Kirjoittaja Aihe: karismaattisuus körttiläisyydessä  (Luettu 45515 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: karismaattisuus körttiläisyydessä
« Vastaus #60 : 02.03.13 - klo:14:31 »
Viimeksi körttiseuroissa käydessäni, siellä puhujana ollut Seppo Löytty myi omakustanteensa "Sain sanan Herralta".... Oli hyvä ja karismaattinen teos.  Voin suositella :icon_lol:

Ei ihme, että oli karismaattinen. Seppo Löytty oli pitkään karsmaattisten järjestön hengen uudistus kirkossamme puheenjohtajana.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa jukkasakari

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 115
Vs: karismaattisuus körttiläisyydessä
« Vastaus #61 : 02.03.13 - klo:14:37 »

 etkö,seppos,näe karismaattisuuden nykyaikaisissa ilmentymissä mitään positiivista?  annat vaikutelman,että se olisi kirosana!

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: karismaattisuus körttiläisyydessä
« Vastaus #62 : 02.03.13 - klo:16:02 »
Uuden Tien päätoimittaja Leif, joka pääsi pappisvirkaan vuonna 2012, sanoi minulle paikallisradion paneelin jälkeen: "Te olette Saatana".
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: karismaattisuus körttiläisyydessä
« Vastaus #63 : 02.03.13 - klo:16:25 »
etkö,seppos,näe karismaattisuuden nykyaikaisissa ilmentymissä mitään positiivista?  annat vaikutelman,että se olisi kirosana!

Anteeksi nyt, en pysynyt mukana. Kommentissani Seppo Löytyssä ei ollut mitään kritiikkiä, vaan siinä ainostaan mainittiin, että Seppo Löytty oli karismaattisten yhdistyksen puheenjohtaja, mikä taas selittää kirjan sisältöä. Yhtä hyvin sen olisi voinut tulkita karismaattisuudelle myönteiseksi jos olisi niin halunnut.

Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa jukkasakari

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 115
Vs: karismaattisuus körttiläisyydessä
« Vastaus #64 : 02.03.13 - klo:16:47 »

 taitaa olla tämä Leif huumorimiehiä ! näitkö,Juhani,pilkettä silmäkulmassa?

Poissa jukkasakari

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 115
Vs: karismaattisuus körttiläisyydessä
« Vastaus #65 : 02.03.13 - klo:17:22 »
 ei tämä demoni-asia ole vieras körttiläisyydessäkään. tuli mieleeni isä-Jaskan haastattelu Sana-lehdessä 19.3.2009 : Körttijohtajan äärimmäiset kiusaukset. vahvaa tekstiä... (löytyy googlettamalla Jaakko Elenius)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: karismaattisuus körttiläisyydessä
« Vastaus #66 : 02.03.13 - klo:17:33 »
   ...                   ...      (erilaisia taustoja)
              

  -                   (nuoria, vanhoja)
   -
                                                  (näkökulmia)
             (näkökohtia)               ...

(mielipiteitä)           ...                (tuntemuksia)

   -                                   (tietoa)

   -                      ...              ...


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: karismaattisuus körttiläisyydessä
« Vastaus #67 : 02.03.13 - klo:17:46 »
ei tämä demoni-asia ole vieras körttiläisyydessäkään. tuli mieleeni isä-Jaskan haastattelu Sana-lehdessä 19.3.2009 : Körttijohtajan äärimmäiset kiusaukset. vahvaa tekstiä... (löytyy googlettamalla Jaakko Elenius)

Tämä Jaakon demonijuttu on aivan totta. Jaakkoa ne vaivasivat öisin ja keskustelimme niistä useamman kerran. Vaimonsa Eeva-Liisa selitti sen johtuneen kipulääkkennä pitkäaikaisesti käytetystä Panacod nimisestä lääkkeestä, joka on opiaatti eli huume ja tämä on sille tyypillinen oire. (Eeva-Liisa on terveydehoitaja ammatiltaan). Lehtijuttu oli muuten Janne Villan kirjoittama eli sama henkilö kuin Jalovaara jutussa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: karismaattisuus körttiläisyydessä
« Vastaus #68 : 02.03.13 - klo:18:31 »
Kuule jukkasakari... yritin huumorilla Leifin kanssa. Leif on tosikko. Olen Saatana.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa jukkasakari

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 115
Vs: karismaattisuus körttiläisyydessä
« Vastaus #69 : 02.03.13 - klo:19:29 »

 olipas kelvottomasti lausuttu Leifiltä! mutta onko niinkin,että nämä henkivoimat tekevät hyökkäystään erikoisesti silloin,kun ihminen on heikoimmillaan, riisuttuna,ilman omia vahvan miehen voimia,kuoleman odotuksessa?      mikä on lääkkeitten osuus,sitä en tiedä,mutta arvelisin näkökyvyn terästyvän lopun hetkillä.  liiallinen aineitten käyttö johtaa aina ongelmiin,olipa kyse ruuasta,juomista,lääkkeistä jne. tunnen useita nuoria eläkeläisiä,joiden sairaskertomuksen loppulausuma kustakin eri sairaudesta kuuluu: itse aiheutettu..,  eiköhän näistä ollut kysymys jalovaarankin ohjelmassa... huumelääkkeet erityisesti aiheuttavat sitä riippuvuutta ja kontrolli voidaan välttää vaihtamalla lääkäriä tai suorastaa nettitilauksina, konstit on monet!    ( aloitus Juhanille)                                                                                   

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: karismaattisuus körttiläisyydessä
« Vastaus #70 : 03.03.13 - klo:14:59 »
En tiedä miksi ketju oli poistettu, mutta nyt se on palautettu. Olen ollut poissa aamun enkä tiedä mitä sillä aikaa on tapahtunut.
« Viimeksi muokattu: 03.03.13 - klo:15:04 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: karismaattisuus körttiläisyydessä
« Vastaus #71 : 03.03.13 - klo:17:18 »
Kuule jukkasakari... yritin huumorilla Leifin kanssa. Leif on tosikko. Olen Saatana.

Psykopaatit on oireiltaan samanlaisia, jos et ole samaa mieltä, niin olet sitten jotain luokkaa saatana.
Se noissa joissain lahkoissa peloittaa, että jos et sitten olekkaan niin säännöt täyttävä, niin se ulos sulkeminen ja painostus voi olla heikommalle ihmiselle liikaa.
Viittaan nyt enempi lestadiolaisuuteen, vaikkakin ihan hyvä liike noin muuten, mutta se auktorisuus siellä on aika tiukkaa.

Leiffin muijan kerran tapasin kun olin menossa hautajaisiin ja majoitus oli heidän olikohan Oronmylly majatalossa ja olin siellä omalla autolla ennen muita ja haahuilin siellä yksikseen.
Kyllä tuli nainen äkäsenä ja vihaisena huutamaan, että kukas te olette?
Kerroin asiani ja sanoin jotain, että tepäs olette hyvännäkönen kiivaana tai jotain, kun niin sapetti hänen huutonsa.
Onneksi hän tajusi lähteä ennenkuin olisin avannut sanaisen arkkuni, en niin kauniista lokeroista.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: karismaattisuus körttiläisyydessä
« Vastaus #72 : 03.03.13 - klo:17:57 »
Olen kuullut useammankin "syvästi uskovan" sanovan jostakin ihmisestä,
että voi voi kun siitä ja siitä ihmisestä lähtee niin huonot energiat tai vielä jyrkemmin, että
siitä tai siitä ihmisestä huokuu pahuus  :icon_rolleyes:

Okei, kyllä jotkut tosiaan ovat niin ilkeitä, että se pursuaa huokosista (sen kuulee ja näkee, ei "tunne"), mutta
ne kohteet joista nämä herrantertut puhuivat olivat aivan tavallisia ihmisiä,
vain erilaisia (mm.pukeutumiseltaan ja elämäntyyliltään - nutturat puuttuivat!) kuin puhujat.

että sellaisia saatanoita-varvulla-etsijöitä meillä on
Herra armahda.

Poissa onesimus

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 537
Vs: karismaattisuus körttiläisyydessä
« Vastaus #73 : 04.03.13 - klo:12:00 »
Kaikella kunnioituksella sinua kohtaan nimimerkki "onesimus", mutta minulla on taas päinvastainen kokemus kyseisen ihmisen "käsittelystä".
Sillä kirkko saliin astuessani  2000 luvun alussa hänen pitämään Sanan- ja Rukouksen iltaan, tuli minulle silloin heti voimakas tunne että tällä kertaa olen tehnyt väärän valinnan, enempää en katso aiheeliseksi kommentoida.

Sinulla lienee henkien erottamisen lahja, jos heti oven avattuasi tiesit olevasi väärässä paikassa. Ilmeisesti minulla ei silloin ollut, tai sitten en sitä ottanut vakavasti.

Voimaaksti esität päätelmäsi siitä kuka on riivattu ihminen...hieman hämmästyttä ja tekee minut varovaiseksi.
Sillä itse en lähtisi luokittelemaan kuka on riivattu ja kuka ei . Se on vähän sama kun vertaisi kuka on syntinen ja kuka ei.
Siihen kyllä uskon että Hän  on antanut sielun viholliselle mahdollisuuden repiä ihmisten sielua ja harhauttaa.

Mutta niin on meille myös annettu Pyhä Henki, Hänen Armossaan ja siihen ei ihmisen eikä sielun vihollisen kotkotukset auta.

En voi sanoa, että olisin tavannut muita riivattuja. Syntisiä olen ja näen yhden peiliin katsomalla. Kun ajattelen tätä yhtä tapausta, niin sitä edelsi voimakas "karismaattinen" kokemus. Arvelen, että karismaattisessa liikkeessä tapahtuu paljonkin vastaavaa. En kuitenkaan hylkäisi raamatullista karismaattisuutta, mikäli sillä tarkoitetaan tervettä armolahjojen ilmenemistä ja käyttöä. Siihen ei kuitenkaan tarvita mitään karismaattista liikettä.

Siinäkin olet oikeassa, että Pyhä Henki on paras suoja vihollisen kotkotuksia vastaan. On kuitenkin tosiasia, että vihollinen esittäytyy mieluusti myös Pyhän Henkenä, Kristuksena ja valkeuden enkelinä. Mutta jos mainitsemiisi kotkotuksiin liittyy kiistattomasti hyviä asioita, niin petokseen on paljon helpompaa retkahtaa.

Töölöläinen

  • Vieras
Vs: karismaattisuus körttiläisyydessä
« Vastaus #74 : 04.03.13 - klo:12:44 »
Inhoan sanaa karismaatisuustta hengellisessä mielessä. Minä haluan katsoa karismaattisuutta  ihmisen persoonallisuuden (luonteenpiirre) kautta.
ps. karismaattinen körtti( viehättävä,ei viehättävä persoona, huomion kiepeä, huomiota välttävä,auktoriteetin hallitseva ja ei hallitseva jne).  

Sinulla lienee henkien erottamisen lahja, jos heti oven avattuasi tiesit olevasi väärässä paikassa.
Jospa nimimerkki "onesimus" ei tekisi nimimerkin"Töölöläisen" suhteen mitään johtopäätöksiä. Onko henkien erottamisen lahjaa tai ei ole.
Eiköhän jokainen ihminen tiedä omassa sydämessään missä on ja missä ei pitäisi olla.
Sillä jos väkisin ihminen alkaa availemaan ovia on loppu tuloksena vain yksi ovi mikä aukeaa ja sen oven sisäänheittäjä avaa kyllä meille kaikille mieluisesti oven. Mutta minä en siitää ovesta toivottavasti tarvitse enään koskaan astua sisään.
ps. "Kaveri" muuten talutti pois sieltä.

On kuitenkin tosiasia, että vihollinen esittäytyy mieluusti myös Pyhän Henkenä, Kristuksena ja valkeuden enkelinä. Mutta jos mainitsemiisi kotkotuksiin liittyy kiistattomasti hyviä asioita, niin petokseen on paljon helpompaa retkahtaa.
Körttiläisenä, Jumalan Armosta kysyn Sinulta kummasta nimimerkistä nyt puhut, nimimerkki "Töölöläisestä" vai nimimerkki " Onesimuksesta"?
Et ainakaan nimimerkki "Töölöläisestä" eli siis minusta, kelmien kuninkaasta joka kasteessaan on otettu kaikesta huolimatta joukkoon tummaan.  :icon_cool:
« Viimeksi muokattu: 04.03.13 - klo:12:49 kirjoittanut Töölöläinen »