Kirjoittaja Aihe: Haapajärven herättäjäjuhlien tunnelmia ja sattumuksia  (Luettu 5442 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Haapajärven herättäjäjuhlien tunnelmia ja sattumuksia
« Vastaus #15 : 09.07.13 - klo:10:22 »
Mukavin asia minulle oli kuunnella jumalanpalveluksessa lapsen veisuuta ja laulua esilaulajien joukossa. Ihastuin siihen ääneen! Kiitos!


Mielestäni hän oli poika... ja minäkin jäin kuuntelemaan vaikka olisi ollut paljoltikin hommia.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Haapajärven herättäjäjuhlien tunnelmia ja sattumuksia
« Vastaus #17 : 07.08.13 - klo:09:37 »
Ens kertaa pidin körttipukua koko juhlien ajan, enkä ihmeemmin kärtsännyt.  Niin, kasvoista kyllä.  Se mekko on tosi helppo pukea, kun taas tuli molempina aamuina kiire, ja jotenkin harmittaa ettei sellasta pidetä enää.  Minä tosissaan mieltyisin kulttuuriin jossa ei ikinä tarttis miettiä mitä repis päälleen taas -  tosin milloin äitiini törmään, totee, etten minä näköjään erityisemmin piittaa  nytkään siitä seikasta, eikä se kommentti tule mitenkään hyväksyvästi...   Espoon juhlilla, kun tuuli ja samaan aikaan paahtoi aurinko käsivarret kärtsäsi niin että olin kuin olisin yltäpäältä muurahaisissa tai jossain pikkuelukoissa, pikkurakkuloille paloin.

Muuten joku naisihminen rupesi selittään että puku on vallan väärä.  No jopas, sanoin minä, kun tehtiin H-Y:n kaavoilla ja tekijä tasan tiesi mitä ompelee.  Hän selitti että heidät puettiin esittämään "Viimeiset kiusaukset" eri tavoin, oli hame ja röilyssä istutetut hiat.  En viitiny sanoa että tuskin nekään Kustaa kolmannen hovissa pukeutu juuri niinkun me Naamiohuveissa, mutta kun oli varma asiastaan en viitiny siinä tapellakkan...   ja kun se tuntui olevan tärkeää se oopperalaulu hänelle...  Minä kysyin ja kysyn nyt, onko sitten eri alueilla ommeltu erilaisia röijyjä  Hän hyväksyi vastauksen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Haapajärven herättäjäjuhlien tunnelmia ja sattumuksia
« Vastaus #18 : 07.08.13 - klo:16:17 »
Ihan talaudellislähtöinen syy , että oopperassa oli istutetut hihat röijyssä, on, että istutushihat vie vähemmän kangasta kuin yhdestä osasta tehdyt hihat ja on myös helpompi saada sopivaksi eri kokoisille / mallisille näyttelijöille. Sisareni teki työuransa teatterien puvustamoissa ja kertoili aina miten puvut tehdään sinne. Nappien takana nepparit, tarrat sopiviin kohtiin jne. Varmasti viimeisessäkin kiusauksessa on käytetty teatteripuvustamon vaputta tehdä kohtuu hinnalla (=kangasmäärällä) oikean näköiset puvut. Tai sitten puvustaja on vaan katsellut vanhoja kuvia ja niistä päätellyt miten puvut tehdään.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Haapajärven herättäjäjuhlien tunnelmia ja sattumuksia
« Vastaus #19 : 07.08.13 - klo:21:18 »
Ihan talaudellislähtöinen syy , että oopperassa oli istutetut hihat röijyssä, on, että istutushihat vie vähemmän kangasta kuin yhdestä osasta tehdyt hihat ja on myös helpompi saada sopivaksi eri kokoisille / mallisille näyttelijöille. Sisareni teki työuransa teatterien puvustamoissa ja kertoili aina miten puvut tehdään sinne. Nappien takana nepparit, tarrat sopiviin kohtiin jne. Varmasti viimeisessäkin kiusauksessa on käytetty teatteripuvustamon vaputta tehdä kohtuu hinnalla (=kangasmäärällä) oikean näköiset puvut. Tai sitten puvustaja on vaan katsellut vanhoja kuvia ja niistä päätellyt miten puvut tehdään.

Näin se lie. Vähemmän kangasta ja kuitenkin mahdollisimman aidon näköistä.

Röijy on ommeltu kahdesta kappaleesta, erillisiä hihakappaleita ei siis ole.

Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Haapajärven herättäjäjuhlien tunnelmia ja sattumuksia
« Vastaus #20 : 08.08.13 - klo:10:59 »
Mutta minäpä en ruvennu inttämään, tai vaikka meinasin aloittaa selostuksen miten pakosta olen oikeessa niin luovutin...   Olin tyytyväinen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.