Kirjoittaja Aihe: Ajatuksia herättää 2  (Luettu 19631 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Ajatuksia herättää 2
« Vastaus #60 : 21.07.13 - klo:14:58 »
Ei ainoastaan Suomen kirkko vaan myös monet yhdistykset, kuten esimerkiksi H-Y. Mutta onneksi kaikesta huolimatta on ihmisiä, jotka vaalivat perinteitä, mitkä isämme ovat perinnöksi meille jättäneet. Eivät ole lähteneet rahan mukana maailisten herkkujen pöytään, mistä ei jäisi muruja, edes koiralle.

 :icon_cool:

Jätettäisiinkö tuo tuomiopäivän julistaminen sille, joka siitä päättää ja tyytdyttäisiin osaamme.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Benkku

  • Vieras
Vs: Ajatuksia herättää 2
« Vastaus #61 : 21.07.13 - klo:15:06 »
Jätettäisiinkö tuo tuomiopäivän julistaminen sille, joka siitä päättää ja tyytdyttäisiin osaamme.

Ei se ole mitään tuomiopäivän julistamista, tosiasiat täytyy ottaa tosiasiana. Eikä vaan pistää paikan päälle paikka.

Niin se tulee totuus minullekin kuin myös kaikille muillekin ihmisille. Tietysti saahan sitä kieltää tosiasiat.

Aurinko laskee ja aurinko nousee, mutta nouseeko huomenna, en tiedä.
 :icon_cool:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Ajatuksia herättää 2
« Vastaus #62 : 21.07.13 - klo:15:30 »

Totuus lienee, että me kaikki olemme syntisiä.
Joka muuta väittää niin ...
Se millaisia pääsyvaatimuksia nyt sitten pitäisi olla hy:hyn tai kirkkoon tai lähetystyöhön on sitten eriasia.

Nyt näyttää, että isiemme perinteet sulkevat joitain ihmisä ulos siitä hommasta ja kirkko taas hyväksyy.

Olisi kiva tietää mitä ne isiemme perinteet ovat, kun vaikka ukko Paavon kirjoituksia tai Aku rädyn lukee, niin he ovat olleet enempi hermostuneita uskonnollisiin kiihkoilijoihin, ainakin Paavo sai niistä aina hepulin.

Jeesuskin sanoi fariseuksille, kun nämä kehuivat heillä olevan isien perinne ja Aabrahamin olevansa heidän isänsä, että te ette nyt tajua tätä tärkeintä asiaa.
Te vedotte Aabramiin ja perinteisiinne, mutta ihmistä ette armahda vaan laitatte käskyjä heidän päälle ja itse ette niihin tahdo koskea.
Vedotkaa sitten isäänne, mutta se tuomitsee vain teidät.

Ukko Paavon opetus alatiestä, nöyryydestä ja karismaatikkojen ja muiden uskovaisuuden ylpeilystä vastustus on kyllä ihan sitä mitä uskoisin itsekin painottavani.
No keiden puolta Jeesus olisi sitten voipi olla eri asia.
Siihen en ota kantaa, mutta jotenkin olen tajunnut kristillisen hengen hdelmien olevan jotain muuta kuin lakisaarnaa.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33766
Vs: Ajatuksia herättää 2
« Vastaus #63 : 21.07.13 - klo:15:37 »
Hyvin veisaat, veli !

Jumalan salaisuus avautuu lapsille ja senkaltaisille jotka eivät isien perinnäistavoista ja säännöistä mitään ymmärrä.
Oikeassa olevat, lakia noudattavat fariseukset, maailmanlopun ennustelijat ja kirkkojen sortumista odottavat eivät tunne rakkautta, saati armoa toisinajattelevia kohtaan.

En osoita ketään meistä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Benkku

  • Vieras
Vs: Ajatuksia herättää 2
« Vastaus #64 : 21.07.13 - klo:15:37 »
Totuus lienee, että me kaikki olemme syntisiä.
Joka muuta väittää niin ...
Se millaisia pääsyvaatimuksia nyt sitten pitäisi olla hy:hyn tai kirkkoon tai lähetystyöhön on sitten eriasia.

Nyt näyttää, että isiemme perinteet sulkevat joitain ihmisä ulos siitä hommasta ja kirkko taas hyväksyy.

Olisi kiva tietää mitä ne isiemme perinteet ovat, kun vaikka ukko Paavon kirjoituksia tai Aku rädyn lukee, niin he ovat olleet enempi hermostuneita uskonnollisiin kiihkoilijoihin, ainakin Paavo sai niistä aina hepulin.

Jeesuskin sanoi fariseuksille, kun nämä kehuivat heillä olevan isien perinne ja Aabrahamin olevansa heidän isänsä, että te ette nyt tajua tätä tärkeintä asiaa.
Te vedotte Aabramiin ja perinteisiinne, mutta ihmistä ette armahda vaan laitatte käskyjä heidän päälle ja itse ette niihin tahdo koskea.
Vedotkaa sitten isäänne, mutta se tuomitsee vain teidät.

Ukko Paavon opetus alatiestä, nöyryydestä ja karismaatikkojen ja muiden uskovaisuuden ylpeilystä vastustus on kyllä ihan sitä mitä uskoisin itsekin painottavani.
No keiden puolta Jeesus olisi sitten voipi olla eri asia.
Siihen en ota kantaa, mutta jotenkin olen tajunnut kristillisen hengen hdelmien olevan jotain muuta kuin lakisaarnaa.

No joo...ei minun kohdalla ole kyllä mistään kiihkouskosta. Mutta jos nyt katson tätäkin viestiketjua hieman syvemmin. Niin kyllä herättää minussa kysymyksen, kuka tosi asiassa uskon asiossa kiihkoilee?


Benkku

  • Vieras
Vs: Ajatuksia herättää 2
« Vastaus #65 : 21.07.13 - klo:16:04 »
Minulle on ruvennut tulemaan näkemys liberaalisesta ajattelusta. 
Liberaali on yhtä kuin vapaa vastuun kantamisesta ja lipeävä ihminen.


Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Ajatuksia herättää 2
« Vastaus #66 : 21.07.13 - klo:16:14 »
Minulle on ruvennut tulemaan näkemys liberaalisesta ajattelusta. 
Liberaali on yhtä kuin vapaa vastuun kantamisesta ja lipeävä ihminen.

:) Jos mua tarkoitit, niin osui hyvin kohdalleen. Kiitos.

Nyt kyllä en jaksa enään kiihkoilla pitänee pistää enempi huumorilla, että ei ihan kiihkoilijaksi leimata.


Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Ajatuksia herättää 2
« Vastaus #67 : 21.07.13 - klo:17:08 »



  Olen nyt ihan viime aikoina saanut sellaisen kuvan, että Benkku näykkii nyt eri suuntiin ja eri ihmisille kuin muriseva koira. Saattaa kohta käydä niin, että hän väsähtää, vaihtaa nimimerkkiä tai asettaa itsensä puolen vuoden kirjoituskieltoon :kahvi:

Benkku

  • Vieras
Vs: Ajatuksia herättää 2
« Vastaus #68 : 21.07.13 - klo:19:16 »
Olen nyt ihan viime aikoina saanut sellaisen kuvan, että Benkku näykkii nyt eri suuntiin ja eri ihmisille kuin muriseva koira. Saattaa kohta käydä niin, että hän väsähtää, vaihtaa nimimerkkiä tai asettaa itsensä puolen vuoden kirjoituskieltoon

Ei ole syytä vaihtaa nimimerkki, enkä väsähdä. Mutta enköhän saa tuoda omia näkemyksiäni esiin niin kuin me kaikki. Ajatuksia varmaan herättää jokaisen ihmisen kirjoitukset, niin negatiivisessa kuin positiivisessa mielessä, oli ne sitten Benkun tai Kalistajan. Jokainen vastaa varmasti itsestään, mutta kiitos puolen vuoden ennakkoilmoituksesta. 

Herättää muuten ajatuksia tämän päivän journalistien tapa näykkiä ihmisiä julkisesti.

ps.  :icon_cool:

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Ajatuksia herättää 2
« Vastaus #69 : 21.07.13 - klo:22:02 »

 No sittenhän me saamme päivittäin nähdä, että mitähän Benkku tänään!




Nähdään seurapenkissä jonain päivänä, me  kehnot... :kahvi:

Benkku

  • Vieras
Vs: Ajatuksia herättää 2
« Vastaus #70 : 21.07.13 - klo:23:58 »
No sittenhän me saamme päivittäin nähdä, että mitähän Benkku tänään!

Nähdään seurapenkissä jonain päivänä, me  kehnot...

Minä ihmisenä olen ajatuksen, pohdinnan tuloksena tullut tulokseen, että en hakeudu "silmäätekevien" joukkoon tietoisesti seura tilanteissa.

Tänään, ehkä huomenna, Luoja tietää.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Ajatuksia herättää 2
« Vastaus #71 : 22.07.13 - klo:12:38 »
Minä ihmisenä olen ajatuksen, pohdinnan tuloksena tullut tulokseen, että en hakeudu "silmäätekevien" joukkoon tietoisesti seura tilanteissa.

Tänään, ehkä huomenna, Luoja tietää.


 Näyttää siis siltä, että Benkku haluaa tehdä hajuraon PekkaV:hen ja yllekirjoittaneeseen "silmäätekevään" ja ehken myös muihin meihin. Hän saa niin tehdä. Mutta, Benkku! Heilauttakaamme kättä kun jonain päivänä jälleen näemme Helsingin yössä! :kahvi: :icon_wink:

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Ajatuksia herättää 2
« Vastaus #72 : 22.07.13 - klo:14:14 »
Mie en mäne huomenna saunaan.
 :010:

Mt

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33766
Vs: Ajatuksia herättää 2
« Vastaus #73 : 22.07.13 - klo:15:01 »
Oot sie kipiä ?  Mie en tiijä mikä siuta vaivaa, mut hyvin sie jaksat kirjuuttaa. Parane pian !

                                                                                                                                               
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Ajatuksia herättää 2
« Vastaus #74 : 22.07.13 - klo:17:47 »
Oot sie kipiä ?  Mie en tiijä mikä siuta vaivaa, mut hyvin sie jaksat kirjuuttaa. Parane pian !

                                                                                                                                               

Elokuu kuuveestoist kiukaa kivet kihahtaa äkäsee! Lääkärilt en kysy ennää luppaa! Kaveril tulloo tasavuuet täytee ja haitarmieskii o haastettu paikal iha Keski-Suomest saakka.

Mt