Kirjoittaja Aihe: Mitä luet nyt/viimeksi  (Luettu 183436 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

satman1

  • Vieras
Mitä luin viimeksi
« Vastaus #240 : 09.03.06 - klo:13:24 »
Martti Simojoen Uusi päivä, uusi armo

Viikot oli siinä jaoteltu Kolminaisuuden päivän jälkeisinä sunnuntaina. Kotimaa-lehden kalenteri jaottelee eri tavalla. Kirja oli painettu 1982.

m.k, hei! Voisitko tätä voorumia selaillessasi siivota allekirjoitustasi. Ei millään pahalla, ihan ystävänä vain pyydän.

.........................................    :shock:    ........................................

Poissa Hanna

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 451
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #241 : 09.03.06 - klo:15:23 »
Kävin katsomassa Seinäjoen kaupunginteatterissa Sound of Musicin ja löysin yhtäaikaa kirpparilta kirjan johon esitys perustuu. Nyt on vielä elokuva näkemättä, mutta pitäisi kyllä sekin vielä nähdä...
On monta tapaa solmia kaunis kimppu ja monta tapaa elää onnellinen elämä

Poissa Vompsu

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 62
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #242 : 09.03.06 - klo:16:04 »
Leffa on kyllä aika imelä, olen sen varmaan kolmasti kattonut. Mutta onhan se hieno! Kandee kattoo.

Tiesittekö muuten, että Helsingissä oli huoneita vuonna 1890 39388, ja kymmenen vuoden kuluttua tästä jo 56773! Näistä 39% oli puuseinäisiä, kiviseinäisiä 61%. Huoneista asuinhuoneita oli  46012 (1455 tosin käyttämätöntä).Tuolloin 6,9% helsinkiläisistä asui kellareissa. Vain yhdeksan ihmistä asui yksin viittä huonetta. Helsinki liikakansoittui: seitsemässä vuodessä oli sataa uutta ihmistä kohti tullut vain 51 huonetta. Vuonna 1889 kirjoitti R. Kleinpaul kirjan "Wie heisst der Hund?"

Tämä, ja paljon muuta sade(ja muidenkin)päivien ratoksi löytyy Otavan tietosanakirjasta v.1906! Lue lisää!
Tai sitten voi lukea jotain hyödyllistä... :-?

Poissa shuichi

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 154
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #243 : 09.03.06 - klo:16:46 »
taisin lukee hööm.. kaukana auringon laskusta. surullinen kirja kun kaikki hyvät tyypit kuoli.  ja sitteh jonkun elämän tarinan jostain maatilalata -__- aika dead boring mutta ihan kivaa se oli lukee sitä
teach me how to breathe how to live without any pain, because I´m still bleeding in my heart and I want it to stop

Poissa Michelle

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 133
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #244 : 09.03.06 - klo:19:58 »
häpeillen tunnustan, että seiska päivä tuli tänään luettua hartaasti kannesta kanteen  :oops:
"Hän on minua alhaista katsonut suuressa armossaan. tahdon Häntä vain palvella ja kiittä näin hänen nimeään. Minun sieluni suuresti ylistää Herraa ja henkeni, Jumalasta nyt riemuitsee. iloitsee vapahtajastani"

Poissa jude

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 576
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #245 : 09.03.06 - klo:21:33 »
Sain synttärilahjaksi Kareksen Heränneen kansan vaelluksen, nyt ensimmäisiä sivuja kahlaan.

Poissa osmo

  • Valvoja
  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 343
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #246 : 10.03.06 - klo:00:27 »
Olipas hieno lahja. Siinä riittää lukemista.- Hurjan työn on Kares tehnyt.  Lueskelen sitä silloin tällöin, pala kerrallaan.
Mutta viimeksi taisin lukea joitakin sivuja Espoon seurakuntahistoriaa!
 ( Ojanen -91)

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #247 : 10.03.06 - klo:15:02 »
Mäkin sain tällä viikolla Kareksen Heränneen kansan vaelluksen I-IV lahjaksi!  :) En ole vielä ehtinyt kuin selaamaan, mutta mielenkiinnolla siihen sitten ajan kanssa perehtyy.

Viimeksi kokonaan luettu kirja taitaa olla Artemis Fowl (Eoin Colfer) - sen löysin BookCrossing -kirjana! Ja eilisiltana aloitin Gerald Durrellin kirjan Eläimet ja muu kotiväkeni. Se on sellaista hyvää nukahtamislukemista; leppoisaa tekstiä, tuo hyvän mielen niin on helppo nukahtaa.

Poissa Eevi

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 435
    • http://www.eephi.deviantart.com
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #248 : 16.03.06 - klo:18:51 »
Usumaru Furuya - Jisatsu Saakuru (suicide circle)
-tottelematon ja paha-

Hölkänen

  • Vieras
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #249 : 17.03.06 - klo:12:39 »
Jonathan Glover: Ihmisyys. Menossa luku 6: Julmuuden juhlat. Todella vastenmielistä tekstiä, ja täyttä totta.

Poissa llwyd

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 766
    • http://stockholmslender.blogspot.com/
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #250 : 17.03.06 - klo:16:32 »
Lainaus käyttäjältä: "Hölkänen"
Jonathan Glover: Ihmisyys. Menossa luku 6: Julmuuden juhlat. Todella vastenmielistä tekstiä, ja täyttä totta.


Luin hiljattain saman teoksen, karua tekstiä. Näen ettemme ole saaria vaan että jokainen ihminen on tehnyt ne rikokset jonka yksi on tehnyt. Nämä kuvaukset saavat arvostamaan niitä seassa olevia harvoja laupeuden ja ystävyyden tekoja.
Opeta tälläisena luoksesi tulemaan

Poissa sielukas

  • Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
  • Viestejä: 23
    • http://www.kukalie.net/reija_jarkkola
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #251 : 18.03.06 - klo:11:04 »
Lukion uskonnon kirjoja pureskelen kirjoituksia varten.

En suosittele kellekkään, sen verran pintaraapaisu-tekniikalla kirjoitettua että itseäni ainakin karmii.

Tosin tarkoitustaan palvelee ihan hyvin.

Mielummin tarttuisin jo tuohon pääsykoekirjaan! Mutta ei, joutunee malttaa vielä jonkun aikaa  :)
Jumala puhalsi hänen sieraimiinsa elämän henkäyksen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #252 : 18.03.06 - klo:13:25 »
Potter 6:n luin. Olen vieläkin ihan poissa tolaltani, itkin varmaan viimeiset kolme kappaletta...

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #253 : 18.03.06 - klo:13:28 »
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Potter 6:n luin. Olen vieläkin ihan poissa tolaltani, itkin varmaan viimeiset kolme kappaletta...

Niin määki lujin. Ja itkin silti lopussa, vaikka mulle spoilattiin jo aikasemmin kuka siinä kuolee.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #254 : 18.03.06 - klo:13:31 »
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Ja itkin silti lopussa, vaikka mulle spoilattiin jo aikasemmin kuka siinä kuolee.


Idiootti kuka sen ikinä tekikään! Mä olisin potkaissu sellaista  :shock: