Kirjoittaja Aihe: Auta miestä mäessä  (Luettu 14103 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Auta miestä mäessä
« : 19.08.15 - klo:04:33 »

   Jos lähelle perustetaan vastaanottokeskus, ilmoittaudun vapaaehtoiseksi.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Auta miestä mäessä
« Vastaus #1 : 19.08.15 - klo:06:59 »
Kuinka lähelle on lähelle?

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Auta miestä mäessä
« Vastaus #2 : 19.08.15 - klo:07:11 »

    <10 km

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Auta miestä mäessä
« Vastaus #3 : 19.08.15 - klo:13:00 »
   Jos lähelle perustetaan vastaanottokeskus, ilmoittaudun vapaaehtoiseksi.

Hyvä, minä kans. Bussinkantaman päässä tai jos ehtisi kotikonnuille sinne tietyin mummorauhanrikkomavarauksin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Auta miestä mäessä
« Vastaus #4 : 21.08.15 - klo:21:52 »
Harjavaltaan ollaan perustamassa uutta vastaanottokeskusta. Tilat SPR:lle vuokraa entisen keuhkotautiparantolan omistukseensa hankkinut perussuomalainen paikallispoliitikko  :023:

Muoks. Tarkennan, että ko. poliitikko (Ari Heiska) vaikuttaa perheyrityksessä, joka omistaa tilat. Tiedä sitten, kuinka laaja se perhe on.
« Viimeksi muokattu: 21.08.15 - klo:22:07 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Auta miestä mäessä
« Vastaus #5 : 21.08.15 - klo:21:57 »
^Miehellä oli kaksi kerrosta käyttämätöntä tilaa, ja saa varmaan ihan hyvän rahallisen korvauksen.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Auta miestä mäessä
« Vastaus #6 : 21.08.15 - klo:22:10 »
^Niinpä. Aamulehden uutisen mukaan hän myös toivoo majoitettavien tuovan lisäpotkua paikkakunnan elinkeinoelämään, kun käyttävät siellä sen vähäisen rahasumman, jotka elämiseensä saavat. Onhan se tietysti tulonsiirto koko maalta Harjavaltaan (tämä oma ajatukseni, ei hänen).
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Auta miestä mäessä
« Vastaus #7 : 22.08.15 - klo:20:40 »
Olenkohan minä yksinkertaisesti typerys ja hömelys. Minulla on vain se sitkeä SOS-pakolaiskylä-unelma. Jos minä eläisin olosuhteissa jotka mahdollistaisi sellaisen niin anoisin kaikki tarvittavat ja tarpeettomatkin luvat ja tekisin kokeilukylän.



No niin. Se ottaisi käyttöön alueen jonne saataisiin nopeahkosti alkuun asumaparakkeja. He tulisivat määrättynä alkukokeiluryhmänä ja ensin vain yhtä kieltä puhuen.  He ryhtyisivät pitämään päiväkotia ja koulua ja alkaisivat rakentaa vaikka muutamaa kodikasta rivitalotyyppistä rakennusta. Alueelle muuttaisi totta kai vapaaehtoisia suomalaisia työttömiä tai semmoista kuten olen nyt minä. Ryhmästä itsekukin pääsisi heti koulutustaan vastaavaan työhön sekaisin suomalaisten kanssa, jotta kielen oppiminen livenä helpottuisi. Työtä he tekisivät siinä osa-aikaisuutta noudattaen, sillä loppupäivä kuluisi kieliopinnoissa, pakolaisstatuksen selvittelyssä, sinne siis tulisi sosiaalitoimesta joku minä tiedän olevan kiinnostuneita.

Ensin pystytettäisiin terveysasema pienine vuodeosastoineen ja sielunhoitokioskit moskeija kirkko synagoga ilman arvojärjestystä tai yksi pyhä rakennus, jonka käytöstä sovittaisiin. Nämä tulisivat kiintiöpakolaisten ryhmästä. Olisi vähän älykkäämpää kuin kyyhöttää jossain vastaanottokeskuksessa.

Jos tämä toimisi kylä saisi kasvaa ja jälleen näin, ensin täydennetään aluetta asujen parakeissa ja heti rakentamaan kotia ja otetta että tästä tulee koti. Totta kai sieltä saisi muuttaa pois, mutta saisi elää perheineen ihmisarvoista elämää ja heti alkuun tehdä muuta kuin odottaa.

Ja heti sama rosessointi kuin ensimmäisessä lapsikylässä, eli ei mitään kivenviskomista eriuskoisten niskaan. Ja oma uimahalli, kaikkea voisi tehdä sinne
minä muuttaisin sinne.  :icon_biggrin:

Eikö voisi tehdä körttikylää?  Foorumilaisten rosessikylää?
« Viimeksi muokattu: 22.08.15 - klo:20:44 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Auta miestä mäessä
« Vastaus #8 : 28.08.15 - klo:22:54 »
Niin tuota minun oli ajatuksenani tänne jälleen kirjoittaa. On se nyt riivattua ettei pääse tekemään humanitaarista apua minkään linkin kautta.

Osaako nyt kukaan neuvoa, SPR ei välitä eikä SRK liioin ehkä Denske, en tiedä. Jos ottaisi yhteyttä Yleen, ne saisi tehdä siitä tositeeveetä! Se realisoisi suomalaisille seikkoja, minä ymmärrän senkin, mitä merkitsee hyvin pienen kieli- ja kulttuuripohjan varjeleminen. Sekin on arvo, mutta jos nyt pitää ensin katsoa ettei kukaan kuole.

Ei niistä aidoista hyötyä tule. Ehkä EU menee nyt kuin aikanaan Rooman imperiumi, senkin kaatoivat kansainvaellukset
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Auta miestä mäessä
« Vastaus #9 : 29.08.15 - klo:07:12 »

   Apulaiskaupunginjohtaja Laura Räty vetoaa muihin pääkaupunkiseudun kuntiin, että ne etsisivät tiloja vastaanottokeskuksiksi


http://www.hs.fi/kaupunki/a1440738054518

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Auta miestä mäessä
« Vastaus #10 : 29.08.15 - klo:10:49 »
Voi kun nyt olisin rikas. Minulla olisi hirrrrrmuinen summa säätiöitynä. Minä ostaisin yhden kokonaisen saaren Kotkasta koska siellä on kaunista ja rauhallista ja kertoisin yhdelle ryhmälle, lähdetään, minä tulen kanssanne ja huolehdin terveysasemasta yhdessä paenneen lääkäri Muhamedin kanssa kunnes hän on perillä Suomen terveydenhoidon mutkista, samalla hoidan kriisit.

Sitten tässä hyvä ystäväni AA joka samoin tulee mukanamme, hän auttaa arkkitehtuurin suunnittelussa. Te saatte rakentaa sinne omat kodit, ja tahdomme kuulla millaisista itse pidätte.

Tässä materiaalihankkija BB joka muuttaa rakennusvaiheen ajaksi yhdessä näiden rakentamisen käytännön työt osaavien seurassa.

Tässä opettaja CC joka käynnistää lapsillenne koulun heti kun saatte asetettua väliaikaisiin koteihinne.

Tässä lastentarhan opettaja joka huolehtii alle kouluikäisten leikkitoiminnasta ja auttaa leikkikentän suunnittelussa.

Ja niin edelleen.

Ja tässä kaupunginjohtaja joka sanoo, tervetuloa, me otamme osaa kodin menetyksen johdosta ja toivomme että viihdytte, olemme järjestäneet vuoromoottorivuorot pääsaarelle, tämä kaupunkimme kun on saaristossa ja se vastaa bussivuoroa, jos ette viihdy te ilman muuta voitte muuttaa minne haluatte sitten kun osaatte kieltä ja paperinne saadaan kuntoon.

Ja minä menisin pakolaiskeskuksen ja kysyisin kuka haluaisi perheineen lähteä sinne. Niin, te saatte itse valita.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Auta miestä mäessä
« Vastaus #11 : 29.08.15 - klo:13:19 »
Jeees.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Auta miestä mäessä
« Vastaus #12 : 29.08.15 - klo:22:47 »
Jeees.

Jotenkin uskon että se mahdollisuus asettua, käyttää sekä äidinkieltä että oppia uutta, päästä kiinni työntekoon josta saisi käteensä rahaa ja kaikessa heti omilleen auttaminen voimien mukaan merkitsisi aivan toista, kuin patjalla nukkuminen ja valmiilla aterioilla käynti jossakin entisessä sairaalassa tai koulussa.  Se merkitsisi nopeinta tietä kotouttamiseen, se myös säilyttäisi parhaan valmiuden palata syntymämaahan, mikäli olot rauhoittuvat.

Tuo ajatus SOS-pakolaiskylistä kyllä heräsi kun ajattelin joitakin Syyrian pakolaisia, joiden YK:n pakolaisavun teltat jälleen kerran kastuvat ja kuorruttuvat talvisateiden mudalla. Niissä asuu väkeä jo kuudetta vuotta. Lapset tarvitsevat koulua.

Mikä estäisi niistä sittemmin kehittyvän kaupunkeja joissa asuu maan alkuasukasväkeä myös.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Auta miestä mäessä
« Vastaus #13 : 30.08.15 - klo:04:00 »

   Hyviä kysymyksiä, hyviä ajatuksia sinulla. Näillä mennään eikä meinata.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Auta miestä mäessä
« Vastaus #14 : 30.08.15 - klo:08:51 »
   Hyviä kysymyksiä, hyviä ajatuksia sinulla. Näillä mennään eikä meinata.

Eivät ne ole hyviä, ellei niitä kukaan lähde toteuttamaan.  :icon_eek: "Ei hapuilevissa ajatuksissa vasta teoissa on totuus"  :026:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.