Kirjoittaja Aihe: Foorumin tila 3  (Luettu 17607 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4837
Vs: Foorumin tila 3
« Vastaus #120 : 20.03.21 - klo:15:14 »
Jospa aloittaisit itsestäsi. Osoita suvaitsevaisuutta äläkä edellytä sitä itseäsi kohtaan.
Minähän olen aina osoittanut herännäisyyden hengessä suvaitsevaisuutta kaikille foorumilaisille!  :109:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Foorumin tila 3
« Vastaus #121 : 20.03.21 - klo:18:00 »
Ja olet myös täydellinen ihminen, jota voidaan verrata kissaan mikä putoaa aina jaloilleen
toisilta saamistaan kolhuista huolimatta.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4837
Vs: Foorumin tila 3
« Vastaus #122 : 20.03.21 - klo:18:19 »
Ja olet myös täydellinen ihminen, jota voidaan verrata kissaan mikä putoaa aina jaloilleen toisilta saamistaan kolhuista huolimatta.
Suvaitsevana en pysty suvaitsemaan epäsuvaitsevia.  :109:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33828
Vs: Foorumin tila 3
« Vastaus #123 : 20.03.21 - klo:18:30 »
Suvaitset naljailla kustannuksellamme.   :018:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Foorumin tila 3
« Vastaus #124 : 20.03.21 - klo:18:54 »
Elämän koulu ja kokemus on saanut monille opettaa nöyryyttä, kuuntelevaa mieltä,
omien virheiden myöntämistä ja tunnustamista, opettelemista ja ehkä oppimistakin.
Se on joskus pitkä ja vaikea tie, ihmisen osa, ja hyvä jos tämä näkyisi meistä ulospäin.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4837
Vs: Foorumin tila 3
« Vastaus #125 : 25.03.21 - klo:17:09 »
Suvaitset naljailla kustannuksellamme.   :018:
Suvaitsevana en pysty suvaitsemaan epäsuvaitsevia naljailua suvaitsevaisia epäsuvaitsevia suvaitsevia.  :eusa_pray:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22094
Vs: Foorumin tila 3
« Vastaus #126 : 25.03.21 - klo:17:25 »
Suvaitsevana en pysty suvaitsemaan epäsuvaitsevia naljailua suvaitsevaisia epäsuvaitsevia suvaitsevia.

Taidat pitää pakinoitsija Ollia oppi-isänäsi. Näin hän sanailee versiossaan Hamletista:

Rakastaa vai eikö rakastaa, kas siinä kysymys. Jos ei niin ei, mutta jos, niin jos. Jos rakastan, niin voi olla, että se ei ole rakkautta, ja jos en rakasta, niin voi olla, että se on rakkautta. Jos on. Mutta jos ei, niin ei. Jos ei on ei, niin onko on on? Tietysti on on on. Mutta eikö siis ei ole ei? Ei, ei ei ole ei, vaikka on on on, jos on. Tahi ei

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Foorumin tila 3
« Vastaus #127 : 25.03.21 - klo:17:32 »
Mulla taas tuli mieleen Pirkka-Pekka Peteliuksen sanonta: Omituinen höpöttäjä!   :003:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33828
Vs: Foorumin tila 3
« Vastaus #128 : 25.03.21 - klo:17:55 »
Kaikella kunnialla, minulle tuli heti mieleen Sauli - imitaatiot.   :001:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4837
Vs: Foorumin tila 3
« Vastaus #129 : 27.03.21 - klo:13:31 »
Riidat kristittyjen välillä ei ole mikään uusi ilmiö. Ilmiö on varmaan niin vanha, kuin kiristittyjäkin on ollut. Paavali riitautui Barnapaan kanssa, koska Paavali ei halunnut Markusta mukaan matkalle. Veljet erosivat sillä erää. Sopivat varmaan myöhemmin, koska Paavali suhtautui myöhemmin Markukseenkin positiivisesti.

Paavo Ruotsalaisen aikoihin tunnetut veljet eri liikkeistä olivat varsin huonoissa väleissä keskenään, myöhemmin körttiläisetkin riitelivät keskenään.

Onkohan sellaista kristillistä liikettä, jossa ei ajan oloon olisi tullut riitoja?
Veljessopu ja veljellinen rakkaus ovat uskonelämän peruskiviä. Mutta harva asia on niin tehokas ase saatanan käytössä kuin veljien eri liikkeissä olevat keskinäiset riidat, ja taistelu toisiaan vastaan. Riitojen seurauksena herätykset sammuvat, herätysliikkeisiin tulee hajaannusta ja vastakääntyneet pettyvät veljiin, ja jopa Kristukseen. Saatana iloitsee, kun tulee kasteensa liiton rikkoneita luopioita. :(

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22094
Vs: Foorumin tila 3
« Vastaus #130 : 27.03.21 - klo:14:06 »
Veljessopu ja veljellinen rakkaus ovat uskonelämän peruskiviä. Mutta harva asia on niin tehokas ase saatanan käytössä kuin veljien eri liikkeissä olevat keskinäiset riidat, ja taistelu toisiaan vastaan. Riitojen seurauksena herätykset sammuvat, herätysliikkeisiin tulee hajaannusta ja vastakääntyneet pettyvät veljiin, ja jopa Kristukseen. Saatana iloitsee, kun tulee kasteensa liiton rikkoneita luopioita. :(

Onko tämä sinun ohjelmanjulistuksesi? Olen kokenut monet viestisi tarkoituksellisena riidan haastamisena.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Foorumin tila 3
« Vastaus #131 : 27.03.21 - klo:18:03 »
Veljessopu ja veljellinen rakkaus ovat uskonelämän peruskiviä. Mutta harva asia on niin tehokas ase saatanan käytössä kuin veljien eri liikkeissä olevat keskinäiset riidat, ja taistelu toisiaan vastaan. Riitojen seurauksena herätykset sammuvat, herätysliikkeisiin tulee hajaannusta ja vastakääntyneet pettyvät veljiin, ja jopa Kristukseen. Saatana iloitsee, kun tulee kasteensa liiton rikkoneita luopioita. :(

Veljessopu ja veljellinen rakkaus ei taida olla mahdollista. Jos olisi ollut mahdollista, niin olisin minä vielä nytkin kokosydämelläni HYn tukija niin kuin olin ennen. Nyt tunnen olevani syrjäytetty vanhojen Siionin virsien kääntämisen takia. Sen ei olisi pitänyt tapahtua. Minun puoleltani ei ollut ainakaan pienintäkään syytä siihen. Nyt on veljessopu and veljellinen rakkaus rikottu. Siksi en usko, että sellainen sopu ja rakkaus on mahdollista. Olen pakotettu eriseuraan. Niinhän se usein käy.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Foorumin tila 3
« Vastaus #132 : 27.03.21 - klo:19:14 »
Veljessopu ja veljellinen rakkaus ei taida olla mahdollista. Jos olisi ollut mahdollista, niin olisin minä vielä nytkin kokosydämelläni HYn tukija niin kuin olin ennen. Nyt tunnen olevani syrjäytetty vanhojen Siionin virsien kääntämisen takia. Sen ei olisi pitänyt tapahtua. Minun puoleltani ei ollut ainakaan pienintäkään syytä siihen. Nyt on veljessopu and veljellinen rakkaus rikottu. Siksi en usko, että sellainen sopu ja rakkaus on mahdollista. Olen pakotettu eriseuraan. Niinhän se usein käy.

Höh Et ole mitenkään syrjäytetty vaan pikemmin päin vastoin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Foorumin tila 3
« Vastaus #133 : 27.03.21 - klo:19:51 »
Höh Et ole mitenkään syrjäytetty vaan pikemmin päin vastoin.

Niin, Körttifoorumin yläpito on ollut kaikin puolin moiteton. Eikö ole ollut minkäänlaisia riitoja foorumin ulkopuolella.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33828
Vs: Foorumin tila 3
« Vastaus #134 : 27.03.21 - klo:19:51 »
Meidän jokaisen on syytä ymmärtää ettei tämä Körttifoorumi ole ainoaa oikeaa herännäisyyttä.

Herännäisyyden tunnistettavat ominaisuudet eivät lähestulkoonkaan esiinny näissä jutuissamme, ehkä joitakin hengellisiä kannanottoja lukuunottamatta. Kaikki muu on ihmisyyttä.

Me olemme vajavaisia , raadollisia ihmisiä puutteinemme. Jos se ilmenee kovinkin voimakkaasti näillä palstoilla, on se , minusta ainakin juuri sitä aitoa körttiläisyyttä.
Olemme keskeneräisiä, mutta silti kelvollisia Jumalan armon tähden.

Anteeksiantaminen on vaikeaa, etenkin jos sen pyytäminen on jäänyt kokematta.
Kristuksen avulla sekin on mahdollista.

Itse itsemme tuomitseminen on väärin, yhtä väärin kuin toistemme tuomitseminen.
Tuomio on vain Jumalalla.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)