Kirjoittaja Aihe: Kumman kanssa?  (Luettu 3355 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Kumman kanssa?
« : 31.10.12 - klo:16:03 »
Meillä on usein tapan toivottaa kuolevan omaisille taivaassa tavataan. Herää vain pieni ja turha kysymys. Oletetaan, että leski avioituu uudelleen. Kumman kanssa vai molempien hän on taivaassa naimisissa?
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kumman kanssa?
« Vastaus #1 : 31.10.12 - klo:16:28 »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Kumman kanssa?
« Vastaus #2 : 31.10.12 - klo:18:18 »
9. vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".

Taivaassa on kai sellaista, mitä ei ole mieleen tullutkaan.
Jotain sellaista mitä emme edes osaa kuvitellakkaan.
Joku on sanonut, että siellä emme edes muista asioita joitan maanpäällä on tapahtunut. Siis ainakaan mitään pahoja muistoja.

Itse kyllä toisaalta uskon, että tunnemme siellä toisemme, mutta varmaan se on silleen erilaista, että emme muista mitään pahoja asioita ja tekemisiämme.
Eli olotila on sellainen mitä emme osaa edes nyt kuvitella.
Tik toc.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Kumman kanssa?
« Vastaus #3 : 31.10.12 - klo:23:02 »
Minulle tuli tämä Jeesuksen sanoma Raamatun kohta mieleeni.

Matt. 22:30
   
Sillä ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kumman kanssa?
« Vastaus #4 : 01.11.12 - klo:09:16 »
Kuten jo aloituksesta voitte lukea, niin kysymys oli vain sen vuoksi, että usein ihmiset puhuvat, että meni sinne edeltä odottamaan, vaikka ei Jeesuksen puheet anna sille mitään pohjaa ja se lienee tarkoitettu vain lohdutukseksi jäljelle jääneelle. Meillä on runsaasti tällaisia juttuja, jotka ovat täysin epätosia ja ne lisäävät minulla aina adrenaliinin eritystä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kumman kanssa?
« Vastaus #5 : 01.11.12 - klo:10:34 »
No voihan ne mennä sinne odottamaan ja sitten tavataan, mutta ei enää puolisoina.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

myyrä

  • Vieras
Vs: Kumman kanssa?
« Vastaus #6 : 01.11.12 - klo:11:27 »
Minulle tuottaa suuria vaikeuksia käsittää taivas jonakin stabiilina paikkana. Ikään kuin olisi joku iso huone, jossa istua kökötetään harppua soitellen jne. Onkohan joku kristillinen perinne luonut tällaisen mielikuvan?

Minusta kuoleman jälkeen henki tai sielu tai mikä se nyt onkaan viilettää vapaana missä haluaa. Se voi ihan hyvin käydä vaikkapa Jamaikan Kingston Townissa vähän tutkailemassa elämää jollain reggae-klubilla... :109: Ei taida olla kovin kristillinen ajatus... :-\

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Kumman kanssa?
« Vastaus #7 : 01.11.12 - klo:12:26 »

   Taivaan määritelmään sisältyy myös lohdutus tänne jääneille niinkuin alttarikaide on tämän- ja tuonpuoleisen raja.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Kumman kanssa?
« Vastaus #8 : 01.11.12 - klo:12:43 »
En tiedä. Eikä kiinnostakaan.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Kumman kanssa?
« Vastaus #9 : 01.11.12 - klo:14:16 »
Kuten jo aloituksesta voitte lukea, niin kysymys oli vain sen vuoksi, että usein ihmiset puhuvat, että meni sinne edeltä odottamaan, vaikka ei Jeesuksen puheet anna sille mitään pohjaa ja se lienee tarkoitettu vain lohdutukseksi jäljelle jääneelle. Meillä on runsaasti tällaisia juttuja, jotka ovat täysin epätosia ja ne lisäävät minulla aina adrenaliinin eritystä.

Jospa he eivät ajattele niinkään naimista vaan sitä, että näkevät taas toisen.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.