Kirjoittaja Aihe: karismaattisuus körttiläisyydessä  (Luettu 45596 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: karismaattisuus körttiläisyydessä
« Vastaus #45 : 01.03.13 - klo:09:31 »

  Kyllä demoneja on olemassa. Kristus ajoi niitä sikoihin ( muistaakseni demonien omasta pyynnöstä). Eri asia tietenkin on se mihin Pirkko Jalovaara pystyy. Fakta lienee se, että monet piispat ja papit EIVÄT usko demonien olemassaoloon. Eivätkä he usko henkivaltaan. Papit ja monet muut ns. lukeneet ovat aivouskoisia. he tykkäävät puhua ns. viisaita  ja jäsennellä mahdollisimman aukottomia ajatuskulkuja. Kaikki ei kuitenkaan ole ihmisestä. :kahvi:

Kalistaja puhuu asiaa!
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: karismaattisuus körttiläisyydessä
« Vastaus #46 : 01.03.13 - klo:09:39 »
   Kaikki ON ihmisestä. Mikä ei ole, ei ole tästä maailmasta, veli veikkonen.




Oletko oikeasti tätä mieltä vai haluatko vain olla eri mieltä Kalistajan kanssa? Ymmärrätkö, mitä KAIKKI tarkoittaa?
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33753
Vs: karismaattisuus körttiläisyydessä
« Vastaus #47 : 01.03.13 - klo:10:58 »
Uskon kyllä persoonalliseen Pahaan, sekän kiusasi Jeesustakin erämaassa, lukee Raamatussa.
Jos se yrittää moninaisin keinoin kimppuun, on Jeesuksen rukous meidän kilpemme ja suojamme. Komenna se Jeesuksen nimessä pois. Toimii.
Ei tarvita joukkokokouksia.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: karismaattisuus körttiläisyydessä
« Vastaus #48 : 01.03.13 - klo:11:57 »
Kyllä uskon demoneihin, mutta myös enkeleihin. Uskon myös Lutteeruksen ajatukseen, jonka mukaan pienin enkeli on vahvempi kuin kaikki helvetin joukot.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa jukkasakari

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 115
Vs: karismaattisuus körttiläisyydessä
« Vastaus #49 : 01.03.13 - klo:23:51 »

 kerroppas,seppos,mikä sua niin repii tuossa p jalovaaran opetusosuudessa? eikös siinä levätä täysin Sanan päällä? jos muutamia esirukouspyyntöjä luetaan kaiken kansan kuullen,onko siinä jotain outoa???

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10394
Vs: karismaattisuus körttiläisyydessä
« Vastaus #50 : 02.03.13 - klo:02:40 »


 Oletko oikeasti tätä mieltä vai haluatko vain olla eri mieltä Kalistajan kanssa? Ymmärrätkö, mitä KAIKKI tarkoittaa?


   "Kaikella" tarkoitan tämänpuolista, kaikki, minkä ymmärrämme, mikä häviää ja maatuu (vrt. "kakki"). Kaikki on Jumalanluomaa, varsinkin mitä emme ymmärrä.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33753
Vs: karismaattisuus körttiläisyydessä
« Vastaus #51 : 02.03.13 - klo:08:34 »
Tänäntyyppiset kysymykset kuin homous, karismaattisuus, lopunajan ennustukset ovat jakaneet ja tulevat aina jakamaan mielipiteitä, kunnes näemme totuuden kasvoista kasvoihin.
Meillä kaikilla on taustamme, tunteemme, kokemuksemme jotka eivät voi olla Se Ainoa Oikea Totuus.
Mielipiteensä voi mielestäni jokainen lausua kunhan tekee sen loukkaamatta ja vihaamatta eritavoin ajattelevaa.

Yhteistä on usko Ristinsovitukseen, annetaa sen yhdistää.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: karismaattisuus körttiläisyydessä
« Vastaus #52 : 02.03.13 - klo:09:00 »
En kuulu tällä hetkellä kirkkoon enkä Herättäjä-Yhdistykseen, mutta seurailen kyllä kiinnostuneena, mihin suuntaan ovat menossa. Nimittäin mietin tässä yhtenä päivänä, että kun körttiläisyys on kovin kirkollista ja jos/kun kirkko näyttäisi menevän konservatiivisempaan ja fundamentalistisempaan suuntaan niin meneekö körttiläisyys perässä? Kaiken logiikan mukaan menee.

Vähän huonosti kykenen muotoilemaan tätä ajatustani  :-\

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: karismaattisuus körttiläisyydessä
« Vastaus #53 : 02.03.13 - klo:09:54 »
--- kirkko näyttäisi menevän konservatiivisempaan ja fundamentalistisempaan suuntaan niin meneekö körttiläisyys perässä? Kaiken logiikan mukaan menee. ---


 :eusa_think:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: karismaattisuus körttiläisyydessä
« Vastaus #54 : 02.03.13 - klo:10:02 »
En kuulu tällä hetkellä kirkkoon enkä Herättäjä-Yhdistykseen, mutta seurailen kyllä kiinnostuneena, mihin suuntaan ovat menossa. Nimittäin mietin tässä yhtenä päivänä, että kun körttiläisyys on kovin kirkollista ja jos/kun kirkko näyttäisi menevän konservatiivisempaan ja fundamentalistisempaan suuntaan niin meneekö körttiläisyys perässä? Kaiken logiikan mukaan menee.

Vähän huonosti kykenen muotoilemaan tätä ajatustani  :-\

Kirkon tutkimuskeskuksen johtajan Hanna Salomäen televisiossa antaman lausunnon mukaan näin ei käy, vaan herännnäisyys on poikkeus muiden joukossa. Hanna Salomäki on perimältään lapualainen, mutta ei ole käsittääkseni sitoutunut mihinkään hengelliseen liikkeeseen. Siis logiikkasi on ristiriidassa tutkimustulosten kanssa. Herännäisyydessä saa ajatella itse ja turvata ilman apumiestä tai yhdistyksen hyväksymistä suureen Jumalaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: karismaattisuus körttiläisyydessä
« Vastaus #55 : 02.03.13 - klo:10:36 »
Hanna on originelli körttiläinen. Uuden Tien toimittajuus ja seuratuvan vakituinen kävijä. Tässä on opiskeluajan Hannan töitä.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa onesimus

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 537
Vs: karismaattisuus körttiläisyydessä
« Vastaus #56 : 02.03.13 - klo:12:20 »
Olen kerran ollut Jalovaaran "käsittelyssä" ja tiedän satavarmasti, että voimaa on. En kuitenkaan enää uskaltaisi mennä hänen käsiensä alle siitä syystä, että uskon voiman olevan jostain muualta kuin Jumalasta. Näin siitä huolimatta, että oikeitakin paranemisia sen voiman vaikutuksesta tapahtuu.

Olen kuitenkin varma myös siitä, että oikeasti riivattujakin ihmisiä on. Olen yhtä sellaista tapausta seurannut, kyseessä ei ollut mielisairaus. Asialla on ollut myös pelottavat seurauksensa.

Töölöläinen

  • Vieras
Vs: karismaattisuus körttiläisyydessä
« Vastaus #57 : 02.03.13 - klo:12:50 »
Olen kerran ollut Jalovaaran "käsittelyssä" ja tiedän satavarmasti, että voimaa on. En kuitenkaan enää uskaltaisi mennä hänen käsiensä alle siitä syystä, että uskon voiman olevan jostain muualta kuin Jumalasta. Näin siitä huolimatta, että oikeitakin paranemisia sen voiman vaikutuksesta tapahtuu.

Kaikella kunnioituksella sinua kohtaan nimimerkki "onesimus", mutta minulla on taas päinvastainen kokemus kyseisen ihmisen "käsittelystä".
Sillä kirkko saliin astuessani  2000 luvun alussa hänen pitämään Sanan- ja Rukouksen iltaan, tuli minulle silloin heti voimakas tunne että tällä kertaa olen tehnyt väärän valinnan, enempää en katso aiheeliseksi kommentoida.

Mutta toisaalta taas hyvinkin voimakkaita sielunelämän kokemuksia on tullut ei karismaattisissa(huom. ei karismaattisissa) illoissa.
Painotan myös ettei tunne ole minussa aiheuttanut mitään kaatumisia, kielellä puhumista jne.
Mutta yksi tärkeä asia seuraa tämän voimakkaan tuntemuksen jälkeen ja se on rauha sielussa ja tietoisuus siitä että Hän kulkee minun kanssa, kaikesta huolimatta.


Olen kuitenkin varma myös siitä, että oikeasti riivattujakin ihmisiä on. Olen yhtä sellaista tapausta seurannut, kyseessä ei ollut mielisairaus. Asialla on ollut myös pelottavat seurauksensa.
Voimaaksti esität päätelmäsi siitä kuka on riivattu ihminen...hieman hämmästyttä ja tekee minut varovaiseksi.
Sillä itse en lähtisi luokittelemaan kuka on riivattu ja kuka ei . Se on vähän sama kun vertaisi kuka on syntinen ja kuka ei.
Siihen kyllä uskon että Hän  on antanut sielun viholliselle mahdollisuuden repiä ihmisten sielua ja harhauttaa.

Mutta niin on meille myös annettu Pyhä Henki, Hänen Armossaan ja siihen ei ihmisen eikä sielun vihollisen kotkotukset auta.


« Viimeksi muokattu: 02.03.13 - klo:13:01 kirjoittanut Töölöläinen »

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: karismaattisuus körttiläisyydessä
« Vastaus #58 : 02.03.13 - klo:13:54 »


 ---Se on vähän sama kun vertaisi kuka on syntinen ja kuka ei.---


Minusta tämä on todella helppo tehtävä. Kaikki ihmiset ovat syntisiä, ainoastaan Jeesus Kristus Jumalan poika on synnitön.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa vasara

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: karismaattisuus körttiläisyydessä
« Vastaus #59 : 02.03.13 - klo:14:03 »
 Viimeksi körttiseuroissa käydessäni, siellä puhujana ollut Seppo Löytty myi omakustanteensa "Sain sanan Herralta".... Oli hyvä ja karismaattinen teos.  Voin suositella :icon_lol: