Kirjoittaja Aihe: Urheiluhullut 12. erä  (Luettu 38949 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Urheiluhullut 12. erä
« Vastaus #30 : 28.05.19 - klo:18:42 »
16.etappi tämänvuotisessa Giro di Italiassa oli antoisaa seurattavaa.
Yli 1850 metrin korkeuteen kiipeäminen erotti kärjen joka piti loppuun saakka. Mäkikirikilpailun johdossa oleva Giulio Ciccone voitti, vaikka Astana-talli antoi ohjeita omalle Jan Hirtille jarruttelu-ohjeita.

En pidä näiden tallien kilpailupolitiikasta, mutta se on rahamaailman laki se.



Lopputulos:

28.05.2019 12:40, Lovere-Ponte di Legno (194.0 km, vuoristoetappi)
#

1.
Ciccone G.
Trek-Segafredo
5:36:24
2.
Hirt J.
Astana Pro Team
+0:00
3.
Masnada F.
Androni Giocattoli-Sidermec
+1:20
4.
Nibali V.
Bahrain Merida Pro CT
+1:41
5.
Carthy H.
EF Education First
+1:41
6.
Carapaz R.
Movistar Team
+1:41
7.
Landa M.
Movistar Team
+1:41
8.
Dombrowski J.
EF Education First
+1:41
9.
Caruso D.
Bahrain Merida Pro CT
+1:49
10.
Cattaneo M.
Androni Giocattoli-Sidermec
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Urheiluhullut 12. erä
« Vastaus #31 : 13.06.19 - klo:19:30 »
Criterium-pyöräilyjä olen katsonut muutamia etappeja, en aika-ajoja, ne ovat tylsiä.

Tänään on aikomus nähdä Timanttiliiga Oslosta. Saa nähdä voittaako uni vai kuka voittaa ?   :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut 12. erä
« Vastaus #32 : 13.06.19 - klo:20:10 »
Jep...Bisletin lähetystä meinaan myös katsoa, ehkä kokonaan.

Noora-Lotta tuskin voittaa...mutta Jakob Ingerbritsen mahdollisesti.   :023:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Urheiluhullut 12. erä
« Vastaus #33 : 14.06.19 - klo:08:20 »
Jaksoin puoliväliin. Warholmin juoksu jäi näkemätttä. :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Urheiluhullut 12. erä
« Vastaus #34 : 16.06.19 - klo:01:04 »
Kävin vielä eilen illalla fillaroimassa 30km lenkin, ajan kanssa ja sähkön avustamana sekin onnistuu.
Stadin rantoja kierrellen hitaasti ja fiilistellen kilsat tuli täyteen, mittaan matkat "sport trackerilla". Kyllä tää sähköfillari on tosi hyvä peli, kun luomulla ei enää matka taitu niin sähkö tulee mukaan.
Josku aiemmin kirjoitin sähköpotkulaudoista ja kaupunkipyöristä, että ne on muuttanut liikkumis kulttuuria, ja että se on nyt niinkuin flipperissä ajaisi, näitä vehkeitä sinkoaa jostain ihan käsittämättömistä paikoista esiin ja niitä jätetään mihin sattuu ja miten sattuu.
Nyt la illalla fillaroidessani huomasin vielä ilmiön mihin en ole aiemmin tutustunut, nuoret "daamit" 14-16v ajelevat suurehkoissa ryhmissä ja huutelevat ohikulkijoille "mitä sattuu", onhan se hauskaa kun jaksaa ottaa huumorilla, mutta kyllä meno on niin päätöntä että voi pojat. Tuskin kaikkien nuorten vanhemmat tajuavat mitä kustantavat, kun puhelinlaskuja maksavat.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Urheiluhullut 12. erä
« Vastaus #35 : 16.06.19 - klo:13:34 »
Donpater nyt vähän setäilee :)

Nuoret naiset porukassa on aina outoja.

Itte ostin ensin vaa an ja nyt sitten het tilasin Kärkkäiseltä motorisoidun juoksumaton.
Sillä aattelin kävellä tunnin päivässä, josko auttaisi outokummun hävittämis operaatiossa.
Tänään paastossa ja muuten olen kokeillut Atshii paastoa jossa syödään kaikkea paitsi hiilareita ja sokeria.

Voimathan toi paasto vie, mutta se mikä voimista puuttuu, niin sisulla korvataan ja sitähän löytyy.
Tik toc.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Urheiluhullut 12. erä
« Vastaus #36 : 18.06.19 - klo:01:32 »
Ok täälä setämies taas skrivaa, mut pakko on ollut suunnata jo fillarireissut landelle ku jengii on niin "simona" vakio reitilläni.
Olen uskaltautunut jo Haltialan kotieläin museoon tms. asti, ja tarkoitus on laajentaa "reviiriä" lähes pakana-alueille asti :118:.
En tosin tiedä kuinka pohjoisessa raja kulkee, pitää varmaan kuuklettaa pakanamaan kartta kuukkelista.
Ei meikäläisessä ole kuitenkaan marttyyri-ainesta, joten on hyvä tietää rajansa  :109:.
Kokemuksesta tiedän että Porvoo on mulle jo liian kaukana, kyllä sinne pääsee fillarilla, mut takastuloon on keksittävä joku muu keino. Ehkä Ruunegreeni olis hyvä vaihtoehto kunhan aikataulut ottas selville   :icon_wink:.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Urheiluhullut 12. erä
« Vastaus #37 : 18.06.19 - klo:09:00 »
Paasto vie voimat, tiedän kokemuksesta. Tällä iällä en harrasta sitä. Ennen olin kranttu, että maagista lukua 25 en ylittäisi.

Porvoon mitalla? paljonko se on, tai mitä tarkoittaa?

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut 12. erä
« Vastaus #38 : 22.06.19 - klo:22:41 »
Paasto todiaan vie voimat, mutta notkeutta se tuo lisää. Sulkapalloa ihan onnistuneesti olen pelannut paastotessakin, ja on tuntunut että  sen minkä kestävyydesdä häviää, sen koordinaatiossa voittaa.

Juhannuksen penkkiurheiluna olen seurannut moniotteluita Ranskasta. Vähän hankalaa kun en kieltä ymmärrä. Nafi Thiam hyppäsi korkeutta 202, mikä on ottelussa maailmanennätys ja korkeudesakin kauden toiseksi paras tulos. Huomenna jännään jatkuuko sarja yhtä hyvänä eli syntyisikö uusi Euroopan ennätys. Se vaatisi kyllä täydellistä onnistumista.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Urheiluhullut 12. erä
« Vastaus #39 : 24.06.19 - klo:17:53 »
Ok täälä setämies taas skrivaa, mut pakko on ollut suunnata jo fillarireissut landelle ku jengii on niin "simona" vakio reitilläni.
Olen uskaltautunut jo Haltialan kotieläin museoon tms. asti, ja tarkoitus on laajentaa "reviiriä" lähes pakana-alueille asti :118:.
En tosin tiedä kuinka pohjoisessa raja kulkee, pitää varmaan kuuklettaa pakanamaan kartta kuukkelista.
Ei meikäläisessä ole kuitenkaan marttyyri-ainesta, joten on hyvä tietää rajansa  :109:.
Kokemuksesta tiedän että Porvoo on mulle jo liian kaukana, kyllä sinne pääsee fillarilla, mut takastuloon on keksittävä joku muu keino. Ehkä Ruunegreeni olis hyvä vaihtoehto kunhan aikataulut ottas selville   :icon_wink:.

Öppiksen pohjoisin paikka missä koskaan käynyt taitaa olla Pohjois Haaga?
Tik toc.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut 12. erä
« Vastaus #40 : 24.06.19 - klo:18:12 »
Meniköhän ihmiset sekaisin? Muistelen että asuisin Tampereella. Nyt olen käymässä Virroilla, se on pohjoisempana.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Urheiluhullut 12. erä
« Vastaus #41 : 24.06.19 - klo:18:24 »
Meniköhän ihmiset sekaisin? Muistelen että asuisin Tampereella. Nyt olen käymässä Virroilla, se on pohjoisempana.

Just, Don Pater olikin Snadi kundi stadin.
Tik toc.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut 12. erä
« Vastaus #42 : 26.06.19 - klo:20:52 »
Pientä hengähdystaukoa penkkiurheilijalla....

Noteerasin pitkästä aikaa Tour de francen lähestymisen, tulostin jopa aikataulun...
josko vuorietappeja edes saisin katsottua....R-m kertonut paljon pyöräilystä...
ehkä sain tartunna.. :icon_biggrin:     ...ainakin maisemien katseluun...
Siitä ole kärryillä että Chris Froome ei tänä vuonna osallistu.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Urheiluhullut 12. erä
« Vastaus #43 : 27.06.19 - klo:08:07 »
Kyllä Froome on mukana, mutta säästeliäästi vielä enne Tour de France a.

Tästä näkee suurimpien kisojen menossa olevat ja menneet kilpailut. Nyt ei ole mitään , eilen ilmoitettiin ettei ole 7 päivään kisoja.

https://www.livetulokset.com/pyoraily/


Eurosportista näkyy mitä se näyttää:

https://www.eurosport.fi/tvschedule.shtml
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut 12. erä
« Vastaus #44 : 01.07.19 - klo:23:43 »
Äh, unohdin Wimbledonin... Cori Gauffin ja Venus Williamsin ottelu olisi kiinnostanut. Ehkä sen joskus vuosien päästä pystyy näkemään jostakin. Ottelun jälkeen Cori kiitti Venusta kaikesta mitä tämä on tehnyt tenniksen eteen. Kohtelias teini  :023:
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.