Kirjoittaja Aihe: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.  (Luettu 64603 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #135 : 06.11.16 - klo:16:59 »
 :)
Oonks mä virallinen baarimikko täällä, ku avasin tän osion viimeksi, musta tulis varmaan kiva baarimikko kaikkine juttuineni, mut se kuunnella en osaa yhtään, jos jotain tyhymää, ni aha joo jaa, niin faijakin talvisodassa.

Mut äh puhelu
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #136 : 06.11.16 - klo:19:38 »
:)
Oonks mä virallinen baarimikko täällä, ku avasin tän osion viimeksi, musta tulis varmaan kiva baarimikko kaikkine juttuineni, mut se kuunnella en osaa yhtään, jos jotain tyhymää, ni aha joo jaa, niin faijakin talvisodassa.

Mut äh puhelu

Siis joku ajatuskin oli, siis suuri totuus jostakin, mut se jo unohtui.

En tiiä, mut kait noi moralistit kohta tulkee tänne baarin, kun niin metelöin heidän raamattupiiriä vastaan, tai siis sitä kun ei muusta puhetta ollutkaan.
Sit metelövät baarin sulkemisesta.

Oon ollut jokusessa baaritappelussa mukana.
Pari siis niinku itte aloittanut.
Olipa kerran muistaakseni taalintehtaan pienessä kylässä, kun saavuin sinne ja oli mennyt yksi seurustelusuhde pehvalleen, eli lemput tuli tai jotain.
No jonossa sit joku kaapin kokoinen iso kundi hidasteli ja mulla muutenkin hermo pinnassa,ni vetäsin kyynerpäällä häntä kyljyksiin ja lujaa.
Hän käänty ja mä siinä anna tulla vaan, ku olin ihan vihainen elämään ja kaikkeen.
Hän löi ja mä löin ja lailalöileilalöi ja sitten pyörittiin lattialla ja baari emäntä kiljui kurkku duurissa, et lopettakaa.

Seuraavana päivänä kylällä kaikki moikkaili ja toi on se ihan hullu ku kävi sen ison kyläpäällikön kimppuun.

Oikeesti, kun mietin ni aika monta tappeluahan sitä onkin takana ja olen ollut syypää useimmissa.

Pari harmittaa, kun jäi puolitiehen ja en mennyt sekaan, kimppuun kuin sikalimppuun.
Yks eritoten den gule krossa.
Glunssattiin tai noppaa pelattiin ja meillä oli hauskaa ja sit kaks motokundia tuli ja otti meistä isointa, ei mua ja alko mätkii ja olin jo sukeltamassa väliin, kun mun kaveri pidätteli mua.
Me oltais voitettu se faittingi, mut se mun kaiffari pilas sen matsin.
Sieppaa vieläkin kun jotenkin hylättiin toveri.

No sitä ei voi muuttaa.

Mut ei näitä baarijuttuja, kun vn, kuten aina kirjoitti jotain viisaasti, että sitä hyvää kun pitäis en tee,mutta pahaa.
Onkohan se kuten Jeesuskin sanoi kuten VN, että vuorella julistaessaan, että jos silmällä katot naista tai mistä sillä silmällä, niin ota ja revi se irti.
Niin kai se on kuten Jeesus ja VN sen totesivat aina ei voi ja armon alla ollaan.


« Viimeksi muokattu: 06.11.16 - klo:19:42 kirjoittanut Viisveisaaja »
Tik toc.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #137 : 06.11.16 - klo:20:27 »
Nappaan kiinni tosta sun sanasta' suuri totuus'. Aiheesta kuultiin tänään seuroissa erinomainen puhe.
Puhuja oli tullut kuulleeksi sanonnan, että aikamme on tullut Totuuden ulkopuolelle.
Mikä tai mitä on totuus ? Raamatusta löytyy monia yhteyksiä, esim Jeesus sanoo; Minä olen Tie ja Totuus ja Elämä.
Olemmeko nyt epätotuuden ajan kanssa tekemisissä. Hän toi esiin Amerikan pressavaalit ja some-ruoskinnat.
Onko oikein esittää uskonkysymyksistä Ainoaa Oikeaa Totuutta, vieläpä Tietoa.
Onko vain oma totuuteni hyväksyttävää.
Totuudentorvet ovat jotenkin huvittavia, eräänlaisia ' profeettoja' kaiketi.

Omatunto on oman totuuden mittari. Sekin osaa valehdella jos on ' hyvin koulutettu'.
...
Täällä sun isännöimässä baarissa on hauska ' koetella siipiään filosoohvina', joksi en ala, sillä Paavokin sanoi niiden vaan sotkevan asiat.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #138 : 06.11.16 - klo:20:51 »

Ei kun nyt on pyhien miesten ja pyhimysten ja ties kenenkä edes menneiden muistopäivä niin, äh taas se ajatus katos, pahuksen dementia.
Siis niinku, niin juu, sekun baarissa aina ryypätään, öö meni bänxeukon kaa, on yksinäinen ja naisia ei vaan tajuu ja näin baarimikkona siis joutuu kuten pappi kuunteleen kaiken laista.
Mutta yhteenvetona tää, eli ryyppy murheisiin.

Jouhani tekeeilmeisesti juoppohullun muistelukirjasta väitöstä, multa saii aineistoa..

Okey. nyt vakavasti

Siis kävin sytyttämässä kynttilän menneiden muistoksi.
Siis pyhäinmiesten muistoksi.
No nää kundit ja heidän muistot ei ehkä uskonnollissti riitä pyhäinmiesten tasolle, mutta sydämen hyvyyden tasolla ehkä.

Sitten oon isänmaallisesti tai jotenkin käynyt myös sankarihaudoille viemässä kynttilän ja mielessä olisi tuntemattomansotilaan haudalle ja merelle hukkuneiden tuntemattomien haudalle.

Mistäköhän tää filosofinen sympatia nitä kaikkia kohtaan on tullut.
Mut hatuttaa sinkkuna siellä jutella yksikseen tai kallistaa päätä ja nyökätä arvokkaasti.

Okey. nyt vakavasti

Siis kävin sytyttämässä kynttilän menneiden muistoksi.
Siis pyhäinmiesten muistoksi.
No nää mun kaiffarikundit ja heidän muistot ei ehkä uskonnollissti riitä pyhäinmiesten tasolle, mutta sydämen hyvyyden tasolla ehkä.

Sitten oon isänmaallisesti tai jotenkin käynyt myös sankarihaudoille viemässä kynttilän ja mielessä olisi tuntemattomansotilaan haudalle ja merelle hukkuneiden tuntemattomien haudalle.

Mistäköhän tää filosofinen sympatia nitä kaikkia kohtaan on tullut.
Mut hatuttaa sinkkuna siellä jutella yksikseen tai kallistaa päätä ja nyökätä arvokkaasti.

Ihminen on outo.
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #139 : 06.11.16 - klo:22:16 »
Meksikossa mennään pyhäinpäivänä porukalla yöksi hautausmaalle pääkalloherkkujen ja pullojen kanssa juhlimaan. Pohjolan hangissa sellainen olisi vähän turhan kylmää. Niinpä piipahdetaan kirkkomaalla arvokkaasti nyökkäämässä ja palataan porukalla Körttibaariin. Onko kenelläkään pääkallopullia?

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #140 : 06.11.16 - klo:23:08 »
Meksikossa mennään pyhäinpäivänä porukalla yöksi hautausmaalle pääkalloherkkujen ja pullojen kanssa juhlimaan. Pohjolan hangissa sellainen olisi vähän turhan kylmää. Niinpä piipahdetaan kirkkomaalla arvokkaasti nyökkäämässä ja palataan porukalla Körttibaariin. Onko kenelläkään pääkallopullia?

Emmä vaan tiiä, mut aika cooli toi meksikaaninenja venäläinen hautuujuttu.

Kiitos myös riitalle lempeistä sanoista.

Tää varmaan kuuluisi sinne ristiretket osioon.

Kissa tuli baariin,no barmikko siinä, Miks kisu höpiset hebreaa ?
No kun meen taivaaseen, ni jutskaan ison kanssa.
Okey sano baarimikko, mites jos joudut sinne alakertaan ?
Häh, oon ollut körttibaarissa ja lukenut niiden suomea ja niitä juttuja.
Tiiän jo sen kärsimyksen.



Tik toc.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #141 : 06.11.16 - klo:23:32 »
Olin viikonloppukylässä, minut haettiin perjantaina kotoani ensin kauppakameliksi. Käytiin Prismassa ja huomattiin että sehän on pyhäinpäivänä auki (sunnuntaista puhumattakaan), mihin seurani happanana totesi ettei mikään enää ole pyhää. No sanoin että tuo Alko (siinä vieressä)vielä pitää kiinni perinteista eikä ole viikonloppuna auki. Hyvillä mielin piipahdimme sitten sinnekin, ja mukaan tarttui Santa Digna -punkkua  , eli nimensä puolesta jotain pyhää kumminkin. Niiden rosé on hyvää, joten päätin tuota punkkua nyt kokeilla ja kelvollista sekin. Ja sitten trappistiolutta kanssa, eli sitä luostarissa munkkien panemaa  . Kiltisti sitten ryypiskeltiin, ei tullut riitaa eikä pidetty pahaa ääntä  :eusa_angel:.
« Viimeksi muokattu: 06.11.16 - klo:23:38 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #142 : 10.11.16 - klo:09:10 »
Nappaan kiinni tosta sun sanasta' suuri totuus'. Aiheesta kuultiin tänään seuroissa erinomainen puhe.
Puhuja oli tullut kuulleeksi sanonnan, että aikamme on tullut Totuuden ulkopuolelle.
Mikä tai mitä on totuus ? Raamatusta löytyy monia yhteyksiä, esim Jeesus sanoo; Minä olen Tie ja Totuus ja Elämä.
Olemmeko nyt epätotuuden ajan kanssa tekemisissä. Hän toi esiin Amerikan pressavaalit ja some-ruoskinnat.
Onko oikein esittää uskonkysymyksistä Ainoaa Oikeaa Totuutta, vieläpä Tietoa.
Onko vain oma totuuteni hyväksyttävää.
Totuudentorvet ovat jotenkin huvittavia, eräänlaisia ' profeettoja' kaiketi.

Omatunto on oman totuuden mittari. Sekin osaa valehdella jos on ' hyvin koulutettu'.
...
Täällä sun isännöimässä baarissa on hauska ' koetella siipiään filosoohvina', joksi en ala, sillä Paavokin sanoi niiden vaan sotkevan asiat.

Olen miettinyt tänä syksynä käsitettä "totuus". Tälläkin hetkellä Suomessa on yli viisi miljoonaa "totuutta". Jotkut ovat ristiriitaisia. En ole relavisti. Sekin on totuus.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #143 : 10.11.16 - klo:10:21 »
Joku sanoitti ajan hengen niin, että sillä ei ole väliä, mikä on totta (engl. true), kunhan on aitoa (engl. authentic).

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #144 : 10.11.16 - klo:13:04 »
Simojoki tehnyt laulun jossa kysytään mm.
"mikä on se ajan henki, joka meille määrää mikä on oikeaa ja väärää"?
...jotain tuohon suuntaan, en muista sanatarkasti...
On kyllä kohti käyvä ja puhutteleva laulu, ravisteleva...

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #145 : 10.11.16 - klo:13:09 »
Löysin sanat Simojoen lauluun, etsin vielä löydänkö tuubista musiikkiketjuun  :023:

1. Mikä on sen ajan henki,
 isännäksi päässyt renki,
 jonka suuren pillin mukaan
 täällä tanssittava on?
 Ajan henki meille määrää,
 mikä oikein on ja väärää,
 eikä epäillä saa kukaan,
 se on vastustamaton.

 2. Totuus löytyy vaikka mistä,
 uuden ajan temppelistä.
 Mitä teetkin, ei se haittaa,
 kaikki muutkin tekee niin!
 Markkinoiden alttarille,
 työn ja rahan jumalille
 moni sielunsakin laittaa
 sydämensä kahleisiin.

 3."Voima löytyy sisältäsi,
 toteuta vain itseäsi",
 ajan henki lupaa sille,
 joka etsii Jumalaa.
 "Maista rohkeasti tästä
 kielletystä hedelmästä",
 rakkautta kaipaaville
 ajan henki tarjoaa

 4. Kuka rikkoi lahjan parhaan?
 Kuka päästi käärmeen tarhaan?
 Täällä eivät mies ja nainen
 enää löydä toisiaan.
 Eikä lapsikaan saa olla
 enää hiekkalaatikolla.
 Aikuiseksi pienokainen
 kasvaa ennen aikojaan.

 5. Onko täällä vielä niitä,
 joille valheet eivät riitä?
 Kuka yötä rohkeasti
 soihduillansa valaisee?
 Onko vielä pasuunoita,
 valtakunnan vartijoita,
 jotka aamunkoittoon asti
 muurin päällä taistelee?

 kerto: "Valta kunnassa kaikki hyvin!"
 vanha vartija huutaa silmin hämärtyvin
 näkemättä, mistä hyökkää vihollinen armoton.
 Minne joutuu se valtakunta,
 jonka paimenetkin nukkuu syvää unta
 näkemättäm, huomaamatta, mikä hetki yöstä on!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #146 : 10.11.16 - klo:22:48 »
En tiedä mones, mutta siirrytään seuraavaan
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi