Kirjoittaja Aihe: Suomen presidentin vaalit osa , olikohan kolme. No uusi mies turhaan virkaan k  (Luettu 7954 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22080
Demokratia saattaa tuntua käsittämättömältä varsinkin silloin, jos yhteinen päätös on vastoin omia intressejä.

"Yhteinen päätös" tarkoittanee vaalitulosta. Jos käy ilmi, että vaalien voittaja toimiikin vastoin niitä lupauksia, joilla on saanut äänestäjät puolelleen, demokratiaan kuuluu oikeus ottaa voimakkaasti kantaa. Nythän se on todellisuutta meilläkin. Se saattaa tuntua käsittämättömälta niistä, joiden intressejä hallitusvastuuseen päässeet ajavat.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Sananvapaus on myös arvostamani oikeus.
Tämä tarkoittaa sitä, että vallanpitäjiäkin saa kritisoida aiheesta ja myös aiheetta.
Näin on hyvä.



Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1567
  Trumpin on todettu valehdelleen tuhansia kertoja julkisesti, puheissaan & kirjoituksissaan. Miehestä aistii nopeasti sen ettei hän ole eettisyyden eturintamassa. Siksipä Kyöstin "trumpittelut" tuntuvat käsittämättömiltä.  :kahvi:
Minä myös pidän Kyöstiä fiksuna ja hyviä tapoja kunnioittavana miehenä, mutta myönteistä suhtautumista Trumpiin en ymmärrä?

Trump, joka röyhkeänä, petollisena, armottomana ja käytökseltään kuvottavana johtajana lumoaa taas suurin joukoin seuraajiaan, että hänet rikoksistaan ja tekemisistään huolimatta tullaan ehkä valitsemaan USA:n presidentiksi. :100:
Ei puutu enää kuin se, että Trump julistautuisi maailmalle antikristuksena.  :097:
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33814
Mahtava visio !

Kyösti taitaa olla samaa 'herätysliikettä' kuin Mr. Trump.  Ainakin Trump esittää olevansa uskovainen ja sen todistuksena on heiluttanut Raamattuakin. Siis Päivi Räsäsen kanssa samaa joukkoa.

Trump´lle sananvapaus toteutuu juuri kuten Mörtti kuvaili. Viimeisin kuuluminen on kun hän haukkui oikeuden tuomarin. Mr. Trump katsoi oikeudekseen lähteä ulos oikeussalista kesken istunnon.
Luonnevikainen narsistihan hän onkin. Ei siis Kyösti.

Kyösti, onko sinulle tärkein asia kaikessa uskonnollisuus ? Entä muut arvot elämässä ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
 
   Tuppi on nokipoika kaiman rinnalla.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8405
Kävin tänään vääntämässä sen kasin. Kyllä vähän oli kuin ruton ja koleran väliltä olis pitänyt ratkaisu tehdä.

Olisin voinut kyllä piirtää keskisormenkin, mutta kasi nyt tuli.

Kokoomusta vastaan ei paljoakaan, mutta se vatsastapuhujan nuken äänestäminen oli aika vaikeaa.

Rehn näin jälkikäteen ajatellen olisi ollut noista ns, miehistä paras.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Kyösti, onko sinulle tärkein asia kaikessa uskonnollisuus ? Entä muut arvot elämässä ?

Ensimmäiseen kysymykseen on vaikea vastata, kun en tiedä mitä tuossa nimenomaisessa kohdassa termi ”uskonnollisuus” tarkoittaa.
Kun sitten keskitytään puhtaasti maallisiin arvostamiini asioihin, niin niitä on mm. seuraavat:
- sananvapaus
- sietokyky sille, jos joku paheksuu minun elämäntapaani, tai jotain osaa siitä, joka on minulle tärkeää
- ymmärrys, että yleensä läheltä näkee yksityiskohdat paremmin, kuin kaukaa ja kaukaa monesti näkee kokonaisuuden paremmin, luin läheltä
- vapaus uskoa, kuten uskoo
- ei käytä mitään yliluonnollista kykyä, jonka avulla sitten julkaisee negatiivista aineistoa toisella tavalla uskovasta
- kritisoi asioita ja mieluiten käyttäen loogisia perusteita
- ei kritisoi vastustajansa ulkonäköä eikä tee ulkonäöstä sellaisia johtopäätöksiä, että ulkonäkö vaikuttaisi hänen ajattelukykyynsä negatiivisesti.
- ottaa esille myös toisin uskovien hyviä puolia julkisesti, eli on siis realisti, eikä oman maailmankuvansa sokaisema
- ei anna oman uskomusmaailmansa sihahtaa sillä tavalla päähän, että reaalimaailma vääristyy

Tässä siis muutamia hyvinä pitämiäni asioita.



« Viimeksi muokattu: 03.02.24 - klo:13:38 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33814
En nyt ryhdy opettamaan mikä on uskonnilsen  ja uskovan ero. Ajattele itse.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
En nyt ryhdy opettamaan mikä on uskonnilsen  ja uskovan ero. Ajattele itse.

Itse ajattelisin, että mitä ikinä niillä tarkoitatkin, niin molemmat ominaisuudet voivat kuulua samaan ihmiseen.
Toki, voihan olla, että määrittelet nuo sanat niin, että ihminen voi kuulua vain toiseen tai ei kumpaankaan.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Ovatko minun kirjoitukseni suuttumusta aiheuttavia?
Voin yrittää tehdä parannusta, jos ne kohtuuttomasti harmittavat.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33814
En ole sinuun suuttunut. Ajattelen vain kuinka ymmärrät asioiden ja toisten erot.

Mitään parannusta ei tarvita ainakaan minun suuntaan. Luulen että vähän nautin kun saan väitellä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Mitään parannusta ei tarvita ainakaan minun suuntaan. Luulen että vähän nautin kun saan väitellä.

Kuulostaa hyvältä.
Minulla on välillä ollut mielessä, että en kovin iloinen ole, jos kohtuuttomasti lisään taakkaa muille.
Monella voi olla jo sitä taakkaa riittämiin omastakin takaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33814
Eiköhän jokaiselle anneta taakka sen mukaan mikä on kantokyky.

Annetaan taakkamme Hänelle joka koko maailman taakat kantaa ja kestää. :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33814
Mahdoitko viitata omaan taakkasi , siksikö tarvitsit taksin kiireesti ?   :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Mahdoitko viitata omaan taakkasi , siksikö tarvitsit taksin kiireesti ?   :eusa_pray:

En viitannut omaan taakkaani vaan foorumilaisten mahdollisiin taakkoihin.

Asiasta toiseen:
Olin kaatunut polkupyörällä viikkoa ennen joulua.
Sormi kipeytyi, mutta en välittänyt siitä.
Kului lähes kuukausi, niin otin yhteyttä työterveyteen ja otin päivän viimeisen lääkäriajan.
Lääkärikäynnit jälkeen minut ohjattiin röntgenkuvaukseen.
Parin päivän päästä lääkäri soitti ja kertoi pienestä murtumasta sormessa.

Minun piti varata aika käsikirurgille, hän kertoo, mitä tehdä.
Sain sitten lopulta aikaiseksi varattua ajan.
Niitä ei ollutkaan niin, että varaa vain seuraavalle päivälle. Lopulta sitten viime viikon perjantaina minulla oli aika viikon päähän perjantaille, eli eiliselle. En halunnut enää viivytellä ja odottaa, vaan päätin pitää tuon ajan, vaikka olikin lakko.
Käsikirurgi otti jonkun jäätelöpuikon  näköisen, leikkasi siitä palan, laittoi sen sormen alle kipeään kohtaan ja kääri teippiä ympärille.
Kuukauden kuluttua menen vastaanotolle uudelleen.
Hän antoi minulle lähes kolme käätelöpuikon näköistä juttua mukaani, niin voin vaihtaa tuota viritelmää halutessani. Apteekista on tuotu minulle sopivaa teippiä.