Kirjoittaja Aihe: Ajatuksia herättää ?  (Luettu 31048 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #30 : 13.07.13 - klo:09:47 »
Kuten KD:n varapuheenjohtaja totesi, niin kyse ei ole siitä mitä Päivi sanoi vaan siitä, että Päivi sanoi. Media hoitaa kyllä loput. Päivi on aiempien puheidensa johdosta pahasti leimautunut.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #31 : 13.07.13 - klo:11:30 »
Ilmeisesti Päivi on niitä nasistisia ihmisiä, jotka eivät näe omia vikojaan ja vaikka kuinka niitä hänelle miljoona ihmistä näyttää, niin hän vaan pitää päänsä ja me muut ollaan väärässä.

Kuten kyöstikarjalainen totesi, niin varsinainen "kauniisti sanottuna" ongelma hän on.
Tuhannet on kirjoittaneet alle adressia jotta hänen tulisi erota, mutta ei mene perille.
Piispat ja papit kuorossa huutaa, ei hän ole meidän ääni kirkossa.

Kai tämä tapaus vaan on siedettävä, koska hän ei suostu eroamaan ja vaikka kirkko kärsii hänen takiaan jäsenkadosta ja rahan menosta miljoonissa, jotka on pois diakoniasta ja muusta kirkon hyvän tekemisestä.

Se mistä nyt karjalaisenkyösti ja jokunen muu ovat huolissaan, että me liberalimmin asioihin suhtautuvat olemme liian jyrkkiä ja suvaitsemattomia oikea oppisille ja Raamatullisille näkemyksille ja meidän tulisi olla suvaitsevampia Päiviä kohtaan voinee olla totuuden hiven.
Ehkä joku allergia on lakihenkisyyttä ja moralisointia kohtaan ja varsinkin ihmisiin suhtautumisessa.
Kun aletaan leimata esimerkiksi homoja tai painotetaan uskonnollisuutta enempi kuin lähemmäisen rakkautta, niin jotenkin kai siihen on sitten jyrkkä ja suvaitsematon.

Jotenkin körttifoorumi oli ennen hyvinkin suvaitsevainen paikka erilaisuudelle, mutta ilmeisesti sekin on muuttumaan päin?
Joku jossain lehdessä kirjoitti, että täällä ei muusta suututa kuin ehkä liiasta uskonnollisuudesta.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #32 : 13.07.13 - klo:12:25 »
synnintunto ja Jumalan muuttava voima kätkeytyy armoon.

Tämä on hyvä lause, tämän allekirjoitan. (Mitäs semmoisesta pikkujutusta, etten ole järin varma koko Jumalan olemassaolostakaan.) Niitähän on niitäkin, jotka uskovat, ettei kysymyksessä ole sisäkkäisrakenne van peräkkäis-, eli ensin tulisi synnintunto ja sitten vasta voi tulla armo.

Lainaus käyttäjältä: Viisveisaaja
Siis ei kai ne Päivin puheet itsessän, niin herättäneet antipatioita, vaan se että hän aina moralisoi ja pitää Raamattua lakikirjana ja latelee sieltä lakeja kuinka muiden tulisi elää ja suhtautua lähimmäisiin

En ole Päivin tuotantoon laajemmin tutustunut, mutta mitä olen nähnyt niin en ole huomannut hänen erityisemin moralisoivan. Kunhan tuo esiin oman käsityksensä siitä, mikä (Raamatun mukaan) olisi oikein tai väärin. Enkä ole kuullut, että hän olisi kirkosta pois ajamassa abortintekijöitä tai homostelijoita. Eiköhän hän heidän kanssaan samaan penkkiin mähdu ja on iloisempi, jos näkee heidät kirkossa kuin jos ei näkisi.

Minusta ihmisen pitää saada sanoa, mikä hänen käsittääkseen on oikein tai väärin. Liian pitkälle menee jos rupeaa helvettituomioita jakelemaan. Jotkut sitäkin tekevät, mutta Räsäseltä en ole kuullut.

Meillä kumminkin jokaisella on omat käsityksemme siitä, kuinka muiden tule elää ja suhtautua lähimmäisiin. Onko se moralisointia ja lakihenkisyyttä, että näin on? Jos, niin ilmoittaudun lakihenkiseksi. Onko se vain niin, että lakihenkiseksi kokee sen, jos joku tuo esiin moraalikäsityksiä, jotka poikkeavat niistä omista käsityksistä - jotka ovat moraalikäsityksiä yhtä lailla nekin? Tuolla toisessa ketjussa juuri kauhistellaan, kuinka kolme neljästä suomalaisvanhemmasta on valmis ostamaan rahalla lapsilleen etuoikeuksia. Ihme lakihenkisyyttä?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #33 : 13.07.13 - klo:12:31 »



  Parempi on puhua Jumalalle lapsista, kuin lapsille Jumalasta! :kahvi:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #34 : 13.07.13 - klo:12:38 »

Minusta ihmisen pitää saada sanoa, mikä hänen käsittääkseen on oikein tai väärin.

Olen tuosta muuten samaa mieltä, mutta se ei koske korkeassa virassa olevia, joiden on syytä harkita ja valita sanansa kahdesti,
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #35 : 13.07.13 - klo:12:42 »
Oho, sanoitpas Kalistaja hienosti :eusa_angel:
Mutta kumpi parempi...siinäpä kysymys?
Molemmat ehdottomasti.
Mielestäni on selvää että HELPOMPI on puhua Jumalalle lapsista kuin lapsille Jumalasta.
Mietinpä vaikka Martan vanhempia, he opettavat Martalle esim. ruoka- ja iltarukoukset...kylvävät lapsen
sydämeen. Mutta taatusti enemmän aikaa he käyttävät siihen että kertovat Jumalalle Martasta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #36 : 13.07.13 - klo:12:49 »
^^Joo, sisäministerinä Päivi olisi voinut asetella sanansa jo alkuun niin, ettei tarvitse myöhemmin selitellä. Muusta en valita, vaikka sisällöstä paikoin eri mieltä olenkin.

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #37 : 13.07.13 - klo:12:50 »
Päivin moralisoinnista.

Hänestä tupakka pitäisi saada pois maapallolta.
No ihan hyvä asia, mutta onko järkeä moralisoida tuollaisella.
Hän käy ihan hysteeristä sotaa tupakoitsijoita vastaan,.
Itsekkään en polta ja en tykkää koko aineesta, mutta en jaksaisi alkaa moralisoimaan aiheesta.

Alkoholi toinen piru jota vastaan hän käy ristiretkeä.

Ja on monta muutakin asiaa. Kyllä hän on moralisti.
Jotenkin hän ei varmaankaan elä tätä tavallista elämää kuten matti meikäläiset, vaan on vieraantunut tavalisesta kansalaisesta ja hän katsoo velvollisuudekseen sivistää meitä muita ja tehdä lakeja, jotta osaisimme elää oikein.

Tuohon teologiseen kysymykseen johon oliko öppiäinen otti kantaa, siis jos ei ole uskoa Jumalaan. Niin se kuitenkin taitanee olla mahdotonta, vaikka toista väitettäisiinkin. Siis minusta ja voinen olla väärässä ja useasti olen.
Siis kautta aikojen, kauan ennen kristinuskoa ihmiset ovat palvoneet Jumalaa jumalia. Intiaanit, intialaiset, barbaarit ja kreikkalaiset ja mexikolaiset sademetsien asukkaat, jos siellä on ees sademetsää.
Siis pointti on, että ihmisissä on joku kaipuu ja tietoisuus Jumalasta, vaikka sitä ei myöntäisikään ja tunnistaisi siksi.

Ja toka oli jos armossa kasvaa, niin hyvä, mutta tulisiko olla ensin synnintunto. Varmaan joku teologikin voisi sanoa siihen jotain, mutta minusta se itse syyllisyys tai synnintunto on myös sisään rakennettuna ihmisessä ja siksi armo on joka kasvattaa, kun tietää olevansa syyllinen, niin sen tietoisuus saa armahtamaan muita ja toivottavasti myös itseään.
Kait sitten seuroissa ja kirkoissa käynti korostaa näitä tunteita ja armon tulisi kasvattaa silloin vielä enempikin.

No olipa hauskasti iteltä kirjoitettu, vaikka itse toteankin ja siksipä kehoitan käymään seuroissa tai jossain, niin saapi paremman vastauksen.
« Viimeksi muokattu: 13.07.13 - klo:12:54 kirjoittanut Viisveisaaja »
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #38 : 13.07.13 - klo:15:18 »
Lutteerus repisi pelihousunsa jos Hän näkisi Suomen poliittisen kartan ja mm. KD:n politiikkaa. KDtä ei olisi ollutkaan Hänen aikanaan. Oikeamielinen ja pakana ruhtinas on paljon parempi kuin idiootti kristitty ruhtinas. Tätä Hän sanoi.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33723
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #39 : 13.07.13 - klo:15:32 »
Rauhoiti M Luther, KD:n kannatus on pudonnut Bjarnen pj.ajoista viidestä %:sta n. 3,5 %. Siksi varapj. jo uhkasi pj:n vaihdolla.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #40 : 13.07.13 - klo:19:15 »
Parempi on puhua Jumalalle lapsista, kuin lapsille Jumalasta! :kahvi:

Siinä olen samaa mieltä, että lapsista on hyvä puhua Jumalalle.

Raamattu kertoo, että Jeesus rukoilee valittujensa puolesta, joten jos JEesus puhuu Jumalalle lapsesta, niin kuinka paljon minä voin siihen lisää tuoda?
Ja toistan: olen siis sitä mieltä, että on hyvä rukoilla lasten puolesta.

Tärkeämpänä näen kuitenkin sen, että lapsille puhutaan Jumalasta (kolmistan: rukousta tietysti unohtamatta).
Jumalasta puhuminen on annettu ihmisten tehtäväksi, sitä ei Jumala eikä enkelitkään hoida ihmisen puolesta.
Vaikka JEesus rukoileekin lapsen puolesta, Hän ei kerro lapselle Jumalasta, se on ulkoistettu vanhemmille.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #41 : 13.07.13 - klo:19:21 »
Juurikin näin. :eusa_pray:

Vaikka Jeesus on puolustajamme, vapahtajamme, sijaiskärsijämme, rukoilee Jumalaa meidän puolesta....
silti ihminen tarvitsee rukousta, oman itsensä takia, huokailua Isän puoleen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33723
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #42 : 13.07.13 - klo:19:42 »
Siinä olen samaa mieltä, että lapsista on hyvä puhua Jumalalle.

Raamattu kertoo, että Jeesus rukoilee valittujensa puolesta, joten jos JEesus puhuu Jumalalle lapsesta, niin kuinka paljon minä voin siihen lisää tuoda?
Ja toistan: olen siis sitä mieltä, että on hyvä rukoilla lasten puolesta.

Tärkeämpänä näen kuitenkin sen, että lapsille puhutaan Jumalasta (kolmistan: rukousta tietysti unohtamatta).
Jumalasta puhuminen on annettu ihmisten tehtäväksi, sitä ei Jumala eikä enkelitkään hoida ihmisen puolesta.
Vaikka JEesus rukoileekin lapsen puolesta, Hän ei kerro lapselle Jumalasta, se on ulkoistettu vanhemmille.



Olen täydellisesti samaa mieltä.  Olen saanut nähdä miten se on jo kaksivuotiaalle hyväksi. Ja vielä pienempinäkin nämä minun rakkaani ovat opetelleen panemaan sormet ristiin. Siitä se vain on aloitettu, hyvin varovasti ja yksinkertaisesti.
Kaikki ovat rakastaneet iltarukousta. Seurakunnan kerhot ovat sitten jatkaneet.
« Viimeksi muokattu: 13.07.13 - klo:19:46 kirjoittanut Riitta-mummi »
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #43 : 13.07.13 - klo:19:42 »
Lutteerus repisi pelihousunsa jos Hän näkisi Suomen poliittisen kartan ja mm. KD:n politiikkaa. KDtä ei olisi ollutkaan Hänen aikanaan. Oikeamielinen ja pakana ruhtinas on paljon parempi kuin idiootti kristitty ruhtinas. Tätä Hän sanoi.

Jos nuo: "KD" ja "kristititty ruhtinas" ja "idiootti" viittaavat Päivi Räsäseen (vai viitataakon siinä mahdollisesti johonkuhun toiseen KD:n palveluksessa olevaan) niin joka tapauksessa varsinkin tuo termi "idiootti" onkin jo tähän asti tämän ketjun voimakkain tuomio/syytös, mitä kukaan on keksinyt kenestäkään ihmisestä.

Minusta on vaan niin koomisen hassua lueskella tekstejä, joissa painotetaan ensinnäkin sitä, että toisten syntejä ei pidä tuoda julki ja samalla viljellään valtavasti erilaisia negatiivisvoittoisia ilmauksia/syytöksiä/tuomioita eri henkilöistä.  :)
« Viimeksi muokattu: 13.07.13 - klo:19:51 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #44 : 13.07.13 - klo:19:51 »
Pitkään täällä on ollut kovasti negatiivista ja moittivaa kirjoittelua.