Kirjoittaja Aihe: Nyt 21  (Luettu 24852 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nyt 21
« Vastaus #90 : 17.10.19 - klo:17:40 »
Sääli, sillä olipahan pitkä yö edessä. Jospa kuitenkin jossain vaiheessä pääsit uneen.

En mie päässyt mutta seuraavan yön nukuin sitte niin tehokkaasti että oli varhennettava siilien ruokintaa, hyvänyön toivotusta kun ovat tottuneet:  Vastauksena kuului pelkkä vihainen thuhuh?  Uh!!? ja omat lääkkeet oli otettava etuajassa vaikka ei sunkan sen ole niin tarkkaa, kun en itselleni tuhise että mitäs tulit herättämään. 

Sitten taas valvoin, mutta se nyt meni kun tunsin että vain kurkku tässä kipeytyy ja tautia pukkaa, mutta kotona voidaan hyvin, ehkä sain itseltäni anteeksi että Marja minuun niin suuttui. Tulee uusia marjoja, eikä hän ollut ainoa.  Pelästyin vain, olen  civiilissä arempi kuin tänne kirjoittajasta luulisi.  Mietin, tuntisiko nämä kaksi Leenaa toisensa jos kohtaisivat ja oikein juttelisivat. 

Juuri tasan nyt mietin muuttamista tienoille, jossa ei odotettavissa ole montaa vesisadekuukautta, tiedän sen unelmaksi kun oma väki on täällä ja toisin ajoin minua tarvitsee, mutta unelmoida saa, niin ajattelen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 21
« Vastaus #91 : 17.10.19 - klo:18:01 »
 :039:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nyt 21
« Vastaus #92 : 17.10.19 - klo:18:20 »
Kiitos!  Tuo lämmitti, kuten kysymyksesi!   :039:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 21
« Vastaus #93 : 17.10.19 - klo:18:39 »
Kiitos itsellesi. Uniasiat ovat olleet minullakin taannoin mielen päällä. Nyttemmin olen vaikeuksistani yli päässyt.
Kirjoittaminen on minulla monisanaista, joten yksi kuva = tuhat sanaa. :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 21
« Vastaus #94 : 17.10.19 - klo:19:30 »
Olen Sauna-Majurina ja kuuntelin liian kauan Dallapeta. Aloitin lämmityksen asteluvusta 60 uudestaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Nyt 21
« Vastaus #95 : 18.10.19 - klo:19:17 »
Minäkin leikin tulella. Käynnistin kynttilälyhtykauden.  :113: (Kakku on kuvana, koska en pikaisella vilkaisulla löytänyt muista valmiiksi tarjolla olevista hymiöistä kynttilää.) Heijastinkauden aloitin jo hyvän aikaa sitten.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nyt 21
« Vastaus #96 : 18.10.19 - klo:20:09 »
Kuten! :icon_biggrin:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Nyt 21
« Vastaus #97 : 19.10.19 - klo:08:23 »
Matti lähti hirvimetsälle. Odotan Lottaa leipomaan ja valmistamaan ruokia kanssani.
Hän kävi kesällä 4-H:kerhon kokkikurssin. Hän on innokas emännänalku. Toinen onkin sitten aivan ' toista maata', kuitenkin yhtä rakas ja ihana.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 21
« Vastaus #98 : 19.10.19 - klo:14:23 »
Hirvimiehet ja-naiset ovat metsästyksen kovia "luita", porukalla mennään säässä kuin säässä kunnes esivallan määräämä kaatoluku on täysi.
Kirjoittelen Oulun asunnolla. Sain auringonkukansiemeniä erikoistarjouksena 25 kg:n säkin 17.95, joten ostin heti kaksi.
Hammasharjan akkua en vielä saanut. Nousuviikon keskiviikkona syömme kohortin lounaan, joten silloin yritän Akkutalosta saada sopivan. Tänään Akkutalo on suljettu, muuten olisi ollut 50 mm pituisia akkuja esillä, mutta koneeni on vanhaa mallia, johon sopii vain 42 mm akku.
Sadetta mä kuuntelen, joka yltyy vaan,,,,,

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Nyt 21
« Vastaus #99 : 19.10.19 - klo:14:56 »
Meidänkin jälkipiolvi on alkanut syöttää lintusia ja Klausia. Keskustelimme kuorellisten ja kuorettomien siemenien paremmuudesta. Olivat lukeneet, ja minäkin olen huomannut että valmiiksi kuorituissa on tapahtunut härskiintymistä kaupoissa ja varastoissa, joten ohjeistin että vain kuorimattomia ostavat. Klausille kelpaa edelleen leipä ja pähkinät. :icon_lol:

Odottelen hirvimiestäni ja käväisin pienellä lenkillä ja sitä totisesti tarvitsin ! Nyt kaksi viikkoa olen aamuin-illoin seisonut hellan, jääkaapin ja tiskipöydän äärellä ja vanha lonkkanivelvika on ärsyyntynyt. Kävellä pitäisi joka päivä,vaan tilanne on nyt ollut tämä. Pelkällä pasasetamolilla en nyt selviä, pitää voidella selkää Voltarenilla.

Ensi viikko on koululaisilla syyslomaa ja meillä omaa aikaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Nyt 21
« Vastaus #100 : 19.10.19 - klo:18:24 »

https://areena.yle.fi/1-4589816

Tuon kuuntelin, katselin, itku silmässä liikuttuneena....rukousaiheita on maailma täysi...
suosittelen isovanhemmillekin...kuunnelkaa...silittäkää ruuhkassa vaahtosammuttinen
kokoisia hiuksista....niin minä teen välillä... :eusa_pray:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 21
« Vastaus #101 : 20.10.19 - klo:14:54 »
Palasimme Kankaalaan. Kaikki talipallot olivat syödyt automaatista. Tikan ja harakan yhteistyötä varmaan. Pallo on liian hapras, että kestäisi tikan iskut. Eihän eväs turhaan ole mennyt, ei siitä ole kysymys, vaan tasaisesta kuluttamisesta eri lintulajien kesken.
Huomenna entraan koko automaattilaitoksen uuteen uskoon. Ai niin, talvirenkaatkin pitää vaihtaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 21
« Vastaus #102 : 21.10.19 - klo:11:41 »
Talvirenkaat vaihdoin, mutta kesärenkaitten pesu jää kesään  :003:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 21
« Vastaus #103 : 21.10.19 - klo:19:30 »
Vähäinenkin lumi jäätyy saunapolulle roustikoksi. Pitää astua vakaasti. Koivuilla lämpiää,,,,ne mustat urut.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Nyt 21
« Vastaus #104 : 21.10.19 - klo:19:40 »
Olisikohan joku kiinnostunut sanaristikoista tänä tietokoneiden aikakautena?
Sain muutama päivä sitten kuulla minulle aivan uudenlaisista sanaristikoista, nimittäin japanilaisista.
Ei tarkoiteta tällä kertaa sudokua.

Tällaista.

https://www.lehtipiste.fi/806449.html

Klikkaamalla ristikkolehden kannen kuvaa, kuvan saa suuremmaksi.

Lopputuloksena tässä ei olekaan sanoja, vaan kuvia.

Ideana on, että väritetään ruutuja  ristikon sarakkeissa ylälaidassa ja vasemmassa laidassa olevien numeroiden mukaan.
Esim. 2 4 1 tarkoittaa, että kohdalla olevasta ristikon sarakkeesta tulee keksiä, mitkä kaksi, mitkä neljä ja minkä yhden ruudun värittää vaikkapa lyijykynällä mustaksi. Väritetyn ruutusarjan esim. kaksi ruutua jälkeen jätetään aina tyhjä ruutu ja sitten siirrytään seuraavaan, esim. tässä neljän ruudun värittämiseen. Jos onnistuu oikein tekemään, niin ristikkoon muodostuu jokun kuva.

Myös värillisiä ristikoita on olemassa ja kuulemma sellaisia tusseja on myytävänä, joiden jäljen voi pyyhkiä, jos tekee väärin.