiveensa ja puhelinnumeron tai sähköpostiosoitteen. Olen katsellut seuranhakusivustoja, mutta niillä haetaan pääasiassa muuta kuin vakituista kumppania. Lisäksi ne ovat törkeää rahastusta.
Kuiva kausi taitaa jatkua…  :icon_cool:

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Kirjeenvaihtopalsta.
« Vastaus #19 : 04.05.20 - klo:14:06 »
Väitän että viestienne sisältö antaa ainakin minulle käsityksen että körttiläinen mies on tunteiltaan sairas jos näyttää tunteensa, naisesta puhumattakaan. Oli miten oli, minä pidän itseäni uskovaisena, kristittynä, omavoimaisena, syntisenä armon saaneena.

Aamen.
Kuiva kausi taitaa jatkua…  :icon_cool:
Körttiläisen miehen usko onkin ilman omavoimaisuutta kysymyksiä herättävää uskoa, eikä niinkään ihmisviisaudella varmoja vastauksia jakelevaa omavoimaista uskoa. :)

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Kirjeenvaihtopalsta.
« Vastaus #20 : 04.05.20 - klo:15:33 »
Älä kuuntele jokeri55 mitä harha oppia luterilainen ohjeistaa.

Sillä jos uskot häntä niin kyllä postilaatikko on tyhjä ja pitkään ja samoin saat tanssi lattialla ihmetellä perunajauhon liukkautta.

Omavoimaisena , kelminä ja syntisillä ajatuksilla  alkaa postilaatikko täyttyä, nimimerkillä kokemusta on.

Sen verran ja aikuisten oikeasti  luterilainen se vasta omavoimainen on jos asioita katsoo hengellisesti.

Nimimerkkikin sen jo kertoo.

 :icon_cool:


Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Kirjeenvaihtopalsta.
« Vastaus #21 : 04.05.20 - klo:23:30 »
Älä kuuntele jokeri55 mitä harha oppia luterilainen ohjeistaa.

Sillä jos uskot häntä niin kyllä postilaatikko on tyhjä ja pitkään ja samoin saat tanssi lattialla ihmetellä perunajauhon liukkautta.

Omavoimaisena , kelminä ja syntisillä ajatuksilla  alkaa postilaatikko täyttyä, nimimerkillä kokemusta on.

Sen verran ja aikuisten oikeasti  luterilainen se vasta omavoimainen on jos asioita katsoo hengellisesti.

Nimimerkkikin sen jo kertoo.

 :icon_cool:
Kristuksen askelissa opitaan tuomion sijasta armahtavaisuutta ja veljesrakkauden öljy vuotaa kuin Hermonin kaste. Siellä viihtyy körttihengen virvoittava Kristuksen sisäinen tuntemus. :)

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Kirjeenvaihtopalsta.
« Vastaus #22 : 05.05.20 - klo:17:31 »
Kristuksen askelissa opitaan tuomion sijasta armahtavaisuutta ja veljesrakkauden öljy vuotaa kuin Hermonin kaste. Siellä viihtyy körttihengen virvoittava Kristuksen sisäinen tuntemus. :)

Päivän piristys, jollakin tapaa :icon_biggrin:
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Kirjeenvaihtopalsta.
« Vastaus #23 : 05.05.20 - klo:18:57 »
Hei tämähän on kirjeenvaihtopalsta!

Ilmoitus: Reipas, rehti, mukava, vapaa n 56-v (+/- muutama vuosi) urho, vaihtaisin mieluusti kanssasi ajatuksen tai useamman.

Kevätterveisin nimim. sadetta
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Kirjeenvaihtopalsta.
« Vastaus #24 : 25.04.21 - klo:21:49 »
Täällä körttisyydestä kuivalla alueella asuvana, jossa yksin elävän miehen on vaikea löytää "körttihenkistä" kumppania, olen pitkään miettinyt, voisiko körttifoorumilla toimia kirjeenvaihtopalsta. Ei mitään flirttailualustaa, vaan vanhanaikainen systeemi, jossa voisi kertoa toiveensa ja puhelinnumeron tai sähköpostiosoitteen. Olen katsellut seuranhakusivustoja, mutta niillä haetaan pääasiassa muuta kuin vakituista kumppania. Lisäksi ne ovat törkeää rahastusta.
Toivottavasti veli on löytänyt "körttihenkisen" kumppanin.  :eusa_pray:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kirjeenvaihtopalsta.
« Vastaus #25 : 29.04.21 - klo:08:00 »
Hei tämähän on kirjeenvaihtopalsta!

Ilmoitus: Reipas, rehti, mukava, vapaa n 56-v (+/- muutama vuosi) urho, vaihtaisin mieluusti kanssasi ajatuksen tai useamman.

Kevätterveisin nimim. sadetta


Hei vähään tyytyvä läh 65 + -  Leenalle voit aina kirjoittaa, ja voimme perustaa johonkin vanhainkodin jossa kaikki katsovat mitä toinen tarvitsee, perustamme sinne hyvän kirjsaston, omenapuutarhan, takka on välttämätön, ja kukin esitelmöi vuorollaan omasta alastaan ja kutsumme vieraita, se voisi olla Foorumin oma hanke, jonne voisi järjestää jonkinlaisia herättäjäminijuhlia,  ja omaiset luonnollisesti tervetuloa jos heitä on.

Esimerkiksi myyrä puhumaan linnuista ja 1944 sotilaskoulutuksesta ja Pena pitämään piirustuskurssia.

Reseptinne uusitaan.   :icon_cool:


Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kirjeenvaihtopalsta.
« Vastaus #26 : 29.04.21 - klo:08:01 »
Sille saisi varmasti yrittäjätukea ja kaikkea tukea.   :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Kirjeenvaihtopalsta.
« Vastaus #27 : 01.05.21 - klo:14:28 »
Muistetaan esirukouksin körttifoorumin yksinäisiä, jotta Jumala lähettäisi heille sopivan avun.  :eusa_pray:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kirjeenvaihtopalsta.
« Vastaus #28 : 01.05.21 - klo:14:39 »
En ole yksinäinen, mutta apua tarvitsisin. Leena niin ylistää meitä muutamaa hyvistä avuistamme. On se hyvä juttu, että joku,,,

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Kirjeenvaihtopalsta.
« Vastaus #29 : 06.05.21 - klo:11:34 »

Hei vähään tyytyvä läh 65 + -  Leenalle voit aina kirjoittaa, ja voimme perustaa johonkin vanhainkodin jossa kaikki katsovat mitä toinen tarvitsee, perustamme sinne hyvän kirjsaston, omenapuutarhan, takka on välttämätön, ja kukin esitelmöi vuorollaan omasta alastaan ja kutsumme vieraita, se voisi olla Foorumin oma hanke, jonne voisi järjestää jonkinlaisia herättäjäminijuhlia,  ja omaiset luonnollisesti tervetuloa jos heitä on.

Esimerkiksi myyrä puhumaan linnuista ja 1944 sotilaskoulutuksesta ja Pena pitämään piirustuskurssia.

Reseptinne uusitaan.   :icon_cool:
Toivottavasti joku raitis, avarakaiseinen teologilegenda Bonhoefferiin koukkuun jäänyt mies ottaisi tuosta kopin.  :eusa_pray: