Kirjoittaja Aihe: 500 täynnä  (Luettu 7847 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
500 täynnä
« : 31.01.08 - klo:16:09 »
Muuten huomasin tuossa, että oli 500:s kirjautuja foorumissa. Tervetuloa taskunauriille. Tietääkä muuten nuorempi polvi mikä on taskunauris? Arvailuja saa esittää.

Kiitokset Liisalle, että olet meitä jaksanut.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
500 täynnä
« Vastaus #1 : 31.01.08 - klo:17:15 »
Se taskunaurishan on taskukello. Tuli joskus yläasteella tehtyä visakoivusta ittelle, ja löytyy myös semmonen 1900-luvun alun taskunauris joka on pappani isän peruja, ja toimii muuten edelleen.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
500 täynnä
« Vastaus #2 : 31.01.08 - klo:17:42 »
Kiitokset kaikille vaan. Miten olisi muuten taas pitkästä aikaa pieni esittäytymisketju. Uskaltaisivatko uudet rekisteröityneet vähän kertoa keitä ovat? Tai miksi/ miten ovat Körttifoorumille löytäneet.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
500 täynnä
« Vastaus #3 : 02.02.08 - klo:07:54 »
Lainaus käyttäjältä: "Liisa"
Kiitokset kaikille vaan. Miten olisi muuten taas pitkästä aikaa pieni esittäytymisketju. Uskaltaisivatko uudet rekisteröityneet vähän kertoa keitä ovat? Tai miksi/ miten ovat Körttifoorumille löytäneet.

Hiukan rammaksihan tämä kirjoittelu jää, kun tietää, että moni ajatukseni lukenut ei vaihda omiaan kanssani. Mutta intohimonsa ja heikkoutensa hinta on maksettava. Se on pimeään huutelu. Joskus saa vastauksen, useammin ei. Vähän tulee mieleen käsite 'vapaamatkustaja' seuraajien-eiosallistujien kohdalla.
Niin että hopi hopi!
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

jUHOMA4

  • Vieras
500 täynnä
« Vastaus #4 : 02.02.08 - klo:13:06 »
Anteeksi vain Satman.  Sinä kirjoitat hyvin viisaasti ja perusteellisesti, kiitos siitä.   Niihin on myöskin joskus vaikea vastata, jos ei ole mitään lisättävää.
Olisiko Sinulla jokunen "tarina" itsestäsi    :?:  :roll:

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
500 täynnä
« Vastaus #5 : 02.02.08 - klo:14:15 »
Lainaus käyttäjältä: "jUHOMA4"
Olisiko Sinulla jokunen "tarina" itsestäsi    :?:  :roll:

Olen liittynyt foorumiin 2. lok. -05. Aiemmin rekisteröityneiden esittäytymisen ollessa esillä satman on myös kantanut kortensa tämän saitin siivelle. Liisa-moderaattori saattaisi löytääkin linkin?
"Tarina"? Voi voi kun niitä on paljon. En tiedä, mistä aloittaisin. Olen kiitollinen, että osoitit huomaavaisuutta. Ja oikeastaan olen pakotettu vastaamaan, koska itse valitin vuorokirjoittelun vähäisyyttä. Sikäli, senkin eläkeläinen, osasit vikkelänä nykäistä oikeasta narusta.
No, enpä nyt osaa valita lukuisista tarinavaihtoehdoista, sori. Olisi ollut ihan mukava muutakin kuin jaaritella.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa apellikka

  • "Silmäisi eteen, Jeesus..."
  • Viestejä: 108
500 täynnä
« Vastaus #6 : 02.02.08 - klo:19:51 »
Minä taidan olla aika uusi tällä foorumilla - muita en ole juuri vilkuillutkaan Syntymästäni on yli 40 vuotta. Siionin virsiä olen veisannut 5-6 -vuotiaasta saakka, jumalanpalveluksiin osallistunut ikäni, nykyisin saan tehdä molempia työkseni.
Lapsia on 7-16 -vuotiaita ja puoliso.
Minusta tämä on hyvä tapa oman körttihengen ylläpitoon (vai voiko körttihenkeä pitää yllä tai onko sitä ylipäätään, ainakaan itsellä?).

Poissa taskunauris

  • Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
  • Viestejä: 20
500 täynnä
« Vastaus #7 : 03.02.08 - klo:22:38 »
Lainaus käyttäjältä: "Liisa"
Kiitokset kaikille vaan. Miten olisi muuten taas pitkästä aikaa pieni esittäytymisketju. Uskaltaisivatko uudet rekisteröityneet vähän kertoa keitä ovat? Tai miksi/ miten ovat Körttifoorumille löytäneet.
Hyviä kysymyksiä.Olen 47 vuotias mies Pieksämäeltä.Eläkkeellä terveydellisistä syistä.En enään muista milloin löysin tämän foorumin.Tämä on vähän erilainen kuin monet muut.On minulla muutama vanha nikki täällä. mutta olen kadottanut salasanat ja nyt loin tämän "taskukellon" Ei ole mitään muuta syytä käyttää toista nikkiä.Kyllä minä pystyn vaikka omalla nimelläni täällä olemaan.Kaikille täällä olijoille ja kävijöille  Jumalan siunausta. "Turvapaikkani ja lunastani" on Jeesus.Tässä ja tulevassa elämässä.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
500 täynnä
« Vastaus #8 : 04.02.08 - klo:10:49 »
Lainaus käyttäjältä: "taskunauris"
On minulla muutama vanha nikki täällä. mutta olen kadottanut salasanat ja nyt loin tämän "taskukellon"


Kiitos esittäytymisestä. Vanhojen nikkien salasanat saisit selville "Kirjaudu sisään"-sivun "Unohdin salasanani"-linkistä. Tai suoraan tästä. Mieluummin toki aina sitä jo olemassaolevaa nikkiä käytettäisiin, mutta nyt kun kerta on jo uusi luotu, ok.

Poissa Pinni

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 149
500 täynnä
« Vastaus #9 : 05.02.08 - klo:23:48 »
Lainaus käyttäjältä: "apellikka"
Minusta tämä on hyvä tapa oman körttihengen ylläpitoon (vai voiko körttihenkeä pitää yllä tai onko sitä ylipäätään, ainakaan itsellä?).


Täällä on kyllä niin hämärä sekoitus körttejä ja ei-körttejä ja körttiläisyyttä ja tosi outoa körttiläisyyttä, että varmaan ulkopuolisille jää tosi epäilyttävä kuva koko asiasta. Voin kyllä miettiä mitä itse ajattelisin koko hommasta tämän foorumin perusteella, jos pelkästään meidän varaan pitäisi mielikuva körteistä rakentaa :roll:

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
500 täynnä
« Vastaus #10 : 06.02.08 - klo:01:39 »
Ei ole mitään epäilyttävää: aika helppo on erottaa, mikä on mitäkin. Jos joku ns. ulkopuolinen haluaa oikeasti perehtyä siihen mitä mikin herännäisyydessä on, niin kyllä up. aikanaan jotain huomaa. Erottelukykykin saattaa parantua vuosien mittaan.

  Eikä tänne niin sanotusti sattumalta monikaan tule.

  Eihän tämä tietenkään ole kuin osa körttiläisyyttä  ja körttiläisyyteen kuuluvia asioita ja pohdintoja - moni olennaisen tajuava mumma ei ole milloinkaan näitä tänne ilmestyviä sanoja lukenut.

Poissa apellikka

  • "Silmäisi eteen, Jeesus..."
  • Viestejä: 108
500 täynnä
« Vastaus #11 : 06.02.08 - klo:17:31 »
Körttiläisyydessä on oma armon sävynsä. Sen tunnistaa jopa paatunut seurakunnan työntekijä, kun saa kuunnella puhuttavan armosta, ilman omia sähellyksiä ja lisävirityksiä. Joskus pelottaa, että tuo sävy katoaa itseltä omassa työssä.
Työkaveri (ei mielestään körtti) puhui kerran hyvänä pitämästään tv-saarnasta ja totesi, että sen pitäjän oli pakko olla körtti. Armon kuulee ja tunnistaa - toki sama henki on luettavissa esim. siitä, mitä Augsburgin tunnustus opettaa vanhurskauttamisesta ilman omia tekoja.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
500 täynnä
« Vastaus #12 : 06.02.08 - klo:20:05 »
Tuosta minulla on hauska kokemus. Kun ajoin yksikseni töihin niin kuuntelin aamuhartauden autossani. Ei useinmiten tarvinnut kuunnella montaa minuuttia kun jo kuuli kaanaan kielellä mistä liikkestä puhuja oli. Oliko puhe kasteen armosta, vai nimessä ja veressä vai jotain muuta pakollista kuviota.

Kerran yksi tuttu pappi eksyi puheessaan sosiaalietikaassa alueelle, jossa hän ei ollut olenkaan vahvoilla. Soitin numerotiedusteluun ja pyysin yhdistämään tälle papille ja pidin hälle siinä paikassa liikennevaloissa nuhdesaarnan. Mitä meet puhumaan asiasta, kun et mitään siitä tiedä. Hän kylläkin heräsi soittooni ja oli hetken äimän käkenä ja sai sitten puristettua, että ei hänellä ole kokemusta, mutta joku professori oli näin sanonut. Tähän neuvoin häntä keskittymään niihin mistä on omaa kokemusta, kun tuolla professorillakaan ei ollut kokemusta asiasta. Onneksi ei ystävyytemme tähän loppunut.

Siis tarkoitukseni oli kertoa, että kullakin liikkellä on omat helposti tunnistettavat korulauseet. Toinen asia mikä on myös hyvä muistaa, että puhuu asiaa eikä sosiaalietiikkaa, varsinkaan toisten kertomaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
500 täynnä
« Vastaus #13 : 06.02.08 - klo:21:03 »
Tarkoitatko, että körttiläisen tunnistaa asiansa huonosti hallitsevien professorien siteeraamisesta? Tuskinpa sentään.

Poissa osmo

  • Valvoja
  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 343
500 täynnä
« Vastaus #14 : 06.02.08 - klo:22:12 »
Lainaus käyttäjältä: "apellikka"
Körttiläisyydessä on oma armon sävynsä. Sen tunnistaa jopa paatunut seurakunnan työntekijä, kun saa kuunnella puhuttavan armosta, ilman omia sähellyksiä ja lisävirityksiä. Joskus pelottaa, että tuo sävy katoaa itseltä omassa työssä.


Tuo toi mieleen ajatuksen jonka luin Kotimaasta jokin aika sitten, kirjoittaja oli kiinnittänyt huomiota usein hengellisessä puheessa käytettävään rakenteeseen  "Jeesus tahtoo auttaa" "Jumala haluaa armahtaa". Siinä kuulostaa olevan vielä tarkemmin määrittelemättömiä ehtoja, onko ne Jeesuksella vai puhujalla, kuka tietää.
Evankeliumin julistaminen ei saa olla ehdollista.