Kirjoittaja Aihe: Onko elämää 2008 herättäjäjuhlien jälkeen?  (Luettu 4816 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Benkku

  • Vieras
Aamuseurat su 6.7.2008 klo 8.00. Espoon herättäjäjuhlat.
Puhe: aluesihteeri Juhani Elenius.

Jumala, olet pyhä, kaiken Luoja
Ja turvattoman turva, köyhän suoja.
Lain olet puolestani täyttänyt
Ja velkakirjan rikki repinyt.
(Sv 117:3)
"Tässä viime vuonna vakavaan sairauteen kuollut lauluntekijä ja ajattelija, Juice Leskinen lausuu kiintoisasti samaa asiaa kuin Martti Luther, Paavo Ruotsalainen ja heidän mukaansa monet muutkin. Jumala palvelee meitä – jumalakuva on ihmisestä tai voi olla, että Saatana on laittanut omia jumalakuvia meidän syntisten ihmisten mieleen. Kasteessa me tulemme ikuisesti Kristuksen sotaväkeen. Saatanaa ei ole kastettu, mutta meidät on kastettu ja lunastettu."

Kun itse sain kasvaa murrosikäni  itä – Helsingin lähiössä  -70 luvulla ja Juice Leskinen tuli Suomen listoille. Ei hän ollut minun suosikkini, mutta kun ikää tuli 30v. Alkoi hänen laulamat sanat soida korvassani, kuten tämän seuraavan kappale osoittaa.
Kaksoiselämää - (Säv. ja san. Juice Leskinen) http://www.youtube.com/watch?v=xW40azTCvX8
Olen sinussa kiinni, Sinä tiedät , vaikka myönnä en. Läheisyyttäs kaipaan, rakkauttasi tarvitsen…
Kristus.
ps.Tuska on kova ja haavat eivät tunnu menevän umpeen. :smt083

Benkku

  • Vieras
07.07.2008.23.05
« Vastaus #1 : 07.07.08 - klo:23:05 »
Näyttää siltä että on  hieman ajateltava , pohdiskeltava ...
SV: 298 1-4
1. Katso meihin Jumalamme, kodeissamme…
Anna-Riitta Pellikka.

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 758
Onko elämää 2008 herättäjäjuhlien jälkeen?
« Vastaus #2 : 27.07.08 - klo:20:28 »
Hei!

Jos Benkku meinaa, että Juise laulaa Ristuksesta tuosa "Kaksoislämää" laulusaan, niin sillon Benkku on mun kans sammaa mieltä! Oon nimittäin itekki usiasti aatellu Juisen laulavan Vapahtajasta tuosa laulusa.

Itellä on monesti ajatuksisa sen laulun yks kohta: "Kunpa sinut tuntisin paremmin, silloin ehkä tuntisin itsenikin!" Ois se sillon varmaan helepompaa tää elämä!

Mun mielestä Juisella on muitaki Ristuksesta kertovia lauluja. Moniaki! Yks on se, jonka melekeen aina aatellaan kertovan ilotytöistä. Mun käsityksen mukkaan "Rakkauden ammattilainen" on kuitenki kuvaus Jeesuksesta. Seki laulu näyttää löytyvän netistä juutepesta.

Terveisin Mauno

Benkku

  • Vieras
Juise laulaa Ristuksesta
« Vastaus #3 : 28.07.08 - klo:01:04 »
Kyllä Benkku meinaa.
Minun suosikki on  tämä.
http://www.youtube.com/watch?v=qQBLZMULSbo
Elämää on herättäjäjuhlien jälkeen ja maailmaa voimme katsoa Hänen kanssaan. Hän sallii meidän aina jäädä yöksi turvaan.
 :smt083

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Onko elämää 2008 herättäjäjuhlien jälkeen?
« Vastaus #4 : 28.07.08 - klo:07:17 »
Viidestoista yö kuvaa kahden viikon ryyppyputken krapulaa. Ainakin Juicen laulun mukaan sielullisen ja ruumiillisen pahoinvoinnin takana on jonkinlainen hengellinen(?) toivon aavistus. Elimistö ei monta kertaa sortumatta kestä tällaista kemiallista katumusharjoitusta, ei Juicellakaan.

Benkku

  • Vieras
Hengellinen krapula
« Vastaus #5 : 28.07.08 - klo:08:30 »
No me ajattelemme sanoista hyvinkin erilaisia asioita. Minulle ei ole tullut mieleenkään laulusta ryyppyputken jälkeistä krapulaa. Eikä kolahda vieläkään, Mielummin kaipuuta Hänen turvaan tätä pahuutta.

Mutta taisin jossain viitata herättäjäjuhlien jälkeen olevaan "krapulaan". Sitä on minun mielestäni ollut ,minulla ainakin. Vai pitäisikö käyttää sanaa hurmos vai yli kiihtynyt körtti.
No eiköhän tämä "krapula" poistu ennen Seinäjokea.
 :smt083

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Onko elämää 2008 herättäjäjuhlien jälkeen?
« Vastaus #6 : 28.07.08 - klo:21:48 »
Juicella on runsaasti ajatuksellisesti tuonne noin 2000 vuoden taakse meneviä kappaleita - tässä ketjussa jo mainittujen biisien lisäksi muun muassa laulut Jeesuksen Mummu sekä Matteus, Markus, Luukas ja mä.

  Mä=Juhani= Johannes = Giovanni...  Juice tapasi toisinaan vastata puhelimeensa Isä Giovanni. :wink:  :idea:

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Onko elämää 2008 herättäjäjuhlien jälkeen?
« Vastaus #7 : 29.07.08 - klo:22:44 »
Kyllä Pena niin siitä virrestä sanoit aika oikean aspektin... mutta kyllä Jumpun työ tekee paljon paremman siedettävyystilan armollansa...? toisaalta olen kuullut... ja kalistajalle, benkulle sekä Maunolle olen melkeinpä Leskis-fani. Terveisin Bossfani. :wink:
wilhelmi niskasen jäljillä