Kirjoittaja Aihe: Ajatuksia herättää 2  (Luettu 19583 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Ajatuksia herättää 2
« Vastaus #30 : 18.07.13 - klo:20:15 »
Juhani Huttunen on kirjoittanut Kotimaa24-sivustolle mainion blogikirjoituksen Räsäsgatesta:
http://www.kotimaa24.fi/blogit/usko-rakkaus-ja-raesaenen

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Ajatuksia herättää 2
« Vastaus #31 : 18.07.13 - klo:21:11 »
Juhani Huttunen on kirjoittanut Kotimaa24-sivustolle mainion blogikirjoituksen Räsäsgatesta:
http://www.kotimaa24.fi/blogit/usko-rakkaus-ja-raesaenen

Juhani Huttusen isä oli tällä foorumilla (Vaivainen Mato) vielä reilu vuosi sitten ja mukana Oulun tapaamisessamme, mutta sitten syöpä vei hänet
« Viimeksi muokattu: 18.07.13 - klo:22:00 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Benkku

  • Vieras
Vs: Ajatuksia herättää 2
« Vastaus #32 : 18.07.13 - klo:21:19 »
Saakohan foorumin ylläpitoa arvostella epäselvistä ilmaisuista.

Ainakin kovasti tuntuvat antavan palautetta viestien kirjoittajille.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Ajatuksia herättää 2
« Vastaus #33 : 18.07.13 - klo:21:30 »
Saakohan foorumin ylläpitoa arvostella epäselvistä ilmaisuista.

Ainakin kovasti tuntuvat antavan palautetta viestien kirjoittajille.

Ei saa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Benkku

  • Vieras
Vs: Ajatuksia herättää 2
« Vastaus #34 : 18.07.13 - klo:21:44 »
Saakohan foorumin ylläpitoa arvostella epäselvistä ilmaisuista.

Ainakin kovasti tuntuvat antavan palautetta viestien kirjoittajille.

Ei saa.

Kuitti.


Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Ajatuksia herättää 2
« Vastaus #35 : 18.07.13 - klo:21:47 »
Juu, en tunne Suomalaisten ajatusta, tokkopa sinäkään ?
Ollaan sen verran heterogeenisiä, vai ?

Mutta jos tunnet, niin kerroppas millaisia me oomme ?
Arvostan Päivissä sitä jotta puhuu mitä aattelee, eikä niinkuin poliitikko yleensä, lupaa kaikkea ääniä saadakseen ja sitten toimii miten suuri raha haluaa.
Ja jos kannatan Päiviä siinä jotta hän puhuuu suoraan, niin minäkö kannattaisin automaattisesti " lopputiliä ja lomarahoja ? "

Minä kaipaan nokkamiestä, ja tuleehan se sitten kun aika täyttyy !!!
Siihen luottaen.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Ajatuksia herättää 2
« Vastaus #36 : 18.07.13 - klo:21:55 »
Benkku hoi !   
Tokkopa Seppos ihan kieltää tarkoitti ?
Lueppa rivien väleistä ?     :kahvi:

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Ajatuksia herättää 2
« Vastaus #37 : 19.07.13 - klo:01:42 »


   Päivi Räsänen ei totisesti ole vaiennut seurakunnassa. Mietinkin nyt ja tässä Luther-säätiön miesporukkaa, ja myös ortodokseja, ja yhden oikein valtavan kansainvälisen uskonnollisen tai sanokaamme kirkollisen "puljun" ihmisiä, jotka eivät päästä naisia näkyvästi ääneen jumalanpalveluksissa ja muissa kirkollisissa pääkokoontumisissaan.

 Lestadiolaisilla nainen tuntuu kelpavan vain yhteen asiaan, tai kahteen, jos puuronkeitto lasketaan. Eikä tuo asia yksi ole puhuminen suviseuroissa.

 Monet Sleyn innokkaat nuoret ja jo nuoruudestaan vanhentuneet miespapit eivät suvaitse naisia papeiksi. Naiset eivät kelpaa monien Sleyn pappismiesten mielestä puhumaan jumalanpalveluksiin.

Päivi Räsänen ei todellakaan ole vaiennut seurakunnassa. Onkin mielenkiintoista katsoa minkä kaikkien ryhmittymien - ja keiden ihmisten - taholta Räsänen saa tukea ja peukaloita puhumisistaan. :kahvi:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Ajatuksia herättää 2
« Vastaus #38 : 19.07.13 - klo:07:43 »
Omiensa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Ajatuksia herättää 2
« Vastaus #39 : 19.07.13 - klo:12:46 »
Pikku pomppu: Aiemmassa ajatustenherätysketjussa taidettiin mainita Bjarne Kalliksen nimi. Muut kridepomot historiasta suunnilleen tiedän, mutta se on jäänyt minulle epäselväksi, mihin kirkko- tai seurakuntaan Kallis kuuluu (tai kuului). Tietäisikö esim. Riitta-mummi? Aika matalalla profiililla taisi liikkua tämän asian suhteen!
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Ajatuksia herättää 2
« Vastaus #40 : 19.07.13 - klo:13:12 »
Bjarne ei koskaan tuonut ko asiaa esiin. Eikä siitä muutkaan puhuneet. Paljon oli johtomiehiä silloin jotka olivat vapaista suunnista.
Meillä oli mukavaa Bjarnen aikana. Tyyli muuttui heti kun hän luopui.
Tutustuin Bjarneen silloisen puoluesihteerin Milla Kalliomaan kautta. Milla asui Lahdessa ja puoluuen tilaisuuksia pidettiin silloin paljon täällä.

Olin Millan varajäsen tarkastuslautakunnassa ja myöhemmin paikka tuli minulle. Myös Eija-Riitta Korhola tuli tutuksi., lahtelaissyntyinen kun oli.
Hän vaihtoi kokoomukseen, kuten Leea Hiltunen ja Lyly Rajala. Moni muukin on lähtenyt. Toimi Kankaanniemikin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Ajatuksia herättää 2
« Vastaus #41 : 19.07.13 - klo:13:32 »
  
   Bjarne o/li/n/kin suomenruotsalainen, bättre folk. Vapaakirkossa on paljon heitä.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Ajatuksia herättää 2
« Vastaus #42 : 19.07.13 - klo:13:32 »
Bjarne ei koskaan tuonut ko asiaa esiin. Eikä siitä muutkaan puhuneet. Paljon oli johtomiehiä silloin jotka olivat vapaista suunnista.
Meillä oli mukavaa Bjarnen aikana. Tyyli muuttui heti kun hän luopui.
Tutustuin Bjarneen silloisen puoluesihteerin Milla Kalliomaan kautta. Milla asui Lahdessa ja puoluuen tilaisuuksia pidettiin silloin paljon täällä.

Olin Millan varajäsen tarkastuslautakunnassa ja myöhemmin paikka tuli minulle. Myös Eija-Riitta Korhola tuli tutuksi., lahtelaissyntyinen kun oli.
Hän vaihtoi kokoomukseen, kuten Leea Hiltunen ja Lyly Rajala. Moni muukin on lähtenyt. Toimi Kankaanniemikin.

Wikipedia ei mainitse Bjarnen uskonnollista ryhmää, mutta ammatti löytyy eli kauppaoppilaitoksen rehtori.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Ajatuksia herättää 2
« Vastaus #43 : 19.07.13 - klo:14:01 »
Bjarne ei koskaan tuonut ko asiaa esiin. Eikä siitä muutkaan puhuneet. Paljon oli johtomiehiä silloin jotka olivat vapaista suunnista.
Meillä oli mukavaa Bjarnen aikana. Tyyli muuttui heti kun hän luopui.
Tutustuin Bjarneen silloisen puoluesihteerin Milla Kalliomaan kautta. Milla asui Lahdessa ja puoluuen tilaisuuksia pidettiin silloin paljon täällä.

Olin Millan varajäsen tarkastuslautakunnassa ja myöhemmin paikka tuli minulle. Myös Eija-Riitta Korhola tuli tutuksi., lahtelaissyntyinen kun oli.
Hän vaihtoi kokoomukseen, kuten Leea Hiltunen ja Lyly Rajala. Moni muukin on lähtenyt. Toimi Kankaanniemikin.
Muistan hyvin näitä aikoja jolloin Bjarne oli SKL:n/KD:n johdossa, hänhän nimimuutoksen laittoi vireille.
Samoin muistan myös Millan. Lahdestahan oli myös sellainen Terttu Pohjolainen piiritasolla.
Itse olin niissä kuvioissa mukana ammoisina aikoina (70-luvulla) kun Raino Westerholm oli puolueen puh.joht.
Piirin johdossa oli silloin Jouko Halme Lahdesta ja Sulo Majaranta Riihimäeltä.
Ne ajat ja toiminnat oli kyllä aivan erilaista kuin nykyään joka paikassa. Oikeastaan 40 vuodessa on tapahtunut todella valtavat muutokset kaikessa...politiikassa...kirkossa..työelämässä...tekniikassa...luonnossa...
Paitsi ihminen ei ole tainnut juurikaan muuttua...Jumalan armo ja rakkaus sama iankaikkisesti.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Ajatuksia herättää 2
« Vastaus #44 : 19.07.13 - klo:14:02 »
Hän on joviaali ihminen. Esim. Eero Heinäluoma viihtyi paljon meidän kahviteltalla kun Bjarne oli hommissa siinä kalakeittoa jakamassa.

Esko Almgrenkin taisi olla kauppaoppilaitoksen reksi. Hän oli loistava kokousteknikko. Kinkkisessä puoluekokouksessa hän tuli pj:n remmiin kun mentiin äänestyksiin.
Tulin mukaan 1996, sitä aiempia tiedän vain historiikeistä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)