Kirjoittaja Aihe: Päivän teksti 21  (Luettu 33549 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Päivän teksti 21
« Vastaus #75 : 18.01.15 - klo:14:56 »
Ja yksi hyvä kirja "Saat sen mistä luovut"

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti 21
« Vastaus #76 : 18.01.15 - klo:14:57 »
Ja se miten siunaus vaikuttaa, enentääkin sillä muistui mieleen kuinka Jeesus siunasi pienen pojan eväät, viisi leipää ja kaksi kalaa. Ja kuinka valtava määrä ihmisiä tulikaan ruokituiksi ja jäi vielä iso määrä tähteeksikin.

Ja se kuinka Sarpatin leskivaimo selvisi kuivan ajan yli kuolematta nälkään kun leipoi profeetta Elialle viimeisistä jauhoistaan ja öljytilkastaan.
Herättipä Elia vielä lesken pojan yliskammiossa kuolleustakin.

Tai kuinka profeetta Elisa neuvoi leskeä tipastaan öljyä laskemaan naapureistakin lainattuihin astioihin...ja sitä vaan riitti ja riitti ja näin leski sai velkansa maksetuiksi kun toimi niinkuin Jumalan mies Elisa oli ohjeen antanut.

Siunaus....se on käsittämätön asia.

Jaettu leipä, siunattu leipä, murrettu leipä, yhteinen leipä on elämän leipä joka pitää sisällään siunauksen.
Siunatussa ja jaetussa leivässä on elävä siunaus.
Näin ajattelen.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti 21
« Vastaus #77 : 18.01.15 - klo:15:02 »
  Mä vaan ajattelin että liika nuukuus ei ole hyväksi.

Niin, voi olla että ihminen käpertyy ja tavallaan näivettyy jos on ihan liian nuuka.
Saattaa ikäänkuin pitää käsiään nyrkissä ettei vain mitään tipu muille ja siten kuivettuu sisäisestikin.

Kyllä tarkka saa rahojensa kanssa olla, ei sillä...mutta jos vaikka lähetystyölle uhraa varojaan...Sana sanoo:

Saarn. 11:1
   
Lähetä leipäsi vetten yli, sillä ajan pitkään sinä saat sen jälleen.

Rukoillen ja työtä tehden ja leipänsä (Jokapäiväinen leipä kuin Isä meidän rukouksessa...olen ajatellut että se leipä...jokapäiväinen...kattaa kaikki elämämme osa-alueet)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti 21
« Vastaus #78 : 18.01.15 - klo:15:10 »
No jopas tämä alkoi puhutella.  :eusa_angel: :039:
Olikohan siunattu päivän sana ?
Kun poikii mulla ajatuksia...ja lainauksia.
Tämäkin:

Jes. 58:7
   
Eikö tämä: että taitat leipäsi isoavalle ja viet kurjat kulkijat huoneeseesi, kun näet alastoman, vaatetat hänet etkä kätkeydy siltä, joka on omaa lihaasi?
------------

ja Jeesus kertoo viimeisestä tuomiosta...niin siellä toiset vetoavat että mehän teimme sitä ja tätä ja toiset taas että emmehän mitään tehneet jne...ja ihmeellistä, juuri päin vastoin menee kuin olettaisi...toisille Herra sanoo menkää pois te Isäni....niin niin... ja toisille jotka eivät mitään tieneet teheensä Herra sanookin....tulkaa te isäni siunaamat...sillä...

Matt. 25:
32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
------------

Mitä olette tehneet yhdelle näistä vähemmistä veljistäni sen olette tehneet minulle (Jeesukselle) ja mitä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähemmistä veljistäni sen olette jättäneet tekemättä minulle (Vapahtajalle)

Ihmeellistä mutta totta.

Ihmeelliset ovat Herran tiet ja teot ja aivoitukset.
--------------

Tulipa pitkästi.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Päivän teksti 21
« Vastaus #79 : 18.01.15 - klo:15:13 »
Siunauksen lähteet on ihmeelliset, siunaus on ihmiselle tarkoitettu, joskus siitä
jotain ymmärrämme.. :eusa_pray: :039:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti 21
« Vastaus #80 : 18.01.15 - klo:15:15 »
 :eusa_angel: :039:

Joskus joku asiakokonaisuus alkaa kuin "virrata sisäisessä maailmassa" ja sitten siitä riittää juttua, kirjoitettavaa, ajateltavaa ja pähkäiltävää. Onkohan se joskus että Sana sen vaikuttaa, voi vaikka ollakin.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Päivän teksti 21
« Vastaus #81 : 19.01.15 - klo:11:38 »
Päivän Sana 19. tammikuuta 2015
Herra, minun Jumalani, sinua minä huusin, ja sinä paransit minut.
Ps. 30:2 KR33/38

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Päivän teksti 21
« Vastaus #82 : 19.01.15 - klo:11:43 »
Tuo teksti on niin totta monessa mielessä!
En muista mikähän Psalmi on kun sanotaan suunnilleen:
"Tässä on kurja, joka huusi, ja Herra kuuli..."
Ja eiköhän tämä ole joku pääsiäisajan virsikin, jota toistuvasti lauletaan
kun lähdetään yömessusta ulos....
Anteeksi...muistireppanani...mutta tällainen muistikuva on...ja mielessäni soi... :109:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Päivän teksti 21
« Vastaus #83 : 19.01.15 - klo:11:48 »
Tarkoitin virttä 90....ei se nyt kyllä sanoiltaan tähän osunut...mutta ajatuksena kylläkin.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Päivän teksti 21
« Vastaus #84 : 19.01.15 - klo:12:02 »
Psalmeja 18 ja 22 lueskelin...
Tuo etsimäni kohta on jossain muualla.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Päivän teksti 21
« Vastaus #85 : 19.01.15 - klo:12:08 »
Jep, löytyi...Psalmi 34:6....läheltä minun allekirjoitustekstiäni   :109:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Päivän teksti 21
« Vastaus #86 : 20.01.15 - klo:11:24 »
Päivän Sana 20. tammikuuta 2015
Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.
Ps. 91:4 KR33/38

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Päivän teksti 21
« Vastaus #87 : 20.01.15 - klo:14:19 »
Päivän Sana 20. tammikuuta 2015
Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.
Ps. 91:4 KR33/38
Hienoa runoutta ja miltei parasta... rukousta.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Päivän teksti 21
« Vastaus #88 : 20.01.15 - klo:14:33 »
Minäkin pidän kana-emo vertauksista.  Vai puhuuko psalmi kanahaukasta ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Päivän teksti 21
« Vastaus #89 : 20.01.15 - klo:16:30 »
Minäkin pidän kana-emo vertauksista.  Vai puhuuko psalmi kanahaukasta ?
:repee: :repee:
wilhelmi niskasen jäljillä