Kirjoittaja Aihe: Allahille pyhitetty ateria ?  (Luettu 2617 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Allahille pyhitetty ateria ?
« : 06.07.11 - klo:14:51 »
Käväsin tänään tuttavaperheen myötävaikutuksella " Mäkkärissä ".
Olin jo haukannut palan kunnes nousin pöydästä, kävelin vessaan ja sylkäisin palan pois.
Kun tulin pöytään niin kannoin ateriani roskiin.

Miksi ?
Siksi kun muistin jotta Pohjoismaiden mäkkäripihvit tulee tanskasta jonka kananlihat tulee suurteurastamon kautta jossa on muslimi pomona ja siunaa aina työvuoron alussa kaiken teurastettavan Allahille. Miksi siis söisin moista.
Vaikkei ihminen saastu siitä mitä suuhun laittaa vaan siitä mitä ulos tulee, niin kuujumalalle siunattua ruokaa en halunnut syödä, koska ei ollut viimeinen pakko.

Tuo tieto taurastajan ruuansiunauksesta Allahille on peräisin useista lehtitiedoista ( Tanskasta, Engannista, Suomesta, Ruotsista ).
Olenkohan täys tyhmä kun moista en voinut syödä, onko muilla käynyt samoin ?
Ole

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Allahille pyhitetty ateria ?
« Vastaus #1 : 06.07.11 - klo:15:14 »
Mietin ruoan osalla vain sen biologista puhtautta. Kyllä se pikkuisen harmittaa, jos joutuu halal lihaa syömään, mutta samaa lihaa se on niin Paavalikin neuvoo.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vasara

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Allahille pyhitetty ateria ?
« Vastaus #2 : 06.07.11 - klo:16:01 »
 Erityistä pyhitysrituaalia ennen ruuan nauttimista ei liene noille pihveille Mäkkärissä suoritettu. Syö rauhassa.

 Mari-el-issa tuolla uralilaisella rovastikunnassa seurasimme paikallisen luonnonuskonnon seremonioita.
 Ensin "pyhitettiin ruoka-aineet leipä ja kahdenlainen juusto, sekä  muut yhteiseen ateriaan tuodut aineet, sitten hunajaviini. Polvillaan niitä nauttivat kuten "ehtoollista" mutta ilman ristinmerkkejä tms.

Lopuksi yhteisesti öivät tuodut ruuat ja juomat, meille suomalaisillekin tarjottiin, osalle kelpasi osalle ei.. Olimmehan
nähneet ne "luonnonjumalalle" pyhitetyiksi.
Myöhemmin eräs paljon alueella rippikouluja pitänyt rovasti totesi, "siunasin ruokani ja söin". Tosin  uhritammen juurelle aidatun alueen ulkopuolella.

Mitähän olisimme voineet syödä marilais- tai baskiirikylissä, jos olisimme karttaneet paikallisten tarjoamia ruokia?

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Allahille pyhitetty ateria ?
« Vastaus #3 : 06.07.11 - klo:16:25 »
Käväsin tänään tuttavaperheen myötävaikutuksella " Mäkkärissä ".
Olin jo haukannut palan kunnes nousin pöydästä, kävelin vessaan ja sylkäisin palan pois.
Kun tulin pöytään niin kannoin ateriani roskiin.

Miksi ?
Siksi kun muistin jotta Pohjoismaiden mäkkäripihvit tulee tanskasta jonka kananlihat tulee suurteurastamon kautta jossa on muslimi pomona ja siunaa aina työvuoron alussa kaiken teurastettavan Allahille. Miksi siis söisin moista.
Vaikkei ihminen saastu siitä mitä suuhun laittaa vaan siitä mitä ulos tulee, niin kuujumalalle siunattua ruokaa en halunnut syödä, koska ei ollut viimeinen pakko.

Tuo tieto taurastajan ruuansiunauksesta Allahille on peräisin useista lehtitiedoista ( Tanskasta, Engannista, Suomesta, Ruotsista ).
Olenkohan täys tyhmä kun moista en voinut syödä, onko muilla käynyt samoin ?
Ole

No et varmaan ole tyhmä mutta turhan aatteellinen?

Kysytääs niin päin että mitä voitit sylkäisemällä ruuan pois? Teitkö sen osoittaaksesi:

a) itsellesi olevasi vakaa kristitty joka ei syö saastaisia ruokia

vai

b) osoittaaksesi Jumalalle kristillisyytesi syvyyttä?

vai

c) osoittaaksesi muille ihmisille jotain?



jos a niin etkö tunne itseäsi kuka olet?

jos b niin eikö Jumala tunne sinua?

jos c niin mitä voitat tavoittelemalla ihmisten silmissä kiiltävyyttä?

Kun tiedät ettei liha sinua saastuta niin kaada kurkkuusi vaan vapain mielin ja kiitä Taivaan isää ruoasta!  Se on minun neuvoni. Ota tai jätä.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Allahille pyhitetty ateria ?
« Vastaus #4 : 06.07.11 - klo:16:36 »
Pohjoismaiden mäkkäripihvit tulee tanskasta jonka kananlihat tulee suurteurastamon kautta jossa on muslimi pomona ja siunaa aina työvuoron alussa kaiken teurastettavan Allahille.

Kyllä se on aivan yhdentekevää mitä se ukko siellä taikoo. Eivät ne kanat asiasta ymmärrä hölkäsen pöläystä.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Allahille pyhitetty ateria ?
« Vastaus #5 : 06.07.11 - klo:16:45 »
Jampen olettamukset meni harhaan, kumpa oiskin  noin yksoikoista.
Mutta kun tuntu pahalta, kuin olisin ottanut jonkun almun perkeleeltä nälkääni.
Alkoi todella tökkiin ja pisti jo kroppanikin vastaan yksinkertaisen älyni kanssa.
Ooppas siinä sitten seurana.
Se tuo minun lapsenusko joka ohittaa "järkevyyden " , mutta mikä on järkevyys ?
Ihmisten luuloa tiedosta. Ihmisten aivot on tyhmät kuin vasemman jalan saapas verrattuna Jumalan taitoihin vaikka monesti luulemme jotain älyävämme.


Tosin syödäänhän sitä ravintoloissakin vastaavaa, kepappi ja pizzoja kans, mutta onko niitä siunattu allahille ? Ei yleensä jos asiakaskunta on "väärää".
Espoossa kerran yks kepappi myyjä johon tutustuin ei ees alkanut syömään kannssani vaan sanoi, " syö sinä ensin" ja sitten vasta söi "oikeaa", jonka erikseen teki koska minun saastaisen kanssa ei ollut soveliasta syödä ja sanoi jotta se on sotkettua.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Allahille pyhitetty ateria ?
« Vastaus #6 : 06.07.11 - klo:16:53 »
Jampen olettamukset meni harhaan, kumpa oiskin  noin yksoikoista.

Se olikin vähän pilke silmässä sanottua. Minun vikani on se, että pidän monimutkaisten asioiden oikomisesta.  Mutta sitten ei varmaan auta muu kuin kippuroida tunnontuskissa ja varoa visusti joutumasta enää moiseen tilanteeseen... :002:
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Allahille pyhitetty ateria ?
« Vastaus #7 : 06.07.11 - klo:16:59 »
Kyllä mää uskon että kun siunaa ruokansa ennen syömistä niin silloin se on oikealta Jumalalta saatua vaikka olisi tapettu väärälle.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Allahille pyhitetty ateria ?
« Vastaus #8 : 06.07.11 - klo:17:01 »
Kiitos Vasara.
Olen itsekkin vienyt Tamrokin porakoneita ja Normetin vaunuja  Jorkan kanssa ja Etiopiassa sekä Sudanissa aukaisivat vuohien kaulat ja siunasivat ne poraamaan.
Veri vain roiskui kaulavaltimosta kaikkialle, levittelivät sitä koko koneel, hyvä kun ei meneet ohjaukset rikki ja sitä hulaa....
Niitä ruokia en syönyt vaikka  kaukoidassä tuli toukat sun muut tutuiksi.
Mutta mielelläni söin kyläläisten tekemää ruokaa joka oli pois uskonnosta.
Ammuin jopa yhden villisian ja loopinkin (  Big fifestä puuttuu leijjona ja sitä ei tule koska puhvelin jälkeen luovuin metsästämisestä ) Olen kertonut asiasta täällä muistaakseni joskus.
En varmaan osaa kirjoittaa mitä tarkoitan, mutta yritän kuitenkin ( on niin paljon asiaa sisälläni ja elämästäni )

Poissa vasara

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Allahille pyhitetty ateria ?
« Vastaus #9 : 06.07.11 - klo:23:37 »
 Paavalille kait jo näytettiin, että syö kaikkea, muistaakseni selitetty myös Efesossa jumalille uhratun tuonti kaupungin yleiseen myyntiin...

Nuoruudessani katseenkantaman päässä toimi kaksikin "kotiteurastamoa", joista kauppoihin toimitettiin lihaa.
Ei niissäkään kaikkia eläimiä houkuteltu jauho-ämpärillä ja kirveshamaralla otsaan...

Tämä nyt heittona keskusteluun rituaaliteurastuksen sallimisesta tai sallimattomuudesta Suomessa. Sitähän EU:n toimesta nyt viritellään....Pitääkö teuras kuljettaa satoja kilometrejä kaasutettavaksi, että ei ehdi tietää kuolevansa 2-5 sekunnin päästä?
Irakilaistemme kanssa olen istunut seurakunnan leirikeskuksen nuotiolla ja pistellyt hyvällä ruokahalulla, jostain muualta tuotua "puhdasta" lihaa jo yli 15 vuotta sitten...Paikalla ei erityisiä siunaus rituaaleja suoritettu. Leipää näymme myös paistaneen ja sormin syöneet... Huivipäisistä pesäpallon lyöjistä on kuva myös, jotta maan tavoille on yritetty sopeuttaa.....

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Allahille pyhitetty ateria ?
« Vastaus #10 : 07.07.11 - klo:09:25 »
Teurasmatkat on tosiaan liian pitkät.
Kuopiostakin menee eläimiä Seinäjoelle ja teurastamoherrat valehteli kosulenttien ( lue valehtelijoiden ) kanssa jotta Jyväskylässä teurastavat Savon eläimet, muitta kun ei yhtälö päde, Jyväskylän kapasiteetti on vain viidesosan, eli se lupauksista.

Olen rituaalikidutusta  vastaan.
Syököön kasviksia jos ei rääkkäämättä osata olla.