Kirjoittaja Aihe: Körtti kahvila.  (Luettu 16053 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Körtti kahvila.
« Vastaus #75 : 14.05.23 - klo:23:55 »
Morjenstä!

Pieni piipahdus täällä ennen yöpuulle hiljentymistä, tai hiljentynyt tässä olen pitemmän aikaa.
Jotenkin koen että on levollinen ja rauhallinen ja kiitollinenkin olo, vaikka itsessäni ja ympärillä myllertää kaikenlaista.
Jouten ei tarvitse olla, enkä hässäkän alle tuuperru, kuinkahan se vanha sanonta menikään, oma lupa, oma ajnkäytöö,
sopeutukoon muut siihen...no ei kai se niin mennyt.
Huolia ja murheita piisaa enemmän kuin jaksaa kantaa, mutta siksi Jeesus on, Hän auttaa, Hänen puoleen saa huokailla.
Yhden laulun kertosäkeessä toistetaan "Herra kohtaa täällä ihmisen"

Veli 1944, kerroit kuulumisistasi, voimia, paranemista, terveyttä Sinulle!
Ymmärrän että olet henkisesti vahva, siksi jaksat, ja Isämme Taivaassa antaa sinullekin voimia, iloa, rauhaa, rikasta elämää.
...samoin meille kaikille!

Poikani perheessä korona vieraili laivaristeilyn jälkeen, 1,5 vuotiasta tylleröä myöten, kova tauti oli, nyt ohitse.
Ja tänään saatiin nähdä.

Vielä vähän musaa, hienoa vahvaa laulamista.
Mulla nämä linkitykset kiertää samaa suppeaa rataa, en osaa tänne muuta etsiä kuin niitä mitä itse tykkään kuunnella.
Tämän päivän päätteeksi yömyssyni tämän muutaman laulun parissa, valitsen niistä tämän

https://www.youtube.com/watch?v=h7zkBQAzpVY

Huonona kieli-ihmisenä en ymmärrä hönkäsen pöläystä laulun sanomasta,
kuuntelen näitä ihan vaan sillä perusteella tykkäänkö kuunnella, ja "lähdenkö mukaan" tavalla tai toisella.
Marian laulut näyttää olevan hienoina luontoaiheisina vdeoina, haluaisin nähdä jotain livenä näistä ja muusikoita,
ei ole vielä silmiin osunut.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Körtti kahvila.
« Vastaus #76 : 16.05.23 - klo:17:41 »
Morjenstä!

Pieni piipahdus täällä ennen yöpuulle hiljentymistä, tai hiljentynyt tässä olen pitemmän aikaa.
Jotenkin koen että on levollinen ja rauhallinen ja kiitollinenkin olo, vaikka itsessäni ja ympärillä myllertää kaikenlaista.
Jouten ei tarvitse olla, enkä hässäkän alle tuuperru, kuinkahan se vanha sanonta menikään, oma lupa, oma ajnkäytöö,
sopeutukoon muut siihen...no ei kai se niin mennyt.
Huolia ja murheita piisaa enemmän kuin jaksaa kantaa, mutta siksi Jeesus on, Hän auttaa, Hänen puoleen saa huokailla.
Yhden laulun kertosäkeessä toistetaan "Herra kohtaa täällä ihmisen"

Veli 1944, kerroit kuulumisistasi, voimia, paranemista, terveyttä Sinulle!
Ymmärrän että olet henkisesti vahva, siksi jaksat, ja Isämme Taivaassa antaa sinullekin voimia, iloa, rauhaa, rikasta elämää.
...samoin meille kaikille!

Poikani perheessä korona vieraili laivaristeilyn jälkeen, 1,5 vuotiasta tylleröä myöten, kova tauti oli, nyt ohitse.
Ja tänään saatiin nähdä.

Vielä vähän musaa, hienoa vahvaa laulamista.
Mulla nämä linkitykset kiertää samaa suppeaa rataa, en osaa tänne muuta etsiä kuin niitä mitä itse tykkään kuunnella.
Tämän päivän päätteeksi yömyssyni tämän muutaman laulun parissa, valitsen niistä tämän

https://www.youtube.com/watch?v=h7zkBQAzpVY

Huonona kieli-ihmisenä en ymmärrä hönkäsen pöläystä laulun sanomasta,
kuuntelen näitä ihan vaan sillä perusteella tykkäänkö kuunnella, ja "lähdenkö mukaan" tavalla tai toisella.
Marian laulut näyttää olevan hienoina luontoaiheisina vdeoina, haluaisin nähdä jotain livenä näistä ja muusikoita,
ei ole vielä silmiin osunut.

Veli joka tuon yllä olevan kirjoitti on aika sielunveli.

Noin jotenkin asennoidun elämään ja kipuihin täällä.

Vaikka körttifoorumilla on nimimerkkejä joiden kanssa ei yhteistä säveltä löydy, niin joidenkin juttuja kun lukee, niin synkkaa kovasti 1944 on todella voimakas sielu, siis henkilö kaiken nähneenä ja paljon kokeneena.
Kerran varmaan miehen tavannut ja kumartanut.
Olisipa samaa henkeä jaksaa ja jaksaa.

Niin ja molemmilla nv ei kun vn  huumoriakin löytyy ja kivaa musiikkia.

Mua haukutaan täällä mielistelijäksi, siis noin kauniisti sanoen ja sitähän olen 99%.
Kuitenkin uskon erilaisessa kohteliaassa kulttuurissa eläneenäni ja muutenkin ihmisiä noin yleisesti tsemppaavana, niin uskon niilläkin olevan vaikutusta.
No tottqhan persoonallisuus häiriöitäkin on.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Körtti kahvila.
« Vastaus #77 : 16.05.23 - klo:17:58 »
Yksi myös strong spirit, voimakas henkisesti

https://www.youtube.com/watch?v=3OymN0V2vI0
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22041
Vs: Körtti kahvila.
« Vastaus #78 : 16.05.23 - klo:20:22 »
Onhan Cesaria Evorakin afrikkalainen. Portugalia puhutaan ja lauletaan eri puolilla maanosaa: https://www.youtube.com/watch?v=ERYY8GJ-i0I

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Körtti kahvila.
« Vastaus #79 : 19.05.23 - klo:17:41 »
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22041
Vs: Körtti kahvila.
« Vastaus #80 : 19.05.23 - klo:17:57 »
Miten tehdä musiikkia huilulla, josta lähtee vain yksi sävel? No, keskustelemalla sen kanssa, tietysti. https://www.youtube.com/watch?v=c6T6suvnhco

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Körtti kahvila.
« Vastaus #81 : 19.05.23 - klo:18:34 »
Miten tehdä musiikkia huilulla, josta lähtee vain yksi sävel? No, keskustelemalla sen kanssa, tietysti. https://www.youtube.com/watch?v=c6T6suvnhco

Kaveri puhuu muutenkin viisaita.
Filosofi.
Tunnustamaton nero.

Mun yks lemppari.
https://www.youtube.com/watch?v=jT0cKjDACIY
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Körtti kahvila.
« Vastaus #82 : 19.05.23 - klo:20:46 »
Morjensta!
Täällä taas, nyt sää rupesi lämpenemään.
Päivä meni "vaihteeksi" ihan toisin kuin olin ajatellut, mutta ei silti mitenkään huonosti, ehkä päinvastoin.
Olisi pitänyt valmistella ensi viikon taloyhtiökokouksia, mutta valmistelut siirtyi tuonnemmaksi, tehtävä kuitenkin ennen kokousten alkua.
Aika paljon olin ulkosalla...
Leikkasin ruohon jo toistamiseen omalta vastuualueeltani, naapuri vaan ei ottanut mallia ekastakaan kerrasta, ottaakohan nyt, hänen vastuualueensa
ei ole vielä päässyt nauttimaan ruohonleikkuusta tänä vuonna, ilmankos siellä voikukat rehottaa...nautitaan tässä päässä vihreydestä, siellä päässä keltauksesta... :003:   no juu...
Iltapäivällä lähdin kotimökille, sain haravoitua kaikki myrskytuulen tiputtamat kuivat oksat, niitä piisasi, kärräsin polttokasaan lisäämään palokuormaa...polttelen joskus.
Mukava oli viettää leppoisaa aikaa pari tuntia kauniissa säässä, havaitsin että kielot alkavat kohtsillään kukkia, valkovuokkoja vielä runsaasti.
Ja siellä kuulin käen kukkuvan lyhyen aikaa, eli se tarkoittaa sitä että kesä alkoi minullakin.
Kesän alun kunniaksi ajelin kotiin hissukseen maisemareittiäni pitkin, osa reitistä oli samaa kuin pyöräilyreittini täältä kotimökille.
Näin jälkikäteen ajatellen en ymmärrä miksi tuolle pyöräilyreitilleni ei ollut käyttöä viime kesänä, eikä soutuveneellekään...ehkä tänä kesänä molemmille  :023:
Huomenissa ehkä kotimökillekin ruohonleikkuuta aloittamaan, ja taloyhtiöjuttujakin pitäisi saada edistymään.

Hyvää alkavaa kesäistä viikonloppua!   :039:

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Körtti kahvila.
« Vastaus #83 : 19.05.23 - klo:21:42 »
voikukat rehottaa...

Voikukka pidetään erheellisesti hyödyttömänä kasvina.
Todellisuudessa sen voi hyötykäyttää kukasta juureen asti.
Viime sunnuntaina keräsin niitä ja tein kokeeksi pikkuruisen salaatin: kukkaa, vartta ja lehtiä. Oliiviöljyä ja soijaöljyä sekaan ja ihan hyvää oli.
En ole ennen voikukka syönyt.
Sitä on eri tapoja hyötykäyttää.
Pitää vain poimia puhtaasta paikasta, ilmeisesti kerää itseensä helposti myrkkyjä.

Tämä oli opetuskirjoitus. Pidätkö siitä?

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Körtti kahvila.
« Vastaus #84 : 24.05.23 - klo:18:00 »
Kieltämättä opetuksellinen tyyli pikkaisen harmitti.

Miksi ei asiaa vaikkakin itseälle tärkeä olisi voinut esittää enempi kyselevällä mielellä.
Fundamentalistinen opetus käy hermoille, se jotenkin tappaa erilailla ajattelun?

https://www.youtube.com/watch?v=6z6x5b7D0XE&list=PLOmUKmHMjS3ss_YADP3N3pY7rXnKjNs2N&index=7
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Körtti kahvila.
« Vastaus #85 : 24.05.23 - klo:20:12 »
Joo, lisäsin tuon, että ”tämä on opetusta” aivan kiusallani, koska tiedän, että nykykörttiläinen kovin allerginen opetukselle. Nöyryys, eli käytännössä se, että muut ovat minua kohtaan nöyriä, on tärkeä arvo nykykörttiläisyydessä: mikä sinä olet minua opettamaan.

Todellisuudessa tuo voikukkakirjoitus ei ole opetusta.
Huvikseni sitä vain siksi kutsuin.
Hassunhauskaa.

Jokaisella ryhmällä on omat piirteensä ja kyllä tätä oppimishaluttomuutta/nöyryyden vaatimista muuallakin esiintyy.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Körtti kahvila.
« Vastaus #86 : 24.05.23 - klo:20:27 »
Eikö saa olla yli herkkä opetukselle ja mestaroinnille?

Karjalaisenkyöstistä se on paha, jos haluaa että alkaa ajattelemaan ja itse punnitsemaan asioita eikä vain ota vastaan opetusta pureskelematta.

Ei siinä ole kyse siitä, että opettaja ja opettaminen olisi paha tai pahaa, mutta se ei ole paras tapa ja saa vain ihmisissä vastareaktioita aikaan.

No onneksi sai hyvän mielen kun pääsi huijaamaan.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Körtti kahvila.
« Vastaus #88 : 26.05.23 - klo:16:33 »
Taas on puhuttu kovasti saksaa.

Moni rakennuksella oleva puolalainen, polakki, puhuu sujuvasti saksaa kun ovat tehneet siellä uraa.

Murisin itekseni, kun jouduin menemään toiseen rakennukseen korjaamaan yhden tai jokusen virheitä .
Ei sen puoleen pomo on joutunut minun virheitä korjailemaan.
No menin korjaamaan ja tuli mukava keskustelu saksankielellä yhden puolalaisen asentajan kanssa.

Sai harjoittaa sitä kieltä, Suomessa oli paljon vironvenäläisiä ja niiden kanssa sai harjoitella venäjänkieltä.

Pääsisipä espanjankieliseen maahan, niin oppisi senkin kielen.

Norjassa vaan ei ole kulmabaareja, suomeksi räkälöitä tai kro, bub eja, niissä oppii kielen kun kielen.
Muutaman oluen jälkeen norjalainenkin puhuu jo sujuvasti suomea.
Siis itsehän noissa paikoissa juon vain kahvia, no joskus pari sokeria seassa.

Millainenkohan viikonloppu edessä, kun olen jo näin sekaisin.

Siis ajatus oli jotenkin että olen yrittänyt opetella kiittämään vaikeuksista ja vastoinkäymisistä.
"Ihminen joka pystyy olemaan kiitollinen jopa vaikeista asioista ja vastoinkäymisistä on" . Äh joku filosofinen ajatus oli.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Körtti kahvila.
« Vastaus #89 : 28.05.23 - klo:19:51 »
Aika viileä ja tuulinen päivä ollut, meikämannen pyöräilylenkistä ei puhettakaan näillä keleillä.
Vähän lösähtänyt päivä ollut.
Illan piristykseksi vähän musaa tutulta kolmikolta, hiukan vauhdikkaampaa tällä kertaa.
Rumpali lienee ikätoverini tukan väristä päätellen, ei käy niin usein kotiparturissa kuin minä....Justin ei tiedä että partureitakin on olemassa

https://www.youtube.com/watch?v=vwN7qZaFkNw