Kirjoittaja Aihe: Rukouspalvelu  (Luettu 22246 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Lisääkin löytty
« Vastaus #15 : 11.11.05 - klo:09:48 »
Myös kahvikuppineuroosin on havaittu helpottuvan uskoontulon myötä. Se helpottuu myös rakastumisen myötä. Tällä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä herätyskokousten kanssa.

Sen sijaan ns kliinisiä sairauksia ei ole parantunut.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa jaakko_t

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 4
    • http://www.kopteri.net/koti/jaakko.t/
Rukouspalvelu
« Vastaus #16 : 14.11.05 - klo:17:06 »
Olen myös joskus pohtinut tätä rukouspalveluasiaa. Mieleeni tuli Apt. 9:36... Miksi veljet eivät itse rukoilleet Tabitan puolesta vaan Pietari piti kutsua paikalle... Oletan niin että jos edelleenkin on apostoleja, niin varmaan on "rukouspalveluakin". Itse en välitä jonottaa enkä käydä julkisissa rukouspalveluissa, mutta en tuomitse niitä jotka niihin osallistuvat.

Poissa mopomies

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 15
rukouspalvelu
« Vastaus #17 : 16.11.05 - klo:20:44 »
Niin. Eipähän täällä muillakaan nimiä näytä näytillä olevan. Vai sitäkö tarkoitit SeppoS epäillessäsi nimettömiäni...? :wink:

Olisiko körttiläisyyden piirissä mahdollista alentaa Paavoa ranking-listalla pikkuisen vähemmäksi auktoriteetiksi? Epäilyksien hälventämiseksi tai edes mahdolliseksi pienentämiseksi sanottakoon että olen h-yhdistyksen jäsen vakain mielin ja körttiläisyyden tunsin kodikseni heti kun ensimmäisiä juhlia Järvenpäässä kävin tutkailemassa. Puhun siis oikeasti vakavin mielin. On aika turhauttavaa lukea kuinka körttikansa älähtää ja menee Paavon selän taakse silloin kun jotain liikkeelle vierasta uskalletaan pitää mahdollisena ja oikeutettuna tulkintana, ei vain körttiperinnettä. En tiedä koetteko muut ristiriitaa tässä, mutta usein vaikuttaa minusta että körttiläisyys vetää hyvinkin tiukkoja rajoja vääräoppisiin ja usein auktoriteettien sanoin, vaikka sanallinen viesti asiassa olisikin muuta, nöyryyttä, pienuutta ja sen sellaista. En mitenkään jaksa uskoa että me herännäisyyden kodiksemme tuntevat olisimme välttämättä erityisen paljon oikeammassa kuin jenkkikanavien saarnamiehet tai jeesusrockvideoilla leveästi hymyilevät teinit. Helppoahan toiset on tuomita körttiläisin käsittein, ja se kalskahtaa aina henkevältä, vakaalta ja nöyrältä. Kuka omistaa oikean tulkinnan? Oikean tiedon? Oikean asenteen? Ei kukaan, ei edes körtti. Eri asia on se että joku koti täytyy olla, vaikka vajavainenkin, mutta sellainen missä kotona tuntee olevansa. Mutta "kuka on oikeassa"? Turhaa edes kysyä tuollaista. Körttien nöyryys (johon väitteeseen kuuluu tietysti reagoida että "ylpeitähän me olemme!!") tuntuu joskus paradoksaalisesti ylemmyydentunnolta, Ja Paavo oli hyvä mies, muttei sen hyvempi kuin Tattivaaralaisen lähiön talonmies Ölkkynen. Ja on epärehellisyyttä puhua Paavon sitaatein silloin jos itse kokee eritavalla tai omatkin sanat olisi.

Etunimeni on muuten Markus, ja sekin on enemmän paljastettu henkilöllisyydestä kuin 85:llä prosentilla näillä sivuilla.

Tämä kaiken sanon tosissani, en loukatakseni mutta koska nämä ovat tuntemuksiani tästä asiasta.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Rukouspalvelu
« Vastaus #18 : 16.11.05 - klo:20:57 »
Yllä oleva oli hyvä lukea. Nyt ei tosin oma energia riitä keskustelun jatkamiseen, siispä ihan vaan tyydyn kriittisestä kommentista kiittämään.

Poissa osmo

  • Valvoja
  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 343
Rukouspalvelu
« Vastaus #19 : 16.11.05 - klo:21:34 »
Hyvä mopomies, luulen ymmärtäväni mistä puhut. Olen juuri joutunut kipuilemaan tähän liittyvien asioiden kanssa. Myönnän auliisti että meidän körttienkin porukassa on taipumusta oikeassa olemisen harhaan.
Tässä ollaan niin lipevällä alustalla. Toisaalta on kysymys vakaumuksesta tietenkin, vakaumus on siis jotain mistä on vakuuttunut ainakin jossain määrin... siis uskoo asian olevan tietyllä tavalla. Mutta mutta.
Monesti tulee mieleen Voitto Viro-vainaa joka oli nuorena pappina jutellut parin katolisen papin kanssa. Nämä olivat tuumineet ettei meidän kannata puhua teologiasta, koska me uskomme että edustamme ainoata oikeaa kirkkoa, ja sinä ajattelet luterilaisena samoin omastasi. V.Viro oli yllättänyt miehet täysin sanomalla ettei luterilaiset suinkaan pida itseään ainoina oikeassa olevina.

Sellainen hengen kun onnistuis itseensä aina virittämään että  antais arvon toisellekkin. Liian helposti sitä etsitään merkkejä vihollisuudesta ja tuomitaan varmuudeksi jo etäältä. Mutta toisaalta ei tarvitse tietenkään sitäkään sulattaa että joku tulee sanelemaan miten minun pitäisi olla ja uskoa. Kyllä me saamme omaamme puolustaa.

Poissa osmo

  • Valvoja
  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 343
Re: rukouspalvelu
« Vastaus #20 : 16.11.05 - klo:21:39 »
Lainaus käyttäjältä: "mopomies"
, Ja Paavo oli hyvä mies, muttei sen hyvempi kuin Tattivaaralaisen lähiön talonmies Ölkkynen.


Sen verran vielä tuohon, että ei toki Paavo ollut Tattis-ölkkyä parempi, mutta teologista oivallusta sillä kyllä oli niinpal rutkasti että siitä valitettavasti jauhaa vielä sukupolvet meidän jälkeen.  :roll:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Re: rukouspalvelu
« Vastaus #21 : 16.11.05 - klo:22:02 »
Lainaus käyttäjältä: "mopomies"
Niin. Eipähän täällä muillakaan nimiä näytä näytillä olevan. Vai sitäkö tarkoitit SeppoS epäillessäsi nimettömiäni...? :wink:

.


Yleinen foorumikulttuuri edellyttää, että kukin kirjoittaa vain yhdellä nimellä eikä vastaile toisella nimellä itselleen.  Tätä tarkoitin. Sen valvomiseksi näissä yleensä eli jokseenkin aina rekisteröidytään.

Minun etunimeni on Seppo ja sukunimeni alkaa S:llä ja useat tietää henkilöllisyyteni täällä eikä se mikään salaisuus olekkaan. Englanninkielessä näistä nimimerkeistä käytetään sanaa nickname eli "lempinimi"  ja sen kätevyys on siinä, että jotkut etunimet ovat hyvin yleisiä ja jos käytettäisiin vain niitä niin se johtaisi sekaannukseen. Tervetuloa nimellisenä mukaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa mopomies

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 15
Rukouspalvelu vai onko se jo liukunut muuanne se aihe...?
« Vastaus #22 : 16.11.05 - klo:22:17 »
Kiitos kommenteista. Sepolle vielä että tarkoitus ei ole ollut vääryydellä eli viekkaudella tällä palstalla kyläillä, rekisteröinyt olen toki itseni heti kun ensikertaa täällä kävin. Mutta ilmeisesti tässä joku häikkä on, johtuu varmaan siitä että tämä tapa jutustella on vähän vieras. Yritän siis pitää nimeni tästälähin omassanikin muistissa. Hämmästyin vain epäluuloisuuttasi nimettömyyttäni ja sitä kautta tarkoitusperiäni kohtaan.

Juu, totta on että Paavolla asiantuntemusta oli. Meinaan vaan että ei liene synti ja häpeä vaan rehellisyyttä ja itsensä myöntämistä puhua omin sanoin omista tunnoistaan ja näkemyksistään, ja silti pysyä perheensä jäsenenä. Toisia siteeraamalla kuulostaa aina viisaammalta kuin onkaan. Tätä itse yritän opetella ja siinä sivussa siitä sitten muillekin tulee vaahdottua.

Sela.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Re: Rukouspalvelu vai onko se jo liukunut muuanne se aihe...
« Vastaus #23 : 17.11.05 - klo:09:26 »
Lainaus käyttäjältä: "mopomies"
Hämmästyin vain epäluuloisuuttasi nimettömyyttäni ja sitä kautta tarkoitusperiäni kohtaan.

Juu, totta on että Paavolla asiantuntemusta oli. Meinaan vaan että ei liene synti ja häpeä vaan rehellisyyttä ja itsensä myöntämistä puhua omin sanoin omista tunnoistaan ja näkemyksistään, ja silti pysyä perheensä jäsenenä. Toisia siteeraamalla kuulostaa aina viisaammalta kuin onkaan. Tätä itse yritän opetella ja siinä sivussa siitä sitten muillekin tulee vaahdottua.

Sela.


Epäluuloisuus on opittua. Olen moderoinnut useita muita keskusteluja kuin tämä jo vuosia ja  valitettavasti tiedän mitä kaikkea voi tapahtua jos valvojat eivät ole valveilla.  Valitettavasti täältäkin on jouduttu siivoamaan yksityiseen henkilöön kohdistuvia ilkeämielisiä kirjoittajia, jotka esiintyvät nimellä vieras.

Siteeraaminen kuulostaa usein viisaammalta on ihan totta, mutta laiskuuten pyrkivänä jos pyörä on jo keksitty, miksi tekisin sen toiste. En oikein kehtaa toisten hyviä ajatuksia ominaankaan laittaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Rukouspalvelu
« Vastaus #24 : 17.11.05 - klo:17:26 »
Mää olen semmonen ainaoikeassa-tyyppi että osaan kyllä puolustaa mielidpidettäni melko radikaalistikin jos on vaan tarvis. Mut uskon asiat on melekein ainoita missä mää en aattele olevani oikeassa, ehkä päinvastoin pikemminkin... :roll: Ja en mää rupia kyllä semmosistakaan asioista inkuttamaan joista en mitään tiedä.

...paitsi että nuo taitaa olla sama asia.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa mopomies

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 15
Rukouspalvelu
« Vastaus #25 : 18.11.05 - klo:00:34 »
Jäi sanomatta oma ajatus tuosta alunperin rukouspalvelusta kysyvälle, kun rupesi ajatus muualle rönsyilemään kuluneen postitteluni aikana.

Jos asia sinua kiinnostaa, mene, koe ja kerro mitä se sinulle oli. Elikö ja hengittikö vaiko ei? Mielipiteitä varmaan saa erilaista aina sen mukaan miltä uskonnolliselta ryhmittymältä mielipidettä kyselee... mutta joillekin se elää, ja hyvä niin. Itse olen joskus tuskissani käynyt koko kaavan alusta loppuun jonottamisineen ja jälkipuinteineen. En tuntenut mitään ennen, aikana, enkä jälkeen, enkä sen tyhjempänä tai täydempänä sieltä lähtenyt kuin olin tullutkaan. Mutta älä tähän tyydy! Mene ja kato mitä homma on. Jos se sinulle on elävää niin miksipä sitä karsastaisit vaikka muut karsastaisivat?

Temelle vielä pari ajatusta taannoisten kommenttiesi pohjalta. En ole vielä opetellut tuota lainaamisautomatiikkaa käyttämään, mutta tarkoitan seuraavia tuntojasi:

"Mutta jos nimettömällä on *todellisia parantumisia* osoittaa, niin uskon, että tuo miekkonen mielellään ottaa lääkärintodistukset jne. vastaan ja konsultoi sitten myös lääkäreitä niiden kanssa.

Rukoustilanteissa tapahtuvat ilmiöt ovat yleisukonnollisia ilmiöitä. Ne eivät ole kristillisiä ilmiöitä, vaan samoja löytyy vaikkapa shamanismista, hindulaisuudesta, islamista, erilaisista luonnonuskonnoista jne. Yllättäen nämä "Jumalan manifestaatiota" ovatkin niin yleisiä. että ainakaan minulle ne eivät ole minkäänlainen osoitus Oikeasta Uskosta"

Ensimmäiseen kappaleeseen kommenttina että en aio käydä lääkärillä tämän asian tiimoilta... Asia ei ole minulle sillätavalla henkilökohtaisesti polttava. Varmasti olet oikeassa, ja jos joku on muuta kokenut, hänen täytyy olla harhaanjohdettu. Vai olisiko tässä joitain muitakin vaihtoehtoja vielä?

Toiseen kappaleeseesi viitaten on minullakin se käsitys että parantumisia tapahtuu joka uskonnossa. Onko se sitten merkki siitä että tällaiset väitetyt ihmeet "eivät ole minkäänlainen osoitus Oikeasta Uskosta", vai onko se merkki siitä että sama Jumala toimii muuallakin kuin meidän tulkintamme piirissä? Että Oikea Usko onkin paljon laajempi käsite? Semmoiseenkin johtopäätökseen voi tulla.

Ja taas: kysyn näitä ainakin kohtuullisen vilpittömästi. Pliis ei siis naljailua naljailun vuoksi vaan keskustelua, vaikka jyrkkääkin.

Näitä mietin kun yötäni vietin. Niin ja MOPOMIES täällä siis äänessä jos olen mählinyt taas jotain niin ettei nimi näy.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Rukouspalvelu
« Vastaus #26 : 07.03.23 - klo:05:48 »

   Kysyvä ei tieltä eksy.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Rukouspalvelu
« Vastaus #27 : 07.04.23 - klo:12:32 »
Ilmeisesti asian vierestä on taas keskusteltu aiheessa.

Vaikka kai rukous ja tervehtyminen kuuluu jotenkin yhteen.
Olen kyllä lukenut Raamatusta että parani sitä porukkaa ihan käsien pään päälle laittamisella ja jotkut myös kun Pietarin varjo vain osui.

Itse uskon rukouksella parantamiseen, kun niin paljon niitä ihmeitä nähnyt.
 Ne jotka kiistää ihme tai rukouksella parantamiset vetoaa siihen että sitä ei ole lääkäri tarkistanut ja kirjoittanut parantumisilmoitusta. Siis jotain lääkärintodistusta.
-Se jotenkin sulkee pois sen että parantuminen on mahdollista rukouksella.

Kerran tein muuttokuormaa tai siirsimme yhtä iso oliko pöytä tai joku mööbeli yhden miehen kanssa.
Hän sanoi, että lääkärin mukaan hän ei saisi kantaa mitään raskasta ja hänellä on invalideettipaperit selästään.
Kummasti vaan todella painavaa tavaraa kannettiin autoon.
-Hän kertoi olleensa Niilo Ylivainion kokouksessa ja kokeneensa parantumisen.
Sitten hän meni lääkäriin ja lääkäri sanoi. Selvästi olet parantunut, mutta hän ei voi sitä selittää ja hän ei voi kirjoittaa terveen paperia sinulle.

Yhden kerran olin tapahtumassa jossa rukoiltiin yhden korvissa vikaa olevan puolesta siinä hetkessä kun rukoiltiin hän parani.

Mikähän kumma siinä on, että lääkärit eivät kirjoita terveen papereita.
En tiedä onko jollain meistä terveen tai parantuneen paperia tai todistusta siitä?

Psyykkeestä kerran tuli paperi, kun matkustettiin Israeliin ja ne tarvitsi siitä todistuksen ja ettei ole AIDS siä.
Psyyke oli STRONG, mutta minusta se on kyllä enempi rajamailla hulluuden ja normaaliuden.

Rukous vaikuttaa aina.
Nyt oli pieni uskonkoetus täällä Norjassa, kun yksi lupasi töitä ja irtisanouduin toisesta paikasta ja sitten ei uudesta työnantajasta kuulunutkaan mitään, mutta nyt sitten taas sain kiinni ja tiistaina aloitan.
Perustin kyllä jo toiminimen kun epäuskossani aloin toteuttaa suunnitelmaani B.

Tik toc.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Rukouspalvelu
« Vastaus #28 : 22.04.23 - klo:06:07 »
Ilmeisesti asian vierestä on taas keskusteltu aiheessa.


Viisveisaaja loukkaantui, kun ylläpito viivasi yli hänen postiaan, niin ei ole sen jälkeen tänne kirjoittanut. Sääli. Hänen postinsa olivat oman mielen mukaan arvokkaampia kuin Siionin virsien käännökset, ja minä ainoana ilmaisin olevani samaa mieltä. On hienoa, kun somesta löytyy tukijoita, niin en kaihdannut tilaisuutta häntä rohkaista, kun kukaan muu ei sitä tehnyt.
Antaisin hänelle neuvon kuitenkin iloisesti vain kehua ylläpitoa suorittamasta tehtäväänsä, niin kuin minä tein. Minä kehuin ylläpitoa, kun minun postini jäi viivan alle. Ylläpidolla on vastuullinen ja vaativa tehtävä, niin sekin tarvitse rohkaisua.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Rukouspalvelu
« Vastaus #29 : 28.04.23 - klo:17:02 »
Viisveisaaja loukkaantui, kun ylläpito viivasi yli hänen postiaan, niin ei ole sen jälkeen tänne kirjoittanut. Sääli. Hänen postinsa olivat oman mielen mukaan arvokkaampia kuin Siionin virsien käännökset, ja minä ainoana ilmaisin olevani samaa mieltä. On hienoa, kun somesta löytyy tukijoita, niin en kaihdannut tilaisuutta häntä rohkaista, kun kukaan muu ei sitä tehnyt.
Antaisin hänelle neuvon kuitenkin iloisesti vain kehua ylläpitoa suorittamasta tehtäväänsä, niin kuin minä tein. Minä kehuin ylläpitoa, kun minun postini jäi viivan alle. Ylläpidolla on vastuullinen ja vaativa tehtävä, niin sekin tarvitse rohkaisua.

Kiitos Thomas, me ollaan ihan eri aaltopituuksilla, josko tehtäisiin herrasmies sopimus, että minä en kommentoi sinun kirjoituksia ja sinä et minun ja minä, vaikka kuukauden tai pari kirjoitan vain körttibaari osioon.

Jonkunlainen antipatia välillämme on.
Tik toc.