Kirjoittaja Aihe: Ajatuksia herättää ?  (Luettu 31270 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #135 : 17.07.13 - klo:06:43 »
Kun nyt kerjäläisistä puhutaan, niin miten ihmeessä näillä romanialaisilla mustalaisilla on ollut varaa tulla Suomeen kerjäämään? On lapsellista ajatella, että he ovat tulleet pakoon huonoja olosuhteita. Kysymyshän on systemaattisesti toiminnasta, johon liittyy myös ryöstelyä. Ei ne kerjääjät rahaa itselleen kerää vaan pomoilleen. Itse olen sitä mieltä, ettei tällaisen kerjäämisen pitäisi olla sallittua.

Minua ei erityisemmin ilahduta kerjääjä, joka on kuluttanut viimeisen rahansa viinaan, on kauheassa krapulassa ja haluaa rahaa bussilippuun.
Acta, non verba.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10402
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #136 : 17.07.13 - klo:06:46 »

   Mikseivät kerjäläiset saisi järjestytyä?! Saisivat tai eivät, järjestäytyvät joka tapauksessa. Se on ihmisluonto.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

myyrä

  • Vieras
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #137 : 17.07.13 - klo:07:29 »

Minua ei erityisemmin ilahduta kerjääjä, joka on kuluttanut viimeisen rahansa viinaan, on kauheassa krapulassa ja haluaa rahaa bussilippuun.

Täällä näkee kesäisin katusoittajia, jotka kerjäävät rahaa. Mm. suomalainen nuorimies soittaa hyvin folkia ja laulaa. Ilahduttaa suuresti hänen tulkintansa Dylanin biiseistä. Maanantaina aamupäivällä taisi olla muitakin, jotka kerjäsivät rahaa, että pääsisivät junalla kotiinsa. Oikein mukavaa porukkaa ja tiedän hyvin tilanteen kun olin itse nuorempana samassa pinteessä monestikin missä milloinkin.

No tämä nyt ei liity romanialaisiin. Oli heitäkin jonain vuonna.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33800
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #138 : 17.07.13 - klo:07:30 »
Onko tietoja miten Italiassa, Kreikassa, Espanjassa, maissa joissa talous on kuralla, suhtaudutaan vastaavaan ilmiöön, venepakolaisiin ?
Onko heillä ihmisarvoa ?. Onko alentavaa henkensä uhalla paeta Afrikan vielä kuremmista oloista Eurooppaan?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #139 : 17.07.13 - klo:07:47 »
Onko tietoja miten Italiassa, Kreikassa, Espanjassa, maissa joissa talous on kuralla, suhtaudutaan vastaavaan ilmiöön, venepakolaisiin ?

Ainakin Kreikassa äärioikeisto vainoaa heitä ja on tappanutkin. Vasemmisto yrittää auttaa.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #140 : 17.07.13 - klo:07:49 »
Pakolaisuuteen liittyy usein rikollista toimintaa. Jotta Afrikasta Italiaan pääsee, on maksettava tuhansia dollareita, että pääsee veneeseen. Usein myös vastaanottopuoleen liittyy rikollisuutta. Pakolainen ei pääsekään anomaan turvapaikkaa vaan joutuu alipalkattuun työhön tai prostituoiduksi.

Btw.Romaniassa 20 euroa on kovaa valuttaa. Jos romanialainen pystyy keräämään parin viikon ajalla 280 euroa, on siitä paljon hyötyä pomoille.
Acta, non verba.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #141 : 17.07.13 - klo:07:53 »
Nyt Räsänen oli eri linjoilla poliisin kanssa ( kerjäysasiassa ). Taannoin hän oli kirkon kanssa eri mieltä. Hänellä on oikeus olla eri mieltä.

Täällä lisätietoja siitä, miksi sisäministeri on erimieltä poliisin tutkimuksen kanssa, jossa siis haastateltiin kymmentä ihmistä:
http://yle.fi/uutiset/rasanen_eri_mielta_poliisin_kanssa_kerjalaisista_on_myos_havaintoja_etta_kytkoksia_on/6736012

Mitä mieltä olet, Kalistaja?
Ettei vain Kalistaja yrittänyt viilata meitä linssiin.

Kalistaja on siis sitä mieltä,  poliisin 10 kerjäläisen haastattelututkimus on luotettavampi tutkimus, kuin sisäasiainministeriön muut tutkimukset/tietolähteet.

Lopuksi tietysti myönnän, että olen itse tuon lehtijutun varassa. Jos Kalistajalla on parempaa tietoa, niin julkaisisitko ja oikaisisitko tämän minun oikaisuni.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10402
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #142 : 17.07.13 - klo:07:57 »

   Aamuhartaus : Sinun kasvojasi me etsimme, Herra, Sinun kasvojasi.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

myyrä

  • Vieras
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #143 : 17.07.13 - klo:08:09 »
Tässä on jotain romanikerjäläisistä ja netistä löytyy lisää jos asiaan haluaa todella paneutua.

www.rovaniemi24.com/fi/juuri-nyt/2/eu-maita-kiertavat-romanit-toivovat-lapsilleen-parempaa-elamaa

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #144 : 17.07.13 - klo:08:15 »
Tässä on jotain romanikerjäläisistä ja netistä löytyy lisää jos asiaan haluaa todella paneutua.

www.rovaniemi24.com/fi/juuri-nyt/2/eu-maita-kiertavat-romanit-toivovat-lapsilleen-parempaa-elamaa

Tälläkin asialla on useita eri puolia, ei vain yhtä "totuutta".
Tuo myyrän esiintuoma puoli on myös olemassa.

Tästä syystä on hyvä auttaa heitä esim antamalla kolikon tai setelin.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #145 : 17.07.13 - klo:08:17 »
Jokohan täällä on Räsäsen puhe käsitelty niin voi ottaa muutakin esille?

Kysympähän täällä kun en tiedä missä aiheessa muuallakaan voisi ottaa puheeksi.
Olisiko hyviä vinkkejä millä tavalla kotimökin hiljaisuudessa saisi rastaat pysymään pois
punaisista viinimarjapensaista?

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #146 : 17.07.13 - klo:08:47 »
Kun nyt kerjäläisistä puhutaan, niin miten ihmeessä näillä romanialaisilla mustalaisilla on ollut varaa tulla Suomeen kerjäämään? On lapsellista ajatella, että he ovat tulleet pakoon huonoja olosuhteita. Kysymyshän on systemaattisesti toiminnasta, johon liittyy myös ryöstelyä. Ei ne kerjääjät rahaa itselleen kerää vaan pomoilleen. Itse olen sitä mieltä, ettei tällaisen kerjäämisen pitäisi olla sallittua.

Minua ei erityisemmin ilahduta kerjääjä, joka on kuluttanut viimeisen rahansa viinaan, on kauheassa krapulassa ja haluaa rahaa bussilippuun.

Salis on kokoomuslainen, ja se näkyy hänen tekstistään nyt. Itse olen elämäni aikana nänhyt monenlaista kerjääjää, eri puolilla Eurooppaa. Osa kerjääjistä on tullut nyt Suomeen isolla porukalla henkilöautolla, jossa he nukkuvat. Matkalla Suomeenkin voi kerjätä, vaikka bensarahaa. Kerjääjissä on kelpo ihmisiä, jos kohta roistojakin - aivan kuten on ja on ollut Saliksen erittäin hyvin tuntemissa kansanedustajissa!


Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #147 : 17.07.13 - klo:09:00 »
Täällä lisätietoja siitä, miksi sisäministeri on erimieltä poliisin tutkimuksen kanssa, jossa siis haastateltiin kymmentä ihmistä:
http://yle.fi/uutiset/rasanen_eri_mielta_poliisin_kanssa_kerjalaisista_on_myos_havaintoja_etta_kytkoksia_on/6736012

Mitä mieltä olet, Kalistaja?
Ettei vain Kalistaja yrittänyt viilata meitä linssiin.

Kalistaja on siis sitä mieltä,  poliisin 10 kerjäläisen haastattelututkimus on luotettavampi tutkimus, kuin sisäasiainministeriön muut tutkimukset/tietolähteet.

Lopuksi tietysti myönnän, että olen itse tuon lehtijutun varassa. Jos Kalistajalla on parempaa tietoa, niin julkaisisitko ja oikaisisitko tämän minun oikaisuni.

Ettei vain Kalistaja yrittänyt viilata meitä linssiin. Aika pahasti sanottu. Tässähän pitää kohta miettiä, että tekstin kirjoittaminen Ikkunaan on hetken homma, mutta pyrkiikö "tekstin kopioija" ( Raamatustahan ne ovat ) itse elämään siten kuin teksteissään on. Sanoin siis, että ministeri Räsänen ja poliisi ovat eri mieltä kerjäläisasiassa. Eikö näin muka sitten ole. Olen aiemmin kirjoittanut siitä minkälaiset romanit vaikuttavat kelpaavan Räsäselle. Tuotakin sopii miettiä. Ihan vaan Räsäsen olemuksen ja puheiden perusteella. Karjalais-Kyösti oikoo vähän häjysti, muinoin sanottiin, että lukee kuin Piru Raamattua. Tänään en aio Mannerheimintiellä katsoa mitä Ikkunassa mahdollisesti lukee. Luen tätä foorumia- Täällä taitavat tulla esiin kirjoittajan ( eli Ikkunatekstaajan ) omat tekstit ja omat ajatukset. Ne ovat todellisimpia. Ne kertovat ihmisestä enemmän kuin läiskäykset Ikkunaan. :kahvi:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33800
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #148 : 17.07.13 - klo:09:06 »
Vielä uusi kannanotto Päivi Räsäsen puheeseen Kansanlähetysjuhlilla. Löysin tämän Kotimaa24-uutisita. Lainaus Olli Seppälän kirjoituksesta HS:iin.
Seppälä pohtii synnin ja rikoksen eroa ja ministerin oikeutta puuttua syntiin.

http://www.kotimaa24.fi/uutiset/politiikka/12012-hs-ministerin-ei-sovi-pohtia-lakien-syntisyyttae
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Ajatuksia herättää ?
« Vastaus #149 : 17.07.13 - klo:09:13 »
Tässähän pitää kohta miettiä, että tekstin kirjoittaminen Ikkunaan on hetken homma, mutta pyrkiikö "tekstin kopioija" ( Raamatustahan ne ovat ) itse elämään siten kuin teksteissään on.
.
.
.
Täällä taitavat tulla esiin kirjoittajan ( eli Ikkunatekstaajan ) omat tekstit ja omat ajatukset. Ne ovat todellisimpia. Ne kertovat ihmisestä enemmän kuin läiskäykset Ikkunaan. :kahvi:

"Tekstien kopioija" ei elä, kuten Raamattu "tekstien-kopioijan" edellyttäisi elävän.
Se on totta, että minun tekstini kertovat minusta itsetään ja Jumalan tekstit kertovat Jumalasta itseestään.
Jälkimmäisiin teksteihin voi luottaa.
« Viimeksi muokattu: 17.07.13 - klo:09:21 kirjoittanut seppos »