Kirjoittaja Aihe: Riivatun rakkineet osa 2  (Luettu 42632 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #105 : 12.07.11 - klo:19:57 »
Onko sinulla media playeriä tai muuta vastaavaa musiikkitiedostojen soitto-ohjelmaa?
Sellaisia voi ladata suoraan netistä.
Googleta download media player for windows jos käyttöjärjestelmäsi on (windows + versio)
Elämä on kemiaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #106 : 12.07.11 - klo:20:03 »
Onko sinulla media playeriä tai muuta vastaavaa musiikkitiedostojen soitto-ohjelmaa?
Sellaisia voi ladata suoraan netistä.
Googleta download media player for windows jos käyttöjärjestelmäsi on (windows + versio)

Suosittelen VLC playeria. Se on ilmainen ja Hollantilaisen yliopiston tekemä. Soittaa melkein mitä tahansa. Jos se ei auta niin pyydä lisää soitto-ohjelmia, niitä riittää.
« Viimeksi muokattu: 13.07.11 - klo:09:33 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #107 : 13.07.11 - klo:07:28 »
Kiitos!   :icon_biggrin:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #108 : 13.07.11 - klo:18:21 »
Suosittelen VLC playeria. Se on ilmainen ja Hollantilaisen yliopiston tekemä. Soittaa melkein mitä tahansa. Jos se ei auta niin pyydä lisää soitto-ohjelmia, niitä riittää.
Itse olen käyttänyt VLC Player:a Elisa Viihde tallenteiden katseluun.
Oma määritelmäni ohjelmalle on: melkein soittaa mitä haluat! Pientä ongelmaa on ollut silloin tällöin.

Luulin, että ohjelmaa ylläpitää Videolan.org-niminen talkooporukka. Viime aikoina bugikorjaukset ovat tulleet hitaasti, jos ollenkaan.

Mac-käyttäjänä soitan musiikit iTunesilla.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #109 : 13.07.11 - klo:20:16 »
Itse olen käyttänyt VLC Player:a Elisa Viihde tallenteiden katseluun.
Oma määritelmäni ohjelmalle on: melkein soittaa mitä haluat! Pientä ongelmaa on ollut silloin tällöin.

Luulin, että ohjelmaa ylläpitää Videolan.org-niminen talkooporukka. Viime aikoina bugikorjaukset ovat tulleet hitaasti, jos ollenkaan.

Mac-käyttäjänä soitan musiikit iTunesilla.

Olet oikeassa porukan suhteen, mutta se on osa Hollantilaista yliopistoa. Minulle tulee aika tiheästi korjauksia. Käy päivittämässä heidän sivuillaan. Filehippo.com issa näkyy päivityshistoria. Huomasin, että minulla ei ollutkaan viimeinen versio, mutta nyt on. 
Minullla on johtuen Elisan kaapeliTV:stä 100/5M liittymä, mutta meillä ei kukaan rakasta viihdettä, mieluummin Travel tai National Geographic kanava
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Mettiintynyt

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 97
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #110 : 14.07.11 - klo:00:22 »
Vanhemmassa Macissani (Tiger) VLC toimii hyvin, joskin latautuminen kestää videon alussa kauan.  Uudemmasta koneesta (Snow Leopard) jouduin poistamaan VLC:n parin päivän kokeilun jälkeen, koska ääni oli suttuinen ja kaikuinen.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #111 : 14.07.11 - klo:09:31 »
Vanhemmassa Macissani (Tiger) VLC toimii hyvin, joskin latautuminen kestää videon alussa kauan.  Uudemmasta koneesta (Snow Leopard) jouduin poistamaan VLC:n parin päivän kokeilun jälkeen, koska ääni oli suttuinen ja kaikuinen.
Yhdellä pojistani ja hänen vaimollaan on se iso 27tuuman IMac ja myös Mac:n läppäri, mutta en ole koskaan keskustellut tästä aiheesta. Samoin nuoremmalla siskollani ja hänen tyttärellään, mutta ei heidänkään kanssa ole tarvinnut puhua tästä, joten ei ole syntynyt kokemuksia. Meillä on koko suku nörttejä täynnä. Vanhempi siskoni tekee videoita ja hänellä on Windows kalusto.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Mettiintynyt

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 97
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #112 : 14.07.11 - klo:14:22 »
Yhdellä pojistani ja hänen vaimollaan on se iso 27tuuman IMac ja myös Mac:n läppäri, mutta en ole koskaan keskustellut tästä aiheesta. Samoin nuoremmalla siskollani ja hänen tyttärellään, mutta ei heidänkään kanssa ole tarvinnut puhua tästä, joten ei ole syntynyt kokemuksia. Meillä on koko suku nörttejä täynnä. Vanhempi siskoni tekee videoita ja hänellä on Windows kalusto.

Pystyn katsomaan Macissa Windows-videot QuickTime Playerilla, jossa on Flip4Mac-liitännäinen.  Osasin tehdä myös Windows-koneella kaiken välttämättömän, mutta käyttöjärjestelmä (Millennium Edition) oli liian vaikea näin hajamieliselle ja kömpelölle ihmiselle.  Virhenäppäilyt ja -klikkaukset aiheuttivat pahoja takkuja ja umpisolmuja.  Mac on ystävällisempi.  Se ei suutu minulle.  Mac ei ole minulle itsetarkoitus eikä ideologinen valinta.  Se vain sopii parhaiten näin yksinkertaiselle käyttäjälle.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #113 : 17.07.11 - klo:20:25 »
Onko kenelläkään kokemusta Garmin nüvi -navigaattorista. Aikanaan yritin epätoivoisesti ladata siihen ilmaista päivitystä netin kautta ja sain lopulta heiltä cd:n sitä varten, kun mikään muu ei onnistunut. Tuolloin olisi ollut maksullisia päivityksiä tarjolla. Nyt yritin etsiä netistä maksullista päivitystä, mutta sivu on aivan ufo. En löydä sieltä yhtään mitään.

Kannattaisiko ostaa kokonaan uusi parempi navigaattori vai mitä tämän kanssa osaisi tehdä?
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #114 : 17.07.11 - klo:21:40 »
Minulla on vain kokemuksia TomTom:ista  eikä sen kanssa ole muuta ongelmaa kuin, että täytyy muistaa ottaa se sisälle että voi ladata.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #115 : 18.07.11 - klo:09:19 »
Onko kenelläkään kokemusta Garmin nüvi -navigaattorista. Aikanaan yritin epätoivoisesti ladata siihen ilmaista päivitystä netin kautta ja sain lopulta heiltä cd:n sitä varten, kun mikään muu ei onnistunut. Tuolloin olisi ollut maksullisia päivityksiä tarjolla. Nyt yritin etsiä netistä maksullista päivitystä, mutta sivu on aivan ufo. En löydä sieltä yhtään mitään.

Kannattaisiko ostaa kokonaan uusi parempi navigaattori vai mitä tämän kanssa osaisi tehdä?

Minulla on nyt menossa toinen Nüvi ja kohta ostan seuraavan. Garminin karttapäivityksiä näyttää saavan muistikortilla. Jos laite on korttipaikaton, kannattaa harkita vaihtoa sellaiseen, jossa on korttipaikka. Päivityskartta maksaa noin 50 euroa (esim. Verkkokauppa.com), perusnavigaattoreiden tarjoushinta on satasen paikkeilla. Maksoin navigaattorista muutama vuosi sitten satasen. Nyt alkaa huomata kartan iän esim. pääkaupunkiseudun isojen liikennejärjestelyjen kohdalla, mutta maanteillä mennään niin kuin ennenkin. Laitteessani on myös liikennetiedotusten vastaanotto (Destia, tietyöt ym.), mutta se antaa erittäin epäluotettavaa tietoa. Esim. Porvoonväylän se on väittänyt olevan poikki Sipoonlahden kohdalta jo pitkään ja tarjonnut kiertoteitä. Poikki se onkin, mutta vain yksi ajorata kerrallaan. Myös Viitostien korjauksista Pertunmaan tienoilla tuli ihan höpöhöpötietoa.

Aikoinaan minulla oli kokeiltavana TomTom, mutta päädyin toiseen merkkiin. Miksi? Siksi että maantiellä Tomppa ei suostunut näyttämään yleiskuvaa, vaan zoomasi kartan aina niin, että näkyi vain pohjaväri ja punainen viiva, ei lainkaan ympäröivää aluetta. Maantieajossa tuollainen on nollan arvoista informaatiota, kun haluaisi seurata suunnilleen, missä mennään. Garmin teki silloinkin niin kuin käyttäjä halusi. Ehkä TT:n laitteet toimivat nyt fiksummin. 

Mt

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #116 : 18.07.11 - klo:09:37 »
Minulla on nyt menossa toinen Nüvi ja kohta ostan seuraavan. Garminin karttapäivityksiä näyttää saavan muistikortilla. Jos laite on korttipaikaton, kannattaa harkita vaihtoa sellaiseen, jossa on korttipaikka. Päivityskartta maksaa noin 50 euroa (esim. Verkkokauppa.com), perusnavigaattoreiden tarjoushinta on satasen paikkeilla. Maksoin navigaattorista muutama vuosi sitten satasen. Nyt alkaa huomata kartan iän esim. pääkaupunkiseudun isojen liikennejärjestelyjen kohdalla, mutta maanteillä mennään niin kuin ennenkin. Laitteessani on myös liikennetiedotusten vastaanotto (Destia, tietyöt ym.), mutta se antaa erittäin epäluotettavaa tietoa. Esim. Porvoonväylän se on väittänyt olevan poikki Sipoonlahden kohdalta jo pitkään ja tarjonnut kiertoteitä. Poikki se onkin, mutta vain yksi ajorata kerrallaan. Myös Viitostien korjauksista Pertunmaan tienoilla tuli ihan höpöhöpötietoa.

Aikoinaan minulla oli kokeiltavana TomTom, mutta päädyin toiseen merkkiin. Miksi? Siksi että maantiellä Tomppa ei suostunut näyttämään yleiskuvaa, vaan zoomasi kartan aina niin, että näkyi vain pohjaväri ja punainen viiva, ei lainkaan ympäröivää aluetta. Maantieajossa tuollainen on nollan arvoista informaatiota, kun haluaisi seurata suunnilleen, missä mennään. Garmin teki silloinkin niin kuin käyttäjä halusi. Ehkä TT:n laitteet toimivat nyt fiksummin. 

Mt

Kyllä minun tomTomit ovat aina näyttäneet ympäristön. Kartat ovat hauskoja, kun ajat nelostietä pitkin peltoa uusituilla osuuksilla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #117 : 18.07.11 - klo:09:45 »
Kiitos tiedoista! Täytyypä käydä ostamassa uusi muistikortti, koska sellaiselle löytyy paikka meidän navigaattorista. Löysin eilen lopulta senkin maksullisen päivityksen netistä, mutta kone oli sitä mieltä, että siirtonopeus voi juuri riittääkin, mutta vähän kiikun kaakun. Sitten kun olisi pitänyt laittaa numerot Visa-kortista, minulla tuli semmoinen olo, että uskaltaakohan tuohon laittaa mitään ja se jäi siihen.

Kerronpa sitten myöhemmin miten kävi. Toivottavasti ei yhtä pitkän kaavan mukaan kuin alkuperäinen päivitys.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #118 : 18.07.11 - klo:18:06 »
Kiitos tiedoista! Täytyypä käydä ostamassa uusi muistikortti, koska sellaiselle löytyy paikka meidän navigaattorista.

Kannattaa ottaa kauppaan se navigaattori mukaan, näyttää se myyjälle ja sanoa, että tähän karttapäivitys. Silloin myyjän velvollisuus on varmistaa, että päivitys sopii kyseiseen laitteeseen. Tämä helpottaa mahdollisten ongelmien selvittelyä. Jos kuluttaja valitsee tuotteen omin neuvoin, esim. yhteensopivuusongelmista ei voi syyttää tuotteen myyjää.

Mt

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Riivatun rakkineet osa 2
« Vastaus #119 : 18.07.11 - klo:23:54 »
Soitin liikkeeseen ja kuulin, että meidän Garmin on niin vanha, ettei siihen saa muistikortilla karttapäivitystä. Soitin Garminin tukeen ja kuulin sieltä, että mokkulayhteydellä ei kannata yrittää päivittää netistä karttoja Garminiin, koska se yhteys pätkii aina ja pahimmassa tapauksessa voi käydä niin, että navigaattorista häviävät nekin alkuperäiset kartat. Tähän meidän malliin on kuulemma ainoa keino saada päivitykset imuroimalla netistä. Soitinpa yhdelle tutulle, jolla on langallinen nettiyhteys ja kysyin, voisinko käyttää sitä. Enpä voi, joten se siitä.   

Soitin sukulaiselleni ja kysyin, millainen navigaattori hänellä on ja miten hän päivittää sen. On kuulemma semmoinen, että sitä ei päivitetä mitenkään. Kun hän aikansa on käyttänyt sitä, hän heittää sillä vesilintua ja ostaa uuden. Jee! Nykyisellä navigaattorilla hän oli peräkärryn kanssa kiertänyt Kaivopuistoa tunnin ja ajanut lopulta umpiperälle. Hänen perässään oli tullut toinenkin tyyppi ja kuinkas muuten kuin peräkärryn kanssa. Molempien oli pitänyt irrottaa kärry auton perästä, jotta saivat sen käännetyksi ympäri. 

Garminin neuvonnasta kertoivat, että heille tehdään karttapäivitykset neljästi vuodessa. Hah hah, haistakoot...!!!
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.