Kirjoittaja Aihe: Suomen presidentin vaalit osa , olikohan kolme. No uusi mies turhaan virkaan k  (Luettu 5131 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Aiheeseen, siis edellä mainittuun olleeseen aiheen kyselyyn kenestä Suomen presidentti, niin minun tilastolliseen tietämykseen ei oltu oikein tyytyväisiä.

No myönnän, että oli lennokasta tekstiä, kun mainitsin somalien työttömyysluvun olevan 89% ja oliko mamujen noin muuten suuri.
No öppiäinen viherpiipertäjänä ja toinen vihreä pena olivat jyrkästi erimieltä ja puollustivat mamujen työllisyyden olevan huomattavasti korkeampi.

Sitten oli jotain viisasta mainintaa Jussi Halla Ahosta.
- En nyt muista olikohan kuinka monta punnerrusta Jussi jaksaisi tehdä, no ei mutta saman arvoista ei itse miehen sanomisiin keskittymistä.

Itse ajattelin äänestää Urpilaista, mutta nyt negatiivisten äänien takia Jussille taidan häntä äänestää, kun kiusattujen puolta olen muutenkin.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
No öppiäinen viherpiipertäjänä ja toinen vihreä pena olivat jyrkästi erimieltä ja puollustivat mamujen työllisyyden olevan huomattavasti korkeampi.

Ei ollut mielipiteestä kysmys vaan oikean tiedon hakemisesta. Tilastokeskushan näitä prosentteja laskee kokemuksella ja ammattitaidolla.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Voinen olla väärässä.

Minun faktojeni mukaan.
Keskiverto perhe, vaikka somalialaisia tai muslimeja lähi idästä.

13 lasta, joista yksi lääkäri, 2 sairaanhoitajia ja muut lapset opiskelemassa, joista joistakin tulee jenginuoria, kun varastavat ja tuhoavat huumerikoksilla ja yksi heistä ehkä raiskauksilla tai sella ihmisen.

Lääkääri someai edes auttaa ja kuten sairaanhoitaja somalit ihmisiä jonkin verran, mutta kauhutasapainoa kun mietitään, niin kaksi sairaanhoitajaa, 2 bussikuskia ja yksi kaksi lääkäriä perheestä eivät tuo yhteiskunnalle hyötyä vaan tappiota.

Lisäksi tulee uskonnolliset ja moraaliset asiat jotka muuttuvat, osin hyvään osaan huonoon suuntaan.

Esimerkkiperheeni on 13 lapsinen perhe toisesta maasta.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Minun faktojeni mukaan.

Mistä olet nämä faktasi saanut? Millä perusteella tällainen perhe olisi keskivertoperhe?

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1565
Faktantarkistajana googlaan usein väitteiden todenmukaisuutta, jotka yrittävät mustamaalata ja luoda lisää ennakkoluuloja esim. maahanmuuttajia kohtaan. Rasistisessa Suomessa työllistymisen suurin este on maahanmuuttajatausta, vähemmistöön kuuluminen, ikä ja jopa joissain takapajuloissa tieto, että mitä poliittista puoluetta henkilö kannattaa.
Kun Suomesta löytyy vielä liian paljon rasistista ja nuivaa suhtautumista eri väestöryhmiä kohtaan, niin menetämme valtavan työvoimapotentiaalin ja osaamisen eri aloilla.

Joka toinen työvoimaan kuuluva somalialainen on työtön. Somalialaisten työttömyysaste Suomessa on korkea, se on lähes 55 prosenttia.
https://yle.fi/a/3-9783136

Maahanmuuttajien työmarkkina-asema valtaväestöä heikompi
Ulkomaalaistaustaisten työllisyysaste on noin 10–15 %-yksikköä matalampi ja työttömyysaste noin 5–10 %-yksikköä korkeampi kuin suomalaistaustaisilla. Vuoden 2019 lopussa ulkomaalaisia työttömiä työnhakijoita (ml. lomautetut) oli työnvälitystilaston mukaan 27 759 eli hieman alle 11 % kaikista työttömistä työnhakijoista.
https://kotoutuminen.fi/maahanmuuttajien-tyomarkkina-asema
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33745
Minäkin olen 'faktantarkastaja' sen Matti tuntee päivittäin nahoissaan. Hän vetäisee lonkalta totena milloin mitäkin, Kysymys ei ole muistamattomuudesta vaan halusta tietää.
Häntä suututtaa kovasti kun etsin oikean tiedon milloin mistäkin ja osoitan se hänelle.

Vaikka olen suvaitsevainen, vilkas ja seurallinen, olen myös tosikko. Totuutta ei pidä esittää muuna. Ei sovi myöskään pelleillä tosiasioiden kanssa.

Huumori on oma lajinsa, ja siitä mie tykkään.

 :023:
Nää on näitä persoonallisuuseroja, tai piirteitä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33745
Ensiksi vastustan aloittajan ilmaisua että presidentin virka olisi turha !

Katselin uutisia vaalitilaisuuksista.  Halla-ahoa luonnehdittiin kultti-hahmoksi. Hyvin havaittu, mutta mikä on se hänen kulttinsa ? Voi olla mikä vaan, en luota hänen rehellisyyteensä.

Jos hän pääsisi presidentin vastuulliseen virkaan, voisi vähitellen kelkka kääntyä vaikka mihin.

Samaa on nähty esim. Venäjällä, Unkarissa, Turkissa, ehä Netanjahun Israelissakin. Sekä Trumpin ollessa Yhdysvaltojen presidentti.

On kummallista että amerikkalaiset eivät välitä siitä vaikka Trump olisi tehnyt rikoksiakin. Siellä pitäisi tietämäni mukaan olla demokratia.

Venäjä on pelkkä diktatuuri jossa toisin ajattelijat tapetaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Siitäkin voisi närkästyä, että otsikossa puhutaan uudesta miehestä virkaan. Onhan meillä kolme naistakin ehdokkaina. Muistan, miten Helvi Sipilän ehdokkuus oli vuonna 1982 iso uutinen. Sittemmin meillä on ollut nainen presidenttinäkin. Ovatko naisehdokkaat nyt niin luonnollinen asia, ettei heidän naiseuttaan edes huomata?

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Halla-aho ottaa kovan loppukirin! Olisihan tuo tavallaan hauskaa, jos onnistuisi pudottamaan kakkoskierrokselta isolla rahalla kilpailevan Stubbin. (Ja miksi Stubbin eikä Haaviston - no siksi, kun Haaviston kannattajilta Halla-aholle tuskin ääniä valuu.)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33745
Luin aamulla lehdestä ( IS  ehkä ) jutun jossa mainittiin ehdokkaisen julkkiskannattajat.
Selvä jako oli Pekan ja Alexin kannattajissa.  Pekalla oli suuri joukko maamme kulttuuri, taide, ja viihde-henkilöitä. Alexilla puolestaan rahakkaat urheilijat.

Halla-aho eikä harkimo ollut kerännytt kannattajalistoja.

Selvät makumieltymykset ovat nämä, ihmisyys / raha.

Emme ole vielä äänestäneet. Liikuntaesteisinä emme voi mennä Holman Prisman kontille, siellä seirotaan jonottamassa ulkona. Aiemmin oli kovaa pakkasta, eilen tihuutti räntää ja vettä. Tänään on lopputungos. Ei, ei, ei se meille sovi.
Mutta sunnuntaina, jos on sopiva sää ja sellainen vuorokaudenaika ettei olisi tungosta saattaisimme muutaman minuutin voida istua rollaattoriemme päällä ja odottaa.

Jos emme onnistu, niin olkoon sitten niin ! Olen antanut ääneni kuulua täällä, ja muuallakin.

Olen hyvillä mielin suomalaisten lisääntyneen ihmisyyden vuoksi. Vieläkin on kai muutamia joille homo ei ole ihminen.

Olisi jo aika saada ensimmäinen homopresidentti maahan. Piilohomo on jo ollutkin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vieläkin on kai muutamia joille homo ei ole ihminen.

Minun on vaikea uskoa tämän lauseen informaatiosisältöä.

Olisi jo aika saada ensimmäinen homopresidentti maahan. Piilohomo on jo ollutkin.

Kuka hän on tai oli?

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
On kummallista että amerikkalaiset eivät välitä siitä vaikka Trump olisi tehnyt rikoksiakin. Siellä pitäisi tietämäni mukaan olla demokratia.

Jos Trumpista tulee presidentti, niin se johtuu juuri demokratiasta.
Ehkäpä amerikkalaiset seuraavat tilannetta katsomon etuosasta ja tietävät jotain sellaista, jota me takarivin seuraajat emme näe.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33745
Minun on vaikea uskoa tämän lauseen informaatiosisältöä.

Kuka hän on tai oli?

Kyösti, kirjoittamani ei ole informaatiota, vaan omia ajatuksiani.

Etkö ole kuullut tai lukenut mitä Mannerheeim teki jo kadettiaikanaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Siitä olen kyllä kuullut, että ainakin ihmiselämän alkupäässä olevia jotkut tahot Suomessa eivät pidä ihmisinä ollenkaan.
En kuitenkaan usko, että Suomessa kukaan määrittelee ihmisyyttä seksuaalisen suuntauksen perusteella.
Mielelläni otan vastaan lisätietoa ja kenties joudun muuttamaan kantaani.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Siitä olen kyllä kuullut, että ainakin ihmiselämän alkupäässä olevia jotkut tahot Suomessa eivät pidä ihmisinä ollenkaan.

Kysymys ei taida liittyä presidentinvaaliin. Onhan se silti mielenkiintoinen: Milloin ihmisyys alkaa? Onko alkio ihminen? Onko hedelmöitynyt munasolu ihminen? Tästä voisi keskustella toisaalla.