Kirjoittaja Aihe: Verokapina  (Luettu 60519 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pj

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 18
Verokapinasta
« Vastaus #60 : 31.10.08 - klo:20:56 »
Erittäin hyvä, että nimilistaa kerätään ja asiasta keskustellaan. Toivottavasti nimiä tulee tuhansia.

Olen selostanut  kokemuksia ministereiden reaktioista kirjoituksessa Erään taistelun kuvaus osoitteessa http://petjar.blogspot.com Kirjoituksessa on myös alkuperäinen pääministerille osoitettu kirje.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8323
Saaresta maalle?
« Vastaus #61 : 31.10.08 - klo:21:23 »
Mikä on Pyhää kellekkin ja kelle mikäkin asia iso.
Maailmassa ihmisiä kuolee nälkään ja on asunnottomia ja ties mitä.

No itse olen ollut ties kuinka monessa marssissa ja mielenosoitusjutussa mukana, että ymmärrän huolen jotenkin Aholansaaresta.
  Itse olen suorantoiminnan puolesta.
Eikö körtit voisi vaikka marssia sen adessin kanssa jonnekkin verotoimistoon tai jonnekkin?

Niin ja sitten mediaan voi yrittää vaikuttaa, mutta se on sellainen instanssi, että tulisi tehdä jotain radikaalia, ennenkuin ne kirjoittelee tai huomioi.
Vaikka Aholansaaressa joku nälkälakkoprotesti tai muu sellainen.

 Suoratoiminta ois kivaa ja voisi myös olla yksi tapa vaikuttaa.
Tuleekohan Supokin foorumille, kun niillä on joku robotti joka lukee nettiä ja sana suoratoiminta rekisteröityy ja SUPO tulee kattoon, miksi se on kirjoitettu.

 No mun ymmärrykseni on vajavainen, mutta laittakaas nyt luovemmat vähän muitakin tapoja kuin adressi peliin.

Tuen kyllä teitin taisteluanne, vaikkakin voi olla maailmassa jotain isompiakin huolia? :roll:
Tik toc.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Verokapina
« Vastaus #62 : 31.10.08 - klo:21:51 »
Kyllä tämäkin aika iso huoli on, ei kysymys ole vain Aholansaaresta, vaan verottajan tulilinjalla ovat muutkin talkootyöhön nojaavat yhteisöt, niin uskonnolliset kuin muutkin. Näin on minulle kerrottu, kun olen asian ottanut puheeksi.

Jos vain isoimmista huolista huolehditaan, pienet huolet saavat vapaasti kasvaa isoiksi.

Helppo tapa tukea on lähettää linkki adressiin, ja vaikka tuohon pj:n viestissä mainittuun erittäin hyvään blogikirjoitukseen. Se ei ole keneltäkään pois.

Ja kirjoituksen osoitehan on http://petjar.blogspot.com/2008/10/ern-taistelun-kuvaus.html

Mt

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8323
Huolia ja lisää huolia
« Vastaus #63 : 01.11.08 - klo:14:20 »
Anteeksi, että yleensä otan kantaa asiaan, vaikka en niin körtti ole.

Olisiko nyt paikka ottaa mukaan esimerkiksi "lestadiolaiset"?
Lessuilla on kesätapahtumia ja muita ihan tajuttoman paljon joita tehdää talkoilla.
 Ennen olin enemmän maansuurimman uskonnollisen liikkeen eli vanhoillislestadiolaisten kanssa tekemisissä, mutta nykyään esikoisten enempi.
Vanhoillislestojen joukkovoima on sitä luokkaa, että aika hyvin ne saa kunnissa ja muualla tahtonsa läpi.
Paitsi jossain Lapin sanomissa tai muissa liian liberaaleissa piireissä.

Vaikkakaan körteillä ei ole muiden uskonnollisten kanssa muuta yhteyttä, niin nyt on ainakin yksi yhteinen vihollinen.
Se suuri hirmuinen. 8) Verokarhu.
Tik toc.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Re: Huolia ja lisää huolia
« Vastaus #64 : 01.11.08 - klo:21:37 »
Lainaus käyttäjältä: "Viisveisaaja"
Anteeksi, että yleensä otan kantaa asiaan, vaikka en niin körtti ole.

Olisiko nyt paikka ottaa mukaan esimerkiksi "lestadiolaiset"?
Lessuilla on kesätapahtumia ja muita ihan tajuttoman paljon joita tehdää talkoilla.

Adressi on avointa kansalaistoimintaa ja mukaan kutsutaan kaikkia, uskonnollisesta näkemyksestä tai sen puutteesta huolimatta. Kutsuun näkyy myös vastatun monelta taholta - osoitus siitä, että asia on yhteinen, vaikka adressi lähti liikkeelle Aholansaaren verotuspäätöksestä.

Sana kiertämään vaan!

Mt

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Verokapina
« Vastaus #65 : 03.11.08 - klo:15:55 »
1634 allekirjoitusta. Joukossa on sellaisiakin, jotka eivät käytä aktiivisesti tietokonetta. Jos tuttavapiirissänne on sellaisia, jotka eivät esim. tietokoneen puutteen takia voi allekirjoittaa adressia, apua voi tarjota.

Vinkki kannattaa antaa myös ortodoksisille ystäville, sillä Valamon luostarin sivuilta luemme: "Valamon veljestö onkin kiitollinen siitä, että luostarilla on ollut kaikkina aikoina ystäviä, jotka ovat halunneet tukea luostaria esimerkiksi omalla työpanoksellaan tai erilaisilla lahjoituksilla."

Mt

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Tulosta tulee
« Vastaus #66 : 05.11.08 - klo:17:36 »
Väliaikatietona kerrotakoon, että adressissa on jo 1841 allekirjoittajaa ja kohta menee 2000 rikki. Taloudellinen tuki on myös ollut kiitettävää ja nyt on jo 10000€ ylitetty reilusti. Siitä on suuri apu saarelle. Savon sanomien etusivulla oli tänään artikkeli asiasta. http://www.savonsanomat.fi/uutiset/savo/aholansaarelle-j%C3%A4ttim%C3%A4tkyt(277335).ece

Jatkamme taistelua talkooverotusta vastaan ja saaren puolesta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Verokapina
« Vastaus #67 : 05.11.08 - klo:18:39 »
Linkki taitaa olla ylipitkä, kas tässä lyhyempi Savon Sanomien artikkeliin "Aholansaarelle muhkea lisälasku":
http://tinyurl.com/646mo5

1845 allekirjoitusta, tahti on tasainen, näyttää tulevan satakunta päivässä. Adressiin on suhtauduttu myötämielisesti. Allekirjoituksia on tullut monelta sellaiselta, joilla ei ole juurikaan kosketusta herännäisyyteen, aina ei kirkkoonkaan. Adressiteksti ja Petri Järveläisen blogikirjoitus ovat vakuuttaneet ihmiset siitä, että kyse on laajalti vaikuttavasta asiasta ja että verottaja ei kysy talkootyöntekijän vakaumusta, kun mätkäyttää työn verolliseksi.

Ilmeisesti vain vanhentumissäännöksen ansiosta leirikirkon rakentamistalkoot jäivät verotuksen ulkopuolelle.

Talkoilla rakennettu kirkko elinkeinotoimintana... Jo on aikoihin eletty.

Levittäkää tietoa adressista sitkeästi!

Mt

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Verokapina
« Vastaus #68 : 05.11.08 - klo:22:45 »
Meidän käskettiin kuvallisen viestinnän tunnilla tehdä taidetta ympäristöön, tyyliin ripustaa lenkkareita koivuun, kuitenki jotain millä on joku merkitys tai sanoma. Siitä pitää opettajalle ottaa kuva, ja sen jälkeen taideteoksen saa jättää paikalleen. Minä askartelin verokarhun ja vien sen sunnuntai-iltana Ylivieskan verotoimiston portaille. Laitan kuvan sitte tännekki.

Karhu tosiaan jää sinne portaalle istumaan ja ajattelin pistää vielä kyltin viereen että porukka ymmärtää taideteokseni pointin. Katsotaan saanko jotaki aikaan...
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Verokapina
« Vastaus #69 : 06.11.08 - klo:17:12 »
Meillä puuttuu vielä muutama allekirjoittaja, jotta saadaan 2000 täyteen, joten nyt kaikki sukulaiset ja tuttavat hommiin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8323
Radikaali Elisa
« Vastaus #70 : 06.11.08 - klo:19:23 »
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Meidän käskettiin kuvallisen viestinnän tunnilla tehdä taidetta ympäristöön, tyyliin ripustaa lenkkareita koivuun, kuitenki jotain millä on joku merkitys tai sanoma. Siitä pitää opettajalle ottaa kuva, ja sen jälkeen taideteoksen saa jättää paikalleen. Minä askartelin verokarhun ja vien sen sunnuntai-iltana Ylivieskan verotoimiston portaille. Laitan kuvan sitte tännekki.

Karhu tosiaan jää sinne portaalle istumaan ja ajattelin pistää vielä kyltin viereen että porukka ymmärtää taideteokseni pointin. Katsotaan saanko jotaki aikaan...


Toi on hyvä.
Tossa on asennetta ja toimintaa.
Go on . :P  :!:
Tik toc.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Verokapina
« Vastaus #71 : 06.11.08 - klo:19:52 »

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Verokapina
« Vastaus #72 : 06.11.08 - klo:19:55 »
Savon Sanomissa on Aholansaaren asiasta pääkirjoitus. Lisäksi pääkirjoituksesta on joitakin lukijakommentteja.

Eilisen jutun yhteydessä mainittiin, että keskiviikon lehdessä on verottajan näkemyksiä. Niistä olisi kiinnostava saada tietoa.

1892 allekirjoitusta. Vauhti näyttää hiukan hiipuvan, herättelytalkoot käyntiin!

Mt

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Verokapina
« Vastaus #73 : 07.11.08 - klo:08:33 »
Tänään on Iisalmen Sanomissa juttu adressista Jutun osite on tässä. Se voi olla niin pitkä, ettei se toimi linkkinä, mutta silloin sen voi kopioida ja liittää selaimen osoitekenttään.

http://www.iisalmensanomat.fi/uutiset/yla-savo/verokapina-ker%C3%A4nnyt-jo-noin-1-900-nime%C3%A4(279028).ece
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Verokapina
« Vastaus #74 : 07.11.08 - klo:09:29 »
Johtuneeko Iisalmen/Savon Sanomien linkkien toimimattomuus  sulkumerkeistä? Joka tapauksessa tässä on suora linkki juttuun, jossa Petri Järveläinen toteaa lopuksi:
"- Asiaa valmistellaan nyt valtiovarainministeriössä. Siksi tähän on syytä suhtautua rauhallisesti, onhan valtiovarainministeri juuri kulkenut ympäri maata puolustamassa talkoita."

Ironiaa? Kuvittelette vain!

Mt

P. S. Pitkät tai muuten hankalat linkit saa kätevämpään muotoon osoitteessa www.tinyurl.com