Kirjoittaja Aihe: Aivoriihi, ideakävely  (Luettu 5871 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Aivoriihi, ideakävely
« Vastaus #15 : 12.12.11 - klo:22:23 »
Kävelystä sen verran, kun itseäni tämä kävely ei ole oikein innostanut ja maleksiminen paikasta toiseen tallustellen on tuntunut aika vastenmieliseltä.
Niin muistelin armeja aikoja, kun silloin tuli marssittua enempikin.
Kokeilin sitä samaa tahtia kävelyä, eli vasen vasen vasen kaks kolmee.
Sitä selkäsuorana, niin nyt kävely tuntuu ihan kivalta ja aika nopeaa se marssitahtikin tuntuu olevan. Kokeikaas.
varmaan noin,  itselläni sauvakävely tuo hyvän tahdin. Hervannassa on Suolijärven hieno mäkinen lenkki (*), jonka kävelen sauvojen kanssa n 40 minuutissa. Jos menen sen saman lenkin ilman sauvoja, osin juosten ja välillä kävellen, niin menee suunnilleen sama aika!

* = lähellä ensi kesän asuntomessualue Vuoresta eli silloin samalla kannattaa uudistaa potentiaalisesti vääristyneet mielikuvansa Hervannasta eli Herwoodista, ts paljon muutakin kuin 70-luvun kerrostaloja!

Keväällä oikein harmitti Hesassa kun olen vuosien mittaan käynyt eräässä Ruoholahden toimistossa usein ja vasta viimeisellä kerralla tajusin, että sieltähän pääsi Lapinlahden ja Hietaniemen vierestä menevälle meren rannan kävelytielle!!

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Aivoriihi, ideakävely
« Vastaus #16 : 12.12.11 - klo:22:29 »
Kävelystä sen verran, kun itseäni tämä kävely ei ole oikein innostanut ja maleksiminen paikasta toiseen tallustellen on tuntunut aika vastenmieliseltä.
Niin muistelin armeja aikoja, kun silloin tuli marssittua enempikin.
Kokeilin sitä samaa tahtia kävelyä, eli vasen vasen vasen kaks kolmee.
Sitä selkäsuorana, niin nyt kävely tuntuu ihan kivalta ja aika nopeaa se marssitahtikin tuntuu olevan. Kokeikaas.
Ja laulua kolmannella. Jänö istu maassa torkkuen...
Onkohan se tahti laulussa 1/4 osa tahti? :-\


Lasten kanssa kävelyllä ollessa toimii hienosti vasen, vasen, vasen kaksi kolme. Siihen voi vielä lisätä vasen oikia variksenpoikia, heiniä olokia ei saa polokia. Nämä silloin kun lapsi sanoo, ettei jaksa enää kävellä.
Nimim. kokemusta on
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Aivoriihi, ideakävely
« Vastaus #17 : 13.12.11 - klo:05:31 »

   En ole pyöräillyt vuosiin, olen kävellyt.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Aivoriihi, ideakävely
« Vastaus #18 : 13.12.11 - klo:11:19 »
Keväällä oikein harmitti Hesassa kun olen vuosien mittaan käynyt eräässä Ruoholahden toimistossa usein ja vasta viimeisellä kerralla tajusin, että sieltähän pääsi Lapinlahden ja Hietaniemen vierestä menevälle meren rannan kävelytielle!!

Haah, arvatkaa kuinka meitsi oli hukassa kun äitee soittaa siitä Hietsun hautuumaaportilta ja kysyy kuinka täältä pääsee Helsingin keskustaan?  Oli käynyt siellä nuoruudenystävänsä jossakin uurnanlaskussa isäni kans, mutta miten minä tuon neuvon?  Mihin keskustaan?  Te olette keskustassa.
Noh, halusivat Postitalon näkökenttään.  En minä selvästikään osaa opastaa, mutta osasin jälkikäteen selittää missä ne meni väärin, kun ne oli lopulta jossain. Olis pitäny sanoa että odottakaa, minä tulen näyttämään mutta kuin minä saatan tietää.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22041
Vs: Aivoriihi, ideakävely
« Vastaus #19 : 13.12.11 - klo:18:06 »
Postitalon nurkka on ainakin ollut se piste, mihin etäisyydet muualta Stadiin on mitattu. Onkohan tapa yleisempi? Postin kuljetus taitaa olla sitä vanhinta säännöllistä liikennettä.

Hietsusta tuli mieleen juttu Tölikan legendaarisesta nuorisopastorista Ilmo Launiksesta. Hän ajoi pimeässä illassa siunauskappelilta fillarillaan kotiinpäin. Edessä oli pahaenteisen oloinen joukko nahkapuseroisia nuoria kundeja. Ilmolla nousi jo pala kurkkuun. "Kato, Launis per...!" sanoi joku jätkistä. Samassa oli kunniakuja valmis.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Aivoriihi, ideakävely
« Vastaus #20 : 13.12.11 - klo:18:35 »
5km:n kavelyreippailu ja itsensa palkitseminen hyvalla ruoalla tai juomalla
tekisi hyvaa useamminkin, pitais viela kuunnella samalla lempimusiikkiaan..
Elämä on kemiaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22041
Vs: Aivoriihi, ideakävely
« Vastaus #21 : 13.12.11 - klo:20:10 »
Musiikkinapit korvissa käveleminen on sellaista, mitä en tajua. Minä kävelen maiseman ja sen äänien, hajujen ja muiden aistimusten seassa. Miksi peittäisin naakat, varpuset, harakat, chihuahuat, snautserit, mopot, ilmaporat, kaivinkoneet ynnä muut ihmeet jonkin äänitteen alle?