Kirjoittaja Aihe: Auta miestä mäessä  (Luettu 14105 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Auta miestä mäessä
« Vastaus #30 : 01.09.15 - klo:16:12 »
Onko Islam kuitenkin ollut rauhoittava tekijä Lähi-idän väkivaltaisella alueella? Olisivatko heimoriidat ja muut valtataistelut roihunneet vielä raivoisammin ilman vahvaa yhdistävää uskontoa? Kysymykset ovat tietysti retorisia. Eipä tällaisiin 'miten olisi, jollei olisi...' -asioihin mitään totuutta olekaan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Auta miestä mäessä
« Vastaus #31 : 02.09.15 - klo:04:56 »

   Kirkon kansainvälisen työn juoksupoika. Töissä kirkon Ulkoasiain osastolla, Kirkon lähetystyön keskuksessa. Tehtävänä edistää kirkon mission toteutumista hiippakunnissa ja seurakunnissa.:

...

Messu on tarkoitettu avoimeksi kutsuvaksi ja yhteisölliseksi. Siitä meidät myös lähetetään tähän Jumalan maailmaan Hänen työtovereikseen. Mitä jos ystävyyden eleenä vierailisimme vastaanottokeskuksissa ja kutsuisimme yhteisen pöydän äärelle seurakuntaan? Mitä jos tarjoaisimme leirikeskuksia väliaikaisiksi vastaanottokeskuksiksi? Mitä jos järjestäisimme yhteistä toimintaa, jossa vaikkapa jalkapallon tai muun tekemisen lomassa tutustumme toisiimme. Ehkä näin voisimme purkaa niitä solmuja, joita turhat ennakkoluulot ovat solmineet. Parhaat mallit ovat kenties vasta kehitteillä.

...

Lähetyksen ja kansainvälisen työn hiippakuntasihteerit ja asiantuntijat:
Anssi Almgren, Espoon hiippakunta
Ilkka Hakala, Mikkelin hiippakunta
Jukka Helle, Kuopion hiippakunta
Jukka Jämsén, Lapuan hiippakunta
Matti Laurila, Oulun hiippakunta
Hannu Lätti, Helsingin hiippakunta
Sakari Löytty, Tampereen hiippakunta
Anssi Nurmi, Turun arkkihiippakunta
Tomas Ray, Porvoon hiippakunta
Vesa Häkkinen, kirkon kansainvälisen työn koordinaattori, Kirkkohallitus


https://www.kotimaa24.fi/vieraanvaraisuudesta-me-kaikki-rikastumme-vetoomus-seurakunnille/

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Auta miestä mäessä
« Vastaus #32 : 02.09.15 - klo:04:58 »

   Nyt on kiire. Otetaan kuitenkin rauhallisesti. Hiljaa hyvä tulee.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Auta miestä mäessä
« Vastaus #33 : 02.09.15 - klo:08:21 »
Minulla kun on tilaa 38.5 neliötä niin mietin sitä pääni ympäri mahtuisiko sänkyjä. Jossittelu on hassua mutta olkoon. Jos siis olisi se yksi huone:    Olen toivonut yhtä huonetta työhuoneeksi ja noin, ja sinne sitten viulut kirjoituspöydät vesivärit langat kangaspuut....

Siitä  tulisi pakolaishuone.

Olen ihan mieltä minäkin että konfliktit selviksi siellä missä puhkeavat, mutta.  Nyt on jo ehtinyt tilanne pahaksi. Sanoisin kuten Äiti Teresa:  Selvitä sinä se konflikti, minä autan sillä välin konfliktia jo paenneita. Siellähän leviää pakokauhu ja paniikki eli selvittelijöitä tarvitaan.

Sitä SOS - kylää vaikka hylättyyn leirikeskukseen , ja se mitä voisin tehdä olisi, jos siitä olisi apua, ilman muttailua muuttaisin sinne. Pakenijoissa olevat ammattitoimittaja opettelisin Suomen oloihin.

Ja Penan kommenttiin:  Näinpä on. Arabeissa on kristittyjä kohtuupaljon, muslimien joukossa paljon muita kansallisuuksia, mutta totean samalla että tässä alkaa olla itselläni arabikäsite mullinmallin.   :icon_eek: Arabi alkaa minulle merkitä sitä kansanryhmää joka on asustellut Arabian niemimaalla, siten myös niillämain jonne juutalaisina vainottu väki pakeni pogromeja ja pystytti ostomaalle valtion itselleen, ja asustaa tämän seudun ympärysvaltioissa siten jos tahdomme rajoja piirtää, se on kulttuurisesti yhtenäistä mutta uskonnoltaan monipuolista väkeä.

En ole tiennyt Afrikan esim Sudanin tai Somalian tai Libyan asukkaita arabeiksi joskin uskonnoltaan valtaosa lienee joko muslimeja tai kristittyjä. Jos kirjoitan tyhmyyttä, oikaiskaatten.

Juuri nyt sieltä paetaan hengen edestä, ja ajattelen taaksepäin tietysti ja miten paheksuin valtioita jotka sulkivat ovensa miljoonilta pakenevista juutalaisilta. Silloin ei tiedetty Natsi-Saksaa tilapäisilmiöksi.

Totta on että Lähi-idän konflikti ei kai ikinä rauhoitu. Opin paljon siitä eräältä siellä toimineelta rauhanturvaajalta. Mutta eiväthän nämä sieltä tule.

Eikö se vielä mennyt niin, että kodit jotka tarjoavat majapaikkaa käydään tarkastamassa. Tänne pitäisi mahtua muutama sänky. En vain ihan hiffaa, mihin. Jos tulee iso hätä ja mikä vain kelpaa, tänne sitten vaikka kerrossänky ja minä muutan olkkariin ja sinne vuodesohva ja tänne kaksi ankkurilasta kerrossänkyä nukkumaan. Vanhoja leikkikaluja ja vaatetavaraa taitaisi vielä löytyä sisarelta, siksi vimmaisesti neuloin ja käly ompeli.  Hän onkin etevä, sillä ompeli muistista sopivankokoisia. Kun olen kotona niin se olisi siiliä älykkäämpi hoidon kohde. Onhan tässä järjestämistä, ja sitä tietty mietin että entäs epilepsia. Voi itku ja harmi!  Olisi piha leikkipaikkoineen olisi koulu lähellä.

« Viimeksi muokattu: 02.09.15 - klo:08:26 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Auta miestä mäessä
« Vastaus #34 : 02.09.15 - klo:10:26 »
En ole tiennyt Afrikan esim Sudanin tai Somalian tai Libyan asukkaita arabeiksi joskin uskonnoltaan valtaosa lienee joko muslimeja tai kristittyjä.

Minä pitäisin arabeina niitä, jotka puhuvat äidinkielenään arabiaa, asuinpaikasta riippumatta. Somalit eivät siis ole arabeja. Libyalaisista valtaosa on, sudanilaisista enemmistö. Ja Sudanin valtio koettaa kovasti arabialaistaa väestöään (kuin Ranska konsanaan ranskalaistaa omiaan).
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Auta miestä mäessä
« Vastaus #35 : 02.09.15 - klo:16:45 »
No otanhan  tuosta joskus tarkasti selkoa koska myös Israelissa puhutaan hyvää arabian kieltä. Kieli ja kansallisuus saattavat kuulua yhteen mutteivät aina niin tee. Olen taas kerran vetelä googlettaja.

Mutta yhdentekevää. Nyt luin juuri Turussa tai Pansiossa yövytään teltoissa koska sisälle ei mahdu, kyse ei siis tainnut olla mistään diggailusta jonka itse olen ymmärtänyt mistsätykkäät -jutuista, kuten että diggaan siiliä,  mutta olkoon sekin mitä hyvänsä. Pääasia että käsitin mitä sanottiin.

Sisälle siis ei mahdu ja tämä näin, koska tilanne muuttui nopeammin, kuin uutta sisämajoitusta ehditään järjestää.

Pahus että iski viruinen, minun piti mennä huomenna lääkäriin juuri siksi että iskevät vähän kohtuuttoman useasti  >:(.  mutten minä nyt jaksa, kun en edes a-todistusta tarvii.

Olisin tehnyt jotakin konkreettista. Juttu menee käsittääkseni vielä niinkin, että jos ilmoitat kotisi katoksi pään päälle, kotiisi tullaan tarkastamaan sekä tilat että sinut itsesi, jotta et kuulu ihmissalakuljetuksen soveltajiin, kerää  rahaa tai teetä töitä... Vaikka en osaa nyt sanoa mitä työtä täällä olisi, paitsi jos olisi kontollani joku porraskäytävien pesu...  Semmoiset kuului lapsuudessani jossain asukkaille, pääasiassa puutaloissa joissa asuttiin hellahuoneessa ja kammarissa.  Muistan epämääräisesti kun jeesasin parasta ystävääni,  kun oli heidän vuoronsa.

No siis. Voisin ilmenteerata että on katto, ja jos tämänkin käsitin oikein, ei sinne kirpputorillekan  tarvitsisi mennä, tuppaavat olemaan hinnakkaampia paikkoja eli ennemmin Ikeaan. Tänne  lainattaisiin niitä sänkyjä jotka nyt sijoitettiin telttaan.

Ensin siis yhteys organisaatioon jolla on tilan tarve, kotikäynti, selitys että tämä huone olisi niille tulokkaille ja itse majailisin tuossa, siirtäisin kirjahyllyä ja sänkyni siihen taakse....  Kuka on käynyt muistaa.  Jos tämä reputettaisiin heillä varmaan löytyisi minulle muuta mitä voisin tehdä.   :icon_biggrin:

Sittenhän siinä keskustellaan siitäkin seikasta, kuinka pitkästä tarpeesta on kyse jne.

Olenhan kuulolla ja yritän parata.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Auta miestä mäessä
« Vastaus #36 : 02.09.15 - klo:17:11 »
jos tämänkin käsitin oikein, ei sinne kirpputorillekan  tarvitsisi mennä, tuppaavat olemaan hinnakkaampia paikkoja eli ennemmin Ikeaan.

http://www.tori.fi/uusimaa?f=&q=&cg=3020&w=1&st=g&c=3026&ca=18&l=0&md=th
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Auta miestä mäessä
« Vastaus #37 : 02.09.15 - klo:17:33 »
Juu, kiitos, kunhan se toimitetaan pois  :003:  kun tarve menee ohi, sillä runkopatjasänky painaa hirmuisia, jalat taittuvat herkästi ja kohta on pelkkä patja ja max kolme jalkaa mikä on pulmallinen ratkaisu. Olen päättänyt olla ikinä kajoamatta runkopatjasänkyyn jos se on vältettävissä.

Otanhan  nyt ensin selvää saanko tänne sijoittaa ketään. Jos, niin täytyy tehdä suurjärjestely. Keksin kyllä äsken kaksi hätäratkaisukksi soveliasta, siis, jos viivytään  vaikka useampia kuukausia, muuten myllään minimalistisesti eli he saavat tuon olkkarin, se menee järkevämmin.  Siihen vuodesohva tai muutama vuode.

Sivumennen tuli mieleeni että mikäli asukas viipyy pidempään kuin 2 viikkoa kerrostalossa täytyy ainakin tehdä ilmoitus että on talonkirjoilla.  Täytyy muistaa monia seikkoja.

En usko että kaiken kokemansa jälkeen pelkäävät siiliä?  :icon_eek:
« Viimeksi muokattu: 02.09.15 - klo:17:38 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Auta miestä mäessä
« Vastaus #38 : 05.09.15 - klo:08:23 »

   ─ Ensi pitää laittaa Suomen asiat kuntoon, sitten kauempana olevat.

─ Laita sinä, minä laitan muut.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Auta miestä mäessä
« Vastaus #39 : 05.09.15 - klo:21:16 »
   ─ Ensi pitää laittaa Suomen asiat kuntoon, sitten kauempana olevat.

─ Laita sinä, minä laitan muut.

Tuo on hyvin mutta rupeeppa sitten Leenan kanssa laittamaan. Kootaan ryhmä ammattihenkilöitä, otetaan yhteys Pakolaisapuun tai mihin pitää vaikka ministeriin ja kysytään mitä konkreettista voisi  tehdä. Perustetaanko Imatran kokoinen kaupunki? Miksi ei? Mikä ongelma se on kun rajojen sisällä on paraastaan metsää?

Vai perustetaanko ensin yksi kaupunginosa? Semmoinen pikkusiivu että yhdessä heidän kanssaan. Minä käsitän pelot mutta miten saada ihmiset ymmärtämään ettei kehä kolmosen takana vilise sutta ja karhua? Keskikohdalla  Ruotsia kävi niin.  Siinä on monta monessa.

Eli ruvetaan kimpassa rakentamaan sitä. Puheita osaa jokainen pitää ja sanoa nokkelastikin. Tehdään.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Auta miestä mäessä
« Vastaus #40 : 06.09.15 - klo:11:32 »
 >:(. Te jotka olette täällä vierailleet kehittäkää jokin toimiva ratkaisu pakolaisvuoteille. Mikäli olen ymmärtänyt asian oikein se perjantaisessa pressiklubissa vieraillut vasemmistoliiton nuori nainen Silvia Modig tällä kertaa erehtyi. Ei nyt tarkoiteta siirtää vastuuta hyvinvointivaltion purkuutalkoissa satunnaisille hyväntekijöille, vaan nyt loppui majoitustila pakolaiskeskuksissa. Haluttiin tai ei, uuden pystyttäminen vie hieman aikaa.

Kotimajoitus siis tarkoitetaan tilapäisratkaisuksi ennen talvea, koska telttamajoituksessa on ainakin pienten lasten huono asustaa. Miksei nuori terve ihminen pärjää jos saadaan kamiina, olen sen verran retkeillyt, nuorena. Ei se nyt ihan ok ole heillekään olkoon että kun oli talvisota niin...  >:(.   

Kotimajoituksen tulisi olla sitten hieman parempi vaihtoehto kuin patja lattialla, täällä ihmiset tönivät tahtomattaan toisiaan kuten sielläkin. Mahtuuko siis siili paremmin kysyn itseltäni, no kyllä koska eurooppasiilit vain aterioivat ja Hugo ei tule kaapista ulos.  :003:  siis. Kaappi muistuttaa hieman nukkekotia joka oli Lapsi Kolmen ja minun yhteisharrastus.

Naapuriasunto vaikuttaa tyhjenneen. Tiesin että olisi kolme varoitusta ja häätöuhka päällä. Minä en ole valittanut koska en häiriintynyt. Tällaisessa tilanteessa asunto siirtyy ymmärtääkseni taloyhtiön haltuun.  Jos lupautuisin avustajahenkilöksi hyväksyttäisiinköhän se?  On tätä kookkaampi. Lähinnä ajattelen lapsiperhettä.

Entä pk- seudun asunnottomat!    Tunsin heitä.  Oli niitä erikoisia jotka majailevat majoissa. Sitten oli tietty  asuntoloita. Siellä asui yleensä erossa yksin jääneitä miehiä joilla tilapäisesti romahti kaikki, myös raittius.
Osa oli okei, kävin ns kotikäynneillä koska kuuluivat hommaan, ja niistä moni oli kotoisempi kuin joku 18 neliön yksiö josta pyytävätkin hilloa, vuokra on 700 euroa. Silti useat toivoivat aivan omaa kotia. Teltassa en tiedä kenenkään elävän vasten tahtoaan, siis. Sellaisissa oloissa kyllä, että oli vaikea ajatella kuntoutumista. Jossakin tiedän käytävän huumekauppaa.  Niissä ei kukaan raitistu.

Mutta siis. Ajattelen sellaisia kysymyksiä kuin kotoutuminen, kielitaito, lasten koulu, ja suoraan sanoen yhteiskuntarauha. Enkä jaksa miettiä että entä jos ne häädetäänkin. 

 



Se on suurempi tätä minun. 



Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33761
Vs: Auta miestä mäessä
« Vastaus #41 : 06.09.15 - klo:12:16 »
Iltasanomat ohjeistaa turvapaikanantajia. Huomioon on otettava:  http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1441498603522.html
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Auta miestä mäessä
« Vastaus #42 : 06.09.15 - klo:20:30 »
Hyvä että ovat täällä, joskin nämä jo olen lukenut niin joku miettijä saa hyvin selkoa. Kiitos Riitta-mummi.

Pulmallinen juttu on ahtaus, sillä pikkuinen olkkari joka on kuitenkin heille sopivampi kuin pikkuriikkinen työhuonemakuuhuoneompeluhuone. Jos tässä olisi vuodesohva?  :icon_eek: 

Äitilapsi voisi olla realistinen. Ajattelen lapselle pihaa, se on kiva, samoin terassi töminätassuineen lintuineen ja kiiliäisiä. Leikkikavereita ei ole, se on puute. Ellei se symppis mamumies tosiaan asu tässä, hänellä oli pieni poika....

Jopas tämä nyt on pitkälle vietyä!   :icon_eek:   Mutta paljon olen vain tuolla puolen.  Siellä on netti ja ompelukone ja sellaista ja korvatulppia osaan käyttää.

Jos ottaisi selkoa sitten. 

Tuo nyt on kelju tuo epilepsia. Mutta jos se ei haittaa.

Vaaterisat jotka "joskus korjaan" roskikseen viimein, moni on niin perusteellisesti hajalla ettei niistä mitään tule.  Siten ehkä saisin tuosta yhdestä eteisen kaapista tyhjän. Kyllä paljon riippuu siitäkin mistä he itse ovat lähteneet.  Telkkari heille olisi kiva.

Ja niin. Jos näillä mennään kun talvi tulee taitaa vaatimaton kelvata. Kai se on ihan totta, että kukaan ei mahdu enää mihinkään.
« Viimeksi muokattu: 06.09.15 - klo:20:34 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Auta miestä mäessä
« Vastaus #43 : 08.09.15 - klo:04:54 »

   18 minute video (Part 1 & 2) documenting interviews of second- to fourth-generation Finnish Americans who give their insight on immigration.


https://www.youtube.com/watch?v=qwjGaEihcts

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Auta miestä mäessä
« Vastaus #44 : 08.09.15 - klo:05:09 »

   https://www.youtube.com/watch?v=p2XtE77YFKc

Osa 2: 18 minute video (Part 1 & 2) documenting interviews of second- to fourth-generation Finnish Americans who give their insight on immigration.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024