Kirjoittaja Aihe: Terveyteni  (Luettu 22616 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 007

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 170
Vs: Terveyteni
« Vastaus #105 : 01.06.23 - klo:17:32 »
Siihenkin 227€ on reilu hinta varttitunnista. Onneksi sanoma oli lohdullinen eikä minulla ole glaukoomaa kuten isälläni (tauti on perinnöllinen)

Minulla on länsimaisen lääketieteen mukaan glaukooma vasemmassa silmässä. Olin pari kuukautta käyttämättä siihen määrättyjä tippoja ja noin viikko sitten ennen silmätarkastusta pistin tipat kahtena päivänä. Silmänpaine oli molemmissa silmissä aivan normaali ja glaukoomasilmässä alempi kuin terveessä. Ihmettelin tätä glaukoomahoitajalle ja hän sanoi voitonriemuisesti, että sinä käytätkin Ganfort tippoja. Olin hiljaa. Olen melko varma, ettei minulla ole viherkaihia.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33723
Vs: Terveyteni
« Vastaus #106 : 01.06.23 - klo:17:37 »
Hyvä niin.  Nyt yli kymmenen vuotta glaukoomaa sairastettuani tiedän jo että glaukooman nimellä kulkee useita erilaisia silmäsairauksia.
Minulla on vasemmasa keskuslaskimotukos ja oikeassa haaravaltimotulppa.
Jotkut sanovat myös silmänpohjarappeumaa glaukoomaksi.

Kaihi ei ole glaukooma. Sekin on minulta toisesta silmästä leikattu.

Olen minäkin kuullut että nämä  glaukoomat ovat perinnöllisiä, tosin ikärappeuma tulee useimmille ijän myötä
Papallani oli myös glaukooma ja häntä hoiti Lahden Diakonissalitoksen legendarinen professori Signe Löffgren.Potilaita tuli ympäri maata.

Myös tyttäreni silmiä seurataan, sillä ne ovat eripaineiset.

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00452

En ole silmälääkäri, mutta tämän verran tiedän.  :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Terveyteni
« Vastaus #107 : 16.06.23 - klo:03:12 »

   on hyvä.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024