Kirjoittaja Aihe: Anteeksi?  (Luettu 10656 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Anteeksi?
« Vastaus #45 : 18.07.23 - klo:06:26 »
Tottakai Riikka Purralle annetaan anteeksi.

Kuka voi antaa hänelle anteeksi, kun hän ei ole kertonut, keneltä hän sitä pyytää?

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Anteeksi?
« Vastaus #46 : 18.07.23 - klo:07:52 »
Kuka voi antaa hänelle anteeksi, kun hän ei ole kertonut, keneltä hän sitä pyytää?

Muistaakseni hän pyysi anteeksi kaikilta, joita hän on loukannut.
Käytännössä siis vihervasemmistolta.
Toki loukattujen joukkoon voi kuulua yksittäisiä ihmisiä muualtakin.
Minä en kuulu joukkoon, jolta anteeksi pyydettiin.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Anteeksi?
« Vastaus #47 : 18.07.23 - klo:08:19 »
Muistaakseni hän pyysi anteeksi kaikilta, joita hän on loukannut.
Käytännössä siis vihervasemmistolta.

Muistaakseni hän ei myöntänyt loukanneensa ketään vaan puhui mielipahasta. ’Vihervasemmisto’ tuskin edes pahoitti mieltään, sillä suunnalla perussuomalaisten puheet ovat tulleet tutuiksi jo aikoja sitten. 

Rasistiset lausumat loukkaavat toisten kansallisuuksien ja kulttuurien jäseniä, niitä joita nimitetään halventavasti.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Anteeksi?
« Vastaus #48 : 18.07.23 - klo:17:47 »
Muistaakseni hän pyysi anteeksi kaikilta, joita hän on loukannut.
Käytännössä siis vihervasemmistolta.

Häh? Minä varmaan olen sitä vihervasemmistoa, mutta eivät Purran kirjoitukset niiltä osin joilta olen niitä nähnyt ole minua mitenkään loukanneet.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Anteeksi?
« Vastaus #49 : 18.07.23 - klo:19:19 »

Haluatko karjalaisenkyösti elää uskoasi  vain rauhassa ja sananvapaudella tarkoitat sitä että uskonasioista pitää puhua ainoastaan kirjoitetun sanan mukaan.
.
.
.
Politiikassa perusuomalaisuus on vähän kuin venäläisyys. Siihen ei voi l u o t t a a.

Ensimmäiseen vastaan, että puhukoon kukin, kuten oikeaksi näkee, kannatan sananvapautta.

Jälkimmäisestä nousisi varmaan kohu, koska annetaan julkisella paikalla ymmärtää, että perussuomalaisiin ja venäläisiin ei voi luottaa.
Ainakin jälkimmäinen lienee suoraa ja peittelemätöntä rasismia, edellinen on jotain vastaavaa, mutta en nyt jaksa miettiä, mikä olisi oikea termi.
Onkohan ylläpito samaa mieltä?

Jotenkin hassunkurista: huomataan rikka muualla, mutta samaa rikkaa ei huomata omassa silmässä.
No, olen kanssanne monesti ollut täysin samanlainen, eli samassa veneessä seilaamme.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Anteeksi?
« Vastaus #50 : 18.07.23 - klo:21:12 »
Voisitko, Kyösti, täsmentää tätä lausumaasi? Minua hämmentää siinä ensinnäkin tuo ikävien asioiden sietäminen?

Tarkoitan sitä, että jos pitää valita kahdesta, jotka minun mielestäni sisältävät myös ikäviä asioita, minun tulee valita se, jota pidän kokonaisuudessaan parempana.
Näin tulee muidenkin toimia.
Minä päädyn omaan ratkaisuuni, toinen johonkin toiseen.
Ratkaisuihimme vaikuttavat asenteemme, arvomme, puhdas mielikuvitus, elämän historiamme, jotkut yksittäiset faktat ja ties mikä kaikki muu.

Emme voi olla, tai meidän ei pitäisi olla 100% varmoja, että valitsimme oikein.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Anteeksi?
« Vastaus #51 : 18.07.23 - klo:21:16 »
Toinen hämmentävä asia on todellakin tuo elintilasi, jota koet Perussuomalaisten turvaavan. Mitä sillä tilalla tarkoitat? Ymmärrätkö oikein, kun arvelen sinun viittaavan sananvapauteen

Tätä tarkoitan.
En kuitenkaan jaksa perustella tätä sen tarkemmin juuri nyt.
Luultavasti olen sen jo tehnyt täällä.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Anteeksi?
« Vastaus #52 : 18.07.23 - klo:22:26 »
V-P Timonen taisi pistää vieläpä pahemman. Hänen vertailussaan Orpo jäi rottaan verrattuna huonommaksi, kun rotalla on sentään selkäranka. Tämä ilkeys lausuttiin hallituksenvastaisessa mielenosoituksessa, mikä selittää tyylilajin. Se ei tee sitä hyväksyttäväksi.
Kokoomuksen kansanedustajan Ben Zyskowicz penäsi Vasemmistoliiton puheenjohtajaa Li Anderssonia ottamaan kantaa asiaan ja kertomaan, irtisanoutuuko puolue Timosen käyttämistä sanoista.  :eusa_pray:

– Vasemmistoliiton puoluehallituksen varajäsen katsoi julkisessa puheessaan asianmukaiseksi verrata pääministeri Orpoa rottaan, joka on tunnettu ja vihattu tuholaiseläin, Zyskowicz kommentoi Iltalehdelle.

Vasemmistoliiton puheenjohtajan Li Anderssonin mielestä Timosen käyttämä kieli ei ollut asiallista.

- Minusta tämä ei ollut asiallista kieltä. Sinänsä harmillista, että hän valitsi tällaisen tavan ilmaista itseään.

- Kyse on, sanoisin, puolueen riviaktiivista, joka ei lausunnossaan kuitenkaan kutsunut pääministeriä rotaksi, joten sikäli olen vähän yllättynyt, että tämä on noussut näin isosti julkisuuteen.

Siihen, miten puolueessa tapahtunutta aiotaan käsitellä, Andersson ei tarkemmin ota kantaa.

– Varmaan yleisesti tullaan käymään keskustelua poliittisesta tilanteesta tällä hetkellä. Puhutaan siis siitä, miten halutaan asemoitua ja minkälaista kieltä halutaan käyttää ja millä tavalla haluamme poliittista kritiikkiä esittää. Uudessa hallitusohjelmassa on mielestämme paljon sisällöllistä kritisoitavaa, Andersson sanoo.

Lähde

Temppareista tuttu vasemmistoaktiivi vertasi Petteri Orpoa rottaan – Näin kommentoi Li Andersson
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/3abcb7e2-d2c8-4bd4-9ce1-1d0b9d1a15f2

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Anteeksi?
« Vastaus #53 : 19.07.23 - klo:07:01 »
Rotta ei ollut tuon huutelun kärkevin viesti vaan väite, ettei pääministerillämme ole selkärankaa. Sehän tarkoittaa, että Petteri Orpo antaisi hallituskumppaniensa johdatella itseään miten vain haluavat. Tämän vaikutelman saakin helposti hänen julkisista esiintymisistään ja hallituksen toistuvista pelisääntökeskusteluista. Kerta toisensa jälkeen pääministeri vakuuttaa hallituksen yhtenäisyyttä ja aina saamme lukea uutisissa uusista kriiseistä sen sisällä. Sitten jälleen keskustellaan pelisäännöistä. Onko valtioneuvoston työ muka joku peli?

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Anteeksi?
« Vastaus #54 : 19.07.23 - klo:07:56 »
Sitten jälleen keskustellaan pelisäännöistä. Onko valtioneuvoston työ muka joku peli?

Pena on erikoistunut sanaleikkeihin, sanoilla kikkailuun sekä aforismeihin.
Valtioneuvoston työ ei ole peliä, kuten vaikkapa jalkapallo tai tennis.
”Pelisäännöillä” Orpo tarkoittaa yhteisesti hyväksyttyä toimintatapaa / käyttäytymissääntöjä.


Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Anteeksi?
« Vastaus #55 : 19.07.23 - klo:08:17 »
”Pelisäännöillä” Orpo tarkoittaa yhteisesti hyväksyttyä toimintatapaa / käyttäytymissääntöjä.

Luulisi, että ministeriksi asti ei pääse osaamatta hyväksyttäviä toimintatapoja ja käyttäytymistä. Luulisi, että pääministeri erottaisi niin sivistymättömän hallituksestaan. Yksi lähti. Montako on jäljellä, kun näitä keskusteluja on vielä tarpeen käydä?

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Anteeksi?
« Vastaus #56 : 19.07.23 - klo:08:49 »
Luulen tosin, että peli, johon Petteri Orpo kaipaa sääntöjä, on poliittinen valtapeli hänen ja Riikka Purran välillä. Anna-Maja Henrikssonkin osallistuu siihen osaltaan.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Anteeksi?
« Vastaus #57 : 19.07.23 - klo:12:16 »
Riikka Purra on uutisten mukaan pyytänyt Twitterissä anteeksi kolmekymppisenä kirjoittamiaan rasistisia tekstejä. Ne eivät siis olleet mitään teinin huulenheittoa. Keneltä hän pyytää anteeksi? Kuka voi vastata pyyntöön? Onko tuollaisella tuuleen huudetulla anteeksipyynnöllä mitään merkitystä?
Riikka Purran selkeä anteeksipyyntö riittää, muuta ei tarvita.  :eusa_pray:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Anteeksi?
« Vastaus #58 : 19.07.23 - klo:13:04 »
Riikka Purran selkeä anteeksipyyntö riittää, muuta ei tarvita.

Minulle ei riitä se, että hän pyytää anteeksi sanavalintojaan, mutta ei anna periksi niistä asenteista, joita sanoillaan ilmaisi. Sivistyneesti muotoiltu loukkaus on yhtä pahansuopa kuin rahvaanomaisesti töräytetty, kenties ilkeämpikin.