Kirjoittaja Aihe: Aholansaaren nettisivut  (Luettu 5893 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Oksanen

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 65
Aholansaaren nettisivut
« : 19.01.11 - klo:16:03 »
Täällä Körttifoorumilla liikkuu aktiivisesti netissä aikaa viettävää väkeä. Kuinka usein käytte Aholansaaren nettisivuilla? Millaisia ajatuksia sivujen taannoinen uudistus on teissä herättänyt?

Täällä käytiin pari vuotta sitten kiivasta keskustelua Aholansaaren verokohtelun ympärillä. Oliko keskustelulla vaikutusta Aholansaaren kehityslinjoihin? Oletteko huomanneet muutosta?

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Aholansaaren nettisivut
« Vastaus #1 : 19.01.11 - klo:19:11 »
Aholansaaaressakäynti odottaa vielä...jospa kesällä sitten...

mielstäni ok sivut

http://www.aholansaari.fi/
Herra armahda.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Aholansaaren nettisivut
« Vastaus #2 : 19.01.11 - klo:19:21 »
Sivut ovat selvästi eri sukupolvea kuin edelliset. Minusta ne ovat selkeät ja informatiiviset. Yksi pikku virhe tökki silmään, kun sukkia myytiin kappaleittain eikä pareittain.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Aholansaaren nettisivut
« Vastaus #3 : 19.01.11 - klo:19:39 »
En muista ainakaan, että olisin ennen käynyt k.o. sivuilla. En ole tosin käynyt Aholansaaressakaan. Minusta sivut näyttävät selkeiltä ja toimivat hyvin.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Aholansaaren nettisivut
« Vastaus #4 : 19.01.11 - klo:19:57 »
Ja tosi kauniit kuvat, jotka vaihtuu joka käynnillä!
Herra armahda.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Aholansaaren nettisivut
« Vastaus #5 : 19.01.11 - klo:20:58 »
Olin köyhä vaahtosammutinaikana ja nyt minä olen vieläkin köyhempi. Aholansaari on ollut meidän perheen kesämökki. Mutta minulla on mersu.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Aholansaaren nettisivut
« Vastaus #6 : 19.01.11 - klo:21:41 »
Kävin nyt sivuilla ensimmäistä kertaa. Aika tavanomaisen näköiset.

Hämmästytti majoituskapasiteetin määrä. Edellinen käyntini Saaressa taitaa ajoittua 80-luvun alkuun - on tainnut paikka muuttua ihan erilaiseksi. Ensimmäisellä käynnilläni nuorisokokouksessa 70-luvulla yövyin muistaakseni jollakin ullakolla olkipatjalla. Mikähän rakennus se mahtoi olla?   

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Aholansaaren nettisivut
« Vastaus #7 : 19.01.11 - klo:21:57 »
Kävin nyt sivuilla ensimmäistä kertaa. Aika tavanomaisen näköiset.

Hämmästytti majoituskapasiteetin määrä. Edellinen käyntini Saaressa taitaa ajoittua 80-luvun alkuun - on tainnut paikka muuttua ihan erilaiseksi. Ensimmäisellä käynnilläni nuorisokokouksessa 70-luvulla yövyin muistaakseni jollakin ullakolla olkipatjalla. Mikähän rakennus se mahtoi olla?   


Olin ensimmäisessä nuorisokokouksessa ja epäilen, että nukuit navetan vintillä. Lehmiä siellä ei ole ollut varmaan sodan jälkeen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22045
Vs: Aholansaaren nettisivut
« Vastaus #8 : 19.01.11 - klo:22:01 »
Yöpyminen ja nukkuminen eivät tarkoittane samaa asiaa nuorisokokouksissa? Näin olen muistavinani.

Poissa Oksanen

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 65
Vs: Aholansaaren nettisivut
« Vastaus #9 : 19.01.11 - klo:22:27 »
Olin köyhä vaahtosammutinaikana ja nyt minä olen vieläkin köyhempi. Aholansaari on ollut meidän perheen kesämökki. Mutta minulla on mersu.

Aholansaari on ollut meidänkin perheen "kesämökki". Vielä 20 vuotta sitten yritin aina kurjina hetkinä saada mieleeni maisemia souturetkiltä Aholansaaren ympäri. Tällä hetkellä tuo maisema on vaihtunut pieneltä toscanalaiselta hiekkatieltä avautuvaksi maisemaksi kohti San Gimignanon kukkulakaupunkia. Maiseman vaihtumisesta huolimatta olen käynyt Saaressa lähes joka kesä.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Aholansaaren nettisivut
« Vastaus #10 : 19.01.11 - klo:22:42 »
Lainaus
Tällä hetkellä tuo maisema on vaihtunut pieneltä toscanalaiselta hiekkatieltä avautuvaksi maisemaksi kohti San Gimignanon kukkulakaupunkia. Maiseman vaihtumisesta huolimatta olen käynyt Saaressa lähes joka kesä.
 
 

Voi Oksanen sentään, miksi ilmaisit asian noin, byääääh!

Ensi kesänä 100varmana nokka kääntyy kohti Aholansaarta,
jos se San Gimignanon tuo mieleen
http://www.italianvisits.com/images/tuscany-im/san_gimignano-im/san_gimignano-panorama.jpg
Herra armahda.

Poissa Oksanen

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 65
Vs: Aholansaaren nettisivut
« Vastaus #11 : 19.01.11 - klo:22:57 »
http://www.italianvisits.com/images/tuscany-im/san_gimignano-im/san_gimignano-panorama.jpg

Tämän videon alussa on maisemia tuolta hiekkatieltä, jonkun toisen kuvaamana. Se panoraamamaisema ei tule kunnolla tässä videossa kuitenkaan esiin.
http://www.youtube.com/watch?v=71UVUy70R_4

Ei minulla Aholansaari tuo mieleen San Gimignanoa tai sitä ympäröivää kukkulamaisemaa. Ehkä niitä yhdistää kuitenkin minun mielessäni tietty ikiaikaisuus.

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 758
Vs: Aholansaaren nettisivut
« Vastaus #12 : 20.01.11 - klo:08:09 »
Hei!

maisakain yöpymispaikkana 70-luvulla on saattanut olla myös aittarakennus, joka on navetan pohjoispäädyssä. Sen rakennuksen vintilla oli silloin kaksi yöpaikkaa. 70-luvulla yleinen yöpaikka oli myös teltta - appelsiininvärinen.

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Aholansaaren nettisivut
« Vastaus #13 : 21.01.11 - klo:21:20 »
Muistikuvan mukaan se oli iso rakennus, vintti aika hämärä ja yöpyjiäkin oli rivissä aika monta. Lehmiä ei takuuvarmasti ollut lähimaillakaan. Olkipatja oli kova ja epämukava. 
Ettei olisi voinut olla mikään "pappilanvintti"?

Kummallisen hämäriä ovat muistikuvat sieltä. Tunsin ennestään vain yhden ihmisen enkä myöskään tutustunut uusiin, kun olin ulkopuolinen eli ei-Ahiksen-riparilainen.

Ruskaleirit ja risusavotat 80-luvun puolella ovat hiukan paremmin muistissa, kuten myös monet siellä tapaamani mukavat ihmiset. Silloin majapaikkana taisivat olla rantamökit.

Pitäisi varmaan käydä verestämässä muistoja ja tutustumassa Saaren nykypäivään.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Aholansaaren nettisivut
« Vastaus #14 : 22.01.11 - klo:10:49 »
Muistatko että monetko portaat sinne päästäksesi jouduit kiipeämään (yhdet vai kahdet?) ja olivatko portaat sisällä vai ulkona?
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna