Kirjoittaja Aihe: "tökkii, tökkii..."  (Luettu 4329 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa erakko-erkki

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 57
  • Seuraan tätä tietä.
"tökkii, tökkii..."
« : 25.11.09 - klo:22:04 »
Terveiset iltalampun äärestä.  :017:

Kiitoksia tästä päivästä. Keskusteluja lukiessani huomasin äsken, että tilastojen (yms?) mukaan olen "piilossa oleva jäsen". Mistähän tämä johtuu?

Toinen yllätys / ihmetyksen aihe on se, että vaikka olen kirjautunut sisään, profiilin 'tila'-kohta väittää minun olevan poissa.

Ja vielä yksi kysymys. Olen yrittänyt ohjeista selvittää, mitä tarkoittavat profiilin kohdat 'allekirjoitus' ja 'lisätiedot'. Selitystä en ole löytänyt / oivaltanut. (Opetus: Vanha koira ei opi istumaan.)

Olisikohan jossain vaiheessa tarpeen avata minulle henkilökohtainen osasto nimeltä 'Noviisin nurkkaus'?

Hyvää yötä kaikille.
"Jos et taija rukoilla, niin ikävöi, jos ett taija ikävöijä, niin sairasta Herrallen, vaikka et mitään vastausta tuntisi moneen aikaan."

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: "tökkii, tökkii..."
« Vastaus #1 : 25.11.09 - klo:22:17 »
Terveiset iltalampun äärestä.  :017:

Kiitoksia tästä päivästä. Keskusteluja lukiessani huomasin äsken, että tilastojen (yms?) mukaan olen "piilossa oleva jäsen". Mistähän tämä johtuu?

Toinen yllätys / ihmetyksen aihe on se, että vaikka olen kirjautunut sisään, profiilin 'tila'-kohta väittää minun olevan poissa.

Ja vielä yksi kysymys. Olen yrittänyt ohjeista selvittää, mitä tarkoittavat profiilin kohdat 'allekirjoitus' ja 'lisätiedot'. Selitystä en ole löytänyt / oivaltanut. (Opetus: Vanha koira ei opi istumaan.)

Olisikohan jossain vaiheessa tarpeen avata minulle henkilökohtainen osasto nimeltä 'Noviisin nurkkaus'?

Hyvää yötä kaikille.

Näitä ongelmia on muillakin. Nyt et ole ainakaan piilossa ja tilaosoittimen mukaan olet läsnä. En tiedä mistä johtuu, mutta aina joskus on joku piilossa. Allekirjoitus on se mikä näkyy tämänkin viestin alaosassa eli sama teksti on kaikissa saman kirjoittajan viesteissä. Tuohon lisätoiminnot kohtaan saat parhaiten vastauksen kun klikkaat sitä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: "tökkii, tökkii..."
« Vastaus #2 : 26.11.09 - klo:17:37 »
Kotihommat tökkii, nyt en voi syyttää itteeni koneella istumisesta mutta päivä on näköjään mennyt tekemättä mitään  >:(
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33745
Vs: "tökkii, tökkii..."
« Vastaus #3 : 26.11.09 - klo:18:48 »
Minullakin yritti tökkiä, mutta panin vastaan!
Kahdeksalta sain karjalanpaistit myyjäisiin uuniin. Kolme tuntia on paito-aika. Vaan pitipä välillä käväistä päivystyksessä ja labrassa. Hyvin aikatauluttui, olin tasan 11 kotona panemassa lanttulaatikot samoihin lämpimiin tunniksi paistumaan.

Joskus tuntuu kuin joku tahallaan heittelisi kapuloita rattaisiin. Onko se herra Murphy?
Loppujen lopuksi kaikki onnistui hyvin.  Basso vaan protestoi kun mami oli poissa sen silmistä. Siitä on tullut sitten itsekäs. Nöyryyttä Basso, körttikoira, nöyryyttä!

             :005:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: "tökkii, tökkii..."
« Vastaus #4 : 26.11.09 - klo:20:11 »
Oletko muistanut kammata Basson pään keskeltä jakaukselle? Niin kai se korttikoirallakin kuuluisi olla. Kerttumme lyhyessä rautalankakarvassa ei jakaukset tosin juurikaan näy, vaikka miten harjaisi.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: "tökkii, tökkii..."
« Vastaus #5 : 27.11.09 - klo:18:31 »
Sarjassa riivatun rakkineet nyt on alkanut tökkiä nettiyhteys. Se katkeaa tuon tuostakin ihan tosta vaan. Tänään olin hartaasti kirjoittamassa yhtä viestiä ja painoin esikatselu-nappia. Tuolloin minulle valkeni, että yhteys oli jälleen kerran poikki. Yhtäkkiä koko körttifoorumi katosi ja olin ollut kirjautuneena sisään. Mitä tällaisessa tapauksessa tapahtuu, jäävätkö tietoni jotenkin levälleen foorumille? Tavallisestihan pitäisi aina kirjautua ulos ennen foorumilta poistumista. Nyt lähetän tämän heti, etten jää taas roikkumaan foorumille.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: "tökkii, tökkii..."
« Vastaus #6 : 27.11.09 - klo:18:38 »
Tänään on vähän tökkinyt. Menin aamulla töihin huomatakseni, että silmälasit oli unohtuneet kotiin.  :icon_eek:
Onneksi tiskillä on lainattavat yleislasit

Työpäivän päätteeksi tulostin mainoksia Kauneimmat joululaulut -tilaisuuksiin. Juuri kun tyytyväisenä olin lähdössä niinden kanssa kohti erinäisiä ilmoitustauluja, tulin huomanneeksi kirjoittamani päivämäärän 13.13.   :103:

Ei ollenkaan hauskaa, vaikka olen aina vitsaillut, että vuodessa on kolmetoista kuukautta. Kolmastoista on se mätäkuu.
Pyryharakka

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: "tökkii, tökkii..."
« Vastaus #7 : 27.11.09 - klo:18:59 »
Sarjassa riivatun rakkineet nyt on alkanut tökkiä nettiyhteys. Se katkeaa tuon tuostakin ihan tosta vaan. Tänään olin hartaasti kirjoittamassa yhtä viestiä ja painoin esikatselu-nappia. Tuolloin minulle valkeni, että yhteys oli jälleen kerran poikki. Yhtäkkiä koko körttifoorumi katosi ja olin ollut kirjautuneena sisään. Mitä tällaisessa tapauksessa tapahtuu, jäävätkö tietoni jotenkin levälleen foorumille? Tavallisestihan pitäisi aina kirjautua ulos ennen foorumilta poistumista. Nyt lähetän tämän heti, etten jää taas roikkumaan foorumille.

Ei huolta. Uloskirjautuminen on suositeltavaa, mutta täällä foorumilla on sellaisia jäseniä, jotka eivät sitä koskaan tee. Pankista kirjaudun ulos, mutta muuten se on harvinaista herkkua. Ohjelma huomaa kyllä milloin yhteys on poikki eli mikään ei mene siitä sekaisin, mutta keskeneräiset työt kyllä hukkuvat yhteyden katketessa riippuen selaimesta. Esimerkiksi Operalla yleensä keskeneräiset ovat tallessa, muilla harvemmin. Samoin jos imuroit jotain ja se katkeaa niin Opera jatkaa katkeamiskohdasta eikä alkupää mene hukkaan kuten yleensä. Firefox mainosti myös tuota, mutta ei ole osunut kohdalle, että olisin nähnyt käykö niin todella, mutta Operalla se todella toimii. Kaikissa selaimissa on omat hyvät ja huonot puolensa ja eniten huonoja puolia on Explorerissa. Kaikki selaimet ovat ilmaisia ja googlaamalla ne löytää ja voi ladata koneelleen. Vaihda selainta niin katkoksista on vähiten kiusaa ja tee siitä vikailmoitus operaattorille, jos se pätkii vielä ADSL modeemin uudelleenkäynnistyksen jälkeen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: "tökkii, tökkii..."
« Vastaus #8 : 27.11.09 - klo:19:01 »
Sarjassa riivatun rakkineet nyt on alkanut tökkiä nettiyhteys. Se katkeaa tuon tuostakin ihan tosta vaan. Tänään olin hartaasti kirjoittamassa yhtä viestiä ja painoin esikatselu-nappia. Tuolloin minulle valkeni, että yhteys oli jälleen kerran poikki. Yhtäkkiä koko körttifoorumi katosi ja olin ollut kirjautuneena sisään. Mitä tällaisessa tapauksessa tapahtuu, jäävätkö tietoni jotenkin levälleen foorumille? Tavallisestihan pitäisi aina kirjautua ulos ennen foorumilta poistumista. Nyt lähetän tämän heti, etten jää taas roikkumaan foorumille.

Kärsin täällä maaseuturesidenssissä samantapaisista ongelmista. Lieneekö iltaisin kaapelissa liian vähän kapasiteettia, kun yhteys pätkii, ja se on kiusallista juuri kuvaamassasi tapauksessa, kun homma leviää tallennuksen yhteydessä. Jos työn alla on suuritöinen ja hartaasti hiottu viesti, teen yleensä näin: kopioin sen leikepöydälle (Control-A, Control-C) ja painan nappia vasta sitten. Jos foorumi katoaa alta, viestin voi tallentaa johonkin teksturiin ja siirtää sieltä sitten takaisin, kun yhteys taas toimii.

Meillä täällä maalla on markkinatalousmonopoli. Yksi kaapeli, yksi operaattori. Langattomista yhteyksistä ei ole kilpailijaksi, koska täällä toimii vain hitain mahdollinen kännykkäyhteys. En tiedä, miten asiaa voisi parantaa. Maalaisten yhteyksissä ei näytä riittävän houkutusta siihen, että samaan kaapeliin tunkisi kilpailevia operaattoreita. Onneksi yhteys toimii päivällä vähän paremmin, niin ainakin työt saa hoidetuksi.

Mt
 

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: "tökkii, tökkii..."
« Vastaus #9 : 27.11.09 - klo:19:26 »
Minun mokkulayhteyteni on tänään tosi hitaalla tuulella. Mitäs tuosta, oma aivokapasiteetti tuntuu olevan yhtä takkuinen. Huomasin tuolla Hoosianna-ketjussa kirjoittamani viestin...huh, huh...

Minulla kun on tuo lukihärö, niin tulee paljon kirotusvihreitä.  :017:
Pyryharakka

santtu-62

  • Vieras
Vs: "tökkii, tökkii..."
« Vastaus #10 : 27.11.09 - klo:19:51 »
Uloskirjautuminen on suositeltavaa, mutta täällä foorumilla on sellaisia jäseniä, jotka eivät sitä koskaan tee.
:icon_wink: