Kirjoittaja Aihe: Suvaitsevainen vihapuhe  (Luettu 20261 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #45 : 22.03.21 - klo:11:38 »
Körtti on siunattu, kun asuu maassa, missä kaikki puolueet ovat paremmat kuin mitä USAsta löytyy.
Körtti on siunatumpi USAssa, sillä siellä ei ole kalajokelaista henkeä!  :109:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #46 : 22.03.21 - klo:11:52 »
^
Ei juuri nyt kannattasi iskeä kiilaa, koska koen kuitenkin olevani joku körtti minäkin.

Toisaalla Sinua ymmärrän ja saatan saada siitä köniini.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22056
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #47 : 22.03.21 - klo:12:21 »

Meillä Israel-asia ja poliitiset mielipiteemme aiheuttavat kitkan. Näkemykseni heprealaisiin on raamatullinen, Sinulla on city-körtin vihervasemmistolainen näkemys.

On totta, että suhtaudumme Israeliin eri tavalla ja näytämme olevan oman maamme politiikastakin usein eri kannalla. Se ei lainkaan vaikuta siihen, pidänkö kirjoituksiasi näillä sivuilla arvokkaina ja oikeutettuina. Et ole koskaan sortunut tyylittömyyksiin loukkauksista puhumattakaan. Olen ainoastaan kummastellut taipumustasi ymmärtää eriävien mielipiteiden esittäminen henkilökohtaiseksi hyökkäykseksi itseäsi vastaan.

Mitä näkemysten raamatullisuuteen tulee, miksi 'vihervasemmistolaisuus' ei voisi olla raamatullista?

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #48 : 22.03.21 - klo:13:16 »
^
Ok ! Ei körttisessä liikkeessä tarvitse enää kysyä minkään asian raamatullisuuteen, sillä tämä joukko on niin muuttunut, että kyllä puolestani olet Raamattusi hallitseva. En itse tajunnut vielä viisi vuotta sitten, että mikä on Suur-Helsingin so etelä rantamaa-Suomen körttien ideologia yhteiskunnallisessa mielessä. Itse elelin Härmän Vikurin hengessä. Eihän poliittisuuttamme ole vielä tutkittu, mutta viimeisessä Henki-lehdessämme oli jo eräitä katkelmia ja viitteitä, itse näin ymmärsin. Mainittiin jopa tangon so  tanssimusiikin mukana olemisesta.

Sitten yleiseen kirjoitteluumme. Minua loukkaa sellainen asia, että voimakkaita vasemmistolaisia tekstin kirjoittajia ei oiota, vaan heidät syleillään kirjoittajiksi, jos ovat ns körttisistä kodeista. Esittävät kuitenkin epärealistisia, pienen joukon mielipiteitä, joskus hyvin hyökkääväänkin sävyyn.
En halua kirjoittaa tässä ulos ketä tarkoitan, mutta seuraavalla kerralla kirjoitan, että tulisi varovaisuutta ao henkilön teksteihin. En siedä kuitenkaan riitaa, että aina pitää yleensä väistyä.
On sillä lailla, että Israelin asiassa itse kukin ja jokainen ottaa asiaan kantaa. Se tehdään sen mukaan, mikä on enemmistön mielipide. Sinä johdat tämän mielepiteen muotoutumista foorumilla. Gazan sodasta alkaen on ollut näin.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #49 : 22.03.21 - klo:13:57 »
Körtti on siunatumpi USAssa, sillä siellä ei ole kalajokelaista henkeä!  :109:

Siis, Suomessa on vielä kalajokelaista henkeä? Ja minä luulin, että Euroopan uskonnolliset sodat ovat ohi. Sitä oppii joka päivä uutta. Ranskassa loppuivat jo 1700-luvulla.
Toisaalta, kun USAn politiikka perustuu hyväksikäyttöön rasismin ja väkivallan avulla, niin suurin osan körteistä kannattaisi jäädä Afrikkaan.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #50 : 22.03.21 - klo:14:16 »
Mitenkähän täällä oikein osaisi olla sopivansorttinen?     :003:
Nimimerkki NK = Neuvoa Kaipaava.....itse en tätä tiedä, enkä tiedä pitäisikö koittaa pohtia...

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22056
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #51 : 22.03.21 - klo:14:16 »
Minua loukkaa sellainen asia, että voimakkaita vasemmistolaisia tekstin kirjoittajia ei oiota, vaan heidät syleillään kirjoittajiksi, jos ovat ns körttisistä kodeista.

Nyt kaipaan esimerkkejä 'voimakkaista vasemmistolaisista teksteistä', joita olisi pitänyt oikoa. Mitä se oikominen olisi voinut olla? Mitä perhe- ja sukutaustoihin tulee, se lienee Kalistajan erityinen harrastus, joka ei leimaa kaikkea keskustelua.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #52 : 22.03.21 - klo:14:32 »
Sivullisen kirjoitteluista on kysymys. Hyvin tiedätte, että en raadille osaa menneita ladata. Kiitos.

Esim körttinen liike on lahko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33750
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #53 : 22.03.21 - klo:15:14 »
Erilaisuus kuuluu luotuna meihin jokaiseen. Niin ulkonäon, harrastuneisuuden, kuin poliittisten mielipiteisen suhteen.

Jos on saanut anteeksi itse, osaa antaa anteeksi toisellekin vaikka hänen mielipiteensä esim. uskosta tai politiikasta on erilainen.

On turha odottaa että kaikki olisivat samaa mieltä kuin m i n ä.  Lukiessa kirjoituksia on paras unohta m inä  ja minun tuntemukseni, ja kuunnella mitä kirjoittaja tahtoo viestittää.

Joillekuille  v a i n  kirjoitettu teksti on totta. Toisille salattu totuus avautuu ' rivien välistä, .

On kymmeniä kertoja mainittu että jos olemme kohdanneet face to face, on heti paljon tutumpaa keskustella.

Pidän sivullista ( ent. myyrä ) ystävänä siksi, että pidämme monista samoista aiheista, kuten linnuista,klassiseta musiikista, ortodoksisuudesta,vähäosaisista. Olemme vain kerran  tavanneet Kuopion Talviveisuissa kauan sitten. Ostin hänelle kirpparilta ulkoilutakin kun Joensuusta ei löytynyt. Hän on myynyt foorumilla kirjojaan, ostin kaksi.
Muuta kanssakäymistä meillä ei ole ollut. En soittele muille kuin Sepolle ja Pyryharakalle ja vain muutaman YV:n olen kaikkiaan kirjoittanut. Joten ei mitään salattavaa ole ' parinmuodotuksen' tai klikkiytyminen asiassa.

( Miksi näitä pitääkään selittää !) :017:

En odota peukutuksia, tai muitakaan 'huomion-osoitukisia, sen olen sanonut monesti.

Ystävyys syntyy, jos on syntyäkseen, muista syistä. Sitä on turha kadehtia.

Samanlaiset lapset leikkivät parhaiten keskenään.


Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #54 : 22.03.21 - klo:15:37 »
Nyt ymmärrän, kun todistetaan, että Sivullinen on ex-myyrä.

Arvoisa johtoraati, montakohan siinä Teitä on, lukenette "körttifoorumi on hieno uskonto sivuja 3, sieltä löytyy jotakin vihapuheeksi.

Myyrä osallistuu, Pena osallistuu, ainakin näin alkuun.

Ja minua on sanottu äärioikeistolaiseksi natsiksikin. Ja siihen on todettu, että olen lukenut rivien välistä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #55 : 22.03.21 - klo:15:40 »
En oikein pidä sellaisesta, että tullaan forumille ns uutena kirjoittajana.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #56 : 22.03.21 - klo:15:58 »
Taisi sivullista inhottaa, kun hänen klikkauksiin ihan asiallisesti Äänekosken asioista vastailin. Ja hän tiesi kuka minä olen. Menneisyydessä ex-Myyrä kirjoitti katsovansa minun Wanhan musiikin lataukseni, sitten vissiin paljastin poliittiset karvani ja kaikki väärin,,,

Olen sitä mieltä, että aina kun alias vaihdetaan, entisestä tulee tiedottaa. Nyt on pilattu hyviä asioita.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #57 : 22.03.21 - klo:16:00 »
Riitta-Mummi teki rohkean teon!  :039:


Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10394
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #58 : 22.03.21 - klo:16:00 »
En oikein pidä sellaisesta, että tullaan forumille ns uutena kirjoittajana.

   En minäkään.
Nyt muistin itsekin vaihtaneeni nimimerkkiä. Se liittyi jotenki keskusteluun Norjan joukkomurhasta, jossa mies surmasi kymmeniä nuoria saaressa.
En muista ajatukseni kulkua muuten kuin, että halusin esiintyä enemmän omana itsenäni oikealla nimelläni.
Ylläpitäjä Seppos muutti pyynnöstäni "satman"in "PekkaV":ksi.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Suvaitsevainen vihapuhe
« Vastaus #59 : 22.03.21 - klo:16:02 »
Sepon kanssa pärjää.