Kirjoittaja Aihe: Tänään  (Luettu 21696 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään
« Vastaus #105 : 11.10.12 - klo:20:17 »

 :061: Kansainvälinen tyttöjen päivä  :061:

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään
« Vastaus #106 : 11.10.12 - klo:20:20 »
:061: Kansainvälinen tyttöjen päivä  :061:



Tasa-arvo kysymys. Milloin on poikien päivä ja toinen kysymys eikä näistä eri päivistä ole jo inflaatio?

Älkää ymmärtäkö vaan väärin ei minulla mitään tyttöjä vastaan ole en vain ymmärrä miksi kaikille asioille pitää olla joku päivä?
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään
« Vastaus #107 : 11.10.12 - klo:20:30 »

"Planin aloitteesta vietettävän päivän tavoitteena on muun muassa innostaa kaikkia valtioita edistämään tyttöjen oikeuksia aiempaa tehokkaammin.
   
Esimerkiksi köyhimmissä maissa tytöillä on poikia suurempi riski aliravitsemukseen, nälkään ja sairauksiin. Tytöillä on myös vähemmän mahdollisuuksia laadukkaaseen koulutukseen ja työuraan. Monissa köyhissä maissa tyttöjen kohtalona on usein avioliitto ennen 15 vuoden ikää, jolloin heidän koulutuksensa jää kesken."


"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Tänään
« Vastaus #108 : 11.10.12 - klo:20:40 »
Pikkulinnut sinkoilee ikkunoista jos niillä ei ole kova vauhti. Vauhtia ne ei saa jos lähtevät läheltä esim. puista. Sen yhden ikkunan lähellä on varmaankin joku paikka jossa ne istuskelee.

Kaupunkiasuntoni parvekkeen oveen sinkoutui viime kesänä pikkulintu, joka jäi pitkäksi aikaa pällistelemään parvekkeelle, ja antoi tulla tosi lähelle. Se näytti olevan ihan koossa, mutta ei yhtään pelännyt, kallisteli vaan päätään eikä oikein tuntunut tietävän mitä tehdä. Sitten taisin peruutellessani takaisin sisälle törmätä johonkin ja lintu tuli järkiinsä ja lensi pois. Kauan se siinä viihtyi, hassu otus.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään
« Vastaus #109 : 12.10.12 - klo:12:34 »
Tänään näin (tai paremminkin kuulin äänestä), että joku oli jo vaihtanut nastarenkaat. Kohta alkaa olla se aika. Öljyt pitäisi myös vaihtaa, muuten auto saa ottaa tuossa kunnossa talven vastaan.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tänään
« Vastaus #110 : 12.10.12 - klo:12:40 »
Työrintamalla on sen verran hiljaista, että kerkesin torireissulla käydä vilkaisemassa lumilinkoja. Viime talven viimeinen pyry muistuttelee oikeassa kyynärvarressa pikkuisen vieläkin. Ehkä se moottoriviskuri pitää hommata, vähintään 85 metriä polkuja ja 125 neliötä pihaa on sen verran kova urakka.

Ensi talvi onkin sitten varmaan vähälumisin kymmeneen vuoteen...

Mt

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään
« Vastaus #111 : 12.10.12 - klo:12:59 »
EU on saanut Nobelin rauhanpalkinnon  ???  :118:  :eusa_doh:  :040:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6350
Vs: Tänään
« Vastaus #112 : 12.10.12 - klo:13:05 »
^Voivat sitten varmaan juhlia sankareina ne suomalaisetkin, jotka neuvoa-antavassa kansanäänestyksessä taannoin äänestivät liittymisen puolesta?

Ensi talvi onkin sitten varmaan vähälumisin kymmeneen vuoteen...

Ostin keväällä kasteluletkun pihaani varten...
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 761
Vs: Tänään
« Vastaus #113 : 12.10.12 - klo:13:16 »
Tänään, aivan kohta eli klo 17.00 aloitetaan Lahdessa kenttäpiispa Pekka Särkiön tahdittamana veisata Siinonin virsiä osoitteessa Kirkkokatu 5. Veisataan koko kirja, kaikki virret läpi 40 tunnissa ja lopetetaan sunnuntai-aamuna. Ruisleipätarjoilu, niin voi tullapitemmästäkin matkasta. Tervetuloa!

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Tänään
« Vastaus #114 : 12.10.12 - klo:13:20 »
Lainaus
EU on saanut Nobelin rauhanpalkinnon

Missähän puvussa Eu on ja ottaakohan puolisonsa mukaan
kun menee palkintoaan noutamaan  :icon_rolleyes:

...taitaa olla naisnäkökulmaongelmia...  :icon_cool:
Herra armahda.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään
« Vastaus #115 : 12.10.12 - klo:18:56 »
Mukavaa, viikonloppu !  :eusa_clap:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään
« Vastaus #116 : 12.10.12 - klo:19:19 »
Koti asustettu talvivaatetukseen, terassimus harjattu mutta kanervikkometsä on hankkimat vielä.  Iski akuutti budjettivaje.   Minä kyl selviän kunhan en osta ruokaa, kanervia, enkä aja bussilla mihkään.  Vanhukset minut pelastivatten, sillä silmät piti tutkia...     Akuutisti...    

Se oli tapahtuma:  Heidän piti antaa Lapsi n:o 1:lle 250 euroa kun hän ns "on opiskelijavaihdossa" Fuldassa Saksassa ja resuaa uusine kavereineen pitkin Eurooppaa...  odottelen ehtikö tuo pistää kortin Pariisista...     Pois minusta että kadehtisin, minä suon sen päin vastoin lapsi n:o 1:lle mielelläni.   :016:   Nimittäin he antoivat erehdyksessä 25 euroa.  

Noh, minä ensin vihjaisin.  Sitten piti soittaa uudelleen ja selittää.  Ja tunnustaa, että niin.  Minun on pakko nyt vain päästä sille matkalle.  He antoi sen rahan minulle. Minä olin jo antanu satkun tälle Lapselle.  Minä aioin antaa lisääkin tälle nimenomaiselle lapselle mutta mummo ennätti väliin:  Nytetkylläannaniitärahojashetipois!!!!!!!!  :068: :068: :068:

Noh, minun pitää sanoa diakoniatoimistoon etten pääse tapaamaan diakoniamummoa koska ei ole bussilippuun rahaa.  Kai ne antaa??    
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Tänään
« Vastaus #117 : 13.10.12 - klo:08:27 »
Tänään on päivä, jolloin epäonnistumiset
ovat erityisen sallittuja

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012101316198317_uu.shtml
Herra armahda.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään
« Vastaus #118 : 13.10.12 - klo:12:41 »

kaverin mökille saunomaan ja uimaan 

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään
« Vastaus #119 : 13.10.12 - klo:12:49 »
elämä voittaa