Kirjoittaja Aihe: Apua taas  (Luettu 6145 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Apua taas
« : 27.07.14 - klo:21:04 »
Tiedän ettei tätä pitäisi näin käyttää mutta olen vähän huonossa tilassa kun tavarat alkavat katoilla.

Tosin kännykän nyt saa hukattua ilmankin.

Tämä täytyy ratkaista älykkäämmin, mutta.

Kännykkä kateissa vaikka kuinka haen.
Ehtiikö kukaan soittaa numeroon 050 430 4314? :icon_rolleyes:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Apua taas
« Vastaus #1 : 27.07.14 - klo:21:37 »
Seppos hän soitti ja löytyi. Olenpa onnellinen ja tulevaisuudessa puhelin asuu vain määrätyllä sijalla, vaikka kurkkua leikattaisi. Siis minun.  :109:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Apua taas
« Vastaus #2 : 28.07.14 - klo:10:29 »
Koska asia on itsellenikin toisinaan ajankohtainen, kehitin yleiskäyttöisen ratkaisun.

1. Hankitaan halpa puhelin ja siihen kuukausimaksuton liittymä.

2. Pannaan puhelin latureineen läpinäkyvään lujaan muovipussiin ja kiinnitetään pussi lujalla solmulla johonkin sopivaan kiinteään pisteeseen, kuten patterin putkeen. Näin puhelimenetsintäpuhelin ei katoa ilman tietoista pyrkimystä.

Kun käyttöpuhelin on sitten taas hukassa, mennään patterin luo ja soitetaan puhelimenetsintäpuhelimella omaan numeroon. Tarvittaessa ladataan ensin akkua vähän aikaa.

Mt

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Apua taas
« Vastaus #3 : 28.07.14 - klo:10:47 »
Koska asia on itsellenikin toisinaan ajankohtainen, kehitin yleiskäyttöisen ratkaisun.

1. Hankitaan halpa puhelin ja siihen kuukausimaksuton liittymä.

2. Pannaan puhelin latureineen läpinäkyvään lujaan muovipussiin ja kiinnitetään pussi lujalla solmulla johonkin sopivaan kiinteään pisteeseen, kuten patterin putkeen. Näin puhelimenetsintäpuhelin ei katoa ilman tietoista pyrkimystä.

Kun käyttöpuhelin on sitten taas hukassa, mennään patterin luo ja soitetaan puhelimenetsintäpuhelimella omaan numeroon. Tarvittaessa ladataan ensin akkua vähän aikaa.

Mt

Kerroin Leenalle toisenkin kikan, joka on hyväksi sinullekin. Jätä puhelin aina kovalle alustalle, niin kuulet kun se värisee, kun olet tilaisuuden jälkeen kuitenkin unohtanut sen äänettömälle.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33761
Vs: Apua taas
« Vastaus #4 : 28.07.14 - klo:11:01 »
Tuota mt:n kikkaa meillä käytetään aina silloin kun jommankumman puhelin on piilossa. Sekin on joskun semmoista, että puhelin kyllä soi, vaan emme osaa heti suunnata oikeaan , vallankin jos soiva puhelin on vaatteen taskussa ja ääni tulee nykyään lähes aina "epämääräisestä suunnasta".
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Apua taas
« Vastaus #5 : 28.07.14 - klo:13:05 »
Sepon niksi on jo käytössä mutta ei paha saada toinenkin, mikä on tuo maksuton liittymä, prepaid r-kiskalta?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Apua taas
« Vastaus #6 : 28.07.14 - klo:17:03 »
Meillä on ratkaistu puhelinpulma hankkimalla pöytämallinen GSM-puhelin. Siinä on vanhan lankapuhelimen numero. On aina paikallaan, ja kun kännykät ovat hukassa, sillä voi soittaa. Samoin, jos tarvitaan kotoa saada joku, ihan kuka vaan, kiinni, niin soitetaan siihen puhelimeen.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Apua taas
« Vastaus #7 : 28.07.14 - klo:17:55 »
Kyllästyin siihen kun vaim puhelin oli aina väärässä kerroksessa ja sitten hän juoksi kun soi. Nyt hänellä on kaksi puhelinta samassa numerossa eli dual sim palvelu (vain Soneralla). Enään ei tarvitse juosta. Toinen puhelin on vanha nokilalainen ja ykköspuhelin on Lumia. Vaimo on nykyään onnellinen nainen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Apua taas
« Vastaus #8 : 28.07.14 - klo:18:00 »
Kuukausimaksuton liittymä on kyllä olemassa, mutta sen hankkiminen  voi olla vaikeaa. Tarvitsin sellaisen kauko-ohjattavaan pistorasiaan. Elisan Porvoon myymälässä neuvottiin hankkimaan sellainen, kun pistorasian olen saanut hankituksi. Meninkin sitten tilaamaan kuukausimaksutonta liittymää Elisan Kampin keskuksen myymälästä Helsingistä. Eihän ne pojat sellaisesta mitään tienneet, tai tiesivät, että ei sellaista ole ollut valikoimassa useampaan vuoteen, ota tosta sellainen, joka ei maksa kuin kolme euroa kuukaudessa.

No, ajoin mökille ja kävin Mikkelissä Elisan myymälässä. Siellä noheva savolaispoika möi minulle kuukausimaksuttoman liittymän ja yhdisti sen laskutuksen vielä oman puhelimeni liittymään, joten vaiva ei lisääntynyt yhtään. Lupasin että jossain vaiheessa ostan häneltä puhelimenkin.

Ei ne helsinkiläiset mitään tiedä.

Mt

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Apua taas
« Vastaus #9 : 28.07.14 - klo:19:04 »
Kyllästyin siihen kun vaim puhelin oli aina väärässä kerroksessa ja sitten hän juoksi kun soi. Nyt hänellä on kaksi puhelinta samassa numerossa eli dual sim palvelu (vain Soneralla). Enään ei tarvitse juosta. Toinen puhelin on vanha nokilalainen ja ykköspuhelin on Lumia. Vaimo on nykyään onnellinen nainen.

Dual sim olisi minullakin tavoitteena, jo aikaa sitten ostin pikkuisen kakkospuhelimen, joka mahtuu paremmin taskuun tai juhlalaukkuun. Nyt pitäisi vain muistaa käydä hakemassa Soneran liikkeestä se toinen sim-kortti.

Meidän päytäpuhelin rilisee niin kovaa, että varmasti kuuluu. Kännykän sointi saattaa jäädä kuulematta toisesta kerroksesta.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Apua taas
« Vastaus #10 : 28.07.14 - klo:20:08 »
Ehottomasti pitää olla etsintäpuhelin erikseen.  Mulla on yöpöydällä yks Puliukkoliittymällä. Se on ihan tavallisen lankapuhelimen näköinen. Lisäksi on autossa piilossa yks kytkettynä jatkuvasti, jos sattuu  joku  "lainaamaan ".  pidän kotosalla autontiirikat yleensä lukossa, en kehtaa niitä kanniskella taskussa, menis hukkaan kuitenkin.   :kahvi:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Apua taas
« Vastaus #11 : 29.07.14 - klo:00:03 »
Juu, jotain tarttee nyt tehrä. Hankkisin lankaliittymän mutten viitti nyt maksaa mitään. Mikä se puliukkoliittymä on? En sovi kuvaan, mutta sellainen saattaisi silti sopia minulle. Prepaid patterista tietty on muuan vaihtoehto.

Pulma on juuri ettei ne Helsingissä mitään tiedäkään.  >:(
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Apua taas
« Vastaus #12 : 29.07.14 - klo:12:21 »
Arvaan, että puliukkoliityymä on R-kioskilta ostettu prepaid-liittymä, ja se prepaid-SIM-kortti on asetettu semmoiseen GSM-puhelimeen, joka näyttää lankapuhelimelta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Apua taas
« Vastaus #13 : 29.07.14 - klo:14:22 »
Arvaan, että puliukkoliityymä on R-kioskilta ostettu prepaid-liittymä, ja se prepaid-SIM-kortti on asetettu semmoiseen GSM-puhelimeen, joka näyttää lankapuhelimelta.

Mistä niitä saa niitä gsm puhelimia?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Apua taas
« Vastaus #14 : 29.07.14 - klo:20:12 »
Mistä niitä saa niitä gsm puhelimia?
Gsm-pöytäpuhelimet:

http://bit.ly/1qIRTbf

Mt