Kirjoittaja Aihe: Ajatuksia herättää ?  (Luettu 31722 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #90 : 16.07.13 - klo:11:34 »
Keskusteluista tulee vääjäämättä mieleen eräs feministin määritälmä: Antaa ymmärtää, muttei ymmärrä antaa.  :003: 

Minuakaan ei Päivin pukeutuminen ärsytä, ihmetyttää kyllä. Siis ihmetyttää, miten hänen kannattajansa se hyväksyvät. Kun tunnen hänen kannattajiaan, jotka ovat jyrkästi toisenlaisen puheutumisen kannalla. Pitääkin kysyä kun heitä tapaa.

Samoin ihmetyttää, mikä minua hänessä ärsyttää. En osaa sitä tarkemmin määrittää. Vai samaistanko hänent joihinkin hänen kannattajiinsa. En tiedä.

Olen miettinyt sitäkin, että toivottavasti heidän lapsensa eivät joudu näistä kohuista kärsimään.
Pyryharakka

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #91 : 16.07.13 - klo:11:49 »
Minuakaan ei Päivin pukeutuminen ärsytä, ihmetyttää kyllä. Siis ihmetyttää, miten hänen kannattajansa se hyväksyvät. Kun tunnen hänen kannattajiaan, jotka ovat jyrkästi toisenlaisen puheutumisen kannalla. Pitääkin kysyä kun heitä tapaa.

Olen miettinyt sitäkin, että toivottavasti heidän lapsensa eivät joudu näistä kohuista kärsimään.

Luulisin, että Päivi Räsäsen lapset ovat jo aikuisia. Jos olisivat lapsia, niin kiusaamisvaara olisi olemassa.


Kukapa tietää, ehkäpä seuraava kohu onkun juuri kohu Päivi Räsäsen pukeutuminen. Arvelen nimittäin, että pukeutui hän miten tahansa, aina menee väärin.

Itse varsin tiukkana äärikonservatiivina hyväksyn Päivi Räsäsen pukeutumisen, oli se sitten mikä tahansa.
Veikkaan, että muut kaltaisenikaan eivät nosta hänen pukeutumisestaan mitään hälyä, koska eivät ole edes tulleet kiinnittäneeksi huomiota pukuasioihin siinä määrin, että edes ymmärtäisivät hälyä nostaa.
Eli veikkaan, että hänen kannattajansa eivät tee asiasta sellaista numeroa, että se ylittäisi uutiskynnystä.

Ja vielä siis väitän, että perussääntö käytännön elämässä pukeutumishälyihin on se, että pukeutumiseen liittyvät negatiiviset hälyt yleensäkin tulevat itse kunkin vastustajilta, ei kannattajilta.


Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2576
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #92 : 16.07.13 - klo:11:51 »


 Pirska pirskahtelee täälläkin sen verran paljon ettei minua yllätä lainkaan punaiset korkokengät hänellä. Pirskalla siis.


Mutta tähän Räsäs-asiaan: Lauri Kontro ( alkujaan Nurmeksen Kuokkastenkoskelta ) on kirjoittanut Päivi Räsäsestä ja hänen aiheuttamastaan kohusta hyvin Maaseudun Tulevaisuuteen. Löytynee kirjoitus netistäkin. Kirjoituksessa on kohtia, joista jo nyt olen ymmärtänyt olevani samaa mieltä muutaman "fundan" kanssa. Eli että että tästä Räsäs-asiasta löytyy paljon näkökulmia ja huomioita. Katsotaan mitä kirjoitetaan, eikä piitata siitä, että erinäköiset, erioloiset ja uskossaan erilaiset voivat olla eri mieltä kuin sinä tai minä. Sama hoksaavuus voi toisinaan löytyä hyvinkin erilaisista "kodeista". :kahvi:

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2576
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #93 : 16.07.13 - klo:11:53 »

 Pirska pirskahtelee täälläkin sen verran paljon ettei minua yllätä lainkaan punaiset korkokengät hänellä. Pirskalla siis.


Mutta tähän Räsäs-asiaan: Lauri Kontro ( alkujaan Nurmeksen Kuokkastenkoskelta ) on kirjoittanut Päivi Räsäsestä ja hänen aiheuttamastaan kohusta hyvin Maaseudun Tulevaisuuteen. Löytynee kirjoitus netistäkin. Kirjoituksessa on kohtia, joista jo nyt olen ymmärtänyt olevani samaa mieltä muutaman "fundan" kanssa. Eli että että tästä Räsäs-asiasta löytyy paljon näkökulmia ja huomioita. Katsotaan mitä kirjoitetaan, eikä piitata siitä, että erinäköiset, erioloiset ja uskossaan erilaiset voivat olla eri mieltä ( tässä asiassa joissakin kohdin ehken jopa yllättäen? samaa mieltä) kuin sinä tai minä. Sama hoksaavuus voi toisinaan löytyä hyvinkin erilaisista "kodeista". :kahvi:

myyrä

  • Vieras
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #94 : 16.07.13 - klo:12:04 »
Eipä ole tullut mieleenkään kiinnittää huomiota Räsäsen pukeutumiseen  :icon_eek: Kroppaan kylläkin, joka on kohtalaisen hyvin säilynyt monista synnytyksistä huolimatta. Ainakin näyttäisi säilyneen vaikka en olekaan nähnyt häntä alasti.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #95 : 16.07.13 - klo:12:06 »
J o t e n k i n Räsäsestä.... To jotenkin-sana on tärkeä. Ei tossa yhteydessä ole siis vaikkapa: ehdottomasti tai täysin tai....

No, jos tarkkoja ollaan, niin sana "jotenkin" voitaisiin myös korvata sanoilla "täysin" tai "ehdottomasti".
Ei se muuttaisi sitä asiantilaa, että "jotain tulee mieleen" tai "tuntuu jotain".
Tämä vain sellaisena vähämerkityksisenä sivuraidekommenttina.


Räsänen puhuu sitä mitä puhuu, mutta oletteko te aistineet sellaista, että hän nauttisi aika lailla ellei jopa paljon saamastaan huomiosta. Että hämmennyksen aikaan saaminen, keikistely ja silmien suuriksi räväyttäminen menisi Päivi Räsäsellä  jopa joissakin kohdin hänen mielessään tärkeämmäksi ( Kyösti: onko liian rohkeata?! ) kuin hänen lausumansa sanat! :kahvi:

Ainakin pari kertaa olen ollut tapahtumassa, jossa Päivi Räsänenkin on ollut mukana. Jälkimmäinen näistä oli kesäkuun alussa järjestetty Jippiikuorotapahtuma Helsingissä eräässä puistossa. Päivi Räsänen piti puheen. TV:tä meillä ei ole, joten en ole niin paljoa päässyt seuraamaan hänen ilmeitään ja ilmehtimistään ja sitä kautta katselemaan hänen sisikuntansa motiiveja.
Jos joku ei ole paljoa katsellut televisiokuvaa Päivi Räsäsen esiintymisistä, ei tietenkään pääse katselemaan hänen motiivejaan, vaan joutuu tekemään omat johtopäätökset vain hänen tekstiensä ja puheidensa perusteella.

Muistelen jostain kuulleeni/lukeneeni, että Päivi Räsänen on kokenut sen joku vuosi sitten tulleen kohun kovinkin raskaana aikana. Veikkaan, että kuka tahansa muukin ihminen kokisi samoin. En siis usko, että Päivi Räsänen nauttisi kohuista yhtään sen enempää / nauttii yhtä paljon, kuin kuka tahansa muukin. Ja minulla ei ole myös minkäänlaista perusteltua syytä uskoa siihen, että hän pitäisi kohuja jonkinlaisena tavoiteltavana arvona, vaan, että hänen oma arvomaailmansa saisi enemmän huomiota ja sitä kautta lisää kannatusta.
Raskasta näissä kohuissa onkin juuri se valtava disinformaation määrä, joka kohun yllä velloo.


Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #96 : 16.07.13 - klo:12:10 »


Räsänen puhuu sitä mitä puhuu, mutta oletteko te aistineet sellaista, että hän nauttisi aika lailla ellei jopa paljon saamastaan huomiosta. Että hämmennyksen aikaan saaminen, keikistely ja silmien suuriksi räväyttäminen menisi Päivi Räsäsellä  jopa joissakin kohdin hänen mielessään tärkeämmäksi ( Kyösti: onko liian rohkeata?! ) kuin hänen lausumansa sanat! :kahvi:

Mietin tätä toisinaan.  Ja muistan hänet lääkärikoulusta äkeänä tyttönä, ei mitään eroottisesti vetävää vaatetta, todella päin vastoin, vaikka ei opiskelijan rahoilla tietty ostettukaan - meikitön naama ja siis minimalistinen eroottinen puoleensavetävyys linjana nyt yhtä kaikki.  Ja kaikesta tuli riita.  Siinä on itseen meneminen - ei kukaan yksin riitele.

Nyt on kuin tuntisin kaksi Päivi Räsästä.  Hätkähdin jossakin vaiheessa hänen poliittista uraansa.  Hän muuttui niin nopeasti! Vaatetus, meikki, osanotot kaikkiin hömppäohjelmiin (ei uutisvuoto!) kampaus, korut, ajattelen sen kaksoisviestintänä, ei voi auttaa. Namupala saarnaamassa pidättyväisyydestä on minulle kummallisen ristiriitainen, itse kun en meikkaa mutten myöskään saarnaa. Ihan, kuin Päivi olisi muuttunut opiseluaikojen Päivistä, joka kuitenkin eli kuten opetti.  Puhuessaan petyn aina vaan ja soisin hänen noudattavan sitä Raamatun sanaa todella, että kysyisi kotona pastorismieheltään ja vaikenisi edes joskus, kun jäljet pelottavat - mitä hän oikein haluaa tapahtuvaksi?  Puhdistaa kirkon vääräoppisista??   En hämmästyisi!

Mutta  tunnen toisenlaisen nykypäivin myös.  Hän lukee kaiken postinsa, hän totesi itsekin epäkohdan jota osoitin, soitti )!) minul keskusteltiin, hän sanoi että koko Eduskunta on tietämätön tästä, mutta onhan tuo koetettava korjata!  Sen jälkeen hänen avustajansa piti pitkään yhteyttä, ja ainakin aihetta käsitellään nyt.  Mainittakoon että s sama   kirje lähti jokaisen oppositiopuolueen johdolle, petyin pahiten Arhinmäkeen. Häneltä kun odotin innostusta, oli oikein puolueen agendaa. 
« Viimeksi muokattu: 16.07.13 - klo:12:15 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22113
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #97 : 16.07.13 - klo:13:46 »
Onpa naisena mielenkiintoista lukea tuosta Räsäsen pukeutumisesta. Koska hän puhuu pidättyväisyydestä, niin hän ei siis saisi pukeutua viehättävästi. Jos hänellä olisi kurkkuun asti napitettu musta kaapu ja hiukset tiukalla nutturalla, niin tuskin sekö olisi sitten hänen puheensa mukaista. Oletteko miehet todellakin sitä mieltä, että me naiset olemme joko madonnia tai huoria?

Päivi Räsänen pukeutukoon niin kuin haluaa. Käytin häntä esimerkkinä kulttuuriimme kuuluvasta 'antaa ymmärtää, mutta ei ymmärrä antaa' -pelistä (Pyryharakalle kiitos sanonnasta!). Luulenpa, että tämä härnääminen kuuluu kaikkiin ihmisten kuvioihin. Kiireestä kantapäähän hunnutetut musliminaiset kai pelaavat sitä meikatuilla silmillään.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6348
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #98 : 16.07.13 - klo:14:01 »
soisin hänen noudattavan sitä Raamatun sanaa todella, että kysyisi kotona pastorismieheltään ja vaikenisi edes joskus, kun jäljet pelottavat - mitä hän oikein haluaa tapahtuvaksi?  Puhdistaa kirkon vääräoppisista??   En hämmästyisi!

Onhan hän voinut kysyäkin? Myös näissä pukeutumisasioissa; kerrankos sitä mies haluaa, että on näyttävä vaimo jota esitellä (etenkin jos voi muuten olla varma vaimon uskollisuudesta).

Oma arvaukseni oli vähän tuonsuuntainen: Ei Kansanlähetyksessä pahastuta, jos Päivin puheiden takia kirkosta lähtee muutama tapa- tai kulttuurikristitty. Oikeat uskovathan eivät niiden takia kirkkoa jätä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6348
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #99 : 16.07.13 - klo:14:53 »
Useissa maissa ovat uskontopuolueet kiellettyjä ja niin tulisi olla Suomessakin.

Miten näissä maissa on määritelty se, milloin puolue on uskontopuolue (tai mitä on uskonto)? Ei kai uskonnon käsitteestä mitään yksimielisyyttä vallitse.

Olisiko Maalaisliitto määritelty uskontopuolueeksi, ja siis kielletty?

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #100 : 16.07.13 - klo:15:32 »
Itse päättelen niin, että helpoin tapa kieltää uskontopuolueet on se, että ensin äänestetään Suomi pois EU:sta ja sen jälkeen haalitaan riittävän suuri enemmistö suomalaisia asian taakse, että tuollainen laki saadaan aikaan ja kestetään sen jälkeen suoraselkäisesti se paine, joka ulkovalloilta Suomea kohtaan tulisi eri muodoissaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #101 : 16.07.13 - klo:16:02 »
Miten näissä maissa on määritelty se, milloin puolue on uskontopuolue (tai mitä on uskonto)? Ei kai uskonnon käsitteestä mitään yksimielisyyttä vallitse.

Olisiko Maalaisliitto määritelty uskontopuolueeksi, ja siis kielletty?

En tiedä miten ne on määritelty enkä edes sitä miten itse määrittelisin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #102 : 16.07.13 - klo:16:15 »
Minä olen huomannut Päivi Räsäsessä samanlaisen ulkoisen muutoksen kuin Leena. Tunnen hänet vuosien talaa, sillä kuuluin KD:n ppirihallitukseen Hämeessä.
Aluksi päivin ulkoinen habitus oli vanhahtava, vaatimaton, jopa mummomainen alle neljäkymmentävuotiaaksi. Otaksun että häntä opastettiin (stylisti) ulkokuvan tärkeydestä esim. vaalimainoksissa, ja niin alkoi muuttuminen. Muistan eräätkin Linnanjuhlat jossa hänellä oli upea, paljastava iltapuku ja hieno juhlakampaus. Olin ylpeä hänestä. Hän oli kuin muutkin nuoret naiset. Mutta puheet olivat varmoja, paatoksellisia. Hän ei koskaan erehtynyt.

Kansanlähetys on nyt saanut äärivanhoillisen lahkon nimen, ja puolue samaistetaan. Ei ollut Bjarnen aikoina. Olin silloin muuttamassa nimeä Liitosta demokraateiksi.

Toisekseen, Juha Sipilän en ole koskaan kuullut ratsastavan Raamatulla.   Parane pian Juha Sipilä !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #103 : 16.07.13 - klo:16:23 »
Toisekseen, Juha Sipilän en ole koskaan kuullut ratsastavan Raamatulla. 

Onko se hyvä vaiko huono asia, että perustelee näkemyksiään Raamatulla?
Toinen kysymykseni olisi se, että onko se hyvä/huono asia, että pyrkii muokkaamaan maailmankuvaansa mahdollisimman paljon Raamatun avulla?

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #104 : 16.07.13 - klo:16:38 »
Onko se hyvä vaiko huono asia, että perustelee näkemyksiään Raamatulla?
Toinen kysymykseni olisi se, että onko se hyvä/huono asia, että pyrkii muokkaamaan maailmankuvaansa mahdollisimman paljon Raamatun avulla?

Se, että perustelee näkemyksiään Raamatulla voi ola sekä hyvä, että huono asia. Yleensä Raamattu toimii lyömäaseena keskusteluissa.
Sama vastaus kuin edelliseen. Minusta Jeesus sanoi selvästi rakastakaa toisianne ja uuden käskyn minä annan teille ja se menee yli kaiken.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi